Ik ga daar ieder jaar beeldhouwen. Dit jaar wilde ik er een echte vakantie van maken en heb 5 dagen achter elkaar geboekt, inclusief camping overnachting.
Ik wilde aan een echt project beginnen, er moest een paard komen!!
Tja, je bent Penny of niet he.Ik heb gewerkt met een hele harde steen; zwarte serpentijnsteen. Er is me vaak gevraagd of het springstone was, maar ik heb er geen verstand van.
Steen uitzoeken! Vanwege het hoofd, wilde ik een min of meer driehoekige steen.
Hier heb ik er al een hapje uitgehakt, aan de bovenkant. De steen woog trouwens 55 kg..
Eerst de nek eruit hakken, dit kostte me de hele dag...
Daarna de vorm aftekenen. De oren zie je met rood gekrijt.
Oef, dit moet een paard worden??
Flink hakken om alles bij de oren weg te halen.
Hoofd vast wat glad maken, helaas nu nog een ramsneus!
De honden waren ook aan rust toe! De zwarte is van de camping en was niet weg te slaan bij Kees
Hier is het net een karikatuur
Je hebt altijd met de vorm van de steen te maken. Ik kon alles weghalen om het echter te laten lijken, maar ik koos ervoor om de vorm van de steen enigszins in tact te houden. Lekker geconcentreerd bezig zijn
Kees was heel geconcentreerd aan zijn schoonheidslaapje bezig
Meer vorm in het hoofd aanbrengen.
Even heel hard doorgewerkt!! De kaken heb ik glad gemaakt, neus en ogen aangebracht. Als je goed kijkt, zie je een mooie lijn vertikaal lopen. Dit geeft later een heel mooi kleurverschil in het beeld.
Als hij goed glad geschuurd is, mag je polijsten, schuren met veel water en veel verschillende schuurpapiertjes. Hier is het beeld nat en gaat Master het door en door verhitten, om de was erin te kunnen laten trekken.
De was zit erop en is uitgewreven.
Klaar
En ik heb hem niet meer gewogen, 55 kg is erg veel en dat til je niet zo snel op. Ik denk dat er 20 kg afgegaan is ofzo