[DIGI] de Nachtbrenger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[DIGI] de Nachtbrenger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 00:28

Ik zit in een gigantische tekendip, of eigenlijk gewoon een gigantische allesdip :\ . Zit midden in een groot project wat erg belangrijk voor me is maar het lukt gewoon van geen kant, in mijn hoofd zit precies wat ik wil, en ik kan het uitwerken, maar ik moet het hele proces vastleggen op 'papier' en dat lukt momenteel gewoon niet ;( .
Om mijn gedachten even ergens anders op te zetten heb ik een stockfoto van internet geplukt en ben een beetje hersenloos gaan zitten tekenen. Geen geweldige tekening maar het paardje is wel leuk, ben iig een heel klein deeltje van mijn frustraties kwijt :+ .

Afbeelding

Adobe Photoshop CS3
Wacom Intuos A5 wide
30x40cm 300dpi
uurtje of 5
orginele foto: http://gloomwriter.deviantart.com/art/F ... -116684247

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:29

Wow...
Knap zeg !!!
Ik vind het echt super mooi

Sita_

Re: [DIGI] de Nachtbrenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:16

Ooh.. Wauw, ik vind hem prachtig.. Die zou ik zo in willen lijsten!
De kleuren passen allemaal heel mooi bij elkaar, vind het echt een eenheid.. Heel mooi, mijn complimenten!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:44

Ik vind hem ondanks je dip wel gaaf geworden hoor! Lekker vlot neergezet, en echt weer een werkje van jouw hand. Kleuren zijn goed in harmonie en de compositie niet te centraal. Het enige puntje wat me opviel was de ruimte tussen de 2 neusgaten, die schaduw vind ik een beetje te 'zwart' op die roze neus, maar het stoort niet. :)

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:46

Knappe tekening! Ik zou hem zo kopen en aan de muur hangen hier!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:49

:wow: De meeste mensen die een 'allesdip' hebben zijn volgens mij niet creatief. Maar dit vind ik echt heeeel creatief en heel mooi +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:51

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:26

Whow en dat in een dip!
Vind 'm erg mooi geworden, mooi kleurgebruik en een lieve uitstraling.
Misschien kun je de vleugels nog een wat 'doorzichtiger' effect geven. Ze komen nu vrij dik en massief over, terwijl vlinderveleugels over het algemeen iets ragfijns en luchtigs hebben.

LayLaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:33

Mooi zeg! Hoelang ben je er nou mee bezig ongeveer? Knap voor zo'n dip!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:36

LayLaap, staat in de beginpost, uurtje of 5

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:44

Kleuren passen goed bij elkaar :j
Alleen zou ik persoonlijk voor andere vleugels hebben gekozen, maar prima hoor :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:05

zoals gewoonlijks weer fantastisch werk, ondanks je dip doe je het goed, alleen vind ik door de paarse vleugels, manen en nog een stuk paars hoofd veel wegvallen en moet je goed kijken waar wat zit, verder istie gewoon weer top :)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:40

Kleuren vind ik heel erg mooi gekozen, de Nachtbrenger zelf vind ik ook erg goed neergezet. Op 1 of andere manier echter vind ik de vleugels aan de 'zware kant'. Ik zou het, denk ik, mooier vinden als die transparanter waren.
Verder... tja... als jij dit een allesdip noemt :+ Hij is gaaf!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:48

Wauw wat heb je dit geweldig moooi gedaan, wat nou dip, hier zou iedereen van mogen dromen zo te kunnen tekenen..

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 23:28

Bedankt voor de reacties :) .

@ Judith_M , stom genoeg tekent een dip waarbij je niet nadenkt en gewoon doet soms beter dan supervrolijk en goed nadenken :+ . Dus denk aan alles wat je ongelukkig maakt en pak je tekenspul erbij :') .

Voor degene die hem écht aan de muur willen hangen, dat kan :D . Afdrukken zijn te koop vanaf 15 euro, meer info via pb anders wordt het een commercieel topic en dat mag niet := .

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 11:56

die is toch superleuk!! Ik vind jouw creaties altijd leuk gevonden en mooi uitgewerkt.
En als je zoiets in een dip neer kunt zetten, petje af :j

bij mij komt er niks op papier als ik dip en als ik het probeer raak ik alleen maar gefrustreerder omdat het niet lukt/mooi wordt, maar ik ben blij dat het voor jou wel werkt om dan 'niet serieus' aan de slag te gaan en er iets moois uit weet te krijgen :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:31

Oe, die lichtstralen door de wolken met de schaduwen zijn goed gelukt! Lijkt me lastig om dat zo zacht te krijgen. Het plaatje vind ik heel mooi, de voelsprietjes, vleugels, kleur en aftekeningen 'werken' gewoon lekker. :j

Ik word wel een beetje afgeleid door de titel, die vind ik er niet zo bij passen. Of in elk geval de achtergrond niet bij de titel. Ik vind de achtergrond wel heel móói, maar bij een pony die 'Nachtbrenger' heet zou ik toch liever iets met 'nacht'', sterren, ect. in de achtergrond zien in plaats van wolken en stralend daglicht. :P

Zou willen dat ik ook zo productief was in mijn tekendip. Ik produceer dan namelijk écht alleen maar rotzooi.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:08

Balen van je dip Ip! Maar desondanks toch een mooi werkje, vind de schaduw en lichtstralen ook erg goed gelukt.
Staat het achterste vleugeltje wel helemaal goed in perspectief? Die stoort me op een of andere manier een beetje.
Verder een mooie plaat om naar te kijken, vind de aftekeningen van het paardje ook :+:

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:24

Ik vind hem echt super gaaf!
Kun je dat mij leren ? :oo

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:25

super knap echt geweldig..!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:32

Het is een leuke, maar ondanks dat is dit toch wel een dip-tekening denk ik.
Het hoofdje ziet er netjes uit, maar de rest vind ik niet uitgewerkt zo als je normaliter zou doen. Een heel deel is met een lossere techniek gemaakt, maar in dit werk vind ik het niet te vergelijken met andere lossere werken van je.
De benen lijken me niet helemaal te kloppen en dan met name het onderbeen. De hoeven zijn niet heel netjes, de een is lang en hoog, de ander plat. Ik mis een duidelijke kogel.
De vleugels geven me ook niet echt het idee dat ze bij het paardje horen. De kleuren zijn wel mooi, maar het geheel sluit niet lekker op elkaar aan.

Ik doe het je zeer zeker niet na, dus dit is misschien eigenlijk commentaar in de zin van de beste stuurlui staan aan wal..... :P maar ik wil gewoon aangeven dat je véél beter kunt dan dit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:06

Wauw, wat een sfeervol plaatje! Vind de lichtval heel fijn en zacht.
Hoofd vind ik schitterend, mooi gedaan zo met de maan :j Kleurgebruik vind ik top.

Benen lijken inderdaad niet helemaal te kloppen, maar ik vind het niet heel storend hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:08

Ik sluit me bij Berdien aan qua sfeervolheid, kleuren zijn heel mooi gekozen :j

Ook ik vind de vleugels iets te dik, en naar mijn gevoel (ondanks dat er een knik zijwaards in de hals zit) zitten ze iets te ver naar voren. Het komt nogal gecropt op mij over zegmaar :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 08:01

ooh hij is schattig! Sluit me wel wat aan bij de anderen, wat de onderbenen en de vleugels betreft. Maar ik vind het zeker niet storen. Ik had zelf de ogen andersom gedaan. Het blauw oog in de witte kant van het hoofd en het bruine in de donkere kant van het hoofd.
En inderdaad de vleugels meer op de schoft, nu zijn ze echt boven de schouders.

Het is ook een feit dat hij niet zo afgewerkt is. Mat wat verwacht je anders op 5 uurtjes? Ik vind het uitgewerkt genoeg, nu zie je nog dat het een tekening is. Nee, hij is prachtig. :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:27

Het is net of ik spoken zie, is net een jonge hengst waar ik helemaal gek van was en dat in de opfok op de wei overleden is. :oo
Je referentie heb ik niet bekeken, dat wil ik ook niet, want dat doet alleen maar afbreuk aan de uitstraling van het fantasiepaard dat je hier hebt neergezet. Daarvoor hoef ik het levende model niet te zien.
Met die opdracht zal het wel gaan lukken als ik dit zie, als je nog niet uit je dip bent zal ik je eens wat stockfoto`s sturen. O:)