[TEK] The Price of Beauty

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[TEK] The Price of Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 14:14

Geïnspireerd door o.a Suicide Silence, Emilie Autumn, Victoriaanse/barokke tijd, Victoriaanse goth-
stroming enz.
Ik ben zelf over een aantal dingen niet zo tevreden. Buiten dat teken ik nooit mensen, maar dat
wil ik wel meer gaan doen want ik vond het toch wel leuk (is weer eens wat anders dan paarden,
wolven of andere fantasiedingen. En altijd handig om te kunnen).
Gemaakt met watervaste marker (ik ben meteen met marker begonnen zonder potloodschets van
tevoren, dus "schoonheidsfoutjes" waren niet uitgumbaar. Wel een goede oefening (maar eigenlijk
ben ik gewoon te lui om te schetsen). Kleur met Stabilopennen. Sorry voor de crappy foto, maar
dat wilde niet helemaal lukken.

Afbeelding

Tips/commentaar/opmerkingen, allemaal welkom!

Maripossa

Re: [TEK] The Price of Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:20

'Wauw!' was mijn eerste gedachte. Haha! Wat een mooi idee en mooie uitwerking!
Echt ontzettend knap dat je het zonder schetsen hebt gedaan, super! Erg mooie kleuren heb je ook gebruikt . Lachen (zijn dit echt de originele kleuren op de foto?)
Ik snap alleen niet heel veel van de schaduwen, hoe die precies lopen. Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 14:23

Die schaduwen daar baal ik een beetje van. Clown Heb het idee dat ze niet helemaal kloppen, moet ik nog maar even naar kijken.
De kleuren komen wel goed overeen met het origineel. Ja

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:24

Wauw Bloos!
Vind m echt geweldig, idd ik zat ook even te kijken met de schaduwen, maar echt, geweldig mooi gemaakt ! Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 17:25

Als ik er zo nog eens naar kijk dan moet er een schaduw rechtsboven in het gezicht bij. Ja Ze lijken trouwens wel wat donker nu, de schaduwen. In het echt zijn ze wat minder prominent.

Dankjewel Amburtjoz. Lachen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:26

Ik zie even niet waar je ontevreden over zou kunnen zijn Wow!
Die ene schaduw aan de linkerkant op de nek snap ik alleen niet helemaal, maar ik denk dat die van het haar is als ik wat beter kijk, de rest zie ik niet wat er mis mee is. Echt geweldig!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:27

wow dat wil ik ook kunnen! Huilen van het lachen
die schaduw... tja het is maar hoe je het bekijkt ik dacht namelijk dat het deel was van haar gezicht dus het heeft 2 kanten en dát vind ik nou zo mooi aan deze tekening

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 17:33

@ Colorado: ik zie nog veel meer waar ik niet tevreden over ben maar dat ga ik niet allemaal opnoemen, misschien valt het jullie niet op maar als ik het zeg ineens wel. Huilen van het lachen
't Verbaast me dat er nog niemand over de stippelijnen in de nek is begonnen, hoop dat het een beetje duidelijk is. Clown

@ lovey_ou: koop markers en papier. *LOL* Ik snap trouwens wel wat je bedoelt met die 2 kanten. Zo kan je het ook zien. Ja

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:46

Wow Bente, weer zo'n prachtige tekening.
En jij gaat dan nog twijfelen om hem op UK te zetten! Bloos!
Echt prachtig, mijn complimenten!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:46

een vraagje, HOE BEDENK JE HET ?
ik vind hem zoo mooi he! Haha!
talent voor tekenen! *LOL*

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:10

Mooie tekening Bente Ja! echt mooi gedaan Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 18:15

Bedankt allemaal weer. Lachen

@ xLies: ja, ik twijfelde. Knipoog Het is geen paard, nu zet ik wel vaker een niet-paardgerelateerd iets op Bokt (zeg maar 9 van de tien keer, geloof ik) maar ik was niet helemaal tevreden. Lachen

@ Carlienn_: hoe bedenk je het? Tsja. Ik kwam via via op de Myspace van Emilie Autumn, heb een aantal foto's van haar bekeken en wat meer opgezocht over Victoriaanse kleding (voor evt. een volgende keer, nu is er niet zoveel kleding te zien natuurlijk). En verder zat ik naar Suicide Silence te luisteren... zo dus. Vandaar ook bijv. die stippelijntjes, van die lijntjes die ze maken bij een plastische chirurg. Clown

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:17

haha ik vind het maar knap! echt, hoe krijg je dat allemaal in je hoofd.. ik kan alleen maar hartjes tekenen geloof ik Huilen van het lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 18:19

Ik heb teveel in mijn hoofd. Huilen van het lachen
En er zit ook een hartje op? Vork Maar ach, gewoon eh, doen. Lachen

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:19

Het is wel een supermooi hartje moet ik zeggen *LOL*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 18:23

Dat vond ik juist een mislukt punt. Huilen van het lachen

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:04

GAAF! Haha!
Weer zo'n echte Bente-creatie! Ja
Ik had alleen de neus wat meer uitgewerkt.
Het geheel lijkt heel erg "af", behalve de neus, dat stoort me een klein beetje!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:11

wauuuuw !
het spreekt me echt enorm aan!
maar ik vind trouwens dat jij altijd hele mooie tekeningen maakt.
die kleuren zijn ook echt super,
heel mooi hoor, hoe krijg je het voor elkaar!

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:27

Nog even over de streepjes in haar hals: die had ik al gezien alleen ik dacht dat ze ondood was en weer aan elkaar genaaid net zoals een of ander monster. Clown Ook een beetje doordat ik het idee heb dat ze heel mager/lijkachtig is onder haar bloes).
Die pauwenveer is een leuk detail trouwens. *LOL*

En inderdaad zoals Sok zegt weer echt een creatie voor jou. Haha! Jij hebt echt een heel duidelijke stijl vind ik. Natuurlijk kan een kenner ook andere stijlen herkennen, maar bij jou vind ik het echt heel erg duidelijk. Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 19:40

@ Sok: wat vind je precies niet-af aan de neus? Vind je hem te "leeg"? Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt.

@ Riss: bedankt! Lachen Ik vind zelf Stabilo's ook zo fijn werken omdat je er hele heldere kleuren mee krijgt. Ja

@ Maripossa: dat kan ook nog haha. Maar bijna al mijn figuurtjes zijn mager en bleek (wie had het nu over anorexiapoppetjes de vorige keer? Clown ). Pauwenveer zag ik op een foto met een Victoriaans korset en ik vond het wel iets met het concept te maken hebben, in de trant van een pauw is een ijdele vogel.

Leuk om te horen dat iedereen mijn stijl meer begint te herkennen. Haha! Vooral ook omdat ik helemaal niet mijn best doe om een eigen stijl te maken, maar omdat het gewoon vanzelf gaat. En daar gaat het mij tenslotte om, om te tekenen zoals ik het voor ogen heb en zoals ik het in mijn hoofd heb. Lachen

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:48

Geweldig werk weer, Fiffill! Afgod
Je hebt inderdaad zo'n eigen stijl, zo'n eigen manier van tekenen en schilderen. Echt heel erg gaaf, kan dr niets anders over zeggen! Haha!

Oh en, ik vind je logo/copyright ook erg mooi. Past helemaal bij je werk, erg herkenbaar! Ja

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:15

Sorry Bente, ik vind het een van je mindere tekeningen. Ik ben normaal echt helemaal weg van je werk maar deze vind ik niet zo.. Komt misschien ook omdat ik emily autumn ken (niet persoonlijk natuurlijk, haha Tong uitsteken ) en dan toch meer aan een net wat andere stijl denk alhoewel ik er toch wat van in herken.
Ik denk dat ik de stijl er niet zo bij vind passen, je lijnen zijn altijd heel duidelijk (bij dit soort tekeningen dan, net als bij de 'evil sprookjes') en dat vind ik normaal echt wel leuk, alleen bij dit werk vind ik een 'olieverf' stijl (bijv)toch beter passen, of nét een tikke realistischer en meer uitgewerkt.

(hou je van emily autumn? ik heb nog een gesigneerde poster liggen nml Nagelbijten / Gniffelen )
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 23-12-08 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 20:19

@ sunny_90: dankjewel! Lachen Logo heb ik heel simpel ooit zelfgemaakt in Photoshop. Ja

@ Jaimyliefje: het heeft ook verder niks met Emilie Autumn te maken. Het is ook helemaal geen portret van haar of iets dergelijks, het is gewoon geïnspireerd door die (kleding)stijl. Victoriaans/gothic dus.
En nee, ik vind Emilie Autumn niet leuk. Eigenlijk vind ik de muziek bijv. vreselijk. Huilen van het lachen Maar ik kwam toevallig foto's tegen en de stijl vind ik wel leuk. Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:23

ik vind het ook echt niks, vandaar dat ik van de poster afwil en als ik iemand er blij mee kan maken.. Nagelbijten / Gniffelen Ik begrijp dat het geen portret is, maar ik bedoel, ik vind een andere stijl er net wat beter bij passen. Snappez vous? (er staat tenslotte ook bij 'geïnspireerd door')
Maar ik ben normaal gesproken echt weg van je werk hoor, ik kan alleen maar zeggen dat ik je wat dat betreft echt bewonder, tsja, het kan niet allemaal perfect zijn Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 20:32

Haha. Nee sorry. Huilen van het lachen
Ik snap je ook wel hoor. Ja Ik had trouwens sowieso verwacht dat veel meer mensen het niks zouden vinden. Maakt ook niks uit. Knipoog Ik zelf vind jouw idee van een olieverfschilderij weer te... ik weet niet. Dat vind ik weer niet zo. Clown
"Geïnspireerd door" hoeft bij mij totaal niet te betekenen dat het er daadwerkelijk ook wat van weg heeft. Haha! Ik haal mijn inspiratie overal vandaan. Luister maar eens naar Suicide Silence, als je dat hoort dan "lijkt" het hier ook niet echt op. Lijkt me. Knipoog