[ART] Flaubert, Mara, Cleo, Chookie en Borre (klei)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

[ART] Flaubert, Mara, Cleo, Chookie en Borre (klei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 20:04

Hierbij wat nieuwe foto's van mijn klei werkjes. In mijn vorige topic stond Borre nog ongeverfd, maar intussen is hij klaar, en mijn zus is erg blij met hem. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn nieuwe werkjes vinden, tips zijn altijd welkom!

Borre:
Mijn zus wilde voor haar verjaardag een draak hebben. Ineens kwam Borre in mijn gedachtes, en heb ik hem gekleid. Gedurende het proces ontdekte ik hoe ik hem wilde hebben, en zodoende is hij geworden zoals hij is. Zijn kleuren stonden al vast voordat hij überhaupt nog maar gedroogd was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flaubert:
In mijn vorige topic stond hij ongeverfd, en nu is hij dan geverfd. Ik heb hem op een steen geplakt, omdat hij wat wiebelde. Ikzelf was niet tevreden over de kleur en dergelijk, maar zijn nieuwe eigenaar vindt hem helemaal geweldig. En daar gaat het uiteindelijk om.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cleo:
Iemand in mijn vorige topic zei: ik zou wel eens willen weten hoe een gekleide fret eruit ziet. Dus ik heb voor de lol eens een foto van een overleden fretje van mij erbij gepakt. Ik besloot dat Cleo een proef ging worden, een proef voor een aparte houding, een andere vacht, en een nieuwe manier van verven. Het resultaat mag er imo best wezen. Cleo is zwaar geliefd, en zal ook thuis blijven. Normaal zijn mijn beeldjes te koop, maar Cleo niet.

Afbeelding

Afbeelding

Mara:
Mijn moeder wilde voor een kennis een kleiwerkje hebben. Dus wilde ze een kat. Een lange, dunne kat. Vanaf begin af aan heeft Mara al in mijn hoofd gezeten. Mijn moeder besloot echter dat ze een kip wilde voor de kennis, maar nadat die was gekleid, wilde ik Mara toch ook proberen te maken. Heel gek, maar Mara heeft zichzelf gemaakt. Ze kwam uit mijn handen gelopen als het ware. Ze is nog niet geverfd, ze moet nog drogen. Maar zodra ze geverfd gaat worden wordt ze helemaal zwart met een gouden neus, en dan vernist.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chookie:
Zoals gezegd wilde mijn moeder een kip voor een kennis, en dan wel een broedse kip. En daar kwam Choockie uit. Chookie wordt bruin, met een kraag en een zwarte staart. Staart, kraag en gezicht worden later vernist. Het was de bedoeling dat ze een valse uitdrukking zou krijgen, en ik geloof dat dat wel gelukt is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:50

:j gaaf hoor! Flaubert is echt mn favoriet :+ die veertjes, wat een werk moet dat zijn!
verf je ze gewoon met acryl? en dan in vernis oid?

Pluttersput

Re: [ART] Flaubert, Mara, Cleo, Chookie en Borre (klei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 20:52

Bedankt voor 't compliment! Leuk dat je Flaubert leuk vindt! Ikzelf vond hem eerst leuker toen hij niet geverfd was, maar uiteindelijk is dat toch weer rechtgetrokken. Die veertjes, ach, 1.5 uur draai ik mijn hand niet voor om :')

Ze worden inderdaad geverfd met acryl, en dan speciale acryl vernis voor eroverheen.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:18

Wat ontzettend mooi zijn die beeldjes. De fret is ook heel erg goed gelukt. Maak je ook beeldjes in opdracht O:) ?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 21:25

Bedankt voor het compliment :D Je hebt een pb ;)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:12

mooi hoor :D

(had al eerder gepost maar waar die post heen is... >;) )

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:15

Ooooh je hebt echt een fret gemaakt! Dat was ik die dat zei hihi! Cleo is erg leuk geworden, erg frettig! Kan me goed voorstellen dat je die lekker voor jezelf houdt hoor ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:31

Ja tuurlijk heb ik echt een fret gemaakt :P Vond dat wel een leuke uitdaging! En uiteindelijk vind ik dat ze heel oged is uitgedraaid.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:17

Ik vond ze al leuk in je vorige topic, maar deze zijn ook geweldig! Ik ben verliefd geworden op Borre! Geweldig! Ook op die tak zo met dat muisje erbij. Heel gaaf!

De kat vind ik de snuit niet zo mooi van. Te lange kin ofzo... de rest vind ik ook leuk! De dodo en de kip zien eruit alsof het veel werk was! Ben benieuwd naar de kleuren van de kip en de kat!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:23

Vind het echt knap dat mensen dit kunnen!(ik kan het jammer genoeg niet)Ben benieuwd hoe de kat eruit zie als hij klaar is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:31

Bedankt voor de leuke reacties!

@ Duke: Mara klopt inderdaad totaal niet qua plaatje, maar zoals gezegd, ik had niet zoveel in te brengen :P Maar ik denk dat als ze straks geschilderd is, dat ze dan beter eruit ziet.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:34

Wauw! Wat supermooi! :+:
Echt hartstikke knap! :j

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:39

Pluttersput schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!

@ Duke: Mara klopt inderdaad totaal niet qua plaatje, maar zoals gezegd, ik had niet zoveel in te brengen :P Maar ik denk dat als ze straks geschilderd is, dat ze dan beter eruit ziet.

Het stoort me ook niet omdat het niet realistisch is, want je bent duidelijk juist heerlijk creatief aan het werk en dan moet je niet kijken naar realisme, want dat belemmerd je alleen maar. Maar die kin spreekt me gewoon niet aan. ;) Misschien veranderd dat nog na het verven, dus ben benieuwd!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:27

O ik bedoelde het ook niet kwaad hoor :) Mara is er ook niet voor het mooi, dan had ze als een propje geeïndigd als ik daarnaar had gekeken :P Maar Mara wilde zelf zo worden :) Ik vermoed dat ze na het verven opknapt, ik vind haar zelf ook niet mooi, maar zo wilde ze zijn :)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:17

Gaaf hoor! Lekker prielwerkje :P Hoe groot is bv je fret kleiwerkje?

En zet je het werk ook nog in de oven of laat je het zo drogen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 18:04

Dit is zelfdrogende klei, die hoeft niet in de oven. Het zorgt er wel voor dat het iets kwetsbaarder is. Maar uitiendelijk hoop ik toch zelf een klein oventje te kunnen kopen :) Mijn fretje past op je platte hand zeg maar, maar Borre daarentegen is een stuk groter, maar dat komt ook omdat hij op een tak zit. Maar meestal zijn de werkjes niet veel groter dan een platte hand :)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:50

Ok, en hoelang duurt dat drogen dan?
Is volgens mij idd uitkijken als je veel water gebruikt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 20:11

Ik gebruik geen water bij deze klei ;) Hoe lang het duurt drogen verschilt per ding, meestal zit het zo rond de week anderhalve week. Maar dat is ook omdat de kleitjes heel klein zijn zeg maar :)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:26

En je kan daarna pas verven toch?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:39

Waarschijnlijk heb ik eroverheen gelezen, maar wat voor klei is het eigenlijk? :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:44

Zelfdrogende klei. Als hij goed gedroogd is, kan je er inderdaad zo overheen verven.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:45

Oke, maar van welk merk is dat? :) (DAS of zoiets dergelijks?)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:25

Oef, dat weet ik zo niet, en heb het papiertje net eergisteren weggegooid. Ik moet binnenkort toch wat nieuwe pakjes halen, ik laat het je weten zodra ik het heb :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:49

Hoe is het ,heb je Mara al geschilderd?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 08:32

Ja! Ik zal binnenkort een nieuw topic aanmaken, heb ondertussen ook weer een nieuwe aanwinst gekleid. Momenteel ligt het even stil, maar binnenkort hoop ik het weer op te kunnen pakken. Als ik het topic heb gemaakt, gooi ik hier de link even neer :)