[GAME] Allemaal dezelfde foto natekenen deel 11!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[GAME] Allemaal dezelfde foto natekenen deel 11!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:58

Aangezien er weer interesse was voor het topic is het nu in overleg met de modjes weer terug!! :D
Een paar kleine aanpassingen met de vorige topics: Er zijn nu 2 foto's per topic, zodat mensen de keus hebben welke ze het meest aanspreekt (of gewoon beide natuurlijk) en er komt iedere maand een nieuw topic, met natuurlijk nieuwe foto's!

Nog even een oproepje: Ik heb bijna geen foto's meer, dus iedereen is meer dan welkom om duidelijke, aparte en uitdagende foto's in te sturen! Lees wel eerst even de regels door Daarbij ook het verzoek om de foto's metéén op groot formaat te sturen, zodat ik niet steeds er achteraan moet pb-en om de grote foto te krijgen, want vaak krijg ik geen reactie of pas érg laat :)

Dit topic is met toestemming van Mireille

Creativiteit ontwikkelen
Het is erg leerzaam om te zien hoe anderen dezelfde foto tekenen/schilderen, zodat je kan vergelijken wat je zelf eventueel zou kunnen verbeteren. Ook is het leuk om te zien hoe iets in verschillende stijlen gedaan kan worden. Probeer binnen dit topic je eigen kwaliteiten te verbeteren. Het werk van anderen kan een inspiratiebron zijn.

Een foto:
  • moet duidelijk en goed van kwaliteit zijn
  • mag geen storende dingen voor het onderwerp bevatten
  • moet groot genoeg zijn

Lees eerst goed de regels door! Voorkomt veel onnodige vragen.
Lijst met regeltjes om het duidelijk en overzichtelijk te houden:
  • Elke 1e van de maand komen er twee nieuwe foto's in een nieuw topic.
  • Foto’s kunnen via pb naar mij gestuurd worden, zodat het topic overzichtelijk blijft.
  • Na het selecteren van foto's blijven alle goede foto’s bewaard en elke maand komen er twee nieuwe foto's, met andere onderwerpen.
  • Iedereen mag deze foto's tekenen of schilderen (niet voor fotobewerkingen ed).
  • Tussenstapjes om te laten zien hoe het vordert mogen.
  • In het topic mogen geen aanvragen om een foto na te tekenen gedaan worden, daar wordt het onoverzichtelijk van. (daar is een ander centraal topic al voor)
  • Er word geprobeerd zo veel mogelijk steeds een ander onderwerp te zoeken om na te tekenen
  • Fotograven van Bokt mogen hun foto's ook insturen. Echter is het niet toegestaan om zelf foto's van anderen (dus die je niet zelf hebt gemaakt) in te sturen.
  • Geen foto’s en tekeningen quoten.
  • Iedereen is vrij om te kiezen welk materiaal diegene gebruikt.
  • Elke maand komt er een nieuw topic waarin in de 1e post de foto's die die maand nagetekent mogen worden komen te staan. Het oude topic gaat op slot en alle links daarvan komen steeds in de 1e post van het nieuwe topic.
  • Je bent vrij om zelf te bedenken hoe je deze foto tekent. Geef je er een fantasy draai aan, of verander je elementen, dat maakt niet uit. De tekening hoeft ook niet persee realistisch te zijn. Wel moet de tekening terug te linken zijn naar de foto
  • Mocht je de tekening uit een vorig topic niet op tijd hebben afgekregen kan je zelf een topic op UK of CB openen. De link naar je eigen topic mag je in het centrale topic plaatsen, maar het is niet de bedoeling dat er daar op gereageerd wordt. Daar is je eigen topic dan voor.

--------------------------------------------------------------------

Foto's voor de maand Maart 2010: Alvast een beetje vervroegd, voortaan zal het gewoon op de 1e van de maand zijn

Hertje
Afbeelding

http://i40.tinypic.com/aeadk3.jpg
Fotograaf: Amy (Aims op bokt )

Spin
Afbeelding

http://img322.imageshack.us/img322/414/spider0oo.jpg
Fotograaf: Lorette (_Lorette_ op bokt)
--------------------------------------------------------------------

Heel veel plezier en succes! :D

Archief:
2006
November: Schaap
December: Giraf
2007
Januari: Zeehond
Februari: Roofvogel
Mei/Juni: Roos
Juli/Augustus: Vosje
November/December: Lieveheersbeestje
2008:
November/December: Luipaard
2008:
Januari/Februari: Vlinder
2009:
Maart/april: Eekhoorn

Tallie1979

Re: [GAME] Allemaal dezelfde foto natekenen deel 11!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:37

Wat een leuk idee! :D Ik zou graag meedoen, ik weet alleen niet of ik beiden in een maand kan tekenen :o

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:41

Je mag er natuurlijk ook 1 uitkiezen die je het meest aanspreekt! :D Eerder stond er altijd 1 foto in het topic, maar niet iedereen vind hetzelfde leuk. Daarom nu dus de keuze tussen 2 foto's om het voor wat meer mensen toegankelijker te maken om mee te doen :)
Je mag ook de tussenstapjes van je werk steeds laten zien, en als je het niet redt om het binnen een maand af te krijgen, dan kun je natuurlijk gewoon op UK nog een topic openen met het eindresultaat! :D Dit topic blijft staan tot april, dan komt er weer een nieuw topic :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:43

Ik denk dat ik voor het hertje ga.. Ik ben alleen niet zo'n enorme held met tekenen hoor, dus ik ga mijn best gewoon doen! :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:46

Iedereen moet ergens beginnen! :D En het leuke aan dit topic is dat je ook kunt meekijken met anderen en tips kunt geven/krijgen en daarvan leren :)
Persoonlijk vind ik het juist érg gaaf om te zien hoe verschillende mensen hetzelfde onderwerp uitbeelden, iedereen heeft z'n eigen stijl :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:18

Ik ga ook meedoen. :)
Ik ga voor het hertje, :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:23

ik doe ook mee, ik ga ook voor het hertje :j
alleen mijnalbum doet het nu even niet :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 12:25

Bij mij zijn ze wel gewoon zichtbaar? :)
maar onder de foto's staan ook nog links naar de grote versies :)

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:56

idd alleen de grote versie is te zien :)
maar dat hindert niet want dat is toch het enige wat je nodig hebt ;)
ik ga een schetsje maken !

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 12:58

De links zijn de links die ik van de fotografen doorgestuurd heb gekregen :) Ik heb ze zelf nogmaals in een map geüpload, zodat mochten de eigenaren de foto's verwijderen ze evengoed nog zichtbaar zijn in het topic (omdat ik ze dus niet verwijder), want in een aantal oude topics zijn niet alle foto's meer zichtbaar helaas :)
Ik hoop dat mijnalbum het snel weer doet, maar de links doen het als het goed is wel gewoon :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:40

ik mag aannemen dat je tussenstapjes ook mag plaatsen?
hier mijn schets alvast :D
ik heb nog nooit een hert getekent := dat is te zien :')
maar leerzaam, dit 'spelletje' :j
Afbeelding

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:45

Joehoee! Eindelijk, ik vind dit echt een heel leuk idee. Dus ook ik ga meedoen met het hertje :D (Die spin is een beetje onduidelijk/onoverzichtelijk)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:52

Erg leuk weer een topic.
Alleen sla ik deze keer over omdat beide foto's me niet aanspreken (ook niet helemaal scherp lijkt het?)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:54

highwaykind schreef:
Erg leuk weer een topic.
Alleen sla ik deze keer over omdat beide foto's me niet aanspreken (ook niet helemaal scherp lijkt het?)

dat komt door het ulpouden denk ik, het komt van mijnalbum :j , ik denk dat als het bij tinypic werd geuploud
het een stuk duidelijker geweest was :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 13:55

Imo is de spin zeker niet 'onduidelijk', de foto is duidelijk genoeg om na te tekenen, maar het is zeker een lastig beestje als je het zo bedoeld :))

highwaykind: Dat de foto's je niet aanspreken kan natuurlijk :) Niemand verplicht je om mee te doen ;) Maar fototechnisch commentaar is niet nodig :) De foto's zijn imo duidelijk genoeg om te tekenen, en zijn nog een stuk uit te vergroten (via de link) :)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:58

Wat ik ook bedoel is dat beide beesten nou niet meteen in een houding staan die ik voor een tekening/schilderij uit zou kiezen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 13:58

Daarom is dit topic ook ;) Om eens wat anders dan 'standaard' te doen :)
Zoals ik al zei, niemand verplicht je om mee te doen ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:00

highwaykind : daar heb je gelijk in. maar juist daarom vind ik het zo'n uitdaging om het toch te proberen.

Wendy: Ik bedoel ook niet fototechnisch te slecht. want ik vind het allebei vrij scherpe foto 's. Maar ik vind het vrij lastig om te zien waar die poten vast zitten zeg maar. dus gewoon een lastig (vies/eng) beest :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 14:02

Idd Leonie, het gaat om de uitdaging :D
De meeste tekenaars op bokt kiezen voornamelijk portretfoto's van paarden om te tekenen :) Soms is het leuk om eens iets héél anders te doen, daar kun je ook een hoop van leren :D Daarom probeer ik steeds foto's uit te kiezen met aparte pose/thema :D

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:03

ik zal het hertje ook wel proberen maar of het iets word is een ander verhaal ;)

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:04

Leuk dat er weer een topic is geopend! :D
Ik ben het alleen wel met Highwaykind eens, vooral de foto van de spin, daar heb ik echt geen idee hoe het allemaal in elkaar zit. Misschien is het een idee om de volgende keer 1 'standaard' foto te plaatsen en 1 foto zoals deze spin? :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 14:06

Er zijn al 2 foto's zodat er keuze is ;) Wie niet mee wil doen die hoeft dat niet te doen :) Iedereen vind wat anders leuk, dus er kan eeuwig discussie blijven over welke foto... ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:08

oke en nu allemaal ophouden, je tekent of niet klaar :D
laat dit een gezellig topic worden :))

mijn 2e deel van het hertje (nog lang niet af)
Afbeelding

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:08

Ik vind het zo wel goed. want bij dat hertje is prima tezien hoe alles in elkaar steekt. En als je standaard foto's wil kan je die ook in de centrale topics vragen. Daar is zo'n topic niet voor nodig vind ik.

bitje: Goed hoor. dat hoofd, erg knap (daar zit ik nu mee te worstelen :D )
Laatst bijgewerkt door LeonieL op 25-02-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 14:09

Helemaal mee eens bitje! :D

Wat ga jij hard!! :oo Grappig dat je 'm hebt gespiegeld :)) Hij wordt al erg gaaf zeg :j