Inmiddels heb ik zonder overdrijven honderden schetsen liggen, minstens 20 personages uitgewerkt, en een aantal verhaallijnen voor korte 'one-shots' (dus korte strips van max 1 pagina zoals je in de krant vaak tegenkomt)
En nu is het tijd voor het uitwerken van de personages..
En toen dacht ik, ik zet de hoofdpersonage eerst op bokt, misschien heeft er nog iemand ideeën qua uiterlijk en kleur
Meet Crimefighter Carl!
Een jongen van 16 jaar oud, die een beetje 'anders' is. Werd altijd gepest toen hij jong was omdat hij een gigantische pechvogel was, alles wat mis kon gaan ging ook mis, en hij had wat andere ideeën dan de andere kinderen enzo.. Toen hij naar de middelbare school ging wilde hij er ook eens bij horen, vond het tijd voor een nieuwe start, en ging zich cool en normaal gedragen.. maar voelde zich niet gelukkig. En toen hij het na een aantal jaren echt zat werd dat zijn sullige klasgenootjes en de andere 'geeks' steeds werden gepest besloot hij dit onrecht te gaan bestrijden en zich niks meer aan te trekken van wat anderen dachten. Hij ging zich als superheld kleden.. en werd daarna uiteraard nog meer gepest dan ooit, maar dat kan hem weinig meer schelen. En samen met zijn beste vriend (waar hij een stiekem een oogje op heeft
) maakt hij de gekste dingen mee. Zijn klunzigheid brengt hem meestal flink in de problemen.. Ik probeer met de strip ook wat nieuwsitems en taboes en 'hippe' onderwerpen enzo te bespreken, om het iets.. uhh.. interessanter te maken, en ik wil dat mensen wat meer gaan nadenken over bepaalde zaken..
Anyway, ik ga niet alles verklappen natuurlijk

Aan de linkerkant van zijn shirt staat 'crimefighter Carl', maar dat zie je dus niet omdat ie net de verkeerde kant uit kijkt
Any ideas qua ontwerp en kleuren enzo?
(de ingekleurde versie is heeeel snel gedaan natuurlijk, in de echte versies komt er bv ook een strakke schaduw over enzo)
. Ben erg benieuwd naar de strip! 

) en over homo's en over de hel enzo..
Ik zag na beter kijken wel dat het een jongen was, maar ik geloof ook niet dat hij heel mannelijk hoeft te zijn