[TEK][WIP] Hugh Laurie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fudge

[TEK][WIP] Hugh Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 15:34

Aangezien mijn andere topic gesloten is, hier een nieuw topic van mij.

Omdat zo ongeveer iedereen Hugh Laurie (van House) als eens heeft getekend, kon ik toch ook niet achterblijven :+

voor mij is dit m'n 2e tekening van een persoon.
*Ik heb trouwens het ideetje vn de blauwe ogen wel gepikt van, als ik het goed heb een mede-bokker(?). Mja ik zeg maar zo, beter goed gejat, dan slecht verzonnen :Y) *

Zoals jullie ook wel zien, is hij nog lang niet klaar, en ik kan nog onwijs veel dingen opnoemen waar ik me óntzettend aan erger, maar ik zal het beperkt houden:
- linkeroog is naar mijn idee scheef, maar ben heel bang dat als ik dr nu nog aan ga za zitten rommelen, het er niet veel beter van zal worden (tips?).
- mond, is een ooh zo moeilijk punt voor mij
- snor is nog heel scheef, wil er links wat afhalen, maar nog niet gedaan....
- aan de rechterkant is zijn gezicht nog erg onafgewerkt, ben ik ook nog mee bezig.

verder ben ik nog een beetje bang om aan het haar te beginnen, daar kan ik mijn werk altijd enorm hard mee verprutsen... (tips??)

- formaat: 36 X 27 cm
- grafiet, ogen pastel/potlood
- tot nu toe ong. 8 uurtjes werk

commentaar en tips graag, maar houd het netjes en onderbouwd.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Tallout

Re: [TEK][WIP] Hugh Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:36

Ik heb geen tips voor je, maar het komt zeker tot z'nr echt :j.
Je herkent 'm direct! Ga zo door!

Helaas kom ik niet verder dan bloemtjes & hartjes tekenen dus aan tips van mij heb je niets :D

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:38

Wauw, ik vind hem erg goed gelukt al. De ogen zijn erg sprekend!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:39

Ik vind em erg mooi worden!!
Op de laatste foto is alleen wel te zien dat voor ons de rechter iris (iig dat blauwe :P ) kleiner is dan de linkerkant ;)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:49

Goed begin zo! Zoals ik het nu zie lijkt zijn neus iets te klein en de afstand tussen de neus en de onderkant van de kin te lang. Qua schaduwwerking ben je heel goed op weg en de gelijkenis is er(al is die er met deze foto op een of andere manier heel makkelijk te krijgen)!
Het contrast mag wat mij betreft nog wat hoger, maar dat is een kwestie van smaak waarschijnlijk. :)
Overigens, het idee van de blauwe ogen, heb je dat van mij of van Highwaykind? Ik heb het idee namelijk ook toegepast in mijn tekening van House, maar zij heeft hem in eerste instantie bedacht. :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:54

Jeeej! Je bent er weer, was al teleurgesteld dat je vorige topic gesloten was!

Perfect, ik blijf dit topic weer volgen. ;)

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 16:04

Dankjullie!!

Evelijn_: die afstand ja, durf er nog niet zo veel over te zeggen, ene keer denk ik klopt niets van, andere keer denk ik; misschien als die af is, en hij dus ook zijn haar en alles heeft valt het nog wel een beetje mee.... (hoopt dus heel hard;) )

Het contrast wil ik idd wel heel graag wat hoger, maar dat is om de een of andere reden zooo moeilijk! ik krijg het gewoonweg (nog niet) voor elkaar. elke tekening die ik begin denk ik; en nu ga ik gewoon eens gek doen en flink wat contrast, maar als ik bezig ben wordt het dat wéér niet...

Edit: Evelijn_ : heb snel ook ff jouw house-versie opgezocht, heb jij miss tips voor het haar? bij jou lijken het zegmaar 'echt' lokken, dat is iets wat mij never nooit een keer gaat lukken... :o

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:14

Je hebt het allemaal zelf in de hand. :) Probeer het nog eens even na te meten om zeker te weten of het allemaal klopt. Dan hoef je je later niet meer druk te maken om de verhoudingen.
Het contrast kun je verhogen door middel van zachtere potloden(5b t/m 9b) en durf. :+ Zolang je het niet probeert krijg je ook niet meer contrast, dus wees niet bang! Het komt vast goed!
En tips voor het haar... Tja, probeer hier ook weer veel contrast in aan te brengen en concentreer je vooral op de schaduwen en minder op de highlights, want daardoor creëer je meer diepte. :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:21

Wauw die is echt mooi! Pupillen zijn niet alleen verschillend van kleur maar ook niet even groot ;) .
Verder ga ik mee met de commentaar van Evelijn.
Maar geen zorgen. Dit komt zeker goed! :wow:

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:24

Wauw bij de eerste foto had ik al zoiets van wow, dat is house. :j

Het enigste wat ik verder zie dat is de baart, die is wel erg gelijkmatig, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen? Die van House is vaak "groffer" en wat onverzorgder.

Maar van tekenen heb ik geen verstand, ik vind dit echt super!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 19:23

ik snap wat je bedoelt! Maar ik ben met de baard ook nog niet helemaal klaar, dus daar kan ik nog wat aan veranderen!

bedankt!!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 19:24

marjoke: heb jij het over de pupillen of ook de irissen?? dat die niet helemaal groot zijn kan ik je gelijk in geven, maar de pupillen??

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:27

Erg mooi :j

Ik heb alleen het idee dat de het linkeroog en dan de iris (dus het blauwe) niet helemaal rond is! Aan de linkerkant lijkt er een beetje een bochel te zitten.. (Klinkt een beetje vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen :+ )
Verder vind ik hem echt super mooi :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:40

Floran schreef:
ik snap wat je bedoelt! Maar ik ben met de baard ook nog niet helemaal klaar, dus daar kan ik nog wat aan veranderen!

bedankt!!

Oké, ik ben benieuwd dan. :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:42

Wauw, hij springt echt van het papier!
Vooral zijn ogen spreken me heel erg aan. Het is je heel goed gelukt tot nu toe, ga zo door :)
Toevoeging: Scheve ogen vallen mij niet op. Is trouwens ook niet zo erg, kijk maar eens naar foto's van willekeurige mensen, je zult zien dat best wel wat mensen een beetje ongelijke ogen hebben...

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:14

Levensecht op dit moment al, ik herken hem uit duizenden :) die ogen zijn echt prachtig als of hij je echt met dat blik aankijkt,

Je hebt ook echt zijn blik weten neer te zetten :)

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:31

Wauw :+:
Erg mooi gedaan zo die ogen :j .
Let wel op dat je hem niet te boos laat kijken. Hij heeft natuurlijk echt zijn 'Houde-Blik', maar naar mijn idee wordt het toch net ietsje te.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:39

wauw! vind hem erg mooi worden, zie alleen dat de irissen niet gelijk zijn maar dat is al gezegt....je bent echt erg goed zeg!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:44

Sorry ik bedoel inderdaad de irissen. De linker zijn groter. Maar de rechter pupil lijkt ook wel groter. Maar dat is omdat de rechter iris kleiner is denk ik, dat de pupil groter lijkt. Amai, nu wordt het ingewikkeld. :P
Volgens mij is gewoon heel het linker oog wat groter? En dat vertekent heel de boel.
Euhm.. De linker iris kleiner maken is volgens mij geen optie want die blauwe rand krijg je nooit meer weg? Dus kan je best rechts de hele boel een klein stukje groter maken. Dat is niet eens zo veel werk lijkt me. :)
Maar ik blijf erbij. Dit zijn details. Het geheel is echt een plaatje! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. :)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:47

Wauw echt mooi! je herkend hem gelijk!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:50

Wooow, die is echt mooi gemaakt!
ik dacht echt gelijk! ; Oooooooh die is van house! :D

haha goed hoor!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:27

dankjullie allemaal!!
de ogen, tja, ik weet het, ik weet het. maar ik weet niet of ik er nog zoveel aan ga doen. kan namelijk zijn dat dat het er ook niet beter op maakt, iig niet links wat weg, heel miss eventueel rechts wat bij.

ik ga zo ff nieuwe (piepkleine) update uploaden

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:51

Afbeelding

kleine update, eigenlijk alleen het stukje haar is erbij..

volgende update probeer ik weer te scannen (is wat duidelijker)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:08

ik vind hem erg mooi, maar ik heb deze nu al 1 of 2 keer gezien, waaronder van evelijn, precies zo met de ogen.. Is hij zo populair?:P

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:22

Zit er erg goed uit. Het haar komt volgens mij ook wel goed. De ogen vind ik geweldig. En tja... House is nu eenmaal populair, en de ogen van Hugh Laurie zijn gewoon erg mooi blauw. En het is een mooi plaatje.
@ Floran: ga zo door!