Met tekenen hebben we een opdracht gekregen, het komt er op neer dat je een schilder / tekenaar / iets dergelijks met een herkenbare stijl kiest, en dat je in zijn/haar stijl een bepaalde foto (van een koe) namaakt.
Een heel leuke opdracht, ik heb alleen een probleem: ze had een paar voorbeelden van schilders en de meeste waren al gauw 'in gebruik'. En we mogen niet allemaal dezelfde gaan doen.
Ik ben niet echt thuis in schilders, dus ik heb nu geen idee hoe ik er een moet 'uitzoeken'. Ik heb al flink wat boeken doorgezocht in de hoop een leuke stijl tegen te komen en verder ook de lijsten op wikipedia afgezocht (en op google gezocht, en ... en...) Alles wat ik tegenkom is óf heel moeilijk te 'verkoeien' óf al in gebruik, óf gewoon interessant.
Ik hoop eigenlijk dat iemand hier een schilder weet met een apartere stijl, die niet súper bekend is (mag wel hoor, maar dan wordt ie waarschijnlijk al gedaan..)
Groetjes Tessa
O, enneh: ik weet dat bokt er niet is voor huiswerk, maar zover ik weet mag het wél als je er echt niet uitkomt.. Nou, dat is in dit geval wel zo.

.

)