[FOTO] Prachtige vos merrie by Special Moments Fotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

[FOTO] Prachtige vos merrie by Special Moments Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:57

Ik had van de zomer een fotoshoot met een heel bijzondere dame!
Dit zijn de 3 foto's die ik zelf het mooist gelukt vind.
Foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 400D met een 70-300mm lens, ik heb niets bewerkt nog nieteens tijd gehad om er een kadertje omheen te zetten.

Op alle foto's berust copiright ook al staat het er niet op, niet kopieren dus!

Ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden, tips en tops zijn hartstikke welkom! :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

_Charlotte_

Re: [FOTO] Prachtige vos merrie by Special Moments Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:44

1 is opzich wel leuk, maar mischien moet je wat meer contrast bij doen of iets anders want de kleur is een beetje dof..of het ligt aan mijn scherm
2 vind ik de schaduw niet zo mooi bij haar en ht paard maar ook niet erg storend. opzich wel een leuk plaatje
3 hier vind ik dan niks aan :o ! de achtergrond is heeel druk!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:49

Foto 1: Daarbij vind ik het lichaam niet geheel kloppen met haar hoofd. Het lichaam is wat groot en oogt wat lomp zo zonder benen. Ik zou het iets meer snijden aan de onderkant. Ook mis ik wat contrast net als wat Charlotte al zegt.

Foto 2: Eveneens sluit ik mij aan bij Charlotte. Hij is wat te donker. Maar wel een leuke plaat. Eigenwijze kop heeft het paard daar :D

Foto 3: Als je iets verder van het model af had gestaan met je telelens was je achtergrond nog waziger geworden. Hij is nu te dominant aanwezig. Waardoor ik het niet echt een bijzondere foto vind. De "prachtige" merrie komt hierbij ook niet echt tot haar recht..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:31

Bedankt voor de commentaren!
Ik had hetzelfde bij de eerste plaat, maar vond haar hoofdje er zo knap op staan. Misschien wel een idee op hem iets meer te croppen maar dat kan niet veel want dan gaat de zijkant ook meer eraf..

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:20

In photoshop is er een mogelijkheid dat je dat kan instellen. Zo kan je ook vierkante foto's maken ;)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 13:31

Ja dat klopt, maar daar worden ze niet mooier van met afdrukken vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:53

Erg jammer van de harde schaduwen op 2 en de zeer onrustige achtergrond op 3. Dat zijn dingen die zeer gemakkelijk te voorkomen zijn, wees je daar bewust van tijdens het fotograferen!

Waarom vind je dat de foto's er met afdrukken niet mooier van worden als je ze vierkant cropt? Mag ik vragen wat er dan aan mankeert en hoe je precies te werk gaat?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 12:23

Je kunt je foto dan lastig op 10x15 afdrukken zonder verlies van je foto te krijgen.. Tenminste toen ik dat gedaan had.
Bedankt voor je tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:43

Dan doe je iets verkeerd :)

Je werkt met Photoshop dus?

Controleer de afmetingen van je foto (in centimeter op 300 ppi). Neem de lengte van de kortste zijde. Selecteer het cropgereedschap (druk op C), voer in de balk bovenin (bijvoorbeeld) 20 cm x 20 cm op 300 ppi in en crop de foto. Mits je zorgt dat de verhouding in centimeters (redelijk) overeenkomt met de originele lengte van de korte zijde, zul je geen kwaliteitsverlies hebben.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 12:45

Nee ik werk met picasa op dit moment, de PC is niet helemaal goed dus kan photoshop niet installeren helaas.
Toch bedankt voor je uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:20

Waarom Special Moments Fotografie?
Zou je het niet helemaal Engels of helemaal Nederlands houden?

Wat betreft de foto's, ik begrijp niet zo goed wat hier mooi aan is. Het is leuk, maar alles behalve origineel en verfrissend. Iedereen kan dit.. Zou echt proberen er je eigen draai aan te geven, beetje proberen je eigen handtekening te cremeren. Doe iets wat niemand doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:28

Guernica schreef:
beetje proberen je eigen handtekening te cremeren.

:=

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:59

Omdat ik dat mooi vind, ik vind Special Moments Fotographics niet klinken vandaar.
Dit kan iedereen? Naja bedankt denk ik..
Sorry maar voel me echt aangevallen door jouw tekst, er worden veel fotoshoots bij mij geboekt dus zo slecht kan ik niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:01

Suzan_kalim schreef:
Omdat ik dat mooi vind, ik vind Special Moments Fotographics niet klinken vandaar.
Dit kan iedereen? Naja bedankt denk ik..
Sorry maar voel me echt aangevallen door jouw tekst, er worden veel fotoshoots bij mij geboekt dus zo slecht kan ik niet zijn.

Er worden veel shoots bij je geboekt? Mag ik vragen hoe veel je daarvoor vraagt en hoeveel klanten je al kent uit de buurt, van stal, van de vereniging, weet ik veel?

Verder: Met "fotographics" zou je het wel heel bont maken inderdaad... "Photography" is beter Engels en ik denk dat Guernica daar ook op doelde (waarom Fotografie en geen Photography).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:02

Special Moments Photography klinkt toch veel beter dan half nederlands/engels?

Dat je je aangevallen voelt zegt meer over jou dan over mij, als je niet tegen kritiek kan zit je helemaal verkeerd in de fotografie.
En sowieso, dat er mensen naar jou toekomen is toch juist een goed teken, maar dat betekend niet dat je al uitgegroeid bent en je werk moet laten zoals het is.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 14:30

Oke prima.
Ik stuur jullie wel een PB want het anders word het topic gesloten door offtopic talk.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:43

Niks offtopic, het gaat gewoon over de foto's die je geplaatst hebt. ;)
Ik ben het eens met Guernica, als je niet tegen kritiek kunt zit je écht niet goed in de wereld van de fotografie. Het mooie is juist dat je nooit uitgeleerd en gegroeid bent.

Special Moments Photography vind ik een stuk beter klinken. Heb trouwens dezelfde vragen als Nouks dus PB mij anders ook ff met antwoorden?

Hee, en cremeer anders even je eigen handtekening. :') (Go Jamie)
Prachtig.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:25

Ik vind dat mijn prijzen etc. niets te maken hebben met mijn foto's dus vandaar dat ik een PB heb gestuurd.

Kan prima tegen kritiek, anders zou ik wel boos zijn door de opmerkingen en dat ben ik niet probeer er leerpunten uit te halen..

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:27

Je prijzen niets te maken met je foto's?
Je fotografie is toch gewoon één geheel?
Foto's, klanten, prijzen, onderhandelingen, bewerkingen, kritiek, ga zo maar door?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:28

Tuurlijk wel, maar heeft toch niets met fotokunst te maken?
Wil niet dat mijn topic word gesloten door andere opmerkingen dan over mijn foto's.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:39

Ik zou het toch wel heel raar vinden als een FK topic gesloten word omdat mensen ingaan op de fotografie van de TS? Maargoed, blijkbaar wil je er verder niet over praten, en dat is ook niet erg.

Succes er nog mee dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:08

Ik zal even uitleggen waarom ik informeerde naar de prijzen...

Je zei dat je veel klanten hebt. Kan, maar hoeft niet altijd iets te zeggen over de kwaliteit van de fotografie. Veel beginnend fotografen doen shoots voor vrijwel niets en dan is 't natuurlijk niet raar dat veel mensen graag een shoot bij je willen.

Echter; met je prijzen blijkt niet zo veel mis. En dan is 't alleen maar mooier dat je veel klanten hebt. Toch?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 13:12

Nouks: Ja ik heb hetzelfde tegen faux gezegd. Het zijn 3 foto's die mijzelf aanspreken. Dat er technisch dingen niet in orde zijn weet ik (schaduw en achtergrond bijvoorbeeld) maar ik vind de momenten gewoon erg leuk.

Bedankt in elk geval voor ieders eerlijke mening, en ik wil absoluut niet overkomen als iemand die niets kan hebben maar deed wel even zeer als je hoort dat iedereen dit kan. Maar jullie zullen wel gelijk hebben =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:45

Iedereen hoort wel eens: iedereen kan dit. Ik ben een prof fotograaf en ik heb het ook gehoord, en het is waar. In het begin moet je je gewoon onderscheiden wil je ergens komen, en dan is het creatieve wereldje heel hard, maar zo wordt je wel gekneed en gevormd. Ik ben heel erg blij met al het kritiek en commentaar dat ik krijg, zo ontwikkel je jezelf. :)

Succes in ieder geval!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:50

om eerlijk te zijn vind ik dit eigelijk ook foto`s dat iedreen kan maken.
mijn is de vraag staat ze of zo met haar voorbenen iets lager dan achter bij de eerste foto?? want ze hangt zo naar voren.
ook al crop je hem zal ie er geloof ik niet beter op worden. omdat het paard een vreemde houding heeft.

de 2 de jah is al gezegd de schaduw is vervelend. het had anders wel een leuke foto geweest.

en 3 ach ja die maakt echt iedereen.
misschien had je daar iets meer mee moeten doen.. bijvoorbeeld lager stand punt of iets anders.

en over je tarieven jah zo kan ik ook heel veel klanten hebben :)
heb het even op je site zitten bekijken.
daar wil ik ook nog wel iets over kwijt.
als ik jou was zou ik de mooiste foto`s uitzoeken en die er op zetten dan heb je een portfolio.
want er staan nu echt foto`s op die iemand met een compact camera ook een in de dierentuin schiet.

zelf zou ik als ik jou was echt eerst gaan bedenken wat je op de foto wil hebben of met je eh.... klant.... bespreken wat zei wil. en hoe. dan komen er denk ik beteren foto`s uit want dan sta je er meer stil bij wat en hoe je iets op de foto zet.

verder moet je echt tegen kritiek kunnen. anders kun je wel stopen met fotograferen. want hoe goed je ook fotografeert niet iedereen vind je foto`s mooi of goed

succes verder