Grenzeloos Verliefd: Liefs uit Senegal.
A.s. zaterdag komt hij hierheen. Na veel papierwerk heeft ze een verblijfsvergunning voor hem kunnen regelen. En ik gun het ze van harte. Balla is een schat van een man! (Ik heb hem ontmoet toen hij een paar weken hier was).
En nu heeft ze ook een huisje gekocht in Leiden waar ze sinds kort woont, en vanaf dit weekend met Mame Balla. En of ik een mooi huisnaambordje wilde maken met de vorm van Afrika. Graag zelfs! Met heel veel plezier!

Dus hierbij de stappen. Ik heb geen WIP in de titel gezet omdat het al klaar is. Maar ik laat wel even de stappen zien.
Eerst de plaatjes met haar uitgezocht. Deze zijn het geworden: de afbeelding van de bovenste, met de kleuren van de onderste.

Men neme een stuk hard verlijmd (dus weersbestendig) hout en zagen daar een vorm uit en schuren deze goed:

Dan gaan we verven (met acrylverf voor buiten):

En de afbeelding is klaar:

De letters in een eerste laag:

En klaar!

^^ Deze foto is genomen zonder flits om de werkelijke kleuren bij benadering te laten zien en daarom is hij iets onscherp. Ook iets bewerkt met Picasa, weer om die kleuren zo IRL mogelijk te laten zien.
Ik moet nu alleen nog aflakken, maar ik twijfel nog of ik Dioufkunda (vrij vertaald: Huize Diouf) nog meer zal aanzetten. Het moet wel te zien zijn, maar niet te aandacht afleiden.
Ik heb altijd oren naar nieuwe tips en trucs!
Eigen commentaar: de letters zijn niet zo strak als ik wilde, maar het is een klein formaat (het hele bordje past precies op een A4-tje).

)