[VER] Imogan; 't Verhaal van de Draak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

[VER] Imogan; 't Verhaal van de Draak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 14:36

Nadat ik zoveel verschillende verhalen voorbij zag komen en ik zelf ook helemaal verslaafd ben aan schrijven, besloot ik ook maar eens door mijn onafgemaakte verhalen te spitten om ook een stukje te plaatsen.
Onafgemaakte verhalen inderdaad, omdat ik door een combinatie van writer's block, white page fear én faalangst nooit echt verder kom dan de eerste pagina. Scheve mond
Máár, ik ga mezelf maar eens inhet diepe gooien en kijken wat jullie er van vinden, en misschien, hopelijk vind ik dan eens de moed omdoor te schrijven.

Dit verhaal was ooit eens begonnen als een spontane ingeving, inmiddels is het uitegroeid tot een actieve rpg die ik samen met een vriendin gaande hou. Ik had ooit eens de ambite het verhaal eens in echt verhaalvorm te zetten, maar door alle faalangstige ideeën die mij altijd pesten er nooit wat van gekomen. Lachen Behalve dan dit stukje.

Het verhaal is geschreven vanuit Lena Stanson's point of view. Een jonge Amerikaanse meid, woonachtig in London, grote mond en nog groter hart die droomt over het bestaan van free-lance fotograaf. Op een avond krijgt ze een tip binnen, die ze besluit aan te nemen. Alleen aangekomen op de lokatie neemt haar leven een ongelooflijke wending...

En als waarschuwing; het is inderdaad een verhaal met fantasy-tinten. Lachen

~*~

Werktitel;
Imogan; 't Verhaal van de Draak (Tale of the Dragon)

17:58 pm

De irritante ringtone van mijn mobieltje liet mij ongegeneerd weten dat iemand mij probeerde te bereiken.
Dat het mij totaal even niet uitkwam interesseerde het ding helaas niet.
Het snerpende geluid vernietigde de relaxte, harmonieuze sfeer die ik met zoveel zorg in mijn appartementje had weten te creëren, en ik liet een gefrustreerde zucht horen.
Dankzij het verschrikkelijke rotgeluid leken al mijn zorgvuldig geplaatste waxinelichtjes en kaarsjes opeens volslagen nutteloos. Daar ging mijn met zorg geplande avondje vol yoga en zen.
Ik rolde van mijn rubberen matje, zocht knarsetandend naar de lichtknop van mijn woonkamer. Ik had zo’n ontiegelijke spuughekel aan het deuntje, die ironisch genoeg de titel ‘brilliant’ had meegekregen van zijn makers. Maar helaas was het het enige deuntje dat er voor scheen te zorgen dat ik nooit een oproep miste.
En een telefoontje missen, dat was helaas een ramp voor een freelance fotograaf die persé een appartement wilde hebben in het hartje van London. Maar wat kon ik zeggen, ik was gek op mijn stekkie, in een mooie groene straat, met een pizzeria om de hoek en nog geen honderd meter van het metrostation van Hyde Park Corner vandaan.
Ik hield van elke centimeter, maar de huur was moordend. Zelfs met de zeer welkome donaties van mijn gruwelijk rijke ouders.
Oké, dat viel ook wel weer mee. Ik had gewoon een beetje op hun schuldgevoel ingewerkt omdat ik hier in mijn eentje in London woonde, terwijl zij het lekker ‘makkelijk’ hadden in the States. En omdat ze op mijn veertiende waren gescheiden. En omdat mijn vader op mijn vijftiende liet weten dat hij toch homo was. Vooral dat laatste kon af en toe heerlijk van pas komen.
Helaas had ik ze niet zo ver kunnen krijgen dat ze de hele huur voor me betaalden, het had iets te maken met de verantwoordelijkheid die ik als tweeëntwintig jarige moest hebben, maar met hun maandelijkse donaties kwam ik al een heel eind.
Maar de huur die nog betaald moest worden was wel een perfect legitieme reden waarom ik met gevaar voor eigen leven in mijn flapperende wikkelbroek over de waxinelichtjes heen vloog om dat stomme piepende ding te zoeken.
Want elk telefoontje kon een nieuwe opdracht zijn, en een nieuwe opdracht bracht geld in het laatje en brood op de plank. Geld betekende dat ik nog een maandje in mijn geweldige appartementje kon leven.
Ik struikelde over mijn wapperende broek, (slim Lena, slim) waardoor ik mijn teen tegen de bank stootte (auw!), gooide per ongeluk een kop met groene thee om (oliebol, oliebol, oliebol!) maar vond uiteindelijk het schreeuwende ding op de plank in de slecht verlichtte keuken.
Perfect logische plaats overigens, ik had het daar neergelegd toen ik mijn avondeten had klaargemaakt; spaghetti met ketchup. Favoriet bij uitstek als ik geen zin had om te koken. Ik was er alleen zo aan verknocht dat ik totaal was vergeten mijn mobieltje in de woonkamer neer te leggen.
Niet slim, niet slim. Maar het leek erop dat ik een erg koppige beller aan de lijn had; mijn mobieltje bleef gelukkig overgaan totdat ik het uitgeklapte en tegen mijn oor legde.
De beller was anoniem, er stond zelfs geen telefoonnummer in het kleine schermpje. Het wakkerde uiteraard mijn nieuwsgierigheid aan, zoals het bij iedereen zou doen, maar ik kon niet helpen een beetje achterdochtig te worden. Voor hetzelfde geld was er niks aan de hand, maar het kon geen kwaad om mijn begroeting iets simpeler te houden dan normaal;
“Hallo?”
“Miss Stanson?”
“Ja?” Vooral niet meer zeggen dan nodig is, vertelde ik mezelf terwijl mijn hersenen overuren maakten om uit te vinden of ik de stem aan de andere kant van de lijn herkende. Het was een man, een jonge man. Een enthousiaste jonge man, wat mij bij voorbaat al cynisch maakte.
“Het spijt me dat ik u zo laat bel, maar ik heb iets dat u misschien wel wilt weten.”
Natuurlijk had hij dat. Het zou een keer niet zo zijn. Ik snoof, zette alvast een sceptische toon in, maar mijn vrije hand zocht al naar een notitieboekje en een pen. Het zou niet de eerste keer worden dat ik zogenaamd een ‘tip’ kreeg, die uiteindelijk van een concurrent kwam die mij van de daadwerkelijke actie vandaan had willen houden. Daarom had ik mezelf beloofd dat ik niet op elke wissewasje, elke mogelijke tip in te gaan.
“Hoe kom je aan mijn telefoonnummer?”
Maar dat betekende natuurlijk niet dat ik totaal ongeïnteresseerd was in hetgeen wat hij mij mogelijk wilde vertellen. Ik had er een hekel aan om besodemieterd te worden, maar ik haatte het nog meer wanneer de concurrentie een goede tip onder mijn neus vandaan jatte omdat ik had besloten dat het ‘niets’ was.
“Duh, Ik heb je telefoonnummer van het internet af gehaald.”Aï. Oké, één nul. Hij was slim, ik was dom. Ik had mijn telefoonnummer enkele weken terug op een site van freelance fotograven gezet in de hoop dat ik vaker gebeld zou worden. Goed zo Lena, je had jezelf zojuist van je slimste kant laten zien.
“Je maakt geweldige foto’s trouwens, maar dat is niet waarom ik bel.”He jammer, geen heimelijke fan die stiekem een afspraakje met me wilde.
“Wie bent u?”
“Hey, hey. Ik heb het recht om anoniem te zijn nietwaar?”Jammer, geen toehapper. Blijkbaar had ik te maken met iemand die dit vaker had gedaan. Ik beet mokkend op mijn tong en leunde tegen het keukenblad. Hij had mijn interesse, helaas.
“Ja, natuurlijk…”
“Goed, dan blijf ik dat. Maar luister, ik heb iets dat je waarschijnlijk wel wilt horen.”

Goed, oké. Hij had dus wel iets wat mijn nieuwsgierigheid had geprikkeld. Het gesprek was binnen vijf minuten afgelopen, maar het had me enthousiast genoeg gemaakt om spontaan mijn yogasessie af te breken, vliegensvlug alle waxinelichtjes uit te blazen en halsoverkop naar mijn slaapkamer te rennen om me om te kleden.
“Weet je wel, die ene fabriek niet ver van Gunnersbury vandaan? Verlaten, oud, overgroeid met klimop? Best creepy…”
“Nee?”
“Maakt niet uit. Ik geef het adres zo, je komt er wel.”
“Waarom?”
“Heb geduld! Ik leg het zo uit!”

Met mijn mobiele telefoon in één hand, terwijl ik met een taxibedrijf een taxi probeerde te regelen, probeerde ik met de ander mijn broek omhoog te hijsen. Ik had het geluk dat ik van baggy broeken hield die lekker makkelijk op te hijsen waren, maar helaas ging het dichtknopen met één hand niet zo simpel als ik had gehoopt.
“De laatste tijd horen mensen rare geluiden rond die fabriek. Niet vaak, maar ik heb ze ook gehoord. Vooral ’s nachts.”“Gozer, heb je wel eens aan dieren gedacht? Denk je niet dat je een beetje ovedr…-“Ik trok een oncharmant slobberende T-shirt over mijn hoofd, gevolgd door de rode sweater die ik al twee dagen aan had gehad. Ik ging niet naar één of andere dure bijeenkomst dus ik zag het nut er niet van in schone kleren aan te trekken.
“Nee, wat ik gehoord hebben waren absoluut geen dieren. De meeste geluiden niet tenminste. Wil je horen wat ik denk?”
“Ga vooral je gang, ik hang toch al aan de lijn.”

Ik had mazzel, na wat gesmeek, gemopper en gezeur kreeg ik te horen dat er een taxi in de buurt was die binnen een half uur voor mijn deur kon verschijnen.Best wat als je bedenkt dat de meeste taxi’s in London twee uur nodig hebben om bij hun bestemming aan te komen.
“Ik denk dat iemand zich daar verschuilt. Criminelen of zo.”
“Waarom heb je dat zelf niet gecheckt?”
“Hey, ik weet het niet zeker hè. Dat is deels waarom ik anoniem bel. Ik heb een reputatie die ik in ere moet houden. Het andere deel is omdat ik gewoon een angsthaas ben, en omdat je me toch niet kent, durf ik het best toe toegeven.”

“Je intelligentie verbaasd me…”
“Ik weet het, ik ben hilarisch. Zul je er naar kijken?”
“Ik beloof niets…”

“Mooi, je doet het dus. Ik zal je het adres geven…”

~*~

De rest moet ik nog vertalen uit het engels, maar dit heb ik in iedergeva. Lachen Ik ben er benieuwd wat jullie van de opbouw vinden en de manier waarop de personage word gepresenteerd.
Tips en advies geven mag, maar hou het vriendelijk natuurlijk. Lachen Ik ben helaas nog geen doorgewinterde bikkelharde auteur die professioneel kritiek kan aanvaarden. Lachen

Barst maar los. Haha!

Mizora

Re: [VER] Imogan; 't Verhaal van de Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:18

Ontzettend mooi verhaal. Het telefoongesprek leest wat lastig maar het is wel mooi op zich. Let er alleen op dat je behalve bij dialogen niet ongeveer iedere zin op een nieuwe regel plaatst.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:10

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt! Haha! Leest lekker weg!

Please more... Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 13:47

Dank jullie wel voor de reacties! Lachen Ik zie nou ineens dat het niet helemaal goed is gegaan met het plaatsen, sommige zinnen staan niet goed. Nagelbijten / Gniffelen
@ Mizora: Dat van die zinnen zal ik op letten, het viel mij inderdaad ook al op. Ja *neemt het mee in rugzak*
@ Tessaar: Ik zal m'n best doen! Ik zal eens zien of ik vanavond het andere stukje kan vertalen en plaatsen. Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:35

“Ik beloof niets…”

Ik had het adres op een stukje papier geschreven dat ik ergens in de keuken had gevonden, en gaf het aan de taxichauffeur toen die uiteindelijk een half uur later voor de deur va mijn appartementje toeterde. Ik gooide mijn schoudertas op mijn rug, checkte voor de laatste keer dat ik alles voor de camera bij me had en . Rende zonder gedag te zeggen mijn oude buurvrouw voorbij, die net op tijd haar kleine keffertje opzij kon trekken. Ik schreeuwde iets van een excuses omhoog, iets in de trant van dat ze de hele nacht geen last van mij hebben en trok grinnikend de voordeur achter me dicht.
De taxichauffeur keek een beetje sceptisch toen ik hem het adres gaf, maar ik denk dat mijn grijns de doorslag gaf toen hij vroeg of ik wel wist waar ik heen ging. Ik wierp mezelf op de achterbank, zei iets in de trant van dat ik wel wist waar ik heen ging, dat ik een grote meid was.
Nou vraag ik me af wat er was gebeurd als ik had gevraagd waar ik eigenlijk heen wilde.
Maar de taxichaffeur lachte alleen maar schamper en gaf me een laatste taxerende blik alsof hij gokte of ik wel genoeg geld had om de taxirit te betalen. Toevallig wel, dit keer.
Als de tip die ik had gekregen mar half zo interessant was als de man mij had beloofd zou het me genoeg geld opleveren om m'n appartementje voor drie maanden te betalen, en alleen daarom wou ik zo snel mogelijk naar die 'griezelige- met klimop begroeide' fabriek.
De taxi reed weg en ik werd in het zachte leer gedrukt tewijl de straat voorbij schoot achter het raam. Het was gaan regenen, maar het deerde mij maar weinig achter het glas van de taxi. Ik voelde me koning te rijk terwijl ik in mijn schouderstas naar mijn mp3-speler zocht. Dit was waarom ik naar London was verhuisd, direct na High school. Voor het avontuur, voor het onbekend. Dit was precies wat ik voor ogen had gehad toen ik mijn ouders, elk apart, had verteld dat ik voor onbepaalde tijd alles achter zou laen en naar London zou verhuizen.
Ik had mijn spliksplinter nieuwe camera om mijn nek hangen, een afscheidscadeautje van m'n vader en z'n vriend, mijn portomonnee zat in het voorvakje van m'n tas, ik had een zaklamp mee, mijn mobieltje en in één van de zijvakje voelde ik mijn bus pepperspray zitten. In mijn ogen was ik op alles voorbereid. Dus met een gerust hard liet ik me tegen de achterbank vane taxi zakken en stopte de oordopjes van m'n mp3speler in mijn oren. De muziek zorgde dat het geluid van de motor naar de achtergrond verdween, ik hoorde zelfs de nasale zangstem van de taxichauffeur niet meer terwij ik wegzakte in mijn eigen muziek, mijn eigen wereld, mijn eigen leventje. London schoot voorbij, een bonte verzameling van straten, mensen en licht, en ik voelde me de Koningin van alles. Ik had alles voor elkaar, met mijn tweeëntwintig jaar. Niets, maar dan ook niets kon er misgaan in mijn ogen.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:53

Let erop dat je als je een stuk verhaal plaatst minimaal 1500 woorden moet hebben. Tong uitsteken

Ik vond dit stukje wat minder op de ene manier.

en ik dit stukje stoort het woord 'trant' mij. Vertaal je echt letterlijk vanuit het engels of pas je de vorm van de zinnen ook aan soms?

Ik schreeuwde iets van een excuses omhoog, iets in de trant van dat ze de hele nacht geen last van mij hebben en trok grinnikend de voordeur achter me dicht.
De taxichauffeur keek een beetje sceptisch toen ik hem het adres gaf, maar ik denk dat mijn grijns de doorslag gaf toen hij vroeg of ik wel wist waar ik heen ging. Ik wierp mezelf op de achterbank, zei iets in de trant van dat ik wel wist waar ik heen ging, dat ik een grote meid was.

Maar... ik blijf lezen! Haha! positief feedback van een nieuwsgierige lezer!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 09:13

Tessaar schreef:
Let erop dat je als je een stuk verhaal plaatst minimaal 1500 woorden moet hebben. Tong uitsteken

Ik vond dit stukje wat minder op de ene manier.

en ik dit stukje stoort het woord 'trant' mij. Vertaal je echt letterlijk vanuit het engels of pas je de vorm van de zinnen ook aan soms?

Maar... ik blijf lezen! Haha! positief feedback van een nieuwsgierige lezer!

Oeps, 1500 woorden? Dat wist ik niet Haha! (eerste keer dat ik iets plaats) zal de volgende keer wat meer m'n best doen. Schijnheilig

Hmn, twee keer trant, ik zie het nou ook. *begint even te sleutelen* Ik vertaal niet direct uit het Engels, probeer ze wel in een nette, logisch Nederlandse zin te zetten.

Volgende stukje zal wat langer duren (1500 woorden, hehe) want dat was alles wat ik nog had in het Engels, nu moet ik maar fris verder in het Nederlands. Lachen

Bedankt voor het meelezen! (feedback much appreciated Haha! )

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:56

Hey,
Een heel leuk verhaal en met de spelling zit het wel goed, hier en daar wat stijlfouten maar dat maakt het verhaal herkenbaar omdat ik zeker niet foutloos schrijf :p

Citaat:
iets in de trant van dat ze de hele nacht geen last van mij zou hebben

Bij dit zinnetje past dit mooier, ik snapte de zin eerst niet zo goed.

Maar blijf zo doorgaan, leuk verhaal, makkelijk te lezen, perfect gewoon!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 13:27

Oeh, het zou wat zijn als ik totaal geen stijlfouten zou maken! Nagelbijten / Gniffelen Dan zou ik m'n baan opzeggen, mezelf in een hok opsluiten en bestseller na bestseller schrijven. Ja Haha! *LOL*

Daarom vind ik deze quote van JK Rowling ook zo prachtig. Haha!

Citaat:
When I fail, I attempt to embrace my faults and call them my 'style'.

Ik zal het zinnetje even meenemen in de revisie vanavond. Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 20:36

Zo, toch nog een beetje veranderd, en een beetje extra. Lachen

“Ik beloof niets…”

Ik had het adres op een stukje papier geschreven dat ik ergens in de keuken had gevonden, en gaf het aan de taxichauffeur toen die uiteindelijk een half uur later voor de deur van mijn appartementje toeterde. Ik greep mijn schoudertas, checkte voor de laatste keer dat ik bij me had, en punnikte snel wat briefjes uit mijn haast overleden spaarvarken. Het keek me treurig aan met een oog dat provisorisch gerepareerd was met een plakbandje, nadat ik het al meer keren kapot had gegooid om aan wat extra geld te komen. Het arme ding wilde me er vast aan herinneren dat ik het had beloofd dat ik zijn maagje vol zou laten voor de rest van de maand, zoals het een huishoudgeldpotje betaamde.
Maar ik at liever voor de rest van de maand diepvriespizza’s dan dat ik deze gouden tip aan me voorbij zou laten gaan. Sowieso, als het inderdaad wat was, zou deze tip me genoeg geld opleveren om de komende drie maanden zonder problemen de huur te betalen.
“Het ligt in het oudste gedeelte van het industrieterrein van Londen. Vlak bij de Theems. Je hoeft niet bang te zijn dat iemand je voor is, er komt geen hond.”
De taxichauffeur keek een beetje sceptisch toen ik hem het adres gaf, maar ik denk dat mijn grijns de doorslag gaf toen hij vroeg of ik wel wist waar ik heen ging. Ik wierp mezelf op de achterbank en maakte het mezelf gemakkelijk op de zachte achterbank. Ik had eigenlijk geen geld voor een taxi, het was waarschijnlijk slimmer geweest als ik gewoon met de Underground was gegaan. Maar ik had geen zin om als een sardientje ingeblikt in zo’n trein te zitten, tussen allerlei andere mensen.
En trouwens, als het inderdaad een gouden tip was had ik de taxitrip allang terugverdiend.
“Hoe weet ik welke fabriek het is waar je het over hebt?”
“Oh, het is niet moeilijk te herkennen. Oud, griezelig, overgroeid met klimop en compleet vervallen…”
De taxichauffeur keek me voortdurend door zijn achteruitkijkspiegel aan, met zo’n taxerende blik alsof hij zich afvroeg wat iemand als ik in Godsnaam in dat deel van London te zoeken had. Ik glimlachte liefjes naar hem,alsof ik hem wilde zeggen dat het zijn taak niet was om zich af te vragen wat ik van plan was, hij hoefde me er enkel heen te brengen. Hij keek weg, concentreerde zich op de weg met een snort. Ik negeerde hem verder en viste mijn mp3-speler uit mijn tas.
Het was gaan regenen, en niet zo zuinig ook. Echt typisch Londen. Het ene moment verwonderde het je dat het zo warm kon zijn eind oktober, het andere moment werd je verrast door een stortbui. Ik hoopte alleen dat het over zou zijn zodra ik bij die fabriek arriveerde. Het gaf waarschijnlijk geweldige sfeerplaatjes; een vervallen fabriek, klimop, en de stromende regen. Maar ik ging er niet heen om sfeerplaatjes te maken, ik ging er heen omdat die vent aan de telefoon ergens een foto van wilde hebben.
“Wat wil je dat ik fotografeer?”
“Hetgeen wat die geluiden veroorzaakt. Als het inderdaad criminelen zijn, fotografeer je die criminelen. Als je vreemde apparatuur tegen komt, fotografeer je de apparatuur. Gewoon alles waarvan je denkt dat het er niet hoort te zijn.”

Het was verreweg de meest makkelijke opdracht die ik ooit had gehad, en heel wat spannender dan portretfoto’s maken van het keffertje van de buurvrouw. Ik kon een grijns niet onderdrukken. Het leek erop dat het geluk me eindelijk toelachte.

Okee, de man had niet gelogen toen hij had gezegd dat het een nare en griezelige plek was. Ik voelde me dan ook geenszins op mijn gemak toen ik uiteindelijk voor het zware ijzeren hek stond, met mijn tas in hand.
“Weet je zeker dat je hier wilt blijven?” Ik kon het de taxichauffeur niet kwalijk nemen dat hij me waarschijnlijk stilletjes voor gek verklaarde. De fabriek lag aan een half opgebroken weg, de taxi had het maar ternauwernood kunnen bereiken. De lantaarnpalen deden het niet op een enkele na, het was pikkedonker. Geen plek waar een meisje van mijn leeftijd zich lekker bij voelde. Ik dacht er even over na, maar toch stak het mijn trots. Zeggen dat ik terug wilde, zou eigenlijk betekenen dat ik toegaf dat ik bang was voor deze plek.
“Nee, ik blijf hier.”
“Zal ik anders over een uur terug komen?”
Ik kon een taxirit naar huis niet betalen. De heenreis had mij al meer gekost dan ik eigenlijk toe wilde geven aan mezelf. Plus, als ik de weg terug volgde zou ik vanzelf weer in de bewoonde wereld terecht komen, waar waarschijnlijk ergens wel een bushalte zou zijn of een station. Niks wat ik niet aankon, en ik had mijn mobieltje bij me. Veel kon er niet mis gaan, toch?
“Ik weet niet wanneer ik klaar ben, dus dat hoeft niet.” Hoorde ik mezelf zeggen, “En anders bel ik wel.” Not. Maar dat wist de taxichauffeur niet.
“Wat jij wil, mop. Succes dan he?” Ik hoorde hem nog iets mopperen, maar in de stromende regen waren zijn woorden onverstaanbaar. Het raampje sloot zich, hij startte de motor. Ik voelde me heel, heel klein worden toen de taxi begon te rijden, keerde en voor de laatste keer langs mij heen reed.
Nu kan het nog, schreeuwde iets in me. Zwaai met je armen, ren achter die taxi aan. Ben je gek geworden? Niemand zou hier moeten zijn rond deze tijd, zeker jij niet!
Maar ik bleef staan.
Keek als versteend toe hoe de taxi langzaam uit het zicht verdween. De rode lampen werden steeds kleiner en kleiner, tot de taxichauffeur mij voor de laatste keer groette en afsloeg. Terug naar de veilige, bewoonde wereld.
Het geluid van de motor werd steeds zachter, tot er uiteindelijk geen ander geluid meer overbleef dan mijn eigen, wat paniekerige ademhaling en het geluid van de stromende regen.
Dat in mijn nek stroomde.
Vreemd genoeg was het de sensatie van koud water in mijn nek die mij plotseling weer bij mijn positieven bracht en mij er aan herinnerde dat ik in de stromende regen naar niets stond te kijken. Vloekend trok ik de capuchon van mijn sweater over mijn hoofd en begon te rennen. Mijn fotocamera zat veilig in mijn tas, maar waarom had ik er niet aan gedacht om een regenjas mee te nemen? Had ik soms gedacht dat ik op safari zou gaan en veilig onder een overkapping foto’s kon nemen?
Ik volgde het hek naar de enige lantaarnpaal toe die nog werkte, probeerde tenminste de diepere plassen te ontwijken, hoewel het waarschijnlijk maar weinig had uitgemaakt. Mijn sneakers waren niet gemaakt om zulk weer te doorstaan, en elke stap die ik zette werd vergezeld door een zompig geluid. Ik hoopte in het licht van de lantaarn meer te zien. De ingang misschien, of zelfs maar een gat in het hek waar ik doorheen kon.
Alles om uit de stromende regen te komen. Ik begon me serieus af te vragen of de betaling van die ene foto een mogelijke longontsteking kon compenseren toen ik voelde dat zelfs mijn hemd doorweekt begon te raken.
De man aan de telefoon had in ieder geval geen geintje gemaakt. Het hele gebouw zag er inderdaad uit alsof het elk moment in kon storten. Alles was overgroeid met klimop, zo erg dat ik door de bladeren en het hek zelf de fabriek maar ternauwernood kon zien.
Het was nog net geen ruïne, en opnieuw vroeg ik mij af waarom ik in godsnaam naar een anonieme man had geluisterd die mij naar een plek in the middle of nowhere had gestuurd, omdat iemand, íemand geluiden had gehoord.
Niemand met een heledere criminele geest zou zo’n fabriek als basis gebruiken. Het was binnen waarschijnlijk net zo nat als buiten, zelfs een hond had nog een andere plek gezocht om te wonen.
Het begon mij te dagen dat ik in de val was gelopen. Waarschijnlijk als ik maar lang genoeg hier rond zou dwalen, zou er uiteindelijk iemand komen. Misschien wel meerdere mensen. Ze zouden zo’n doek tegen mijn mond houden met alcohol om me te verdoven, nadat ik een nutteloze poging zou doen weg te rennen. Ik kon gillen en krijsen wat ik wilde maar niemand, niemand zou me kunnen horen.
Oh mijn god, wat had ik in Godsnaam gedacht toen ik had toegestemd om hierheen te komen? Ik had net zo goed mezelf op een gouden presenteerblaadje kunnen aanbieden, en het had hetzelfde effect gehad.
Het licht van de lantaarnpaal was maar zwak, en opeens leek het helemaal niet meer zo uitnodigend. Het kwam in me op dat ik beter ergens anders kon gaan staan, in het donker, waar ik niet zo snel gezien kon worden. Ik moest het taxibedrijf weer bellen, misschien dat ze de taxi nog konden bereiken en terug konden sturen. Ze zouden het vast wel begrijpen wanneer ik vertelde dat ik geen geld had om te betalen, maar mij in een gevaarlijke situatie bevond.
Mijn gedachten werkten op topsnelheid toen ik mijn tas door begon te spitten op zoek naar mijn mobiele telefoon. Het licht van de lantaarnpaal was net genoeg om de inhoud van mijn tas bloot te leggen. Camera, portemonnee, mascara, agenda die zeiknat werd, busje pepperspray.
Ik dacht dat ik dood ging van schrik toen ik mij realiseerde dat mijn mobiele telefoon niet in mijn tas had. Aangevuurd door adrenaline schoot ik door mijn geheugen heen. Als ik hem niet in mijn tas had gestopt, waar had ik dat ding dan gelaten?
Op de keukentafel. Hij lag nog op de keukentafel. Waar ik het ding had neergelegd toen ik me snel had omgekleed.
Hoe kan ik tot twee keer toe op één avond zo ongelooflijk stom zijn geweest?

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 08:12

Oeh spannend!!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 13:23

Yay, inhoudelijk commentaar! Afgod Hyper! *LOL*

Ik zie nou allemaal al weer dingetjes waar van ik zeg; hmm, dat kan anders. Scheve mond Maar ik schrijf nu gewoon even door. Anders bljven we herschrijven. Nagelbijten / Gniffelen

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:35

Leuk stukje weer, ik wacht in spanning op het volgende Knipoog
Ik hou wel van wat fantasie

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 11:59

Zal waarschijnlijk na de hectiek van de feestdagen worden maar ben er mee bezig. Lachen

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:36

Ok, prima!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:26

Citaat:
Natuurlijk gebeurde er niks. Nadat ik meerdere seconden stokstijf onder het licht van de lantaarnpaal had gestaan, was het me volkomen duidelijk geworden dat ik echt helemaal alleen in de regen stond.
Ik was gewoon regelrecht in een afleidingsmanoeuvre gestampt. Waarschijnlijk woedde nu ergens in London een gigantische brand op één of andere beroemde plaats. Misschien stond Harrods wel in de fik, of brandde het Buckingham paleis wel tot de grond af. Misschien was er een massabotsing op Trafalgar square.
En de concurrentie had mij heel handig ergens op een onbelangrijke plek gedumpt. Ik kon mezelf wel schieten, zo stom voelde ik me toen ik daar voor die afgedankte fabriek stond waar geen mens in geïnteresseerd was.
Ik zuchtte diep, sloeg mijn armen om me heen voor meer warmte, maar mijn sweater begon langzaam zo veel water op te nemen dat het zwaar tegen mijn lijf begon te plakken. Ik legde mezelf er maar bij neer dat ik een fikse verkoudheid zou krijgen, en dat ik er niks aan kon doen.
Niks, behalve ergens schuilen, overnachten misschien, en terug naar de stad lopen wanneer het droog was, en licht genoeg om te zien waar ik heen moest lopen.
In dat geweldige moment kwam het in me op dat ik net zo goed in dat bouwval kon gaan schuilen. Het hek was roestig genoeg om ergens een gat te hebben, zo redeneerde ik tenminste, en zo lek kon dat dak nou ook weer niet zijn.
Britse degelijkheid, zo bedacht ik me, kwam af en toe heerlijk van pas.
Ik had nog enige hoop dat het hek misschien net onder het licht van de lantaarnpaal een zwakke plek zou vertonen, maar natuurlijk bevond ik mij niet in het scenario van een slechte B-film, waar alles de heldin van het verhaal goed te pas kwam. Ik moest gewoon dat hek aflopen in het donker, en hopen dat de poort nog opende.
De poort bleek helaas honderden meters verderop te zijn, kwam ik achter toen ik het hek begon te volgen. Dat, of er was geen poort door de klimop die overal weelderig groeide en soms de hele fabriek uit het zicht nam. Ik begon mij net af te vragen of ik misschien een gruwelijke dood zou sterven in een modderplas, toen ik uiteindelijk de poort wel vond.
En godzijdank, het was stuk. Het werd nog wel bijeen gehouden door een ketting, maar de ene deur was zo verwrongen dat ik me er bijna probleemloos doorheen kon wringen. Bijna probleemloos, toen ik er opnieuw werd gewezen dat ik thuis met Thanksgiving echt te veel had gegeten.
Mijn tas bleek een nog groter probleem, maar na wat wrikken en trekken stonden zowel tas als ik veilig en wel op de uitgestorven binnenplaats van de fabriek. Ik stond tot mijn knieën in het hoge gras, dat een beetje slap hing door de stromende regen, en bedacht me heel even dat mijn broekspijpen zo zeiknat zouden worden.
Ware het niet dat mijn broekspijpen niet natter kónden worden.
Ik zuchtte om mijn eigen stupiditeit, verlangde voor een moment naar de warmte van een bad, en draaide me om naar de fabriek zelf.
Ik kon de ingang duidelijk voor me zien, dwars door het grijze gordijn van de regen heen. Het was moeilijk om de gigantische grijze deuren over het hoofd te zien. Wie het spuuglelijke gebouw ook had ontworpen, hij had het tenminste wel groots aangepakt. Waarschijnlijk om indruk te maken op arme, domme arbeiders.
Op mij maakte het in ieder geval wel indruk, en dom was ik ook. Arm idem dito, toen ik nog even over het pijnlijke bedrag dacht dat ik had uitgegeven aan een veel te dure taxi.
Ik zette het resoluut van me af, bombardeerde het tot een probleem wat ik later wel zou oplossen, en stapte vastberaden het gras in; op weg naar de voordeur.

En eerst viel het geluid van poten door nat gras mij niet eens op. Ik was veel te druk geweest met mijn eigen misère, en mijn oren hadden alleen mijn eigen sompige voetstappen gehoord. De regen had ook niet veel bijgedragen aan mijn doorgaans prima horende gehoor, maar op dat moment liet het me volledig in de steek.
Ik spitste mijn oren toen ik een echo als navolging van mijn eigen voetstappen hoorde. Elke keer als ik een stap zette, hoorde ik een soppende stap, recht achter mij. Ik zette een stap met rechts, sop, ik zette een stap links, sop. Ik zette twee stappen; sop, sop.
Ik draaide me om.
En zag niks.
Alleen kniehoog gras en een waas van grijze regen.
Ik draaide me weer om, en keek recht in een paar gele ogen die bij een enorme kop hoorde, met grote puntige oren en een gigantische muil.
Even schoot het verhaal van Roodkapje door me heen, grappig waar je op zo’n moment aan kunt denken, toen de hond langzaam met een lage grom zijn lippen tegen me optrok. Een rij zeer indrukwekkende tanden en knipkiezen glansde me tegemoet, en onwillekeurig zette ik een stap naar achteren.
Ik had heus wel gelezen dat je een kwade hond nooit recht in de ogen moest kijken, dat dit bedreigend was, maar mijn ogen leken vastgelijmd aan de zijne en niemand had mij verteld wat je moest dan als jíj diegene was die zich bedreigd voelde.
De hond deed een stap naar voren, en bijna automatisch zette ik een stap naar achteren terwijl mijn hersens mij pijnigde met een tegenstrijdige signalen. Rennen, nee, dat overleef je nooit. Je hand naar je tas brengen en je busje peperspray pakken, doe maar niet, vat hij waarschijnlijk op als een bedreiging. Genoeg opties, maar geen enkele waar ik daadwerkelijk iets aan had.
Alleen misschien de gedachte waarom zo’n bouwvallig gebouw in godsnaam zo’n gigantische waakhond nodig had.
Want gigantisch was hij wel. Zeker twee meter lang, of misschien leek het zo omdat hij haast met zijn buik over de grond kroop. Een hele grote Duitse herder, zonder twijfel. In het geringe licht kon ik duidelijk de borstelige vacht zien die nu rechtovereind stond, druipend van de regen.
Ik zat zo erg in de penarie.
Ik realiseerde me dat ik nog meer in de penarie zat toen de binnenkant van mijn knieën tegen een tweede natte neus stootte.
Ik kreeg het voor elkaar om zonder om te vallen achterom te kijken, maar ik had het gevoel alsof ik mijn hart uit mijn sokken kon halen toen een tweede paar gele ogen mij uitermate vals aan bleek te kijken.
Het was grappig hoe makkelijk een mens van een superieure jager naar een bang, minderwaardig dier kon veranderen, in niet meer dan enkele luttele seconden. Want het was overduidelijk dat ik niet langer de jager was. Ik was de prooi, en ik stond op het punt een zeer pijnlijke dood te ervaren.
Alles in mij schreeuwde echter dat ik nog lang niet dood wilde, en misschien daarom waagde ik het er toch op om mijn hand naar mijn schoudertas te brengen en de flap weg te schuiven. Ik had mijn busje peperspray in gedachte gehad toen ik in mijn tas begon te graaien, wat alleen nog maar nog meer gegrom opleverde van beiden honden, maar het was mijn camera waar mijn hand op stuitte.
Op dat moment viel een soort berusting over me. Als ik dan toch moest sterven, dan kon ik maar net zo goed een foto maken van wat me had vermoord.
Misschien zou het rolletje zelfs ontwikkeld worden, en zou dat verschrikkelijke rotbeest dat zijn tanden naar me stond te flikkeren wel opgespoord worden.
Als er niet meer van me over was dan een paar flarden en veel bloed, dan zou hij zeker een spuitje krijgen. Allebei. Ik gunde het ze van harte.
De hond voor me zakte nog verder door zijn voorpoten toen ik mijn camera tevoorschijn toverde, en zag er uit alsof hij van plan was te springen toen ik het kapje van de lens haalde en de camera naar mijn gezicht bracht.
De flitser klapte onmiddellijk uit toen ik scherp stelde op die gele ogen die met duidelijk wantrouwen mijn bewegingen in het oog hield.
En was ongetwijfeld volledig verblind toen de flitser met alle macht tegen de nacht probeerde op te boksen en het object voor mij op de gevoelige plaat vast wilde leggen.
En misschien was het vluchtinstinct, misschien dachten mijn benen gewoon sneller dan mijn hersenen, maar op het moment dat de hond een verraste jank liet horen, en zijn kameraad verschrikt achteruit sprong, had ik al een spurtje ingezet; terug naar het hek.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet zo goed weet wat er daarna gebeurde. Het ene moment had ik het hek nog recht voor me, en schoot de jubelende gedachte door me heen dat ik het zo halen.
Het volgende moment struikelde ik, en knalde ik vol tegen een verende, warme en vooral geschubde muur aan die mij de weg volledig versperde.
Ik klapte achterover, en kon in mijn paniek nog net mijn camera veilig stellen voordat mijn rug in het hoge gras terecht kwam.
En ik naar de muur staarde die uit niets was verschenen. Een muur van zeker twee meter hoor, met enorme zwarte spijlen bovenop, een muur die ergens aan vast zat.
Aan een lijf, zo concludeerde mijn hersens heel logisch, toen mijn ogen de muur naar rechts volgde. Een gigantisch achterlijf, volledig geschubd en glanzend in de regen. Een achterlijf waar een poot aan vast zat, met klauwen zo groot als mijn hele lichaam.
Klauwen die werden opgetrokken, en weer werden neergezet toen de muur in mijn richting begon te bewegen.
Ik krabbelde overeind, zakte bijna door mijn knieën toen de gummizolen van mijn gympen uitgeleden over het gras, en begon als een gek achteruit te rennen om die muur te ontkomen die het op mij gemunt had.
Maar het enige wat ik ontmoette waren twee handen die mij een harde zet in mijn rug gaven en mij opnieuw uit balans brachten. Ik struikelde, viel naar voren, en kon me opeens niet meer bewegen.
Die glanzende zwarte muur had zich sneller om mij heen geslagen dan mijn puur menselijke hersens konden bevatten, en voor ik het wist tolde ik meters boven de grond terwijl ik het gevoel had alsof de lucht uit mijn longen werd geperst.
De laatste logische gedachte die door mijn geest schoot was dat ik een reusachtige zwarte boa constrictor tegen het lijf was gelopen.
Midden in Londen, op een industrieterrein.
Ik hield mijn camera tegen mijn lijf gedrukt, probeerde het te beschermen tegen de drukken kracht van de schubben die er op uit waren om mij te pletten, maar mijn hart brak toen ik een ziekmakend krakend geluid hoorde dat alleen maar van mijn cameraatje kon komen.
En toen hield het tollen op, en voelde ik weer regen op mij neerkomen.
Ik durfde eerst mijn ogen niet open te doen, bang als ik was dat ik meteen over zou geven. Mijn maag protesteerde nog heftig tegen de haast surrealistische ervaring die ik nog geen moment daarvoor had meegemaakt, maar reageerde nog heftiger toen de brandende geur van zwavel plotseling mijn neus binnendrong.
Ik deed uiteindelijk mijn ogen open, toen ik mij realiseerde dat de geur van zwavel steeds zwakker en sterker werd, en door iets in mijn gezicht werd geblazen. Bijna als adem.

Wat mij verder nog zou overkomen, nooit zou ik van mijn lang zal ze leven dat oog vergeten, die mij toen recht aanstaarde. Een oog even groot als mijn gezicht, zonder wimpers, met een spleetje dat zich vervaarlijk vernauwde toen het doorhad dat ik het aankeek. Een bloedrood oog, met zwarte spikkeltjes, zo zag registreerde ik vaagjes, en een vleugje goud. Best een mooi oog, als het niet bij een gigantische kop had gehoord, met een geschubd ooglid, een gehoorde oogrand. Een gigantische muil, zeshonderd keer zo groot dan die lieve Duitse herder die mij zo liefdevol had begroet, met tanden zo lang als mijn been.
Ik geloofde mijn eigen ogen niet. Het was een term die ik wel eens had uitgesproken en gehoord, maar nog nooit van mijn hele leven had ik gevoéld wat die uitspraak betekende. Ik geloofde letterlijk mijn ogen niet, deed het niet, en wilde het ook niet.
“Oh mijn God…” Net zo min dat ik wist waar die uitsprak vandaan kwam, zo zwak als het was. Het ding, dat oog vatte het blijkbaar op als een uitnodiging, of een bevestiging dat ik wakker genoeg was om tegen te praten.
Want praten deed het. Ik zag de lippen wegtrekken over die hagelwitte knipkiezen, ik zag ze bewegen, ik zag een grote roze tong een klinker vormen.
En een krakende, bulderende stem zeggen;
“Mijn naam,” het oog vernauwde zich even toen ik bleek wegtrok, “is Imogan Drake.”
Dat moment twijfelde ik niet alleen aan mijn ogen, maar ook aan mijn oren. Het was al erg genoeg dat ik werd vastgehouden door een enorm reptiel, maar mijn God, het práátte!
“Wie ben jij, en wat doe je hier?”
Mijn mond viel open toen dat ding een spervuur aan vragen op mij neer stortte, en tot mijn eigen stomme verbazing wist ik mijn eigen naam niet meer. Misschien wist ik het wel, maar mijn hersenen weigerde gewoon mee te worden. Het was dat een mens automatisch ademende, anders was ik dat ook vergeten.
Geef antwoord!”

Okee, het duurde ietsje langer dan ik dacht, maar ik kwam weer wat tegen op de computer. :')
Wisten jullie dat het echt ongelooflijk moeilijk is om te beschrijven hoe je gevangen word genomen door een draak?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:10

Citaat:
gruwelijke dood zou sterven in een modderplas

:D :Y)

Ik vind het een goed verhaal! Je hebt een hele fijne schrijfstijl vind ik. Alles staat goed omschreven, zodat je het echt voor je ziet. Super! :j

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:40

Bonjoy schreef:
Citaat:
gruwelijke dood zou sterven in een modderplas

:D :Y)

Ik vind het een goed verhaal! Je hebt een hele fijne schrijfstijl vind ik. Alles staat goed omschreven, zodat je het echt voor je ziet. Super! :j

Dank je! :j

Ach, je kan al verdrinken in 20 cm water tegenwoordig... :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:53

Hahaha dat is waar, ik vond het wel grappig om te lezen! Een beetje humor in een verhaal kan ik wel waarderen! :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 10:51

Ik doe mijn best O:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:12

Niet slecht :)
Nodigt uit om te lezen en ik heb het ook afgelezen (wat regelmatig ook niet het geval is op UK :o )
Ik kom later nog wel een keer terug op inhoudelijk commentaar, als ik wat meer tijd heb. Ben iig benieuwd naar het volgende.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:19

Zo... dat duurde lang!! Maar ook dit is weer lekker om te lezen!! En t maakt me weer nieuwsgierig!! :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 11:55

@Annash: Dat is uit het toetsenbord van een legendarische fanficschrijfster als een gigantisch compliment. ;) :)

@Tessaar: Ja he? :o Ik kwam het weer tegen en dacht... sh*t... :)) vergeten. Ik weet niet wanneer het volgende komt, wanneer ik weer tijden inspiratie heb denk ik enne...
We zien allemaal hoe lang dat kan duren... :o

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:58

Roane schreef:
@Annash: Dat is uit het toetsenbord van een legendarische fanficschrijfster als een gigantisch compliment. ;) :)

Ahum :o van dat imago kom ik nooit meer af, of wel? :D :+
Ach, ik hou wel van een beetje fantasy, gekkigheid en andere onzin.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:00

:))

het is denk ik meer he feit dat ik nooit wat anders van je gelezen heb en ik bij de naam Annash gelijk aan Orlando Bloom moet denken _O-