[TEK]Een paar tekeningen van paarden van bokkers...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

[TEK]Een paar tekeningen van paarden van bokkers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 23:42

Hallo allemaal, ik heb het al vaker gezegd voor degenen die mij kennen dat ik sommige foto's zo graag eens na zou tekenen maar het kwam er maar niet van. Nu heb ik afgelopen week een paar paarden getekend (met toestemming), zijn geen tekeningen waar uren werk in zit maar om een idee te geven van hoe ik teken zodat het niet langer op alleen maar uitspraken berust. Ik kan nog meer dan dit zoals oliepasteltekeningen al of niet in combi met potlood , olieverf, pentekeningen o.a. en ik combineer zelf gewoon wat ik leuk vind. Deze tekeningen zijn met potlood op papier getekend en daarna ingescand.

Allereerst een tekening van Hummer en Dorian, dat zijn mijn paarden....

Afbeelding

Afbeelding

En dan Prada de pony van een kennis:

Afbeelding

En Duncan van Graignethan op bokt:

Afbeelding

Zo dat waren ze....wanneer de volgende komt geen idee.... ;)

Wat vinden jullie ervan ?
Laatst bijgewerkt door Lontje op 24-04-09 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Denk om je Tag!

Bijke

Re: Een paar tekeningen van paarden van bokkers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:04

Ik vind dat je een leuke stijl van tekenen hebt, tekentechnisch ben ik niet genoeg onderlegd om commentaar te geven, maar je stijl spreekt me echt aan!

detour

Re: Een paar tekeningen van paarden van bokkers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:06

Hey perro, wat een originele stijl heb je, vind je werk heel opgeruimd en ingetogen, wat een heel rustig helder beeld schept. Léuk!

Schilder je ook?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:13

Leuke stijl hoor, het zijn ook allemaal bijzondere en heel verschillende poses. De uitdrukkingen van Prada en Duncan vind ik heel sprekend. :)

Die laatste twee lijken me trouwens geplakt op een witte achtergrond? Ik vind het lastig om daar commentaar op te geven, omdat ze waarschijnlijk minder naar voren springen op papier zonder die felwitte achterkleur. :)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 16:37

Hoi Detour, ja ik schilder ook maar wel veel minder vaak. Ik zal van de week eens wat proberen in te scannen wat ik jaren geleden in olierverf heb geschilderd. Is een klein schilderijtje maar wel met paarden er op. Dit zijn meer van die tekeningen die ik even tussendoor maak van een foto voor de ontspanning met potloden van de supermarkt... :D

Elanor, dat klopt, de laatste twee heb ik na het inscannen de achtergrond wit gemaakt. Was te lui om het origineel netjes schoon te gummen en vond dit wel een goed idee eigenlijk toen ik zag dat ik de achtergrond ook een andere kleur kon geven of er een kader omheen kon maken. Dat kan tegenwoordig allemaal natuurlijk, had ik helemaal niet bij stil gestaan. Heb echt volgens mij al 15 jaar niets meer getekend of geschilderd althans heel weinig.

Iemand attendeerde mij ook op een digitaal tekentablet dat lijkt me ook wel wat als je daar alles mee kan, gewoon voor de lol.

Grappig ook dat ik toch een soort eigen stijl heb, dat wist ik niet, ik dacht dat het standaard was. Maar ik heb wel bij andere gezien dat die weer een heel andere leuke stijl hebben. Er zit veel talent op bokt... :j

Alvast bedankt voor jullie reacties !

detour

Re: [TEK]Een paar tekeningen van paarden van bokkers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:41

Er bestaat geen standaard stijl al kan iedereen volgens mij de gelikte techische hoogstandjes leren van Moss; als het dan zo gelikt is, dan heeft het al iets minder "eigens"zeg maar..

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 16:51

Of Bobb Ross haha....en toch vind ik het schitterend om naar te kijken hoe simpel hij dat doet. Ik heb het nooit geprobeerd maar volgens mij kan ik dat niet....maar ik ben ook niet echt zo van de landschappen....kost veel teveel tijd. En sinds ik echte paarden heb i.p.v. getekende heb ik niet zo heel veel tijd meer opeens haha.... :o

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:05

Mooie stijl, de laatste spreekt me enorm aan!
Niet plakken op een witte achtergrond hoor, ik denk dat ze zelfs met niet gegumde achtergrond nog beter overkomen :=
Het mag er toch wel tekenachtig uitzien?
Ik kan alleen maar zeggen dat ik heeel benieuwd naar meer ben!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:17

Leuk, een nieuwe tekenaar hier! :wave:
Leuk stijltje en net als de rest vind ik het ook zonde dat je bij die laatsten de achtergrond hebt bewerkt. Het orgineel is waarschijnlijk veel mooier.
Hopelijk laat je binnenkort nog meer zien!
@perrokai: vroeger heb ik die bobros-stijl regelmatig uitgeprobeerd en tijdens zijn programma`s met een doek meegedaan. Dat is verassend simpel en iedereen kan dat en het werkt ook nog eens heel snel. `Kunst` vind ik het niet, maar wel leuke bezigheidstherapie. Echt iets voor mensen met de beruchte bokt-tekendip :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:04

Geweldig!! Echt waar. :j
Een andere stijl dan mijne, maar echt heel erg mooi. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:54

Je hebt talent...ik wist helemaal niet dat je zo goed kon tekenen!
Als je tijd over hebt, mag je die van mij ook wel eens op papier zetten!!!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 23:48

Dat is ook een leuk projectje Anke ! Na dit weekend heb ik vast wel weer wat tijd over....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 00:17

Je tekent ontzettend mooi perro! Heel aansprekend, duncan had ik meteen herkend :j

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:00

Wat een gave tekeningen :j ik ben helemaal verliefd op die laatste, heerlijk!! (En dan op 2 bij 1 meter ofzo :)) )
Lekkere stijl van werken heb je, dat smaakt naar meer. (maar dan zonder het plakken op de witte achtergrond ;) )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:02

@Perrokai: oh, wat mooi, dat wist ik helemaal niet dat jij zo goed kunt tekenen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:00

Wat een leuke stijl heb je, die laatste is zeker leuk! :j Plakken zou ik inderdaad ook niet doen. ;)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 21:55

Haha 2 bij 1 meter dan ben ik wel even wat langer bezig dan een uurtje ben ik bang....Duncan is natuurlijk ook een heel speciaal paard om na te tekenen, wist niet dat zoveel hem kennen.

Ik zal hem nog eens opnieuw inscannen en dan niet gummen, had hem helaas niet ongegumt opgeslagen. Dat doe ik na dit weekend ergens.....Vinden jullie dat echt mooier ? Ik vind hem er nu zo uitspringen, meer contrast zeg maar.....ik weet het niet, heb natuurlijk niet heel secuur gegumt haha....

Ik zie nu ook dat Hummer wat anders is, dat was mijn eerste tekening weer na jaren niets gedaan te hebben die is nog wat slordiger denk ik of wat grover.....zachter potlood ook duidelijk.

Wat leuk al die positieve reacties, had ik helemaal niet verwacht na het zien van al dat talent hier op bokt. Dat spoort weer aan om het weer wat vaker te gaan doen.......Thanks allemaal !

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 23:05

Ik vind het echt enorm knap, als ik eerlijk moet zeggen zijn het niet de mooiste tekeningen die ik ooit heb gezien, maar al wel zo mooi dat mijn mond er van open valt en ik er gewoon stil van ben.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:57

Ik vind dit ook zeker een vermelding waard. Linda, echt super bedankt! Helemaal mijn ventje. :9
Afbeelding

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:04

Ja, ook Boya staat er prachtig op!

Ben helemaal blij met de tekening van Duncan, is echt zoals 'ie is! Denk inderdaad dat het ongegumd mooier is, natuurlijker. En ben heel erg benieuwd naar je gekleurde werk!

Enne, ik sta wel bovenaan je aankomende wachtlijst hè? :D

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 21:12

Okee haha graag gedaan !

Enne niet gegumt, dit bedoelen jullie toch ? Hier had ik eerlijk gezegd geen keus anders hadden er alleen maar een hoofd en een zwarte vlek en een staart te zien geweest haha....

Aankomende wachtlijst haha....pff krijg het nu al benauwd...iemand die paardje wil rijden dan tussendoor als ik geen tijd meer heb,een stuk of drie ? :D
Of kan ik ze komen brengen ?

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:14

Hmmmm......is bijna een uitdaging Perrokai. Hummer en je friezen zouden 't best leuk doen bij ons in de wei :D

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:16

Dat wil ik graag voor je doen hoor, als je mijn vzpaardje ook wilt tekenen? :+
Heb ik er graaag voor over, heb toch een week vakantie haha :P

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 21:16

Die ander Hummer hier vraagt of ie ook mee mag want voor mij heeft ze ook geen tijd meer zegt hij haha.....

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:32

Perrokai schreef:
Die ander Hummer hier vraagt of ie ook mee mag want voor mij heeft ze ook geen tijd meer zegt hij haha.....

Wij hebben nog wel wat te doen voor em :+ :D en ook nog wel een slaapplekkie (hoeft niet perse in de wei) _O-