[DIGI][WIP] Tekening Wingardium Leviosa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebeer

[DIGI][WIP] Tekening Wingardium Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:15

Hallo mede-Bokkers :D

Op mijn verjaardag (17 juli :} ik weet het, een beetje lang geleden, maargoed) heb ik een tekentablet gekregen van mijn opa, en heb daar uiteraard wat dingen mee getekent. Omdat ik dit nog niet zo heel lang doe zoek ik naar tips. :P Ik heb al wat rond gekeken hier, en ik merkte dat iedereen toch wel heel anders inkleurde dan ik :o Ook beken ik direct dat ik de buitenste lijnen niet zelf heb getekend, maar overgetrokken omdat ik schetsen (ontzettend) saai vind, en het inkleuren zelf mij al uren kost :P Op andere topics op Horse Tycoon staan ze ook, en ook op Deviantart. Toen daar die vraag gesteld werd (heb je dit zelf getekend of overgetrokken) heb ik het verkeerd begrepen, vandaar dat daar stond dat ik het zelf getekend had met een voorbeeld erbij :9 Maargoed, genoeg gebabbeld :Y)

Eerste versie:
WIP 1:
Afbeelding
Wip 2:
Afbeelding
Ik ben apentrots op het oog :o
Stukje wat ik er toen bijgeschreven had:
En nog een stukje. Ik ben nog niet helemaal tevreden over de mond, maar nalange ik er meer kleuren aan toe voeg wordt het steeds mooier en voller. Ik ben hier zeker zeker 4 uur extra aan kwijt geraakt, maar wel met resultaat Ik heb trouwens ook nog 2 grondlagen verwijderd aangezien ik zeker wist dat ik ze niet meer ging gebruiken, en de laatste grondlaag heb ik een beetje gefatsoeneerd. Hierdoor lijkt het wel leger dan op de vorige WIP.
Wip 3:
Afbeelding
Hier had ik het contrast her en der wat verhoogt. Ik weet het, hoord niet bij Digital Art, maar het is wel effectief :+
Wip 4:
Afbeelding
Wip 5:
Afbeelding
Wip 6:
Afbeelding
Af!
Afbeelding
Damned I'm good }>

Toen lukte het heel lang niet meer, maar toch een tijd geleden nog maar eens een poging gedaan.
Afbeelding
Ik ben echt trots op die oren, ogen en die mond :+
Afbeelding
En toen was ik bezig het middenstuk in te vullen, had ik dat helemaal gedaan, kwam ik erachter dat de neus veel te dun was (ik had een hier klopt iets niet gevoel) vandaar die charmante roze lijn 8-) Ik vraag me af hoe dat kan aangezien ik het over getrokken heb maargoed :9 Jammer van die mooie neus :+

Ik ben hier nog niet zo actief dus als er dingen in staan die hier niet mogen, alvast sorry :o Het lijkt me leuk om tips te krijgen aangezien ik die nog nooit echt gehad heb en toch wel graag beter wil worden :7
bedankt voor het kijken :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:14

Je eerste tekening vin dik eigenlijk best leuk!!
hij komt er wle in uit zeg maar. je stijl is ook wel apart,je hebt hetzelfde een beetje wat ikheb, het hoofd is makkelijk in detail uit te werken maar grotere vlakken als de hals worden wle lastiger, daar is bij jou ook de overgang te zien.
de manen vind ik nog wat kaal/slordig.
Het oog vind ik erg sprekend.

ik ben wle benieuwd naar een close upje van je eerste tekening...

Oliebeer

Re: [DIGI][WIP] Tekening Wingardium Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 08:19

van welk deel van de tekening? :)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:06

Die eerste is echt mooi geworden! Mooi effect met dat goud, springt goed uit de zwarte achtergrond. Toch kijk ik raar tegen het oor aan. Het lijkt te klein ofzo.
Waarom heb je het Wingardium Leviosa genoemd? Zit daar een verhaal achter of ben je gewoon een HPfan? Wel jammer dat je handtekening zo slordig is tegenover de letters van wingardium leviosa.
De manen zijn wel mooi zo vind ik :j juist omdat ze zo wegvallen in de achtergrond, maar nog wel subtiel aangegeven worden :)

Ik ben benieuwd naar de 2e tekening :) Ziet er al goed uit. Wel grappig dat je er zo over schrijft :P verveling?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:53

Oliebeer schreef:
van welk deel van de tekening? :)

van het hoofd

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:22

kallipooh: Dat van die oren viel mij vanochtend ook al op. Ik ga als ik mezelf een keer ECHT verveel daar op storten :P Wingardium Leviosa? hihi, kleuterig verhaal :D :o Ik heb namelijk helemaal niets met Harrie Potter (hoe schrijf je het eigenlijk? :7 ) maargoed, toen ik klein was speelde ik altijd met mijn broertje dat we de knuffelbeesten verzorgden :Z en toen mijn broertje zo'n knuffelpaardje had gekocht (tenminste, mijn opa voor mijn broertje had gekocht :+ ) noemde hij dat beest Leviosa ;( (hij vindt het trouwens wel leuk }:0 ) en ik vond dat wel een mooie naam :+ En aangezien al die dure paarden 2 namen hebben, heb ik wingardium der voor geplakt 8-)

Close up:
ik teken niet op zo'n joekel formaat als jij, dus heel veel close up zit er niet aan :o
Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:28

Haha wel een leuke naam hoor :)) (het is harry potter ;) )
Die neus is echt ècht. Heel knap hoor :j

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:33

dankjewel :o

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 14:08

Ik ben even wat verder gegaan met de neus. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar volgens mij zijn de verhoudingen nu wel min-of-meer kloppend.
Afbeelding
Afbeelding

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:04

Ik heb bij het eerste paard het idee dat het oog wegvalt. Ook is de kaak te klein en zit daar niet zo'n mooie structuur in als bij de rest van het paard.

Wel ben je ontzettend goed met kleurtjes bezig geweest :D

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 10:09

hoe bedoel je dat het oog weg valt? en de kaak te klein is? zou je dan misschien in die tekening kunnen tekenen hoe het wel zou moeten? Want volgens mij kan de kaak bijna niet te klein zijn aangezien het overgetrokken is :P

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:55

Dat is juist het 'gevaar' van overtrekken. Een foto is 3d en een tekening 2d, verhoudingen liggen anders door perspectief en lichtval.

Dé tip is toch om eerst te gaan schetsen zodat je beter inzicht in vormen en verhoudingen krijgt, dat is gewoon de basis. Wil je perse kleuren oefenen kun je ook kant en klare lijntekeningen gebruiken, dan hebben anderen het voorwerk van schetsen en verhoudingen zoeken al gedaan en kun jij je concentreren op licht en kleur.

Nog een redelijk belangrijke tip is om groter te werken, véél groter. Nu lijkt het makkelijk, lekker inzoemen, pixel voor pixel tekenen. Maar daar heb je verder eigenlijk helemaal niets aan en het is niet heel erg mooi (al vind je dat nu misschien wel) omdat het een opeenhoping van gekleurde pixels is. Veel mensen denken, ik begin klein en als ik dat kan ga ik wel groter, maar groot werkt heel anders en dan kom je in de knoop.
Hoe groter hoe beter eigenlijk, het scheelt jezelf ook een hoop moeite want als je groot werkt hoef je bijvoorbeeld niet zo veel details te tekenen, als je het verkleint dan komen die details verder vanzelf. Bij groot werk ook niet inzoemen, 100% is echt de max, maar zelfs dat gebruik ik zelf bijna nooit, ik werk meestal niet verder ingezoemt dan 25 of 50%.
Maar het grootste voordeel is gewoon dat je een groter werkoppervlak hebt en dat je er veel meer mee kunt doen, dit formaat wat je nu hebt is leuk voor internet maar kun je bijvoorbeeld niet afdrukken om aan de muur te hangen, en dat is zonde.

Op zich is het wel een leuke stijl en fijne kleuren, maar verder vrijwel alle beginnersfouten uit het boekje :+ .

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 16:27

ik druk het ook niet af en ik hang het ook niet aan de muur :P gehe, maar bedankt voor je tip! Als degene waarmee ik nu mee bezig ben klaar is ga ik het groter proberen :) Bedankt!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:00

Ik denk dat Ip alle nuttige tips wel gegeven heeft, maar toch vind ik je manier van inkleuren wel aansprekend.
De glans komt wel mooi over, en het kijkt lekker weg. Ik ben benieuwd wat we meer van je gaan zien.
En het is toch hartstikke leuk om het groter te maken, dan kun je er uiteindelijk veel meer mee!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:02

ok, bedankt!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:08

ik heb de manen min of meer klaar. Ook heb ik nog hier en daar wat geprutst aan de neus en hoofd.
Afbeelding

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:12

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:05

dankjewel :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:59

Ik zou de streepjes (haren), iets zachter maken :)
maar wauw, wát super mooi zeg!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 13:40

bedankt voor de tip nowawen! als ik tijd heb ga ik het oppoetsen, bedankt :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:26

astu :) ben benieuwd .. :D

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:31

Zo Mooi:D
Hoe doen jullie dat zeg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:49

Heel erg gaaf, maar waarom Wingardium Leviosa :))
Vind dat het oog wat wegvalt, en ook erg jammer dat de borst niet zichtbaar is. Dat zou toch wat mooier zijn denk ik...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:37

Heel aparte stijl maar wel mooi.
Wel even 2 vraagjes :D
1) Doe jij altijd de kleur goud-bruin of gebruik je wel eens andere 'paardenkleuren' zoals vos of zwart?
2) Waarom schrijf je er continu overheen? Is wel grappig

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 18:39

reininglover, hoe bedoel je vos of zwart, want dit is het eerste paard dat ik teken, dus ik heb nog geen andere kleuren gebruikt nee :) maar dit paard sprak mij erg aan :) het lijkt me wel moeilijker om vos of zwart te gebruiken, maar het lijkt me zeker leuk om eens te proberen!
ik schrijf er over heen om proberen het kopiëren tegen te gaan, want ik plaats 'm ook op andere sites :D en tja, ik ben soms een beetje melig :P