En dat gaat dus allemaal over mij.
Ik heb lang zitten twijfelen of ik wel zou gaan schrijven, en ik weet ook dat het absoluut niet perfect is.
Maar ik doe het eigenlijk ook om het allemaal van mij af te schrijven.
Ik weet ook wel dat er nog fouten in staan, maar ons mam heeft beloofd die er uit te halen omdat ik zelf dyslectie heb.
Citaat:Het begon allemaal toen ik 12 jaar was en voor het eerst naar de middelbare school ging. Ik fietste van uit huis alleen naar school toe. Ik was best onzeker eigenlijk over alles waar je maar onzeker over kunt zijn. Ik wilde heel graag ‘stoer’ over komen naar andere mensen. Ik fietste het schoolplein op zo kwam ik bij het plein waar ik de fiets neer kon zetten. Het was al best druk op school, gelukkig was de bovenbouw nog vrij. Ik zag al een paar meisjes staan die ik ontmoet had met de kennismakingsdag, en ik besloot daar maar naar toe te lopen. Ik merkte gelukkig wel dat hun ook behoorlijk onzeker waren. Toen de bel ging liepen we met dat groepje naar binnen, zodra we binnen waren werden we opgevangen door onze mentoren, ‘en zo liepen we met z’n alleen een lange gang door’ die eindigde met een blauwe deur, waar een klaslokaal was. Alle tafels stonden naast elkaar, ik plofte ergens in het midden neer op een stoel. Ik merkte dat er al snel twee meisjes naast mij kwamen zitten, ‘die met mij in contact wouden komen’ we hebben toen over van alles gepraat. Gelukkig was het al snel twaalf uur en zat onze eerste dag erop. Ik fietste zo snel als ik kon naar huis. Bah wat een vreselijke mensen had ik in mijn nieuwe klas zitten, oke ik liet me ook zien van een hele andere kant, zoals ik helemaal niet ben. Toen ik eenmaal thuis was aangekomen vroeg mijn moeder hoe ik mijn eerste schooldag vond. Ik antwoordde daarop en zei haar dat ik er niks aan vond, voor al mijn klas niet. Zo zijn er nog twee van deze dagen geweest, daarna kwamen de echte school dagen!
Citaat:Tring tring tring, rinkelde mijn wekker om zeven uur. Ik werd wakker en het eerste wat ik dacht is bah ik moet weer naar school! Nou goed daar zou ik toch nooit onderuit komen, en besloot netjes naar school te gaan, maar zeker met veel tegen zin. Eenmaal opschool aangekomen kreeg ik direct commentaar over mijn oorbellen, want die vonden ze echt afschuwelijk. Ik antwoordde, ja dan kijk je er toch niet naar! Maar van binnen voelde ik me er best klo.ten om, ik was namelijk een best gevoelig persoon. Toen ging de zoomer we hadden al twee uur gehad en het was pauze. Ik besloot gewoon bij de andere meisjes te gaan zitten, hoe vervelend ik dat ook vond, ik zou me toch moeten aanpassen. In de pauze werd met brood gegooid en vervelend gedaan, ik voelde erg weinig voor om mee te doen, omdat ik altijd bang was om ruzie te krijgen. Toen de pauze gelukkig voorbij was hadden we kookles, dat vond ik zeker erg leuk want ik ben dol op koken. Het was heel erg rumoerig in het kooklokaal, er werd ruzie gemaakt wie waar mocht staan en wie met wie ging koken. Mij maakte het eigenlijk niet zoveel uit, ik snapte hun probleem niet. Uiteindelijk ging ik koken met Sabine, het grootste kreng van de klas. Al snel was er een onenigheid, ik weet al geen eens meer waar het überhaupt over ging. in ieder geval liep ik geïrriteerd naar de opbergruimte om suiker te pakken. Sabine liep woest achter mij aan en pakte mij beet, waar ik in hemelsnaam mee bezig was vroeg ze. Ik antwoordde dood normaal dat ik suiker pakte voor de koekjes. En liep geïrriteerd terug naar mijn kook plaats. Waar Sabine aan mij vroeg of ik boos op haar was. Wat een vraag ze natuurlijk was ik boos op haar, ze had me tenslotte best pijn gedaan. En dat mocht ze weten ook, ze bood geen eens haar excuus aan, wat me zeker vies tegen viel. Toen iedereen de koekjes in de oven had zitten werd er gezellig met elkaar gekletst, Inge een andere klasgenoot vroeg of we in de herfstvakantie bij haar kwamen slapen zodat we s’avonds gezellig met z’n allen naar een disco konden. Dat leek iedereen wel gezellig. Mij leek het eigenlijk helemaal niks aan, maar ik wou geen spel breker zijn en ik vertelde haar dat ik ook mee ging.
Een dag later moesten we weer naar school, op school aangekomen verliep het eerste uur behoorlijk zaai, ook het tweede uur was niet veel aan. Daarna hadden we weer pauze, Inge, Cindy, en ik gingen met z’n drieën naar buiten. Opeens vroeg Inge wat wij van Sabine vonden. Cindy antwoordde dat ze haar af en toe een beetje een bitch vond. Ik was helemaal pistoff op haar en antwoordde dat ik haar echt niet mocht, en ik haar neuspiercing afschuwelijk vond. We hadden met z’n drieën flink lopen roddelen wat zeker niet oke was, maar we hadden afgesproken het tussen ons te houden. Toen de pauze om was en we weer de les ingingen, merkte ik aan Inge en Cindy dat zij vreemd deden tegen Sabine. Niet dat mij dat wat boeide want die Sabine was echt een vuilkreng. Maar toch begreep ik het niet helemaal, waarom zouden we haar gaan pesten? Nee ze is zeker niet aardig, maar we zouden gewoon normaal tegen Sabine blijven doen en we zouden ons gesprek ook tussen ons drie houden. Dus ik besloot gewoon normaal tegen Sabine te doen, tuurlijk was ik nog boos over het voor geval in de kookles. Maar ik wou het niet erger maken. Toen deze les voorbij was mochten we naar huis.
Ik werd zaterdag morgen wakker, en dacht gelijk aan vanavond, want vanavond zouden we met z’n allen naar Inge gaan. Eigenlijk had ik hier echt geen behoefte aan. En besloot Inge maar te bellen en te zeggen dat ik niet kwam omdat ik me niet lekker voelde. Inge vond dit best jammer. Maar ik heb haar veel plezier gewenst. Toen ik zondag ochtend wakker werd voelde ik me ontzettend naar, ik had echt zo’n ku.t gevoel, bang dat iedereen boos op mij was. Ik dacht later waarom denk ik dat? Ik maak me zelf gewoon bang. Maar het gevoel bleef, dus ik besloot Inge te bellen om te vragen of ze het leuk heeft gehad. Als er dan iets niet pluis zou zijn dan zou ik het wel horen. Dus ik tikte het nummer van Inge in, en als snel pakte ze op. Ik vroeg aan Inge heb je het nog leuk gehad? Waarop ze stug antwoordde dat het leuk was. En op de achtergrond hoorde ik Sabine schreeuwen ieeel Alica! Ik zei snel dat ik ging, en gooide de haak er op. Zie je wel dacht ik ze hebben over mij geroddeld. De hele vakantie heb ik me heel slecht gevoeld. Op msn beweerde Inge dat er niet over mij gepraat was, en dat ze niet wist waarom Sabine dat schreeuwde. Dat luchtte wel op, maar ik wist wel dat er iets niet goed was. Ik heb echt nog nooit zo’n slechte rot vakantie gehad.
Citaat:Toen ik die maandag ochtend wakker werd voelde ik me donders slecht. Toch ben ik naar school gegaan, want dan zou ik er snel genoeg achterkomen of er wat aan de hand was. Dus ik fietste naar school en stopte mij fiets in de fietsenstalling, liep de school binnen. En het was nog veel en veel erger dan ik ooit had kunnen denken. De hele klas deed raar tegen mij. Ik werd uitgescholden voor vuurtoren geen idee waarom? Ik ben niet extreem lang en ook niet rood of zo. Op een gegeven moment kon ik echt niet langer meer, heel de klas was op mij tegen, op een paar meisjes na. Ik besloot naar mijn mentor te gaan en het hele verhaal uit te leggen. Toen haalde zij Sabine op. En uiteindelijk bleek dus dat Inge en Cindy hebben verteld dat ik Sabine een slet en een junk en zo vond. Dit zijn echter nooit mijn woorden geweest. Ik had gezegd dat ik der absoluut niet mocht en haar piercing afschuwelijk vond. Maar Sabine geloofde dit niet. En geloof mij vanaf die dag was school een hel voor mij. Ik was zo blij dat deze dag voor bij was en ik lekker naar huis mocht.
Citaat:Toen ik die dag thuis kwam voelde ik me zwaar kloten over wat er was gebeurd. Als een meisje die dacht dat ze de hele wereld aan kon werd ik het bange meisje die niks meer durfde. Mijn ouders merkte wel dat ik anders was, ik reageerde kortaf en deed erg gemeen tegen ze, terwijl ze het beste met me voor hadden. Die middag deed ik helemaal niks, ik zat de hele dag achter mijn computer gekluisterd, en ik had helemaal geen zin in eten. Dat vonden mijn ouders zeker erg vreemd, want Alica en niet willen eten? Nee dat bestaat niet! Mijn moeder kwam later s’avonds naar boven om te vragen wat er aan de hand was. Ik antwoordde dat ik me gewoon niet lekker voelde, en dat ik erge buikpijn had. Mijn moeder gaf me toen een tabletje, die heb ik maar door de goot gespoeld. Op msn deden de meisjes uit mijn klas erg gemeen naar mij, dus ik besloot maar offline te gaan. Om op andere gedachten te komen pakte ik een goed boek en ging even in bad. Ik was met mij gedachten niet bepaalt bij het boek, maar nog steeds bij dat gene wat er die middag is gebeurd. Rond een uur of tien besloot ik maar te gaan slapen.
Toen ik die morgen wakker werd wou ik natuurlijk niet naar school heen, maar mijn ouders zijn daar niet zo gemakkelijk in. Ze zeiden neem nog maar een tabletje en als je je dan echt niet goed voelt kom dan maar weer naar huis. Natuurlijk kwam ik daar niet onderuit, en ging die dag netjes naar school. Ik pakte mijn tas en pakte mijn gymspullen want we hadden die dag gym. Eenmaal op school aan gekomen was er weer een kille sfeer voor mij. Sabine deed weer uiterst haar best om mijn dag zo zuur mogelijk te maken. Ik voelde me echt super slecht, ik werd er ook letterlijk ziek van. Toen de eerste twee uur voorbij waren, hadden we eerst een pauze. Ik liep naar mijn kluisje om mijn brood te pakken, dat deed ik altijd. Toen ik dit keer naar mijn kluisje liep stond hij open. Ik snapte dit niet want bijna niemand wist mijn code! Uiteindelijk bleek dat Sabine mijn kluisje had open gemaakt, zij wist schijnbaar mijn code. Toen ik in mijn kluisje keek was het een regelrechte puinzooi mijn boeken en mijn gym kleding en mijn eten, alles door elkaar heen! Ik probeerde me sterk te houden, en zei er niks van. Ik pakte zo snel mogelijk mijn gymkleding en liep snel richting de kantine. Ik liep daar naar de meisjes waar ik nog geen ruzie mee had. Gelukkig deden zij wel redelijk aardig, al merkte ik wel dat ze wat afstandelijker deden. Waarschijnlijk omdat ze zelf bang voor Sabine waren. Toen de pauze nog ongeveer vijf minuten duurde vroeg ik of de andere meisjes met mij mee gingen naar de gym. Ze vroegen aan mij waarom? We hebben nog vijf minuten. Ik durfde deze meisjes niet te zeggen dat ik geen zin had om me om te kleden met Sabine in de kleedkamer. Want ik wist zeker dat er weer gedonder van zou komen. Uiteindelijk heb ik ook gewoon de pauze afgemaakt. En gingen we allemaal tegelijk naar de kleedkamers. Eenmaal in de kleedkamers aangekomen viel het nog redelijk mee, niet echt bijzonder banketstaaf opmerkingen of andere pesterijtjes. Toen we eenmaal in de gymzaal waren gingen we lijnbal doen. Ik zat bij de meisjes in het team die nog redelijk aardig deden. Mijn eerste tegenstander team was het groepje waar Sabine, Inge en Cindy inzaten. Ik had toen opslag, de bal kwam toen perongeluk tegen Sabine’s hoofd aan. En toen dacht iedereen dat ik dat expres deed. Ook de meisjes waar ik nog redelijk goed mee kon. Opeens had ik helemaal geen vrienden meer iedereen was op mij tegen… Dat voelde vreselijk want het ging echt niet expres. De gymles verliep verder als een hel. Toen de gymles voorbij was moesten we ons weer omkleden in de kleedkamer met Sabine en iedereen waar ik ruzie mee had! Vreselijk wat er gebeurde. Ik werd door iedereen uitgescholden, ik kon helemaal niks meer goed doen! Ik heb zelfs sorry gezegd, ik leek wel gek ik deed toch niks verkeerds? Vreselijk als ik er weer aan terug denk. Dit ging echt heel ver. Toen naar de gymles hadden we nog een uurtje les, we mochten toen galgje doen van ons mentor. Sabine en Cindy begonnen. Iedereen stak de vinger op, behalve ik ik wou niet meer mee doen, ik voelde me heel slecht. Toen het woord werd geraden voelde ik me nog veel slechter het woord was ‘vuurtoren’ ja zo werd ik genoemd op school. Iedereen had de slappe lach, maar mij deed dit verschrikkelijk veel pijn. Ik wou dit niet laten merken en lachte vrolijk mee. Gelukkig was dit het laatste uur. Ik rende zo snel als ik kon naar de kluisjes, want ik wou er zijn voordat de andere klasgenoten er aan kwamen. Ik trok mijn jas uit mijn kluisje en rende zo snel als ik kon naar buiten. Ik pakte mijn fiets en scheurde zo snel als ik kon huilend naar huis.
Citaat:Toen ik huilend thuis kwam vroegen mijn ouders direct wat er aan de hand was. Ik zei dat ik me absoluut niet fijn voelde. Mijn ouders wouden al met mij naar de dokter gaan, maar ik antwoordde dat het vanzelf wel over ging. Die dag had ik geen eens behoefte aan mijn paard Only Time. Die heb ik snel op de wei gezet en de stal uitgemest. Voor de rest heb ik die dag alleen om de computer gezeten, en helemaal niks gedaan. Vanaf die dag ging het thuis ook slechter. Ik had heel vaak ruzie met mijn ouders, dat heeft iedere puber wel, maar bij mij ging het van kwaad tot erger. En ik wou helemaal niks eten. Ik ben van mezelf helemaal geen mager meisje, maar toen viel ik echt af. Ik at helemaal niks alleen als ik echt honger had. S’avonds kon ik niet slapen en zat ik wel tot een uur of twee achter de computer, dan werd ik zo moe dat ik helemaal geen fut meer had en wel moest slapen. Die nacht droomde ik alleen maar over hoe het de volgende dag op school zou gaan.
Ik heb ben al een heel stuk verder, maar ik denk dat dit eerst wel genoeg is.
Als jullie nog een nieuw stuk willen dan zeg het maar.
Groetjes Alica.