[ART] Nieuwe kleisels (klei)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

[ART] Nieuwe kleisels (klei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 12:03

Omdat het er teveel zijn om in de titel te schrijven, heb ik het zo maar even opgelost. Na een moeilijke periode heb ik gisteren weer een hele hap kleisels gemaakt. Ineens heb ik dan van die ideeen die ook meteen uitgewerkt moeten worden. Zwelgje en Willy waren al eerder klaar, maar goed.

Deze en voorgaande kleisels staan bij elkaar op mijn site, onder het hoofdstuk kleisels.
Vrijwel al mijn kleisels zijn te koop, mocht je interesse hebben, neem dan even contact op :)

Turf.
Turf heeft al een huisje gevonden bij bokker Su_Cr_Cheese. Nog voordat hij geverfd was, was hij al geadopteerd. Hartstikke leuk natuurlijk! Omdat ik dus nieuwe oogjes had gekocht, wilde ik ook mijn roze fluoriserende oogjes gebruiken. En daar moest een monstertje voor gemaakt worden. En zodoende kwam Turf tot leven. Samen met zijn nieuwe baas zijn we tot de kleuren gekomen, en ik moet zeggen, ik vind hem zelf geslaagd!

Afbeelding

Afbeelding

Zwelgje.
Een van mijn allereerste kleisels voor iemand anders, was een vis. Een vis met een kleien lampje op zijn hoofd, en een mond vol tandenstokers. Hartstikke leuk natuurlijk, en de kleuren waren ook redelijk. Helaas is deze vis gesneuveld, mede omdat het van die klei was die je eigenlijk moet bakken. En dat is deze niet. Mijn moeder vroeg me ineens of ik voor haar nog eens zo'n vis wilde kleien. Zo gezegd, zo gedaan. Als lampje heb ik nu een kraaltje kunnen gebruiken, dat geeft een nóg leuker effect. De kleuren glimmen in het echt ontzettend, dat komt door het goud. Vernissen hoefde ik dus met Zwelgje niet te doen!

Afbeelding

Afbeelding

Willy de Walvis
Op een van mijn mindere dagen kwam Free Willy op tv. Dit feit, en mijn grote voorliefde voor orca's gaf de doorslag om toch maar eens een orca te kleien. Maar dan vooral om de kleuren te gebruiken, want ik vind zelf de tekeningen van een orca werkelijk prachtig. Willy is redelijk geslaagd, ik vind hem leuk. Ik denk dat Willy opgehangen moet worden, zodat je de onderkant van hem ook ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Zeg oma...
Een paar dagen geleden liep ik door Maastricht te slenteren. Bij de bijenkorf lag een boek over Roodkapje, met een plaatje erin van een grote wolf, en een klein roodkapje. Dát vond ik nou eens een leuk plaatje, en ik riep tevreden dat ik die ging kleien. En zodoende is dit kleiseltje eruit gekomen. Het was nogal een uitdaging om de verhoudingen zo te krijgen dat ik ze goed vond, maar ik ben er nu wel tevreden over. Roodkapje krijgt een echt rood manteltje als ze straks geverfd gaat worden, en de wolf wordt donker van kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Vos.
Gisteren was ik Frank en Frey aan het kijken, een van mijn favoriete Disney films. Ik vond de vossen zo ontzettend leuk dat ik er ook eentje wilde kleien. Zo gezegd zo gedaan. Flink aan gewerkt, omdat ik het heel lastig vond om de juiste houding en verhouding te krijgen. Maar toch, na een paar spannende minuten was daar de basis voor Vos. Ze wordt geverfd volgens natuurgetrouwe kleuren, ikzelf ben heel benieuwd hoe ze gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding

I spie..
Een idee dat zomaar in mijn hoofd opkwam, een kindje met een verrekijker, over de rug van een hond. Het is geen prachtig kunstwerk, maar mijn idee is in ieder geval uitgewerkt. En ik denk, dat als hij staks geverfd is, dat hij dan nog leuker is.

Afbeelding

Afbeelding

Naambordje.
Mijn moeder vroeg mij ineens of ik niet een naambordje wilde kleien. Ik had totaal de vrije hand, alleen onze naam, en huisnummer moesten op het bord. Voor de rest mocht ik het zelf weten. Het beestje linksonder was snel verzonnen, het hengeltje ook. Toen bedacht mijn mams dat het leuk zou zijn om hem een echt lijntje met een visje eronder te geven. Dus dat ook nog maar even gekleid. Ik vond de lantaarn-kraal erg mooi, dus die wilde ik ook gebruiken. En toen moest er nog een maan en sterren bij, et voila! Ons naambordje. Hij moet dus nog geverfd worden, zodra dat gebeurt is, krijgt hij, met de rest van de kleisels een nieuw topic.

Afbeelding

Kliekje.
Tja, een andere naam kon ik niet bedenken. Ik had nog een klein restje groene klei over, 2 prachtige kralen gevonden, dus daar wilde ik iets mee maken. Affijn, een bolletje gemaakt, oogjes, oogleden, en versiersels. Ik ga hem denk ik zwart verven, met de versielsels goud. Dat lijkt me het mooist. Ondanks zijn naam en afkomst, vind ik hem erg geslaagd. Mede door zijn uitdrukking.

Afbeelding

Afbeelding

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:48

Er zitten weer mooie dingen bij. Kliekje is geweldig! Die wil ik graag zien als hij / zij af is.
De vis is ook erg leuk.

Ik blijf er bij dat je fantasiewezentjes het sterkst zijn. Je kan heel wat met klei, maar natuurgetrouw werken is gewoon ontzettend moeilijk. Je kleurgebruik en vormgeving van de fantasiediertjes en monstertjes is daarintegen echt heel goed!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:49

wauw, roodkapje is zoo geweldig. Ze leunt met haar hoofd echt zo achterover van "wow die is groot" Ik vind je kleiwerkjes echt mooi, kunstzinnig

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 12:52

soesita schreef:
Er zitten weer mooie dingen bij. Kliekje is geweldig! Die wil ik graag zien als hij / zij af is.
De vis is ook erg leuk.

Ik blijf er bij dat je fantasiewezentjes het sterkst zijn. Je kan heel wat met klei, maar natuurgetrouw werken is gewoon ontzettend moeilijk. Je kleurgebruik en vormgeving van de fantasiediertjes en monstertjes is daarintegen echt heel goed!

Klopt :) Maar ik vind die ook leuker om te maken. Maar hier en daar moet er iets realistisch in, zoals bij I spie.. Maar écht natuurgetrouw, nee, dat is niet voor mij bedoeld :D

@ pinuts: bedankt!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:52

IK WIL KLIEKJE HEBBBBUUUUUUUUUU! :):)
Wat een mooie creaties weer!
En turfje blijft een schatje! :+:

Pluttersput

Re: [ART] Nieuwe kleisels (klei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 12:55

Mocht je Kliekje echt willen, geef maar een gil ;)

Ik zie overigens net dat de foto's van Turf het zelfde zijn, en natuurlijk kan ik dat niet meer aanpassen :n Nou ja, het idee is goed :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:46

erg mooi weer
ik vind roodkapje geniaal...

ben weer erg benieuwd wat het gaat worden, en eindelijk iemand gevonden die frank en frey ook zo mooi vind, echt een klassieker.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:54

Erg leuke werkjes weer! Ben verliefd op Kliekje! :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:22

haha die vindt ik ook echt wat voor jou lin :P

Leuke werkjes :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:25

Kliekje is stoer :))

Ook roodkapje vind ik erg goed gelukt :D

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:30

Is Kliekje ook te koop Barb? :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:01

Fantastisch, wat gaaf zeg!
Kliekje heeft echt uitstraling, knap dat je zoiets voor elkaar krijgt met een bolletje klei en twee kraaltjes, echt super :) Ik heb even op je site gekeken en ben helemaal fan van de feniks die je gemaakt hebt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 21:03

In principe is alles te koop! Dus mocht je echt interesse hebben, geef maar een gil!

Bedankt voor de leuke reacties, hier wordt ik altijd blij van :D

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:05

Wauw echt mooi gedaan!!
Vind zelf Kliekje en Turf erg leuk ! :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 21:44

Kliekje heeft een nieuw huisje gevonden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:53

Ik vind jouw werken zó ontzettend gaaf! :) Wat voor klei gebruik je precies?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:36

Wat leuk dat kliekje al een plekje gevonden heeft :)
Maak je ook kleisels naar opdracht/verzoek?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 15:20

@ Plaudar: Ik gebruik, even terugkijken, plus klei, zelfdrogend. Kost 5 euro per pakje, en ik vind het zelf heel fijn werken :)

@ Mas: ja hoor, ik klei ook in opdracht :)

Bedankt voor de *wederom* leuke reacties!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:37

kliekje vind ik erg leuk geworden. :)
dingen als turf en kliekje moet je vaker maken. :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 13:25

Helaas moet ik de kliekjesfans mededelen dat Kliekje vandaag door een noodlottig ongeval kapot is gevallen. Zijn wenkbrauwen zijn afgebroken, en hij is beschadigt. Arme kliekje..

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:27

ah.. :(:)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:56

Arme arme kliekje :(:) RIP Kliekje

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:23

Wat jammer van Kliekje zeg,
zo zie je maar dat een ongeluk weer in een klein hoekje zit :(:)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 16:44

Ja ik baal ook stevig. Hij stond klaar om op de foto te gaan, en dan in een enveloppe, maar helaas, zover heeft het niet mogen komen :(:) Gelukkig blijft het idee bestaan, en zijn er zo nog 100 kliekjes te maken!

Ik moet er trouwens wel bij zeggen: mijn mam wilde Kliekje graag behouden, en heeft zijn wenkbrauwen weer vastgeplakt. Voor zover dat ging dan. Ik moet hem nog bijververn en oververnissen, en dan is hij weer een beetje gemaakt. Mijn mam wilde hem niet zomaar weggooien :P Ik zal een foto neerzetten als hij weer gerenoveerd is :(:)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:31

Er is maar 1 kliekje en die is niet te vervangen. *snik*
Moet je maar gauw weer wat nieuws maken. :D