Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

nobbygaard schreef:Ik krijg het idee dat er heel veel tussen zitten die eigenlijk voor zichzelf een dure camera hebben gekocht en zo proberen het geld terug te verdienen.
Lipydo schreef:Alleen mensen die zich interesseren voor fotografie kopen zo'n camera.
Nou is dat wel heel extreem, maar er lopen genoeg mensen rond met (te) veel geld, die denken dat een spiegelreflex garant staat voor goede, mooie foto's. En ach, als je het geld hebt; waarom ook niet? Waarom dan een compact van 100 euro kopen, als je voor 400 euro een hele goede camera hebt?Klijntjuh schreef:Ik zou van degene die zich aanbied voor foto's echt heel kritisch naar het portfolio kijken!
Een paar hele simpele dingetjes waarmee je je eerste selectie al kunt maken:
- Zijn de horizons recht?
- Staat het object(of dier) goed in het kader? of is er aan 1 kant veel ruimtje, of word het raar afgesneden.
Wat er in de voorwaarde staat of wat je contractueel vastlegt. De meeste fotografen zullen overigens weten welk van de hele hoop foto's die ze maken, naar de zin van de klant zijn. Zeker als het mensen met verstand van paarden zijn: die weten wat voor paardenfoto's de liefhebbers het liefst zien, qua houding, moment, etc.
..
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede fotograaf die in de zomer eens langs wil komen om de paarden (en dan ook de veulens) wil vastleggen. Een van deze foto's wil ik dan graag op canvas laten zetten.
Voor mij is het nu eerst oefenen, oefenen en vooral nog meer oefenen
(vooral weten wanneer welke instelling handig is en compositie bepalen).
want die kost mij ook geld
Maar wel op een andere manier. Ik noem mezelf dus ook geen professionele fotograaf. Weet ook niet of ik dat ooit worden wil, ik denk dat ik het combineren juist het leukste vind.. Ik vind het leuk om in de winkel te staan, me te verdiepen in alle aspecten van fotografie, dingen te bewerken, af te drukken, mensen te advieseren, we doen zo ontzettend veel, we geven fotocursussen en noem maar op. Hartstikke leuk! Het is veelzijdig, en ik zou mijn werk echt niet willen missen..