[TEK] Rebirth

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[TEK] Rebirth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 19:07

Na lange tijd niks meer hier op UK gepost te hebben eindelijk weer een werkje van mij. Deze tekening was onderdeel van de tentoonstelling die
ik voor mijn eindwerkstukpresentatie hield, met als onderwerp "Dromen". Hierbij heb ik een werkstuk gemaakt en een aantal schilderijen voor
mijn tentoonstelling, met taferelen uit mijn eigen dromen.
Hierbij dus een van die werken; "Rebirth" - zwarte ballpoint (BIC) ik zou niet meer zonder kunnen leven - A3 formaat.
Heeft nog behoorlijk wat tijd ingezeten, al helemaal omdat ik het niet gewend ben mensen te tekenen. Ook kan je een ballpoint niet gummen dus
dat is dubbel zo lastig.
Sorry voor de soms wat crappy foto's, maar het lukte even niet anders.

Afbeelding

nog een keer - detail hond - detail meisje

Alle tips en commentaar is welkom!

Anoniem

Re: [TEK] Rebirth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:16

ik vind het idee geweldig. wat een sfeer.. heel surrealistisch.. mooi en duister tegelijk.. heel gaaf +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:17

Wauw bente, 'n goede comeback! :j
Ik heb er niet veel commentaar op, supergaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:19

Ik vind hem echt heeel gaaf, echt super gedaan. Ik doe het je niet na. :D Echt wauw. Ook knap dat je het met ballpen doet, want dat kan je inderdaad vrij moeilijk/niet verbeteren. Echt gewoon heel koel, niks op aan te merken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:21

So! Amazing :wow:

Wat onwijs knap,met alleen een balpen!

Wat me zogauw opvalt?
De borstkas van het meisje oog wat...vreemd.De vorm van de borstkas lijkt mannelijk,gespierder dan een tenger meisje.
Ook de borsten zelf lijken wat ver uit elkaar te staan, met name de -voor de kijker- linkerborst staat extreem ver naar buiten in verhouding met de andere. (vooral als je bij de overgang linkerborst/bovenarm kijkt)

De haren vind ik echt prachtig,tevens overlopend in het gewaad en de wortels.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 19:24

Bedankt voor de leuke reacties!

@ _Tivoli_ je hebt gelijk wat betreft de borstkas. Ik heb het meisje nagetekend van een foto, ze ademt net in waardoor haar borstkas wat breder wordt en naar boven uitzet, maar het was erg lastig om te tekenen als je er geen ervaring mee hebt. :\ Het klopt dan ook niet helemaal, dat is zo. Ik moet gewoon meer mensen gaan tekenen, dan went 't vanzelf. :P ;)
Overigens wilde ik wel een wat bredere/mannelijkere borstkas maken (vooral de schouders dan), het was niet bedoeld als dun en tenger. Alleen staan de borsten inderdaad wat te ver naar buiten.

edit, typo.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:12

Al doende leert men,ik doe het je niet na ;)
Maar al met al doet het geen afbreuk aan je tekening, dat over die borstkas is dan ook echt mierenn**ken :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 20:16

Geeft niet hoor, ik ben zelf behoorlijk perfectionistisch af en toe en daarom ook echt nooit overal helemaal tevreden over. :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:17

Wow... wat gaaf. Wat een fantasie. Hoe kom je erop? Droom je dit soort taferelen echt? En met Bic? Petje af!

Maar het is [UK], dus zonder onderbouwend commentaar, is mijn reactie niet goed. ;)
Ik ben het eens met het commentaar over de borstkas, maar je zegt het zelf ook al. Ik heb het ook hoor. Moet ook meer mensen tekenen. Zit er ook zo mee te rommelen. Vind je gezicht juist wel heel mooi gelukt!
En het oog van de hond had ik iets 'dieper' gelegd. Nu lijkt hij erop geplakt te zijn. Maar dit is ook gezeur over futiliteiten. ;)

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:20

In één woord; Wauw!
Een spetterende terugkomst als je het mij vraagt. Echt een geweldig werkje Fiffill.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 20:22

@ Duke: Ja dit was een droom. :) Aangezien mijn dromen nogal apart/heftig zijn en ik ze uitzonderlijk goed onthoud heb ik er mijn eindwerkstuk over gehouden. Ze vormden altijd al een goede inspiratiebron maar nu kon ik ook echt mijn droomtaferelen tekenen. Ik wil er ook zeker mee doorgaan, het is me goed bevallen.
BIC inderdaad, die pennen zijn heilig hier en ik verslind ze. :D :+:

Ik snap wat je bedoelt met het oog, komt door die donkere schaduw erboven. Helaas is pen niet meer uit te gummen ^) vandaar dat soort kleine foutjes. Stoor me er zelf niet aan verder.

Escha, bedankt voor je compliment! :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:27

Is dit jou interpretatie van het sprookje `roodkapje`?
Gaaf wat je met een balpennetje neerzet!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 20:35

Ik moest echt heel lang nadenken wat je er voor Roodkapjeachtigs in kon zien Lau. :') Nee dus, dit heeft niks met Roodkapje te maken, het beest is ook geen wolf maar meer een soort hazenwindhond. :7

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:02

Ik vind m best eng eigenlijk!

Maar wel heeeel mooi gedaan echt heel écht terwijl het dan toch 'fantasie' is. Geweldig gedaan

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:42

Bij roodkapje werd de wolf opengesneden en kwam ze er halfverteerd, maar springlevend weer uitgekropen. Dat was wat ik er eerst in zag. Zit er eigenlijk een verhaal achter?

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:57

Vind 'm echt heel erg mooi, maar of dit nou prettige dromen zijn? Nou ja, ze leveren in ieder geval wel geweldige tekeningen op.

De "wortelpartij" van de planten is erg mooi, veel diepte erin en ze vormen zowel wortels, als haren van de hond.
Na je uitleg over het inademen snap ik de vorm van de borstkas idd beter. Desondanks vind ik dat de borsten teveel naar de zijkant zijn geplaatst. Het lijkt alsof ze door de haren opzij worden gedrukt en de haren volgen niet de bolling van de borst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:08

Holydemoly.... *is er stil van*....
Tja als je écht iets moet noemen ter verbetering dan is het idd de borstpartij maar wowwww wat GAAF!!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:08

Fijne dromen heb jij :=

Nee, echt prachtig Bente!! De borstkas kijkt inderdaad wat raar, maar het valt nauwelijks op. Echt weer zo'n 'jou' tekening ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:25

1 woord prachtig

heerlijk duister maar toch licht
de hond deed me direct denken aan een afghaan heel appart

de borst kas stoort me niet de borsten vielen me wel op maar ook niet storend

Ik vind het heel knap dat je donker en leguber zo mooi hebt gecombineerd met liefde en verzorgend (de beesjes met de haren en de blik van de vrouw afwachtend etc)

ben zeer zwaar onder de indruk

SuperShetCnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:07

Geen woorden voor, zo mooi, er zit echt een verhaal achter, dit meisje lijkt het wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 14:21

Wederom bedankt voor al die leuke reacties!

@ CaPrIoLe`79: op die manier. Nee, had ik nog niet eens aan gedacht.
Natuurlijk zit er een verhaal achter, het is immers een droom en die zijn -in mijn geval- altijd verhalend. Het ziet er misschien wat luguberder uit dan het verhaal in feite is, maar dat komt oa door dat gat in haar buik denk ik. Kan me voorstellen dat het voor sommigen wat "eng" kan zijn maar geloof me, dit was nog een vrij rustige droom. ;)
Het ging er hier om (in dit stuk van de droom) dat er een vrouw was met een hond -in mijn droom dus een greyhound/hazewindhondachtigiets- die bomen op zijn rug droeg. De vrouw was naakt op het kleed na, had extreem lange haren en een gat in haar buik.
Uit het gat in haar buik stroomde vocht, bloed, waarmee eitjes naar buiten kwamen. Dit waren vlindereitjes, die uitkwamen en rupsen werden. Deze rupsen aten van het vlees rond het gat en hielden het zo open; ook raakte het nooit op omdat het weer aangroeide.
Op de metgezel/rijdier van de vrouw, de hond, konden de rupsen zich verpoppen in de takken. Daarna kwamen ze als herboren terug in de vorm van vlinders.
Dat is het verhaal erachter. Een beetje lastig uit te leggen omdat je het eigenlijk moet "meemaken". Het tekenen is makkelijker dan het beschrijven. :+
Iig geen nare droom dus zoals veel mensen miss denken. :)

@ silkie ze heeft haar hoofd wat naar voren zodat het haar ook niet echt de vorm van de borsten kan volgen omdat het ervoor valt. ;) Borsten heb je wel gelijk over, was al genoemd. Volgende keer beter, veel oefenen voor mij. :P :D

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:44

heel sfeervol beeld heb je hier gecreeerd. en met pen. petje af. geweldig inspiratieve dromen heb je zeg..

k heb eigenlijk geen problemen met de borstkas enzo.. het is meer alsof de figuur de adem inhoudt... afwachtend op wat komen gaat wellicht? veel om over na te denken in dit werk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 19:43

Dankjewel SS! :)

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:47

Ik vind het erg goed getekend, maar wel een wat enge situatie. Ik houd niet zo van dit soort afbeeldingen, toch een compliment hoor, ga zo door!

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:50

Dit had jij mij geprobeert een beetje uit te leggen, en ik snap nu helemaal wat je bedoelde met 'is niet uit te leggen.'
Wauw, echt supergoed gedaan! Ik vind het altijd al zo mooi hoe jij tekend, maar dit is wel echt prachtig. Je ziet ook dat er heel veel tijd in gestoken is. Die kleine details, en ook de wat grotere als bijv. de borstkas, dat die zo gespierd is, en dan zo met dat lange haar er overheen, echt een heel mooi resultaat. Dat je op zo'n tekening kan komen door een droom van je, vind ik erg bijzonder. Het lijkt me heel vervelend zulke dromen te hebben, maar je kan d.m.v creativiteit er wel iets heel moois van maken.
Heb alleen wel 1 vraagje.. wat is dat precies in die open witte plekken links onderin?