[SCH] Meisje met lama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

[SCH] Meisje met lama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 14:32

Voor een kennisje gemaakt die uit Peru komt :) . Enne, mondje dicht, het is een verrassing :P .

Olieverf op katoenen doek
50x60cm
Aantal uren? Uhm, minstens 60 denk ik :=

Zonder flits
Afbeelding

Met flits
Afbeelding

Details
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 1229606936
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 1229606962
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 1229606983

Hij is nog niet helemáál klaar, want aan de onderkant van de rok wil ik er nog iets meer diepte in krijgen, bijvoorbeeld aan de recterkant onder, waar de rok dubbel zit. Maar ik heb gisteren de laatste details geschilderd, dus die moeten nog wat meer drogen. Tevens wil ik de lama bij de achterbenen nog een beetje bijwerken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat beter krijg. Nu ziet het er wat vreemd uit voor mijn gevoel.

Ik moet er alleen nog een lijst bij kopen, heb alleen geen idee wat voor lijst hier mooi bij zou staan, hebben jullie daar wellicht een idee voor?

marrlinde

Re: [SCH] Meisje met lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:37

wooow!! echt mooi gemaakt!! daar zijn ze vast wel blij mee Knipoog

ik vind een donkerbruine(houten) lijst ofzo wel erbij passen... Bloos

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:40

Erg gaaf Rinske!
Ik vind het een schilderij waar ik naar blijf kijken! Mooie kleuren, erg leuk gedaan!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:41

Rinske, wat onwijs mooi. Fijne, lieve kleuren en de voorstelling komt ook zo zacht en lief over Lachen

Ik ben het met je eens dat de onderkant van de rok nog iets meer diepte/textuur kan krijgen, daar waar de motiefjes zitten zegmaar. Er mag misschien nog iets meer contrast en detail in de onderkant van de pootjes en de hoefjes..? Ook had ik het niet erg gevonden als de lama er in zijn geheel op had gestaan, heb je die met een reden 'gehalveerd'? Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 14:42

Die stond maar half op de foto en ik ben geen lama-expert :') . Misschien moet ik dat achterste achterbeentje er toch maar opzetten, nu lijkt hij wat geknikt erop te staan (toch fijn om je werk van een afstand op de foto te zien, kom je weer verbeterpunten tegen).
Rok moet inderdaad waar de motiefjes zitten nog wat meer diepte krijgen :j .

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:39

Ik zit even te brainstormen, maar ik zou er waarsch voor kiezen om een gedeelte van een achtervoetje erop te zetten..

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:45

Mooi!! Wat een boel details in de kleren zeg, pfff Lachen
Ik zou ook nog iets meer diepte in het gezicht van het meisje proberen te brengen, de rest is mooi 3D en dit is nog wat vlak.

(ik ga binnenkort ook maar eens mijn olieverf startkit uitproberen...)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:57

Wat een ontzettend mooie schilderij!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 13:30

Ik begon me toch steeds meer te ergeren aan de afgehakte lama, dus ik heb hem gisteravond aangepast. Vind het zelf een stuk beter :) .

Afbeelding

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:51

Mooi gedaan zeg! (Ik houd van lama's. Haha!) 'k Word er vrolijk van als ik er naar kijk. Haha! Ik vind het een goede keuze dat je het pootje bij hebt geschilderd. Ja

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:53

geweldig! die kleuren Lovers
Dat pootje is wel een goede zet ja Ja
Ik vind de uistraling van de lama en de rust die van het meisje afkomt echt prachtig gemaakt!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:42

Wauw Rinske, wat een ontzettend mooi schilderij zeg!
De lama is helemaal lama, dat kleine neusje, grote ogen en oren en die vacht! Als ik mijn hand uitsteek kan ik hem zo voelen Ja
Meisje vind ik ook erg mooi, mist hier en daar nog wat diepte. En haar kleren! Wow! Al die kleuren en details..

Echt schitterend Ja

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:47

Érg mooi schilderij! Wow! En wat heb je er lang aan gewerkt zeg, wat een geduld Wow!
Vind het licht dat op de lama valt heel mooi en de rok van het meisje met de motiefjes, achtergrond ook heel netjes gedaan. Alleen twee verbeterpuntjes: de hand van het meisje komt was raar over en het gezicht van het meisje mag wat realistischer Lachen

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:15

Erg mooi Ja
Ik vind de details bij de kleding van het meisje vooral mooi gedaan.
Maar de verhoudingen van de lama kloppen niet helemaal. De poten zijn te dun, het hoofd erg klein, snuit te kort, borst raar en verloop van borst naar nek niet mooi.
Ook heeft het meisje wel een erg kleine hand en een erg kleine arm Nagelbijten / Gniffelen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 12:36

Bedankt voor de reacties Lachen . Beentjes van de lama zijn inderdaad iets te dun zie ik, maar ik vind het zo gek als ik ze dikker maak. Volgens mij komt dat omdat ik toch teveel met een paard in mijn hoofd zit Haha! . Borst is ook niet helemaal naar mijn zin, vind op de foto van het schilderij het bruin iets te overheersend, denk dat ik dat ook nog wel even aan ga passen.
Hoofd van de lama en de arm van het meisje zijn even groot als op de foto, de hand van het meisje ziet er zo idd een beetje gek uit, maar als ik hem precies zo maakte als op de foto leek ze wel een klomp als hand te hebben Nagelbijten / Gniffelen , vandaar dat ik haar een duim heb gegeven. Zie nu wel alleen dat het net lijkt alsof ze 6 vingers heeft Huilen van het lachen .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:40

Ohhh een lama. Lovers (Sorry, ben dol op lama's. Clown )

Lamabeentjes zijn erg dun. Lachen Net als ezelbeentjes. Alleen staan zijn hoefjes wat te ver naar voren, waardoor hij eigenlijk door zijn koten zou moeten zakken.
Borst van de lama oogt misschien een beetje te hoekig maar ik stoor me er niet echt aan hoor. Leuk koppie heeft ie. Haha!
De kleren van het meisje zijn prachtig, met die kleuren en details. Lachen Ik ben het eens over de hand, en het gezichtje mag misschien nog wat meer diepte. Maar het algehele plaatje vindik heel mooi. Ja

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:55

Mooi schilderij! Ik ben vooral weg van de rok van het meisje, lekker kleurig en leuk met de motiefjes. Voor de rest vind ik het schilderij wel wat flets, van mij hadden er nog wel wat stiekeme kleurtjes in de achtergrond/lama verwerkt mogen worden om het contrast wat omhoog te gooien. Bijvoorbeeld een gloed van zonlich oid op de grond.. nouja iets met kleur iig *LOL*
Het duimpje had ik dan wel weer weggelaten, met vier vingers werd het sneller aangenomen als een natuurlijk handje denk ik, het duimpje zit er nu wat gek aan waardoor je juist gaat kijken hoe alles precies zit. Soms is een suggestie van de vingers met wat schaduw en highlights al genoeg..
Voor de rest een erg aandoenelijke plaat Ja

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:34

Wat een prachtig schilderij!
Erg mooi kleurgebruik en een prachtig plaatje Lovers
Het handje vind ik wel wat vaag inderdaad. Maar verder vind ik hem echt supergaaf!

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:45

O ik dacht dat het een foto was! Clown

Bugles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:35

Echt een errug mooi schilderij. Mooie kleuren en de kleding erg mooi gedetailleerd weer gegeven.
Ik vind het alleen jammer dat de achtergrond zo plotseling ophoud. En haar handje vind ik een beetje zielig lijken. (Ze lijkt idd 6 vingers te hebben)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:08

Wauw echt prachtig gemaakt! Vind het idd wat mooier, dat de achterpoten van de lama er nu ook opstaan. Ik vind hem echt heel mooi, vooral de kleding van het meisje. Kan je verder niet echt tips geven. Alleen de grond vind ik een beetje te vlak, te netjes. Misschien was het mooier geweest als er wat steentjes ofzo lagen. Lachen

JordyMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:56

Wat een mooii schilderij,
dat je dat kan zeg Bloos wees er maar trots op..

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:01

Wat een prachtig werk heb je ervan gemaakt Rinske!
Heerlijk kleurgebruik, verbazingwekkende details, echt super allemaal.
Mag je zeker trots op zijn! Ja

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:14

Echt knap gedaan.
Zowel de lama als de mens, de details, de achtergrond. Daarvoor moet je wat kunnen schilderen!
Die felle kleuren van de rok echt mooi, de details in de vacht van de lama prachtig.
En de achterpoten erbij was een goede zet.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:15

echt mooi!!! OK dan! ik wou dat ik zo kon schilderen, de achterbeentjes vind ik ook een verbetering Ja