[TEK][WIP] Vos in pastel op A3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

[TEK][WIP] Vos in pastel op A3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 18:20

Iemand op stal wou graag een tekening van mij van zijn lievelingspaard :)
En ik wil graag tips van jullie zodat ik het zo goed mogelijk kan doen :Y)

1. De grove schets.
Afbeelding

2a. Een nettere schets óp de grove schets.
Afbeelding

2b. (niet echt een stap) grove schets uitgegumd.
Afbeelding

3. Beginnen met inkleuren.
Afbeelding

4. Verder ingekleurd, hier ben ik nu :)
Afbeelding

Dus, als er iemand tips heeft hoor ik die graag ;) Ik vind het zelf wel goed gaan (behalve dat het paard een iets breder voorhoofd heeft in het echt).

Kiki

Re: [TEK][WIP] Vos in pastel op A3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:24

Waauw ik kan niet anders zeggen dan: Ga zo door +:)+
Ziet er nu al prachtig uit :D
Waarmee teken je?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:28

Misschien dat het rechter oog wat groot is?
Dit wordt echt een topwerkje. Heel mooie kleuren. Erg mooi contrast. Een heel warm gevoel krijg ik erbij.
Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg! :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:01

Heb je er een foto bij?
Als het een paard is is de neus waarschijnlijk te kort en de ogen te groot, maar voor een pony klopt het weer wel.

Het streepje van de nek of rug zou ik lager zetten, onder het oog, dan lijkt hij opgewekter te kijken vanuit zijn lichaam.

Het ingekleurde ziet er iig al heel erg super uit +:)+

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:07

''Meid hoe krijg je het toch voor elkaar.. '' Dacht ik net. Ik vind het echt geweldig hoe jij al met die kleuren omgaat. Zo mooi zacht, warm, duidelijk, en toch niet tot in de puntjes gedetaileerd.. Petje af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:02

Oh mooi zeg! Zo knap hoe je met pastel om gaat. Ik kan echt niks met die grove krijtjes beginnen. :n

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:02

Wow, hij wordt tof!
Echt heel mooi, ben benieuwd naar het resultaat :).

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:26

ik sta iedere keer weer met verbazing te kijken hoe je het voor elkaar krijgt liedewij! Echt geweldig :D
Die voorpluk die je ingevlochten getek4end hebt die zou zo levens echt kunnen zijn prachtig ga zo door ben heel benieuwd naar de rest

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:05

Ben benieuwd als het af is :)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:05

Zo vind het nu al erg mooi.
Vind het rechteroog wel iets te groot vergeleken het linker, maar het is wel een erg mooi ook dus zou jammer zijn als je deze weer zou weg moeten "gummen", zou dan eerder kiezen om het linkeroog iets groter te maken.
Je kan iig prachtig tekenen zeg.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 14:35

Dankjewel voor de reacties!
Kiki, ik teken met pastel zoals je in de titel kan lezen :)
IP, wat weet je veel van verhoudingen etc. om te zien dat dit voor een pony meer klopt dat voor een paard! Jammergenoeg is het inderdaad zo dat de ogen (veel) te groot zijn en de neus zal vast ook te kort zijn.. Op de foto is het paardenhoofd 15 bij 5 (ongeveer, iets langer) en dat overbrengen naar A3.. Dan gaan de verhoudingen bij mij niet zo goed (vind dat heel moeilijk). Hij lijkt nu niet zo erg op het paard en dat is heel erg jammer; Vooral omdat het een opdracht is. Ik heb iets teveel naar pony's gekeken denk ik :=

Ik heb er de foto van, ik vraag even of ik die hier neer mag zetten :)

Ik baal echt misschien nog wel erger van het rechter (voor ons linker) oog. Daar moet ik nog veel aan sleutelen, hoop dat het nog 'goed' komt.

En oja, ik ben verder gekomen :+
Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:41

erg knap vind ik het pastel krijtjes zijn zo grof en dan zoiets gedetaileerd neer zetten!

Commentaat ja het linker ook vind ik wat raar door de deuk er boven die nu erg opvalt ben benieuwd hoe je dit straks verder uit werkt.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:47

Oh sorry ik ben heeeel blond met mijn vraag.. :o
Maar hij is echt waaaauw :D
Alleen die deuk lijkt nu nog wat raar aan de linkerkant

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:35

Hij is mooi SV! Super! Hoeveel lagen doe jij ongeveer over eklaar voordat je bijv het oor afhebt? :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 15:40

vagolijntje schreef:
ben benieuwd hoe je dit straks verder uit werkt.

Ik ook :=
xDonja; Dat verschilt erg, ik doe maar wat. Op sommige plekken drie, op andere zeker 8 :j

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:43

Oke, ik ga toch een keer een pastelletje proberen :D Ik ben altijd bang dat ik mooi begin, maar dat ik het zo verschrikkelijk verknal :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:44

Wat mij opvalt is dat de deuk boven het oog aan de voor ons linkerkant een stuk dieper is dan boven het andere oog.
En het hoofd lijkt aan de voor ons linkerkant breder dan de rechterkant. Er lijkt meer afstand tussen het midden van zijn hoofd en zijn linkeroog te zitten zeg maar.
De kleuren en manier waarop je tekent zijn trouwens werkelijk SCHITTEREND :) !!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 15:48

Rinske, dit is op de foto ook zo. Ik zag mijn tekening op de kop en walgde ervan, maar toen lag de foto er op de kop naast en die is dan ook heel raar.
Ik ga het verschil wel iets minderen :j

xDonja bij mij is het vaak andersom, als ik begin denk ik steeds dat ik het niet kan. Maar als ik dan wat lagen verder ben gaat het ineens weer goed :D

Edit naar jou edit: Goed gezien! Kan ik dat op een manier veranderen dat ik niet de helft hoef uit te gummen (en liever het linkeroog niet ook groter maken omdat het dan al helemaal pony is)? Ik wacht even tot ik verder ben, want ik moet ook nog schaduw aanbrengen bij dat oog natuurlijk.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:16

Je kan de neus nu toch nog iets langer maken? Zolang de neus nog maar een schets is, kan je er nog veel aan doen? :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:13

sammyvriend schreef:
IP, wat weet je veel van verhoudingen etc. om te zien dat dit voor een pony meer klopt dat voor een paard! Jammergenoeg is het inderdaad zo dat de ogen (veel) te groot zijn en de neus zal vast ook te kort zijn.. Op de foto is het paardenhoofd 15 bij 5 (ongeveer, iets langer) en dat overbrengen naar A3.. Dan gaan de verhoudingen bij mij niet zo goed (vind dat heel moeilijk). Hij lijkt nu niet zo erg op het paard en dat is heel erg jammer; Vooral omdat het een opdracht is. Ik heb iets teveel naar pony's gekeken denk ik :=

De anatomie van een paard ken ik heel goed door veel te tekenen en paarden bestuderen, overal ga je bepaalde verhoudingen in terug vinden :) . Met foto's natekenen en rasters gebruiken (of overtrekken) kom je wel eens in de problemen daarmee, op een foto zijn de verhoudingen oke, maar getekend klopt het toch niet. Gelukkig kun je door middel van licht en schaduwen ook ene hoop oplossen.
Als je de huid rond de ogen wat donkerder maakt zullen ze kleiner lijken. Ook langs beide zijkanten van het hoofd kun je wat extra schaduwen en donkere tinten gebruiken om hem smaller te laten lijken. De neusbrug net iets smaller tekenen dan je eigenlijk van plan was en highlights op de neusbrug zetten. Zo kun je het hoofd toch langer laten lijken zonder je schets te veranderen :) .

Teveel ponies tekenen klinkt ook wel bekend hoor, ik moet er ook altijd op letten dat ik de neuzen niet te kort maak en de voorhoofden schijn ik ook erg breed te tekenen, maar zulke dingen vind ik juist mooi bij een pony dus dan teken je het al snel automatisch :P .

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:32

Ik vindt het wel erg gaaf worden hoor.
Zo zou ik dit graag ook willen hebben maar dan van mijn twee kindjes :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:09

Ip, ik heb de neus al uitgegumt, nu ik er naar keek was hij inderdaad HEEL duidelijk te kort. Die ga ik morgen of straks nog even opnieuw schetsen.

Overtrekken doe ik trouwens niet meer (1 keer gedaan) en met een raster heb ik nooit gedaan (alleen voor school straks in het nieuwe roosterblok, krijg ik voor het eerst 'echt' tekenen en moeten we een foto vergroten naar een tekening dmv een raster).

Het probleem is dat de ogen te groot zijn EN het voorhoofd te smal. Maar ik ga sleutelen en hoop er uit te komen :)
Wat heb je trouwens een briljante Lodewijk-avatar _O- Zelf getekend?

Maseike als dat een aanvraag is kun je me een PBtje sturen ;)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:08

Wauw!
Hoe meer werk ik van je zie, hoe jaloerzer ik word!
Geweldig die kleuren.
Pastel vind ik zelf zó lastig! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:12

Ik heb wel eens met pastel geprobeerd te tekenen maar het papier was al veel te snel verzadigd. Heb jij misschien enig idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik wil het namelijk toch weer eens een keer proberen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:57

Wat een ongelooflijke gave heb je in je handen zitten...
Je techniek en kleurgebruik vind ik werkelijk verbluffend; echt heel erg mooi. De gevoeligheid straalt er vanaf, het oogje is echt al supersprekend...
Echt heel erg goed :j