[FOTO] Vivianne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

andreaaa

[FOTO] Vivianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:36

Laatst, op vakantie, foto's gemaakt van Vivianne op het strand.
Graag tips & opbouwend commentaar.

Afbeelding

Afbeelding

:)

Goof

Re: [FOTO] Vivianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:34

Die eerste is erg gaaf. Mooi scherp gesteld, mooi in zwart-wit. Mooie compositie.

Die tweede vind ik minder. Er lijkt een waas overheen te zitten en ik vind het model er ook niet zo leuk op staan.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:38

ik vindt juist die tweede weer mooier! :o een beetje waas maakt het zomers, en beetje zwoel :) ik vindt de houding juist wel leuk ;)

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 18:59

Bedankt voor de reacties.
Klopt, ik heb deze foto gekozen met een waas eroverheen zodat er een zomerse sfeer gecreëerd wordt.

:)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:05

De eerste foto vind ik mooi scherpgesteld, maar ik vind dat het model teveel poseert/geforceert overkomt. Van de tweede foto vind ik de zwoele zomerse sfeer erg goed overkomen :j ook vind ik de pose veel beter, veel 'spontaner'. Ga lekker zo door met oefenen :)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 00:44

1 vind ik de houding van het model niet mooi en haar blik wat minder
bij 2 mag er van mij mischien nog wel wat meer waas overheen, want vind hem nu het net niet zeg maar..+ dat ikk haar blik wederom niet zo mooi vind :o

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 16:32

Oke, bedankt voor de reacties :)
mm ik denk dat ik 'm met nog meer waas, minder vind, dan wordt het een beetje té denk ik..

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:22

Sorry, maar eigenlijk vind ik beide niks..

Foto 1; Het is net alsof haar lichaam achterstevoren aan haar hoofd vastzit. Oftewel; houding komt erg raar op me over. Ze hangt achterover, terwijl ze d'r schouders en armen juist erg overdreven naar voren beweegt. Ziet er niet erg natuurlijk uit..

Foto 2; Kan er niet echt een vinger op leggen wat ik hier nou echt niet goed aan vind, maar vind het meer een kiekje :).

Laat het model lekker zelf bewegen en stuur haar daar wat in aan. Ook al heeft ze geen flauw idee wat te doen, proberen kan altijd en daar kunnen weer ideeen uit voortkomen ;). En als je dan na het maken van een foto een keer op je schermpje kijkt en beoordeeld of het wat is, kun je aan hand daarvan het model weer bijsturen in bijv. diezelfde houding.

Met praktijk werken leer je het allermeest en snelst, dus ik zou zeggen; Keep on the good work ;)

Succes!

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:23

mooie foto's!! Mischien je is gaan inschrijven bij een castingbureau!

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:48

EsmeeF schreef:
Sorry, maar eigenlijk vind ik beide niks..

Foto 1; Het is net alsof haar lichaam achterstevoren aan haar hoofd vastzit. Oftewel; houding komt erg raar op me over. Ze hangt achterover, terwijl ze d'r schouders en armen juist erg overdreven naar voren beweegt. Ziet er niet erg natuurlijk uit..

Foto 2; Kan er niet echt een vinger op leggen wat ik hier nou echt niet goed aan vind, maar vind het meer een kiekje :).

Laat het model lekker zelf bewegen en stuur haar daar wat in aan. Ook al heeft ze geen flauw idee wat te doen, proberen kan altijd en daar kunnen weer ideeen uit voortkomen ;). En als je dan na het maken van een foto een keer op je schermpje kijkt en beoordeeld of het wat is, kun je aan hand daarvan het model weer bijsturen in bijv. diezelfde houding.

Met praktijk werken leer je het allermeest en snelst, dus ik zou zeggen; Keep on the good work ;)

Succes!

Bedankt voor je reactie & tips :) .
Ik snap wat je bedoelt bij foto 1 :j ik denk dat haar onnatuurlijke houding ook mede veroorzaakt word doordat haar onderarm een beetje verdraaid lijkt.

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:51

Ben toch ook eigenlijk wel benieuwd wat jullie van deze foto vinden.. :o
Afbeelding

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:03

Heb er even wat mee gespeeld als je het niet erg vind..

Het is een hele snelle en slordige bewerking, maar het is maar even om te laten zien wat je ook met een foto kunt doen. In mijn ogen heeft ie in deze tinten en crop al veel meer karakter ;).

http://i29.tinypic.com/2817twh.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 00:10

Ik ga met Esmee mee in alles. Maar let ook goed op je afsnedes. Armen op de manier afsnijden die jij doet geeft al gauw het gorilla effect.
Vaak zal de kijker onbewust die arm verder denken, dan wordt hij onnatuurlijk lang en lijkt het model op een aapachtige.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 07:29

Guernica; Tegen wie had je dat laatste? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:32

Tegen de TS, lijkt me?

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:33

Nee ok, vroeg ik me af. Omdat je dit direct schreef achter waar je zei dat je in alles met me mee gaat. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:34

Nee was een toevoeging. ;)

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 08:48

Guernicia, bedoel je dat bij de eerste of tweede foto? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:02

Allebei. Snap je wat ik bedoel?

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 11:37

Ja ik snap het wel. Ik vind het juist wel wat hebben als je niet altijd de armen helemaal erop zet, hoe zou jij de armen afsnijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:35

Ik merk dat ik het vooral vind storen als het de onderarm. Bovenarmen heb ik minder moeite mee omdat je dan minder met de lengte doet. Ik maak zelf zulke afsnedes eigenlijk nooit, mits het met een achterliggende gedachte is..
Maar goed, dit is wel een smaak kwestie.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:39

Bij de eerste vind ik de houding van de arm heel vreemd, en niet natuurlijk. De tweede vind ik de waas echt zomers, maar haar ogen vrij apart. De derde, die lijkt niet helemaal scherp te zijn? Beetje gewoontjes ook, de versie van Esmee vind ik een stuk leuker :)

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:04

andreaaa schreef:
Ben toch ook eigenlijk wel benieuwd wat jullie van deze foto vinden.. :o
http://i25.tinypic.com/2cerbe9.jpg

Heb mijn eigen bewerking op toegepast mbv.lightroom 2
Dat zomerse sfeer die jullie bedoelen is gewoon een grijze waas die de foto flets maakt, die je juist niet moet hebben.
Model komt niet los van de achtergrond, zand en huidtint licht dicht bij elkaar.
Bij een portret foto moeten de ogen de aandacht vragen.
Hoe los je dit op.
M.b.v. Lightroom 2 heb ik wat bewerkingen toegepast.
(klik)
Afbeelding
Met het schuifje voor herstel worden de tinten van extreme hooglichten beperkt en wordt geprobeerd hooglichtdetails die vanwege overbelichting verloren zijn gegaan, te herstellen.
Heb het op 100 gezet, nu is de grijzewaas al weg en komt de donkere tinten ook meer naar voren, intensiteit van de achtergrond wordt naar beneden gebracht.
Het schuifje voor zwarting op 16; als je de schuifregelaar naar rechts sleept, nemen de gebieden die zwart/donker worden weergegeven toe, waardoor soms de indruk ontstaat dat het afbeeldingscontrast is toegenomen.
Helderheid en contrast wat verschoven naar smaak.
Om het model een shoft look te geven verschuif je lokaal contrast naar links in dit geval -30.

Met het gereedschap Aanpassingspenseel kunt je op selectieve wijze de belichting, de helderheid en het lokale contrast aanpassen en andere wijzigingen aanbrengen door ze als het ware op de foto te tekenen.
Door op de brushtool te klikken komt deze effecten paneel te voorschijn.
Afbeelding
Afbeelding
Schijf de belichting naar een hoge waarde om het werken met de kwast te vergemakkelijken.
Beweeg met de muis (cirkel) over het gebied dat je wil oplichten (de oog).
Als je klaar ben met het oplichten van de ogen schuif je belichting terug naar een niveau, waarvan je vind dat deze voldoende naar voren komt.
Om het oog gebied verder naar voren te brengen past je lokale verscherpen toe door op Nieuw (hiermee start je een nieuwe lokale bewerking) te klikken.
Verscherping schuif tijdelijk op 100 zetten (zie je waar je geweest ben met je kwast).
Wimpers,wenkbrouwen en ooglid met linker muisklik vegen en daarna de schuif terug zetten naar een niveau wat lekker opvalt, effectten panel sluiten.
Volgende stap is de huidtint een glosy look geven door in de HSL panel met de huidtint schuiven te bewegen.
Afbeelding

Resultaat is dus dit.
NOTE; Lightroom 2 komt het beste naar voren als je in RAW fotograveerd
Afbeelding

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 16:50

Wow, wat een tips.
ik zal eens lightroom gaan downloaden, hartstikke bedankt!

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:33

Ik vind de foto's wat geposeerd, Had het leuker gevonden als ze op de 1e foto vooruit had gekeken en niet in de camera. En op de 2e dat ze haar arm naar beneden had gedaan, lijkt nu net of ze aan het dansen is :o
Verder vind ik het mooie foto's en ook mooi scherp ;)