[FB] Engelen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FB] Engelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:22

Ik ben momenteel bezig om een aantal creatieve ideeën uit te werken in foto's.
Eén van die ideeën was een serie engelen foto's die iets met honden te maken hebben.

Dit was 't eerste shot uit de serie.
Mijn eigen hond, met mijn vriend als engel.
Afbeelding

Vandaag heb ik dit shot gemaakt.
Een golden retriever als engel.

In 2 versies:

Extreem zoet-sappig, cliche en over the top:
Afbeelding

En wat meer "duister":
Afbeelding

Ik weet dat dit bij sommige mensen echt totaal niet hun smaak is.
Terwijl anderen het misschien juist wel gaaf vinden.
Dat heb je nou eenmaal met dit soort extreme foto's.

Maar ik wil toch graag jullie mening horen.

xManon_

Re: [FB] Engelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:46

Ik vind het echt heel gaaf!
Zowel de foto van jouw hondje&vriend als de bewerkingen van Joyka. :D
Vooral het verschil dat je in Joyka's uitdrukking ziet tussen de eerste en de tweede bewerking vind ik erg mooi. Knap gedaan hoor!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:47

Schitterend mooi werk!!
Wat een onwijs mooie foto die eerste!
Prachtig zeg!!
De labrador is ook mooi maar heeft net niet wat de eerste foto heeft.
Labrador in kleur vind ik mooier, het zoet sappige.
Ik moet wel zeggen dat ik echt een leek ben op het gebied van fotografie dus kan je verder niet helpen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:51

Erg mooi gedaan :D
Die laatste bewerking van de golden retriever vind ik erg mooi
Het duistere...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:03

die eerste van de golden retriever vind ik echt prachtig gemaakt die 2e raakt mij wat minder

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:13

Ik vind ze ook knap gemaakt!
Moest wel even lachen bij het idee dat mijn vriend daar met een hondje en vleugels op zijn rug zou staan, respect voor je vriend! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:21

Hij deed dit ook wel een beetje onder protest hoor :P
Maar ik kon 'm gelukkig overhalen om toch model te staan. :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:34

Hmm..nee ik vind het eigenlijk niks.
Vind de bewerkingen inderdaad 'over the top'. Hou totaal niet van dat soort dingen :)

De foto van het hondje en je vriend, ik vind hem wel mooi, alleen de vleugels zijn me wat te licht. Ik zie er geen duidelijke lijnen meer in van de vleugels, vind ik zonde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:40

Frozenstar schreef:
De foto van het hondje en je vriend, ik vind hem wel mooi, alleen de vleugels zijn me wat te licht. Ik zie er geen duidelijke lijnen meer in van de vleugels, vind ik zonde!

Dat ligt denk ik aan de instelling van je monitor. Want op een goed gekalibreerde monitor zijn de vleugels nog mooi detailrijk :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:43

De vleugels bij de hond zijn prima, alleen de vleugels bij de foto van je vriend zijn minder gedetailleerd.

Heb gekeken naar mijn scherm, maar blijft hier hetzelfde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:46

Het is toch 't zelfde setje vleugels.
En hier geeft hij op verschillende goed gekalibreerde schermem hier echt netjes alle details ;) Zowel pluisjes als veren.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:48

Hypofocus schreef:
Het is toch 't zelfde setje vleugels.
En hier geeft hij op verschillende goed gekalibreerde schermem hier echt netjes alle details ;) Zowel pluisjes als veren.

Ja het ligt ook niet aan de vleugels neem ik aan ;) Eerder aan de belichting.
Maargoed, het zal dan. Hoe anders ik het ook zet, hij blijft overbelichte plekken houden en is minder gedetailleerd dan bij de foto's van de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:55

Het zou aan je monitor kunnen liggen (niet alle monitoren hebben een goede contrast ratio) of bijv. aan je webbrowser, want die willen ook nog wel eens foto's niet helemaal optimaal afbeelden.

Aan de foto zelf ligt het in ieder geval niet, want die is correct belicht als je 'm als bron bestand bekijkt op een gekalibreerde topkwaliteit monitor. :)

Dus het is een externe factor aan jouw kant waardoor je 'm niet optimaal kunt zien. Dat wilde ik er alleen mee zeggen. ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:54

Daar heb je helemaal gelijk in.
alleen heb ik een goed gecalibreerde monitor en is de vleugel niet echt gedetaileerd bij de 2e wel maar de eerste een groot gedeelte niet.

ook vind ik het jammer dat de hond gelig is en de vleugels wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:11

__Elizabeth schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in.
alleen heb ik een goed gecalibreerde monitor en is de vleugel niet echt gedetaileerd bij de 2e wel maar de eerste een groot gedeelte niet.

ook vind ik het jammer dat de hond gelig is en de vleugels wit.

Dan zal dat laatste stukje verloren detail echt in de internet browsers zitten ;)
Want ik kan hier op het bron bestand echt letterlijk pluisjes en veertjes tellen :)

Aan de kleur van de hond stoor ik mezelf niet zo... Ik kan de kleur er wel uit halen, maar dan is alles echt super bleek.
Dat ziet er minder mooi uit dan de huidige kleur :)

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:15

De eerste vind ik echt prachtig! Vooral die blik van je hondje, hoe weet je het toch iedere keer weer vast te leggen :))

Laatste twee vind ik persoonlijk ook niet zo mooi, vind het er een beetje te nep en gemaakt uitzien. Maar smaken verschillen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:06

Bedankt voor jullie feedback!! :)

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:20

De eerste foto vind ik erg mooi, ben wel benieuwd hoe de foto eruit zou hebben gezien zonder vleugel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:08

Niet mooi denk ik... Want het mannelijk model in kwestie heeft geen mooie rechte schouders ;)
En foto's zonder vleugels hebben we niet gemaakt.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:19

Waar te beginnen..
Als eerste complimenten voor de originaliteid!
Honden met engelen vleugels, of een hond met een engel op de foto, ik heb het nog niet gezien.
Ga je deze serie nog uitbrijden? Ik ben namelijk érg benieuwd!

De eerste foto spreekt mij het meeste aan. De uitdrukking van Luna is perfect. Heel sprekend.
Detail wat ik erg mooi vind is dat de haren van Luna over de handen van het model vallen, wat ik de foto zacht vind maken.
De 'tekstuur' van de huid van het model is precies goed. Niet té, maar net genoeg.
Wel vind ik de schouder vrij plat lijken, omdat een schouder bol loopt en het 'tekstuur' recht loopt maakt dat de schouder wat plat.
Bij het gezicht en de hand is dit niet zo, waarschijnlijk door de schaduwen.
De vleugel is perfect belicht, ik kan hier ook bijna elk veertje tellen.
Ook een hele mooie kleur omzetting! Alles klopt. :)

De eerste bewerking van de Golden Retriever spreekt mij minder aan.
Waarschijnlijk door de achtergrond. Ik vind deze, als ik eerlijk mag zijn, er vrij 'goedkoop' uit zien.
De over gang van de vel blauwe lucht en de ondergaande zon lucht klopt voor mij ook niet.
Maar smaken verschillen natuurlijk!
Wel passen de kleuren mooi bij elkaar. De hond is heel mooi belicht wat wél weer klopt met de lucht aan de linkerkant. (Rood/oranje/geel.)
De uitdrukking van de hond is hier ook weer perfect, ergens waar je érg goed in bent! Het juiste moment en uitdrukking vast leggen. +:)+

De tweede foto/bewerking spreekt me daar in tegen wel weer aan.
Omdat de uitdrukking van de hond vrij droevig is vind ik deze kleuromzetting er tien keer beter bij passen.
Wat ik wel jammer vind is dat het lijkt alsof er detail verloren is gegaan uit het oog van de hond? Maar dit kan ook aan de laptop liggen natuurlijk.
De linkervleugel (voor ons) vind ik aan de onderkant wat minder bewerkt (?). De vleugel stopt daar vrij abrubt.
Verder is de foto weer super scherp! Wat ook geld voor de andere foto. Iets wat we gewent zijn van jou :)

Ik hoop dat ik niet te streng was? :o
Ga zo door om óók honden geweldig op de foto te zetten! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:47

Wow, thanks voor die prachtige feedback Aims!!!
Daar kan ik wat mee! :)

Ja, ik wil deze serie nog heel graag gaan uitbreiden met nog enkele exemplaren.

Ik vond de schouder inderdaad ook wat plat.
Misschien helpt 't ook al, als ik die textuur wat draai, zodat het niet over de héle foto in dezelfde richting loopt. Want dat is 1 van de oorzaken dat het er plat uit ziet.

De 1e goldenretriever foto is inderdaad erg zoetsappig cliche.
Ik heb deze serie ook in de VS op een forum gezet, en daar zijn ze echt helemaal verliefd op dit soort zoete plaatjes. Leuk om dat verschil te zien.
De overgang van ondergang naar 't blauwe gedeelte was "echt". Die komt als 1 geheel uit een bestaande foto. Dus het blauwe vlak hoort er wel bij. Al heb ik ín het blauwe vlak wel een 2e foto gemerged om wat wolkjes toe te voegen.

Bij de 2e foto ben ik inderdaad wat uitgeschoten bij het contrast in het oog. Dat zal ik nog 's gaan herstellen binnenkort :)
En de vleugel 't zelfde verhaal... Ietsje uitgeschoten in m'n bewerking.

Ik vind die duistere foto ook beter in de serie passen, dan de vrolijke foto.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:52

Hoe heb je de textuur erin gekregen als ik vragen mag? :o

Ik vind het goed gelukte foto's.
Ik denk idd dat het bij de meesten aan de callibratie van de monitoren ligt. Sommige fotografen callibreren hun monitor voor echtheid en fotodetails. En dan is er wel verschil te zien. :)

Ik vind bij de derde foto de lucht zelf net iets te donker uitgedrukt. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:55

De eerste vind ik prachtig :D Dat effectje op de huid vind ik ook erg mooi, al had ik dat iets meer geprobeerd mee te laten buigen met de vorm, als je bijvoorbeeld naar de schouder kijkt dan ziet de textuur er wat plat uit.

De twee andere foto's vind ik minder. De achtergrond spreekt me helemaal niet aan. De vleugels vind ik ook erg onnatuurlijk. Had je die bijvoorbeeld in het midden gesplitst, en tussen de vacht in had geduwd, alsof ze echt aan de huid vast zitten, dan had het al mooier uitgezien. Had je het dan ook nog wat mooier uitgeknipt, met meer scherpte, een mooie scherpe vacht aan de randjes, en een mooiere achtergrond, dan had het geheel er al veel beter uitgezien :)
Maar je moet vooral door blijven oefenen met bewerkingen, want je hebt wel leuke ideeën!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:56

Bedankt voor je bijdrage Revanches :)

De textuur heb ik zo toegevoegd:

1. Nieuwe laag gemaakt
2. Kleuren/textuur uitgekozen en een beetje ge-experimenteerd hoe groot het moest zijn enzo.
3. Vlakvulling met die textuur toegepast op die nieuw aangemaakte laag
4. De laag minder dekking gegeven, zodat de foto eronder weer zichtbaar is. Heb 'm op 15% dekking gezet ofzo.
5. Alles uitgegumt, behalve de huid van de "engel". Zodat alleen de engel de textuur zou hebben, en de rest van de foto niet.

Geen idee of dat de beste/makkelijkste optie is.
Want 'k heb nooit een cursus bewerken gedaan. Maar het ging wel goed zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:57

@MysticTinker: De vleugels moeten vastgemaakt worden met elastiek, dus die zijn niet anders te bevestigen of los te koppelen helaas...