[VER] It's unfair

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

[VER] It's unfair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 12:56

Bij dit verhaal gebruik ik de tips van mn vorige verhaal.

--

Dit verhaal gaat over Elsa. Ze is razend populair op school. Alle jongens willen met haar. Maar wil ze wel populair zijn? Wil ze zo wel verder leven? Om altijd perfect te moeten zijn?

Afbeelding
--

Elsa POV
'Is dit klas 3A?' hoor ik de conrector vragen. 'Ja' moet ze kunnen opmaken uit de klas. Ik kijk nog eens wat beter, wie is dat? Naast de conrector staat een jongen. Ik neem hem eens in me op; versleten nikes die ooit wit moeten zijn geweest, een vale spijkerbroek, een jack met een draak op de achterkant. Ik hoor gegrinnik in de klas. Ik kijk nog eens beter naar hem, hij heeft kort zwart haar. Hij lijkt wel .. emo.

'Dit is Sven' stelt de conrector hem voor. Sven, een mooie naam vind ik dat. Het past ook wel bij hem. Het tegenovergestelde van mijn naam: Elsa, wat is dat nou voor een naam? Hoe konden mijn ouders me ooit zo noemen? Lang tijd om nog na te denken krijg ik niet. Er wordt op mijn arm getikt, het is Daphne. 'Waar zit je met je gedachten?' hoor ik haar vragen. Ik zeg niks en ga snel verder met de opdrachten. Economie vind ik behoorlijk lastig in de derde. Ik geef toe, in de tweede ging het ook al lastig. Maar nu zit ik zelfs op bijles. Ja, ík.

Ik kan me niet concentreren, ik hoor dat er achter mij gefluisterd wordt. Ik kijk naar achteren. Bijna direct proberen alle jongens een blik van mij op te vangen. Ook al zeg ik het zelf, maar ik ben razend populair. Tenminste, dat zegt iedereen. Ik heb eigenlijk niks te klagen: ik heb goede vriendinnen, bijna alle jongens in de school willen met mij en zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen. Het is irritant hoor, al die jongens. Je hebt het gevoel dat je de hele tijd wordt bekeken. Alle jongens glimlachen naar mij, net alsof ze een wedstrijd doen: wie krijgt er met Elsa? Ik word al misselijk bij die gedachte. Ik geef toe, er zitten een paar hele lekkere jongens bij mij in de klas. Maar ik ben geen meid die zo op een jongen afstapt. Ik zie Sven verbaast kijken, hij heeft er geen idee van wat er afspeelt. Maar Justin tikt hem al aan. Ik vang maar een paar flarden op van het gesprek. Justin wijst naar mij, wat moet hij nou dan? vraag ik me af. 'Dat is Elsa' o my god, hij spreekt mijn naam haast goddelijk uit. Als hij merkt dat ik naar hem kijk, bloost hij. 'Elsa is echt de hotste meid van de hele school' meen ik te horen. Ik heb geen ogen nodig in mijn achterhoofd, om te weten dat ik nu door alle jongens word aangestaard.

Sven POV
'Dat is de hotste meid van de hele school' hoor ik Mick zeggen. Ik neem haar eens goed in me op: hippe laarzen, een spijkerbroek die waarschijnlijk meer dan 100 euro gekost moet hebben, een half lang truitje en make up om U tegen te zeggen. Nu snap ik waarom ze de hotste meid van de school is. Dan denk ik aan mijn eigen uiterlijk. Ik ben emo, dat klinkt mischien raar maar ik ben het toch. Sinds de 1e klas. Op mijn vorige school lachten ze mij allemaal uit, daarom ben ik hier ook naartoe gekomen. Ik werd zo gepest, ik ben er helemaal kapot van geweest. Ze hebben met hier nog niet uitgelachen in deze klas. Dat doet me goed. Dan zie ik ineens dat Elsa zich omdraait en iets tegen Justin probeert te zeggen. Wat heeft ze toch mooie ogen.

Elsa POV
Ik merk gewoon dat Sven naar me zit te kijken, gelukkig niet zoals de andere jongens. O, de bel gaat. Gelukkig, het is pauze. Als ik opsta hebben mijn vriendinnen zich al verzameld achter mij. Wat een schapen zijn het soms toch, helemaal niks durven te zeggen en maar achter mij aanlopen. Ik zie dat Sven zijn wenkbrauwen omhoog trekt, als hij ziet dat ik naar hem kijk.

Sven POV
Keek ze nou net naar mij? Ik zal het me wel verbeeld hebben, wie kijkt er nou naar mij? Ik heb nog geen vrienden gemaakt, geen enkele. Ze praten wel tegen mij, maar ik denk dat mijn uiterlijk ze afschrikt. Ik hoop echt niet dat het net zo gaat als op de vorige school.

Ik loop de kantine in, de populaire mensen zitten helemaal achterin. Ik zie Elsa zitten, in het midden, allemaal vrienden om haar heen. Er zitten zelfs mensen van andere klassen bij.. Dat raakt me, waarom kan ik nooit vrienden maken? Waarom nemen mensen me niet gewoon zoals ik ben? Ik ga aan een tafeltje bij het raam zitten, in mijn eentje. Justin en de anderen zijn nergens te bekennen.

Elsa POV
Ik ben blij dat het pauze is. Ik had het gevoel dat ik zo neerviel. Snel pak ik mijn boterhammen uit mijn tas, uit mijn gloednieuwe Guccitas. 'Had je zo'n honger?' glimlacht Daphne, als ze ziet hoe snel ik de boterhammen naar binnen heb ik gewerkt. 'Ja inderdaad' antwoord ik terug. Ook Kylie, Amanda en Nicole zijn er bij komen zitten. Al snel beginnen we te praten, over vanalles en nog wat. 'Die nieuwe jongen is echt uberlelijk' hoor ik naast me. 'Wat vind jij van hem, Elsa?' hoor ik naast me. 'Wat denk je zelf?' roep ik lachend. 'Gelukkig maar, je moet echt niet met hem omgaan. Dan keldert je imago zeker' lacht Amanda. Ik kijk de kantine eens rond, helemaal achter aan zie ik hem zitten, helemaal alleen. Ineens bekruipt een gevoel van medelijden me maar ik peins er niet over om naar hem toe te gaan, dan zou mijn imago zeker kelderen..

TessxSchatje

Re: [VER] It's unfair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:04

Leuk begin! en de foto die erbij staat, heel mooi! Zelf gemaakt?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:59

Echt al een heeel groot verschil met je vorige verhaal! Goed gedaan Lachen Alleen je gebruik van leestekens is niet helemaal correct. Even een voorbeeld:
Citaat:
Het tegenovergestelde van mijn naam: Elsa, wat is dat nou voor een naam?

Ik zou zeggen: 'Het tegenovergestelde van mijn naam. Elsa, wat is dat nou voor een naam?

Nog iets:
Citaat:
Economie vind ik behoorlijk lastig in de derde. Ik geef toe, in de tweede ging het ook al lastig. Maar nu zit ik zelfs op bijles. Ja, ík.

Ik vind het niet zo mooi dat je twee keer het woord 'lastig' had gebruikt. In plaats van de tweede had je imo beter 'moeilijk' kunnen zeggen.

Wat ik goed vind, is het stukje over dat je Sven beschrijft. Door die details word je al meteen het verhaal in getrokken Lachen
Nog één minpuntje, ik zou alleen vanuit Elsa schrijven, zo blijft Sven een beetje mysterieus en het is overzichtelijker.
Succes met je volgende stuk!

Edit: Je laatste zin is imo iets te lang Lachen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:51

Citaat:
Sven POV
Ik sta op, de bel is gegaan. Volgens mij hebben we nu Nederlands. Niet dat ik er zo van houd, maar het is toch wel belangrijk. Na lang zoeken vind ik het lokaal dan eindelijk, ik plof naast David neer. Ik zie Elsa, helemaal voorin. Ze ziet er niet erg blij uit, zou er iets zijn? Ik word opgeschrikt door de 2e bel. Geluk, ik was nog op tijd. Ik had gelijk, Nederlands is saai. Hier haast nog saaier dan op de vorige school, maar je kan er toch niks aan doen..

Elsa POV
Ik ben zo verdrietig, ik moet constant huilen. Net heeft mijn moeder gebeld, mijn oma is opgenomen in het ziekenhuis. Mijn oma, mijn lievelingsoma. Waarom moest dit nu gebeuren? Wel merk ik dat iedereen naar mij kijkt, alsof ze persé willen weten wat er is. Maar ik ben niet van plan om maar iets los te laten, dan gaan ze er vast over praten. Waarom kan ik niet normaal zijn? Waarom kan ik niks vreemds doen zonder dat het gelijk de hele school doorgaat? Het is al 5 voor 3 als ik op de klok kijk, nog 5 minuten. Nog 5 minuten en dan kan ik eindelijk gaan, direct naar mijn oma in het ziekenhuis.

Sven POV
Eindelijk vrij, hier heb ik de hele dag op gewacht. Wat zal ik zo gaan doen? Ik bedenk me net dat ik morgen een proefwerk Frans heb, dat moet ik echt nog goed leren. Huiswerk heb ik bijna niet, dat heb ik allemaal al afgemaakt in de les. De bel gaat, iedereen springt op. Het valt me op dat Elsa zo snel mogelijk de deur uit sprint. Als ik dan ook uit de klas kom, zie ik haar nog net de trap af rennen. Tegen de tijd dat ik eindelijk bij de kluisjes ben, is Elsa al weg ..

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:05

Ik vind toch het eerste stuk wat je hebt gepost leuker, persoonlijk denk ik. Bloos

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:01

Leuk verhaal!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:10

Nice nice Haha! Ik blijf volgen. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 02:46

Elk stuk dat je plaatst moet minimaal 1500 woorden hebben. En let erop dat je cijfers voluit schrijft, dus drie in plaats van 3.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 03:18

Dit is al een hele vooruitgang met je vorige verhaal. Lekker overzichtelijk, en leest makkelijk. Denk dr wel om dat het stukje plaatst minimaal 1500 woorden moet bevatten. Want dit laatste stukje vind ik te kort, zo laatje het verhaal niet makkelijk vloeiend verlopen. Keep up the good work Ja.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:37

Ben weer benieuwd! Haha! Probeer wel je leestekens goed te gebruiken. Soms moet ik zinnen 2x lezen om ze goed te begrijpen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 19:19

Citaat:
.

Elsa POV
Eindelijk kan ik weg. Ik ren pijlsnel de school uit, anders gaat iedereen weer vragen stellen. Daar heb ik absoluut geen zin in. Ik pak mijn fiets uit de rekken en fiets naar huis. Meende ik Sven te horen, die mij riep?

Maar dat doet er niet toe. Ineens moet ik denken aan mijn oma, straks gaat het mis en gaat ze .. Hou op!, ik verdring de gedachte. Mischien is het wel helemaal niet zo erg. Mijn mobiel trilt, ik stop even en kijk wie er belt. Het is mama, wat zou er zijn? 'Kom alsjeblieft snel naar huis,' huilt ze 'Oma wil graag dat je nog even bij haar bent, ze is helemaal op'. Ik voel de tranen over mijn wangen lopen, ik kan niet meer normaal fietsen. Ik kijk niet meer uit, het kan me allemaal niks meer schelen..

Sven POV
Toen ik uit de school liep, zag ik nog net Elsa met hoge snelheid naar de straat fietsen om over te steken. Het licht staat op rood, mischien haal ik haar nog in. Ik heb ineens weer hoop. Snel pak ik mijn fiets en rij naar haar toe. Maar dan stokt mijn adem in mijn keel, Elsa stopt niet..

Elsa POV
Ik hoor geen verkeer, alleen het geruis van de wind. Wat kan mij het ook schelen? Ik ga gewoon door rood. Auwww, een helse pijn gaat door mij heen en het wordt zwart voor mijn ogen.

Sven POV
'ELSAAAAAAA' probeer ik nog te schreeuwen, maar het is al te laat. Een grote zwarte BMW komt met een rotgang aangereden en knalt keihard tegen haar aan. Ik zie dat ze van haar fiets valt en gilt. Snel ren ik naar haar toe, de bestuurder komt al uit haar auto. Het is duidelijk een wat oudere vrouw. 'Tja, de jeugd van tegenwoordig. Kijken ook helemaal niet meer uit'. Ik kook van binnen, hoe kan ze dit nou zeggen! Ze weet helemaal niet wat er is. Ik ook niet, maar ik heb het gevoel dat het niet erg vrolijk is. 'Mevrouw, u reed duidelijk te hard' neem ik het voor Elsa op. 'Ik luister niet naar junkies' zegt ze en trekt haar wenkbrauwen op. Vervolgens stapt ze in de auto en rijdt doodleuk weg. Even denk ik eraan om haar achterna te gaan, maar dat zou zinloos zijn. Als fietser achter een auto aangaan. Ik kijk bij Elsa, lijkbleek ligt ze daar op het kruispunt. Er staat een hele groep mensen omheen. Snel pak ik mijn mobiel uit mijn jaszak en direct bel ik 112. Daarna ben ik Justin, wat toevallig dat ik zijn nummer toch heb. 'Met Justin' klinkt het door de hoorn. 'Ja, met Sven' antwoord ik. 'Wat is er?' vraagt hij verbaasd. 'Kom snel naar het kruispunt bij het benzinestation! Elsa heeft een ongeluk gehad' schreeuw ik bijna uit. 'Ik kom gelijk en bel ook haar ouders op' zegt hij lichtelijk in paniek en hangt op.

Nog geen 10 minuten later komt er eindelijk een ambulance. Ik heb al meerdere malen met Elsa proberen te praten, maar het lijkt net of ze me niet hoort. Dit is zo beangstigend, dat wil je niet weten.

Justin POV
Ik fiets als een bezetene door het verkeer, Elsa heeft me echt nodig. Ik geef het niet graag toe, maar ik ben smoor op haar. Ze is zo leuk, lief en daarbij is ze ook nog eens razend populair. Maar ik ben niet de enige, bijna alle jongens in de klas vinden haar leuk. Als ik na 5 minuten fietsen bij het kruispunt aankom, zie ik een grote menigte van mensen staan. Ik wring me tussen de mensen door en daar ligt Elsa. Ze is lijkbleek en geeft geen kik, sterker nog: ze beweegt niet! 'We nemen haar nu mee naar het ziekenhuis' zegt een vrouw van het ambulancepersoneel tegen mij. 'Jij bent het vriendje van haar?' vraagt ze daarna. 'Zoiets' antwoord ik en ik merk dat ik hevig begin te blozen.

Sven POV
'He man' begroet ik Justin. 'Ga jij nog naar het ziekenhuis?' hoor ik Justin vragen. 'Sorry, ik moet naar huis toe' antwoord ik somber. Justin ziet dat en zegt dat hij het wel in zijn eentje afkan. 'Ik heb Elsa haar ouders al gebeld' zegt hij en daarna haast hij zich naar het ziekenhuis. Ik ga naar huis, ik moet mijn proefwerk nog leren. Ik baal ervan dat ik niet meekan. Ik was graag meegegaan, maar ik weet dat huiswerk voor vrienden gaat. Zo gaat het tenminste bij mij thuis.

Justin POV
Hehe, eindelijk ben ik bij het ziekenhuis. Snel gooi ik mijn fiets neer en haast me naar binnen. 'Goedemiddag mevrouw, kunt u voor mij kijken op welke kamer Elsa van der Graaf ligt?. Ik ben haar vriend' vraag ik aan de baliejuffrouw.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:04

Leuk Laura, al gaat het wel allemaal iets snel.
Probeer cijfers (5 minuten, 10 minuten) uit te schrijven. (vijf, tien)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:58

Ik vind het niet zo leuk dat je het uit allemaal verschillende personen bekijkt. Het gaat allemaal weer een beetje zonder details en snel.. Probeer dus weer wat meer details te geven en weer wat dieper op het verhaal in te gaan Lachen

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:45

Let erop dat je per stuk verhaal minimaal 1500 woorden moet hebben. Tong uitsteken

Ik vind het denk ook leuker om het verhaal vanuit 1 persoon te lezen. Ik moet nu af en toe nadenken wie het zegt/denkt.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:12

Ik vind het juist leuk, om het verhaal uit meerdere personen te lezen. Ja Is gewoon een andere schrijfstijl, mij spreekt het iig aan.

Over je verhaal, dit stuk moet minimaal 1500 woorden bevatten, en dat lukt je zeker met waarover het ging deze keer. Dus blijf dingen in detail vertellen. Het is een erg spannend stuk, maar ht had dus weer uitgebreider gekunt. Het is een hele verbetering met je andere verhaal, maar hou het boeiend, en laat het maar allemaal wat langer duren.

De verhaallijn is wéér spannend, goed zo! Knipoog

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:53

Ik vind het allemaal zo snel gaan.. Maar wel leuk hoor Knipoog

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:49

Wauw! Wat ben jij voor uitgegaan in je schrijven. Heb net even je vorige verhaal gelezen en daar een reactie achter gelaten. Je grammatica is ook al veel beter, en dit verhaal is ook veel fijner geschreven . Niet hak op de tak. Vind het ook heel knap dat je om de buurt de 2 hoofdpersonen gebruikt. Weet niet hoe ik het goed moet uitlegen, maar je laat de lezer goed meekijken door hun ogen.

Toch zag ik hier ook weer wat kleine foutjes

-Daarna ben ik Justin.
???? Die snap ik niet.

Hmm en die Sven? Die wordt er ook in 1x tussen gevoegt. Mischien had je die beter gewoon in de gesprekken voor kunnen laten komen. Of er moet later in het verhaal veel om hem gebeuren? Met 2 personen en 3 personen is deze manier van schrijven nog goed te volgen. maar worden het er meer? Lijkt het me erg onduidelijk

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 20:12

Nou, Elsa ligt nu in coma. Lijkt me logish als die niks zeg. Ik vond het wel jammer om het nu alleen vanuit Sven te doen, ik was bang dat het saai zou worden anders Knipoog

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:17

Oke, maar wij kunnen als lezer nog niet weten dat zei in coma ligt Lachen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:44

Lijkt me mooier als ze in één keer was wakker geworden, als je begrijpt wat ik bedoel? Lachen Dat ze wakker wordt en dan een tijdje in coma heeft gelegen..

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:00

Ik vind dat je een fijne schrijfstijl hebt.

Maar misschien moet je iets meer details toevoegen aan je laatste stuk. Anders gaat het zo snel (wat ik aan de ene kant ook wel weer leuk vind).

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:07

Het gaat wel allemaal erg vlot, en niet al je hoofdstukken hebben 1500 woorden!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 23:06

Chrisje92 schreef:
Lijkt me mooier als ze in één keer was wakker geworden, als je begrijpt wat ik bedoel? Lachen Dat ze wakker wordt en dan een tijdje in coma heeft gelegen..
Wat zou er nu gaan gebeuren dan ?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:53

Wat bedoel je?

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:09

Mooi verhaal hoor!!