[VER] Glashard bedrogen [13+]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

[VER] Glashard bedrogen [13+]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:36

Glashard bedrogen

Amber is net nieuw op het Groendal College. Ze is een zelfverzekerde meid en het duurt niet lang voor ze vrienden maakt. Maar dan gebeurt er iets wat haar leven zal beinvloeden..

---

Hoofdstuk 1
'Ammmberrr' klinkt het van beneden, 'opstaan'. 'Ah nee, geen weekend meer, oliebol!' denkt Amber en gooit de dekens van haar af. Ze gaat uit bed en stapt onder de douche. Als ze terugkomt en zich aangekleed heeft bekijkt ze zichzelf in de spiegel. Vandaag de eerste schooldag in de bovenbouw op haar nieuwe school, dan moet ze wel goed voor de dag komen, vind ze. Ze pakt haar mascara en lipgloss en maakt zich op. Daarna doet ze haar haren in een staart en gaat naar beneden. Daar gaat ze aan tafel zitten en eet een boterham met hagelslag. Dan stormt haar zus Melissa binnen, 'Amber, je moet nu echt naar school gaan, anders ben je te laat!'. 'Verhip' Amber kijkt op de klok. Al kwart voor 8!. Ze drinkt snel nog een beker melk en pakt een appel voor onderweg.

Dan pakt ze haar fiets uit het schuurtje. Ze doet haar tas onder haar bagagedragers en gaat met een goed humeur naar school. Op school aangekomen is ze compleet verbaasd, wat is het hier groot!. De school is enorm en ook heel erg mooi.

Ze gaat naar de fietsenstalling en wil haar fiets neerzetten. Dan gaat de bel. Ze schrikt op en heeft niet door dat er een groepje jongens aankomt. Ze knalt volop de voorste jongen, verliest haar evenwicht en valt. 'Gaat het?' word er gemompeld door de voorste jongen die niet weet wat hij moet uitbrengen. Er komen inmiddels ook andere mensen binnen. 'Ja hoor' zegt Amber. 'Fijn voor je' zeggen de jongens ineens heel kil en lopen door. Haar nakijkend.

Dan gaat ze naar binnen. Ze zoekt haar kluisje op en dumpt de meeste boeken erin. Zonder enige haast loopt ze naar haar lokaal, ze is immers nog wel op tijd voor de 2e bel. Precies als ze de klas binnen is gegaan, gaat de bel. Dan komt de mentor binnen. Ze hebben eerst een mentorles. 'Jongelui, dit is Amber' zegt ze opgewekt. 'Hallo Amber' wordt er uit de klas gemompeld. Dan ziet Amber dat ze bij dat groepje jongens die ze in de fietsenstalling heeft ontmoet in de klas zit. 'Eigenlijk is die voorste best wel leuk denkt ze' en ze begint te blozen. De jongens blijven maar naar haar staren. 'Ga jij maar naast Natasje zitten' zegt de mentor.

Ze ploft op de stoel neer. Dan stelt ze zich voor aan Natasja. Het klikt direkt tussen hun. 'Kom je in de pauze bij ons zitten?' vraagt Natasja naar de les. 'Tuurlijk' zegt Amber. Dan vraagt ze: 'Wie is dat groepje jongens?'. 'Dat is het coolste groepje van de hele school, iedereen bewondert ze maar ze kunnen nogal raar doen met zijn allen. Die met het rode jack is Sander, hun leider, met het blauwe jack is Mick en diegene met die zwarte broek aan is Achmed. Ze hebben het niet zo op meiden'. 'Ow' zegt Amber en laat het er maar bij.

In de pauze is het heel gezellig. Amber ontmoet nog meer meiden en al snel maakt ze deel uit van een hechte vriendinnenclub.

Na school gaat Amber direkt naar huis, ze heeft best veel huiswerk opgekregen vandaag. Meer dan op de oude school. Ze is net de brug over als ze een paar ogen in haar rug voelt prikken. Het zijn Sander, Mick en Achmed. Ze zitten weer naar haar te kijken! Waarom doen ze dat toch, Natasja zei zelf dat ze het niet echt op meiden hadden. Ze besluit er maar niks van aan te trekken en vervolgd haar weg naar huis.

Thuis aangekomen gaat ze gelijk aan de slag met haar huiswerk. Daarna besluit ze even op de computer te gaan. Ze heeft alle mailadressen van de meiden gekregen en voegt ze toe. Even later zijn ze druk in gesprek. Opeens krijgt ze een melding, Dragonsander wil u toevoegen; Accepteren/Weigeren?

Ze besluit hem maar te accepteren en er verder niks op uit te doen. Ze wil net naar beneden gaan als ze word gestoord. Het is Sander!. Een schok gaat door haar heen, hoe komt hij aan haar emailadres en wat wil hij van haar.

Sander: Hallo
Amberr: Hallo, hoe kom jij aan mijn emailadres?

Stilte..

Sander: Ik heb zo mijn contacten hiervoor Knipoog
Amberr: Maar wat wil je dan van mij? Jullie zitten mij steeds aan te staren alsof ik gek ben Nagelbijten / Gniffelen
Sander: Eigenlijk vind ik jou wel een leuke meid -red-

Amber staat helemaal perplext, Sander vind HAAR leuk :shock:!. Ze besluit er maar niks over te zeggen tegen haar vriendinnen. Die gaan helemaal uit hun dak. Of zou het een grap zijn? Sander weer:

Amberr: Daarom zaten jullie steeds zo te staren!
Sander: Ja, de anderen vinden dat jij er ook wel mag zijn -red-
Amberr: Maar als ik eerlijk ben vind ik jou ook wel leuk Haha!
Sander: Echt Lachen?
Amberr: Ja Haha!
Sander: Zullen we een keertje afspreken?
Amberr: Wat had je in gedachten dan ? -red-
Sander: Achter de school, gezellig met zijn tweetjes Lachen

Amber weet niet wat ze moet zeggen, Sander is op haar :shock: en wil met haar afspreken. Haar ouders zeggen altijd dat ze niet met vreemden zomaar mag afspreken, maar dit is anders; dit is Sander.

Amberr: Wanneer ?
Sander: Morgen om 18.00 uur?
Amberr: Is goed tot morgen
Sander: Kom je morgen met de lunch bij ons zitten? Inge is er ook bij, die heeft sinds kort met Mick. Mick is trouwens die jongen met dat blauwe jack aan.
Amberr: Is goed, gezellig!
Sander: Ik ga nu nog even iets doen, tot morgen lieve meid Lovers

Hoofdstuk 2
Amber heeft geen oog dichtgedaan vannacht, ze lag steeds maar te tobben. Wat als het een val is, als Sander maar gewoon zijn lolletje maakt ten koste van haar?. Ze is behoorlijk laat, het is al 8 uur als ze beneden komt. Ze moet toch pas om 9 uur beginnen. Ze gaat naar de koelkast en pakt een glas Jus de Orange en drinkt die snel leeg. Ze heeft zin in vandaag. Altijd als ze aan Sander denkt, krijgt ze spontaan vlinders in haar buik. Hij is zo knap, de hotste jongen van de hele school.

Als ze op school komt, komen haar vriendinnen gelijk om haar heen staan. 'Wat horen we nu?' vraagt Sam opgewonden, 'heb jij een date met .. SANDER :|. 'Ja inderdaad' zegt Amber hevig blozend. 'Meid, dat is geweldig!' zegt Natasje. 'Maar je hebt toch wel in de gaten dat je zo niet op date kan' zegt Dewi. 'Waarom niet?' vraagt Amber teleurgesteld. 'We gaan je helemaal een nieuwe look geven' zeggen alle meiden in koor. 'Jullie zijn geweldig...' dat is het enige wat Amber uit kan brengen.

In de pauze krijgt Amber een hele nieuwe look. Haar haar, wat eerst stijl was, is nu krullend en valt mooi over haar schouders. Ook zitten er plukjes doorheen. Ze ziet er nu echt heel anders uit en daar is ze super gelukkig mee. Als ze langs het groepje van Sander loopt fluit Sander zelfs naar haar . Als ze het Engels lokaal binnenkomt is ze helemaal rood aangelopen. 'Gaat het wel?' vraagt Meneer Dassenburcht. 'Hettt gaa-aat superr' hakkeld Amber. Dan begint de o zo leuke les. Iedereen zucht als ze les eindelijk voorbij is.

Over 2 uur heeft Amber haar afspraakje met Sander. Ze is helemaal zenuwachtig. Gelukkig heeft ze nog 2 uur gym, dan moet ze zich wel op iets anders concentreren. De gymles vliegt voorbij. Ze krijgt nog een 8 op basketbal en daar is ze heel erg trots op.

Als ze zich heeft omgekleed fietst ze terug naar school. Ze moet haar boeken nog halen. Dan ziet ze Sander staan, en hij ziet haar. Amber houdt het niet meer uit en fietst naar hem toe. 'Je bent er' zegt Sander stralend. 'Ik kon toch ook niet wegblijven' zegt Amber verliefd terug. Dan omhelzen ze elkaar. De zon gaat net onder. 'Kom je mee?' vraagt Sander. 'Ik heb een verassing voor je'. Dan ziet Amber een ladder staan. Hij gaat richting het dak van de school. Een groot plat dak. Ze klimmen naar boven en dan zitten ze samen te genieten van de zonsondergang. Amber zit half verscholen onder het jack van Sander. Niemand kan dit moment afpakken. Ineens stoot Sander haar aan en zoent haar. Amber laat het toe, ze vindt het geweldig. De eerste kus duurde lang, erg lang. Maar, ze vonden het niet erg.

Ineens is het afgelopen. Het begint keihard te regenen. Daar staat Amber dan, helemaal doorweekt in haar veelste dunne shirtje. Sander ziet het, 'zal ik je naar huis brengen?' vraagt hij. 'Dat lijkt me geweldig' zegt Amber dromerig. Ze willen net wegfietsen als Amber merkt dat haar banden lekgestoken zijn. Er zitten 2 punaises in. 'Kom maar bij mij' zegt Sander. Daar zit ze dan op de stang, ze leunt dromerig tegen Sander aan. Wat is het leven toch geweldig Lachen

Thuis aangekomen schrikt ze op. Het is al zeven uur! Ze geeft Sander een afscheidszoen en gaat dan naar binnen. Ze maakt snel haar huiswerk en gaat dan nog even Laika, haar goldenretriever, uitlaten.

Hoofdstuk 3
De volgende dag is Amber al vroeg weer wakker. Ze eet wat en besluit dan om naar school te gaan. Ze ziet het groepje van Sander bij de fietsenstalling hangen. Snel loopt ze naar hen toe. 'Haaii liefie' zegt hij en geeft haar een zoen. De andere jongens kijken allemaal heel jaloers. Stiekem maakt dat me helemaal niks uit!.

Dan komen Sam, Natasja en Dewi het schoolplein opfietsen. Ze slaan bijna steil achterover als ze Amber bij Sander in de armen zien zitten. Ze lopen naar haar toe en nemen haar mee naar de eikenboom aan de rand van het schoolplein. 'En?' vraagt Dewi, 'is het aan? Lachen' 'Mischien' zegt Amber dromerig. Daarna loopt ze weer terug naar Sander en gaat dicht tegen hem aan zitten.

De bel gaat. Het eerste uur hebben ze maatschappijleer van mevrouw Sassenheim. Het saaiste vak dat er bestaat, met de slechtste lerares!. Ze kunnen zich maar met moeite concentreren. 'Mag ik even naar de WC?' vraagt Amber na 20 minuten. 'Ga maar snel' zegt mevrouw Sassenheim. Even later loopt ze weer naar de klas toe, plotseling komt ze Sander tegen op de gang. Hij trekt haar mee naar een stil hoekje bij het trappenhuis, 'lieve Amber, ik vraag je nu officieel verkering' brengt hij hakkelend uit. 'O Sander' zegt Amber, 'en ik zeg JA!'. Dan vliegen ze elkaar om de nek en zoenen elkaar.

Na een kwartier komt ineens mevrouw Sassenheim eraan, 'zo, en wat gebeurt hier?' vraagt ze streng. 'Niks' zeggen Amber en Sander tegelijk. 'Kom maar snel weer terug naar de klas' en weg is ze weer. Arm om arm lopen ze terug naar de klas, iedereen die hun 2 zo ziet lopen ziet groen van jaloezie. Na een 10tal minuten gaat de bel.

Dan is het pauze. Amber loopt over de gang met haar vriendinnen. Plotseling wordt ze meegetrokken, een leeg klaslokaal in. En daar ziet ze niemand minder dan ..

Mick!. 'Wat doe jij nu weer hier?' vraagt ze verbaasd. 'Ik moet je wat zeggen' zegt hij koel. 'Wat wil je me dan zeggen?' 'Ik hoorde dat jij iets met Sander hebt?' 'Ja dat klopt, we hebben verkering!' zegt Amber stralend. 'Nou, wist je dat Sander niet te vertrouwen is?' 'Nee, wat is er dan?'. 'Nou hij bedriegt altijd meiden en dan doet hij net of het hardstikke aan is en dan maakt hij het via MSN of SMS weer uit'. 'Man, zo is Sander helemaal niet!' zegt Amber boos, 'wat denk je wel niet?!'. 'Ik wilde je raad geven, maar als je niet wilt luisteren, dan....' 'Dan wat?' vraagt Amber. 'Daar zal ik dan wel iets aan doen' zegt hij. Hij pakt haar vast en wil haar omhelzen. Amber bedenkt zich geen moment, geeft hem een klap midden in het gezicht en rent weg. Voordat Mick haar achteraan kan komen, vlucht ze de meidenWC in. Ze voelt zich ellendig. Ze verzint wel iets dat ze ziek was ofzo. Ow daar gaat de bel al. Ze blijft nog een tijdje in de wc en maakt zich nog een beetje op.

Ineens komen haar vriendinnen de wc binnen. 'Meid, wat is er gebeurd?' zegt Natasja, en slaat een arm om haar heen. 'Dit valt bijna niet uit te leggen' brengt Amber bijna huilend uit.

'Rustig maar meis' zegt Natasja. Dan begint Amber te vertellen. Van Sander en natuurlijk van Mick; 'en toen wilde hij me omhelzen en hij probeerde me te omhelzen. Maar ik gaf hem een klap recht in zijn gezicht en toen rende ik snel weg' een grijns verschijnt op haar gezicht. 'Wij helpen je wel hoor, daar zijn we tenslotte vriendinnen voor' zegt Natasja. 'Trek je er eerst maar niks van aan' vervolgt ze.

Daarna hebben ze Economie. Veel tijd om te kletsen hebben ze daar niet, mevrouw Wassenaar is altijd heel streng. Toch gaan er briefjes door de klas heen, van de jongens. Er zitten 14 jongens bij Amber in de klas en ze voelt dat de briefjes over haar gaan. Ze kijkt eens naar achter, Sander zit zijn proefwerk Frans te leren maar Mick zit naar haar te grijzen. Ze kijkt snel weer naar het bord. 'Wie kan mij het verschil vertellen tussen huishoudgeld en reservegeld?' vraagt mevrouw Wassenaar, 'Amber! zeg jij het maar'. oliebol ze merkte gewoon dat ze niet zat op te letten. 'Ummm, ik weet het niet' zegt Amber. 'Let dan maar goed op' zegt mevrouw Wassenaar geergend terug en gaat verder met de les. Dan hoort ze dat de jongens achterin haar naam fluisteren. Ze kijkt nog eens achterom en dan ziet ze dat Mick naar haar wijst en druk zit te praten met een grote groep jongens. Ze draait zich vlug om en gaat verder met haar werk.

De dag kruipt voorbij, Amber is blij als de bel voor het laatste uur gaat: Nederlands. Hier mogen ze altijd voor zichzelf werken en dat vindt iedereen fijn. Maar nu zegt Meneer Mol dat ze een samenwerkopdracht moeten doen. Ze moeten een werkstuk maken over een provincie in Nederland, in groepen van 3. Ze ziet dat haar vriendinnen al groepen gemaakt hebben, ze wenken haar. 'Kom je bij ons?' vragen ze. 'Ja is goed, even aan meneer Mol vragen'. Nou het mocht dus niet. Wij vet balen. 'Dan kun je mooi met Sander en.. even denken.. MICK samen doen'. Een schok ging door haar heen, met MICK:|, als hij nu maar niks doet. Ze besluit niks te laten merken aan hem. Ze gaat vlug bij hen zitten. Sander slaat een arm om haar heen, iedereen kijkt jaloers, maar Mick kijkt behoorlijk kwaad. Dan beginnen ze met de opdracht, Mick heeft er helemaal geen zin in; hij zit maar boos om zich heen te kijken. 'Wou je nog meedoen?' vraagt Amber. 'Ach Teddybeer op' zegt hij en kijkt snel de andere kant op. 'Wat heb jij?' vraagt Sander. 'Ach man jij moet je kop helemaal dicht houden' 'Ik ga al weg hoor, als jullie toch alleen maar ruzie kunnen maken' zegt Amber en gaat naar de wc.

Als ze terugkomt in de klas heerst er een gespannen sfeer. Mick en Sander hebben ruzie. Als de bel gaat sist Mick: 'Ik krijg je nog wel'. Sander hoort het, 'blijf maar bij mij' zegt hij lief tegen Amber.

Samen met Sander fietst Amber naar huis toe. Ze is bang, bang dat haar wat zal overkomen. Sander zet haar vlak voor haar huis af, geeft haar een zoen en fietst weer door. Thuis aangekomen gaat ze op de computer, ze gaat op het paardenforum. (naam mag niet jah:s). Als ze er een uurtje later weer weg gaat ziet ze tot haar schrik dat het al 4 uur is. Ze pakt snel een kop warme chocolademelk en begint aan haar huiswerk. Bah, Frans. 'Schrijf een verhaaltje over jezelf op in het frans' leest ze. Ook dat nog! Nou ze begint maar.

Bonjour,
Je suis Amber et j'ai 16 ans. J'aime l'hockey et j'adore Sander

Dat schrijft ze op. Verder komt ze niet, toen ze aan Sander (en Mick) denken moest stroomde haar hoofd helemaal leeg. Hierna is haar huiswerk klaar. Ze besluit nog even Laika uit te laten, even uitwaaien in het park. Ze doet Laika de riem om en loopt naar het park. In het park staat een bordje: Honden aan de lijn. Maar daar trekt ze zich niks van aan. Ze doet Laika los, die is altijd zo braaf. Dat had ze beter niet kunnen doen, ineens stapt een politieagent op haar af. 'Heb je het bordje niet gezien?' vraagt hij beleefd. 'Nee' liegt Amber 'waar staat die dan' 'Ja, voor het park' zegt de agent. 'Voor deze keer krijg je een waarschuwing zegt hij, maar het kan echt niet nog een keer'. 'Oke' mompelt Amber en doet Laika aan de lijn. Dan loopt ze naar het hertenkamp, dat is een groot omheind veld met allerlei herten, geiten en schapen, direkt komen er een stuk of 12 jonge geitjes aanlopen op zoek naar brood. Amber geeft ze een stuk van haar appel die ze heel meegenomen. Ze wil net weggaan, als ze geritsel in de bosjes hoort ..

Hoofdstuk 4
Dan ziet ze Mick met een groep jongens. Ze wil weglopen maar ze hebben haar al gezien. Snel rent ze weg, als ze thuis is drukt ze snel Laika naar binnen. Daarna gaat ze snel naar boven toe, ze doet wel net of ze huiswerk aan het maken is. Dan hoort ze de bel, haar moeder doet open. Heel vaag hoort ze de jongens praten met haar moeder. 'Is Amber thuis?' vraagt, volgens Amber, Mick. 'Ja die is er wel, wie kan ik zeggen dat er is?' vraagt Amber haar moeder. 'Haar vriendenclub' grijnst Mick. 'Oke, wacht even'. 'Aaaammmbbbeeer' roept ze naar boven, 'Je vrienden zijn er, kom je naar beneden?'.

Ze probeert snel een smoes te verzinnen. Maar ze kan er geen eentje bedenken. Met knikkende knieen gaat ze naar beneden. 'Ga jij maar lol maken met je vrienden' zegt haar moeder, en drukt haar de deur uit.

Ze lopen allemaal naar het park, Amber weet niks te zeggen. In het park aangekomen wordt Mick ineens onaardig tegen haar. 'Heb je het al uitgemaakt?' vraagt hij boos. 'Wat denk je zelf' zegt Amber verontwaardigd terug. 'Nou, wij hadden wat afgesproken' snauwt Mick ineens. 'Maar ik ben het er niet mee eens, ik doe niet mee aan je stomme spelletjes' zegt Amber nu ook boos. Ze wil weglopen maar ineens wordt ze gegrepen en geblinddoekt. Ze wordt meegesleept naar een plek die ze niet kent. Ze hoort ineens een man zeggen: 'Wat doen jullie met dat meisje?' 'Niks, dit is mijn vriendin' zegt Mick. 'Dat is niet waar' zegt Amber boos. Dan wordt ineens haar arm omgedraaid, een helse pijn gaat door haar heen'. 'Het is een spelletje' zegt Amber verdrietig.

Ze wordt meegenomen naar een plek die naar dieren ruikt. 'Waar zijn we?' vraagt ze bang. 'Dat is een verassing' zegt Mick gemeen. 'Waarom moeten jullie mij hebben dan?' vraagt Amber, 'ben ik dan zo interessant?'. 'Dat zul je binnenkort te weten komen meisje' zegt Mick vals. Daarna wordt ze in een soort van stal geduwd. 'Hier kun je vannacht wel slapen' hoort ze Mick zeggen. 'Dat meen je niet' zegt Amber verontwaardigd. Ze wordt vastgebonden aan een paal en haar blinddoek wordt afgedaan, 'anders vind ik het té zielig voor je' grijnst Mick. Ze binden haar vast. 'Vuil vies rotjoch' sist Amber. 'Heb je niks beters te doen?'. 'Nee' zegt Mick, 'veel succes vannacht, dat zul je nodig hebben!' Daarna lopen ze weg.

Na een half uur heeft Amber eindelijk de touwen die om haar polsen zaten los. Ze maakt de andere touwen ook los. Gelukkig, niet meer dat knellende gevoel. Ze kijkt om zich heen. Dan ziet ze ineens een zwarte schim. Ze vindt een hooivork en gebruikt die als wapen. Op haar hoede loopt ze naar de schim toe. Dan hoort ze ineens gemekker, het is een geitje! Blij verast aait ze hem, in het maanlicht kan ze hem beter zien. Dan schrikt ze op; dit is Bunny, van de kinderboerderij!. 'Yes!' schreeuwt ze uit. Ze weet waar hier de sleutel hangt, omdat ze hier vaak meehelpt met de dieren. Ze pakt hem van de deurpost af en doet de deur open. Daarna zegt ze Bunny gedag en gaat naar huis. Onderweg is ze heel erg op haar hoede maar Mick en de anderen zijn nergens meer te zien.

Als ze thuis komt ziet ze dat het pas half 9 is. Haar ouders zijn op visite, ziet ze op een briefje dat op de keukentafel ligt. Lekker, er ligt een pizza in de oven voor haar. Snel pakt ze een bord en gaat met de pizza voor de TV kijken. Ze schrikt op als de telefoon gaat..

'Met Amber' zegt ze met een lichte trilling in haar stem. Ze hoort een hels kabaal op de achtergrond. Daarna de stem van niemand minder dan Sander. 'Hai schatje' zegt hij lief. 'Heb je wat te doen vanavond?' 'Ja, ik ben aan het oppassen thuis' 'Helemaal alleen?' vraagt Sander. 'Ja, helaas wel' zegt Amber. 'Zal ik naar je toe komen?' stelt Sander voor. 'Ik moet wel even mijn ouders bellen want ze zijn streng in dat soort dingen, ik bel je zo terug'.

Daarna belt ze haar ouders. Ze zegt er maar niet bij dat het om Sander gaat, haar ouders kennen die geeneens, maar ze zegt dat Natasja graag wil komen. 'Is goed hoor, wij zijn tegen half 2 thuis' klinkt het door de hoorn. Ze zegt haar ouders gedag en hangt op. Daarna belt ze Sander op. 'Het mag!' schreeuwt ze bijna door de telefoon heen. 'Super' juicht Sander. 'Ik kom zo', dan wordt er opgehangen.

Even later gaat de bel. Amber kijkt eerst door het raam of het Sander wel is, stel je voor dat het Mick is. Het is Sander, gelukkig. Ze doet open. 'Hoi schoonheid' begroet Sander haar. 'Charmeur' bloost Amber. 'Ga jij nou maar op de bank zitten, dan haal ik iets te drinken' beveelt Amber. 'Cola?' vraagt ze daarna. 'Ja hoor' zegt hij terug. Even later is Amber terug, ze gaat naast Sander op de bank zitten. Ze zet de TV aan en even later zitten ze ingespannen naar Peter A de Fluit te kijken. Net als de ontknoping komt gaat de telefoon. 'Met Amber' zegt Amber vrolijk. 'Hoe ben je in godsnaam ontsnapt?' klinkt het woest door de telefoon. 'Hoe kom jij aan mijn nummer en hoe weet je dat ik ontsnapt ben?' vraagt Amber bang. 'Ja, dat wil jij wel weten he?' 'Maar je hebt nu alweer met Sander afgesproken, dat was niet de afspraak!' zegt de stem, waarvan Amber bijna zeker weet dat het Mick is. 'Ik luister niet meer naar jullie!' schreeuwt Amber door de telefoon. 'Meis, wat is er?' vraagt Sander bezorgd. De telefoon gaat nog eens. Amber neemt niet op. Even later trekt Amber de stekker eruit.

Met horten en stoten, half huilend begint Amber te vertellen. Over Mick, dat hij, sinds ze met elkaar hebben, haar probeert dwars te zitten. En toen sloot hij me op, maar ik ontsnapte binnen het uur, grijnst ze op het laatst. 'Dat heb je goed gedaan' glimlacht Sander en geeft haar een zoen. 'Maar hoe gaat dit verder?, ik ga het niet uitmaken met jou voor hem!'. 'Dat moet je ook niet, doe de stekker van de telefoon er gewoon maar in; ik heb een plan'.

Als Amber de stekker erin heeft gedaan gaat de telefoon weer. Ze neemt op:

A: Met Amber
M: Met Mick
A: Wat wil je nu weer?
M: Denk aan de afspraak, of anders!
A: Rot toch op!
M: Denk erom wat je zegt moppie
A: Wacht even
M: Heel even dan

Sander gebiedt Amber dat ze nog even door moet praten.

A: Ben ik weer, maar als ik het nou niet doe; wat gebeurt er dan?
M: Dat zul je merken, het zal in iedergeval prettig zijn voor mij Lachen
A: Zou jij wel willen!
M: Ja inderdaad

Sander grist de hoorn uit haar handen en legt de vinger op haar lippen.

M: Als jij het niet snel uitmaakt met die Sander, dan ben je nog niet jarig!
S: Mick? Wat is dit in godsnaam?!
M: Sander? Wat doe jij nou bij die Stitch?
S: Ze is toevallig wel mijn vriendin, laat haar met rust.
M: Ik ben al die jaren bevriend met je geweest, maar dat is nu over!
S: Laat Amber met rust!
M: Ik pak haar nog wel!

Dan wordt er opgehangen door Mick.

Sander en Amber gaat weer verder film kijken. Als de film is afgelopen zegt Sander blozend: 'Amber, ik heb een cadeautje voor je' Amber pakt het ingepakte doosje aan, als ze het open doet ziet ze een zilveren ketting; een half hart. 'De andere helft heb ik' zegt Sander blozend. 'Dank je wel' zegt Amber uit de grond van haar hart. Dan krijgt Sander een zoen van haar.

Het is al 11 uur als Sander ineens opschrikt, ik moet ook eens naar huis. 'Blijf je niet slapen' vraagt Amber brutaal. 'Ik kan natuurlijk ook even bellen' zegt Sander plagend terug. 'Ik zal ook even bellen' zegt Amber en pakt haar mobiel. Haar ouders geven toestemming, al vinden ze het wel raar dat Amber ineens een vriendje heeft. Maar dat deert haar niet. Om precies 12 uur liggen ze in bed. Sander op een vouwbed, naast Amber. Ze praten nog wat. Daarna valt Sander midden in het gesprek in slaap, hij zij nog wel dat hij kapot was. Had ze maar een beetje geluisterd, denkt Amber lachend. Dan gaat ze ook slapen.

De volgende dag beseft Amber eerst niet waar ze is. Dan ziet ze iemand naast haar liggen. Hij heeft de armen om haar heengeslagen. Heeft ze geslaapwandeld? Direct wordt die vraag beantwoord met 'volgens mij wel'. O ja, Sander sliep bij haar. 'Maar nu moeten we straks wel naar school' zegt Amber tegen Sander. 'Nou en, dan gaan we toch saampjes?' zegt Sander blozend. Ineens bekruipt de angst Amber weer, de angst voor Mick. 'Je hoeft niet bang te zijn voor Mick, ik zorg wel dat hij je niks doet'.

De dag verloopt rustig. Amber weet, zelfs zonder te kijken, dat heel de school groen ziet van jaloezie.

Als ze na school naar Ambers huis fietsen om de spullen van Sander op te halen, zien ze Mick met zijn clubje jongens, op brommers. Ze wordt heel bang, Sander merkt dat. 'Kom maar dicht naast mij fietsen' biedt hij aan. Maar Mick en zijn clubje heeft ze al gezien..

Vliegensvlug komen ze naar hun toe en sleuren Amber van haar fiets af, dan beuken ze met zn allen op haar in, ze schoppen, slaan, trappen en doen nog veel meer dingen om haar maar pijn te doen, daarna willen ze haar de bosjes insleuren. 'Nu kan ze bewijzen dat ze een slet is' zegt Mick luid lachend. Dat nooit! Amber gilt haar longen uit haar lijf, ze schopt zo hard ze kan; maar het helpt allemaal weinig. Voorbijgangers durven niks te doen. Sander loopt naar Mick toe. 'Kan dit nou echt niet op een normale manier?' sist hij hem toe, 'moet het weer zo, waarom pak je haar en niet mij?'. 'Dat weet je best, vuile flikker' schreeuwt Mick terug, 'Jij hebt haar gewoon van MIJ afgepakt' 'Wtf is dit?' Verder komt hij niet. 'Sander help me alsjeblieft' hoort hij Amber schreeuwen. Hij aarzelt geen moment en trekt zijn mes uit zijn zak, die hij altijd bij zich heeft voor in noodgevallen. 'Wie nog met 1 poot aan haar komt, die komt er niet best van af' Daar schrikken de jongens van. Ze laten Amber liggen in de bosjes en gaan ervandoor. Ambers fiets nemen ze mee. 'Eigen schuld, moest je maar meewerken' sist Mick tegen Amber.

Sander treft Amber half huilend en half naakt aan in de bosjes. Haar shirt hebben ze uitgetrokken en er zit een scheur in haar broek. 'Je bent echt net op tijd' huilt ze, tranen van geluk, omdat ze Sander ziet, lopen over haar wangen. 'Ik breng je met alle plezier thuis' klinkt het uit Sanders mond. 'Ja, dat is waar ook; we gingen jou spullen ophalen eh? Nagelbijten / Gniffelen' Amber moet lachen. 'Kun je lopen?' 'Nou ik ben helemaal bont en blauw maar dat moet wel lukken' grijnst Amber. Voorop, bij Sander op de stang, gaat ze zitten. Ze leunt tegen Sander aan.

Na een tijdje fietsen zien ze Mick en zijn bende weer. Ze houden een deel van haar schooltas omhoog. De rest dumpen ze, terwijl zij het zien, in de vijver. 'Jullie zijn ineens niet grappig ofzo' zegt ze half huilend' 'Daar kom jij nog wel achter' zegt Mick. Die tas kan Amber niks schelen, maar het gaat om het feit dat Mick haar weer wil hebben. Dat voelt niet goed ..!

Hoofdstuk 5
De volgende laat heeft Amber zich verslapen. Bijna 10 minuten later komt ze op school, snel zoekt ze het juiste klaslokaal. Gelukkig, Sassenheim is er nog niet. Dat kon ze er niet bijhebben, omdat ze al heel vaak te laat was gekomen. Snel gaat ze zitten, vluchtig kijkt ze de klas door: er is bijna niemand. Natasja had de mazelen, de anderen waren ook ziek; hoorde ze gisteren aan de telefoon. Tot haar schrik ziet ze dat Sander ook ziek is. Toen bekroop haar pas echt angst, wat als Mick haar weer moet hebben?, ze is echt heel bang maar probeert om dat niet te laten zien. Het ziet eruit dat Sassenheim er nog niet is, waar zit die toch?, niet dat ze het erg vind, maar toch.

Plotseling voelt ze dat ze naar achter wordt getrokken, dan voelt ze dat iemand haar probeert te omhelzen. Ze hoopt dat het Sander is, maar nee; het is Mick! 'Wil je me alsjeblieft even loslaten?' probeert ze nog. Maar dan legt Mick zijn lippen op de hare. 'Mensen, even stil zijn; wij hebben sinds gisteren verkering' hij gaat trots naast Amber staan. 'Dat is helemaal niet waar!' zegt Amber boos. 'Moest je maar meewerken!' sist Mick en draait haar arm om vanachter. 'Het is zo' zegt Amber half huilend.

De hele dag kan Amber de aandacht er niet bijhouden, ze krijgt 100en briefjes van allerlei jongens, dat het goed was dat ze met Mick had. Verder was alleen Lucy aanwezig (de rest was er allemaal niet), maar die zat toch alleen maar met de neus in de boeken en lette er toch niet op. Amber is boos, heel erg boos. Hoe durft hij?, die smeerlap! Ze zal hem eens goed de waarheid zeggen na school. Om 15.00 uur is iedereen blij dat ze uit zijn, maar Amber niet. Ze ziet er als een berg tegenop. Op het schoolplein ziet ze Mick en zijn club staan, hij grijnst naar haar. Ze loopt naar Mick toe. 'Hé babe' zegt Mick. 'Kunnen we even praten?' Amber probeert niet boos te doen, straks wil hij niet en verandert er niks. 'Tuurlijk, ik loop wel even mee' Als ze bij de fietsenrekken zijn, begint Amber. 'Waarom zitten jullie mij altijd achterna, zaten jullie aan mij en waarom deed je net of we verkering hebben?' bij het woord verkering kijkt Amber heel vies. 'Gewoon, jij hebt hier niks tegen in te brengen; als je dat wel hebt rekenen wij wel met je af'. Amber is helemaal sprakeloos. 'Hallo, ik ben geen speelpop ofzo?!' schreeuwt ze terug. 'Dat bepaal ik zelf wel!' schreeuwt Mick terug; 'ik weet hoe graag je wilt. Ik denk trouwens niet meer dat Sander verkering met jou wil blijven houden, nu hij morgen van mij persoonlijk krijgt te horen dat jij voor mij gekozen heeft!' 'Dat doe je niet!' Amber is nu heel erg boos. 'Ik spreek hem toch wel eerder dan jou' 'Babe, ik heb zijn mobiel; wat dan nog?' oliebol, ik heb zijn adres niet! denkt Amber. 'Als jij ooit iets tegen Sander vertelt, zorgen wij dat hij van deze aardbodem verdwijnt. 'Doe dat niet! alsjeblieft' 'Als jij verkering met mij hebt, dan doen wij het niet. Je moet ook op MSN zetten dat wij verkering hebben, anders lijkt het niet echt' 'Nou goed dan,' huilt Amber 'Maar doe hem niks'. 'Dat beloof ik babe' dan geeft hij haar een zoen.

Verder? Lachen
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 12-12-08 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast, [VERHAAL] -> [VER]

Laura_x_

Re: [VERHAAL] Glashard bedrogen [13+]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:09

Citaat:
A: Ik heb voor Mick gekozen, sorry.
S: Voor die loser, ik kijk hem en jou NOOIT meer aan; je hebt me gewoon gebruikt omdat jij je vriendinnen jaloers wilde maken.
A: Sander, toe nou alsjeblieft. Heb er begrip voor, ik wil je niet kwijt!

Maar het is al te laat, Sander is offline gegaan.

Tranen lopen over haar gezicht, haar mascara is helemaal uitgelopen. Ze gaat op haar bed liggen, Sander wil haar nooit meer zien. Maar wat had ze anders moeten zeggen? Ze kon het echt niet verraden, ze wil echt niet dat hem iets overkomt. Maar als ze zegt dat hem anders wat overkomt, zegt ze weer teveel. Zo zit ze een hele tijd te huilen. Als haar moeder haar komt roepen voor het eten, merkt ze gelijk dat er wat is. 'Papa is vanavond aan het werk, dus we eten met zijn 2en. Ik wil weten wat er is, dit is niet goed'. Als Amber even later aan tafel zit, krijgt ze amper een hap boerenkool door haar keel. Een paar keer vraagt haar moeder wat er nu is, maar Amber laat bijna niks los. 'Gaat het over Sander?' vraagt haar moeder tenslotte. Dit kan Amber niet meer aan, 'mag ik van tafel?' vraagt ze door een waas van tranen. 'Dat is goed' antwoord moeder. Nu heeft ze door wat er speelt, er is iets met Sander.

Amber kan die avond niet in slaap komen. Haar moeder wilde alweer praten, maar ze heeft gezegd dat ze overspannen was van school. Maar haar moeder wist wel beter, dat wist Amber heel zeker.

Hoofdstuk 6
De volgende dag komt ze met knikkende knieen op school. Ze ziet er echt heel erg tegen op om 's middags met Mick mee te gaan. Ze heeft 's morgens tegen haar moeder gezegd dat ze naar Natasja gaat. Als ze op school komt, ziet ze dat Sander bij Mick staat. Ze gaan snel achter een pilaar staan en luistert mee. 'Is het waar dat Amber ineens met jou heeft?' vraagt Sander boos. 'Ja, ze heeft voor mij gekozen, niks aan te doen. Ze vond je blijkbaar niet leuk genoeg.' antwoordt Mick. 'Dat moet ze helemaal zelf weten, ze heeft mij gewoon gebruikt om te pronken bij haar vriendinnetjes. Je had gelijk man, ik vond haar eerst hardstikke leuk maar dat is nu wel anders.' zegt Sander, trillend van boosheid. 'Daarom willen we graag weer vrienden met je worden' zegt Mick tegen Sander. 'Bedankt, ik zat echt helemaal verkeerd' antwoordt Sander. 'Ze is nu mijn vriendin, dus wil je haar niet te erg beledigen?' vraagt Mick lachend aan Sander. 'Nee hoor, al vind ik haar zelf een *****' een hele rij scheldwoorden spreekt hij uit. 'Hoho, kalm man!'. 'Ik ga maar eens naar binnen' zegt Sander. Ze geven elkaar de high five en dan gaat Sander naar binnen.

Amber schrikt, nu wil Sander haar nooit meer. Ze barst in snikken uit en gaat tegen de pilaar zitten. Dan voelt ze ineens dat iemand haar aantikt op haar schouders. 'Nu moet je wel verkering met mij nemen, Sander is uitgeschakeld' zegt hij vals. 'Die wil absoluut nooit meer tegen je praten'. 'Maar nog ben ik er niet mee eens' brengt Amber huilend uit. 'We zijn nu wel weer 'vrienden, ik bedoel Sander en ik, maar ik kan hem nog zo wat aandoen!' 'Oke ik doe wat je zegt' zegt Amber droevig.

De dag gaat vliegensvlug voorbij. Ze hebben alleen nog scheikunde. Dat vind de hele klas leuk, omdat ze dan proefjes gaan doen. Sander en Amber deden samen maar als ze iets tegen hem wil zeggen, loopt hij radicaal de andere kant op. Snel sluit ze bij Natasja aan, die ook nog niemand heeft. Sander sluit bij Mick aan. Het doet Amber pijn om háár Sander daar te zien. Waarom heeft hij geen begrip?

Als ze terug in de klas de opdrachten moeten maken, probeert Amber nog vele malen om contact met Sander te maken. Telkens wijst Sander haar af. Dan komt Mick ineens naar haar toe. Hij trekt haar mee naar een hoekje van het lokaal. 'Jij gaat niet tegen die flikker praten!' sist hij nijdig. 'En nu geef je me een zoen' vervolgt hij. 'Huh?' Amber begrijpt er niet veel van. 'Midden in de klas zeker?' vraagt ze benauwd, 'echt niet!. En toch doe je het!, of anders!' vervolgt hij dreigend. Amber heeft geen keus. Zo zitten ze in het hoekje van het klaslokaal te zoenen. Mick gaat maar door, houdt hij dan nooit op? Ze ziet Sander. Elke keer als ze naar hem kijkt, kijkt hij weg van haar. 'Nu ga je met mij mee' beveelt Mick grijnsend. Hij slaat zijn arm om haar heen. Als ze buiten zijn, gaan ze eerst nog even op de bankjes op het schoolplein zitten. De hele bende, Mick, Sander en Amber zitten daar, iedereen kijkt bewonderd naar Amber. Ze zijn stikjaloers, maar waarom dan? denkt Amber treurig. Sander zit aan de andere kant van de bank en keurt haar geen blik waardig. 'Waarom negeer je me?' vraagt ze bijna histerisch. 'Omdat je een slet bent' zegt Sander rustig terug. Mick geeft haar een schop onder het bankje en kijkt boos naar haar. Ze leunt tegen hem aan en kijkt weg van Sander. Mick streelt haar door haar haar. Zo zitten ze een tijdje, daarna meldt Mick: 'Ik ga naar huis, ga je mee Am?'. 'Tuurlijk, probeert Amber positief te zeggen. Sander kijkt het tweetal na. Wat een slet is die Amber toch! Hij haat haar.

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:52

Goed verhaal, ben benieuwt naar het volgende stukje, ik hoop dat sander en amber gaan praten.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:06

Goed verhaal! Ja
Goed geschreven, eigenlijk niks om op aan te merken.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:57

ontzettend leuk verhaal zeg! leest goed weg

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:01

Heel goed geschreven, leest fijn weg.
Ik ben benieuwd naar het vervolg! Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:17

Ben benieuwd naar volgende deel!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:05

ben ook wel benieuwd hoe het verder gaat. Je schrijft leuk alleen soms gaat het allemaal beetje snel door dingen heen. Maar verder leuk om te lezen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:38

Aan het begin wat typfouten, maar verder echt een goed verhaal! Lachen
Ik en ook benieuwd naar het volgende deel. Haha!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:08

Leuk verhaal! Haha!
Bijna niks op aan te merken, alleen gaat het soms een beetje te snel.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:21

leuk en ik houd wel van dat snelle.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:55

Citaat:
Hoofdstuk 7
Amber zit bij Mick achterop. Ze is gespannen, ze is bang voor wat komen gaat. Mick woont in de Boslaan, dat is best dicht bij haar huis. Mick zet zijn fiets neer voor een huis en gaat naar binnen, Amber neemt hij mee aan haar hand. 'Hoi Mick' klinkt het uit de keuken, een vrouw van ongeveer 40 komt naar ze toegelopen. 'Jij bent zeker Amber, Mick heeft me al veel over je verteld'. 'Ja inderdaad' zegt Amber en geeft ze vrouw een hand. Mick biedt haar een glas cola aan. Als de moeder van Mick naar de keuken is sist Amber tegen Mick : 'Wat ben je nu ineens aardig?!' 'Je kende me nog niet,' zegt Mick 'Je kende alleen mijn gemene kant, de goede wilde je niet zien'. 'Maar toch vind ik het hardstikke gemeen van je dat je mij zo gebruikt!' zegt Amber boos. 'Als jij niet aardig bent, doe ik ook niet meer aardig' vervolgt Mick.

Dan pakt hij haar hand en neemt haar mee naar boven. 'Zal ik dan weer aardig doen?' probeert Amber. Mick ontdooit: 'dan doe ik ook wel aardig' zegt hij blozend. Dan gaan ze samen op bed liggen. Dan begint hij ineens te praten: 'Sorry, ik wilde je echt niet dwingen. Je bent zo lief en aardig. Ik beloof dat ik je niet meer zal dwingen' voegt hij toe. 'Meen je dat echt?' Amber weet niet meer wat ze moet geloven. 'Je kunt me vertrouwen' zegt Mick charmant. 'Maar Mick, dit is niet goed' ik hoor bij Sander, niet bij jou. 'Maar ik vind je zo leuk' zegt Mick. 'Nee, je bent een leuke jongen maar dan als gewoon vrienden. Het spijt me..' Mick wordt ineens heel boos: 'Dan zal ik je nog meer dwingen!' schreeuwt hij uit. Hij pakt Amber vast en begint haar overal te zoenen. 'Nee Mick, stop daarmee alsjeblieft' zegt ze als Mick haar shirtje uit wil trekken. Maar Mick wil het niet horen en gaat gewoon door ..

Sander loopt op straat. Hij baalt ervan, dat Amber voor Mick heeft gekozen. Hij dacht echt dat ze wat hadden samen, maar nee ze heeft hem de hele tijd gebruikt om te pronken. Ja wat wil je ook? Iedereen wil met mij, denkt hij. Ik weet wel dat ik het populairste van de school ben. Dan loopt hij naar het huis van Mick, hij had afgesproken om wat bij hem te gaan drinken vanavond; Amber zou er ook bij zijn. Hij is benieuwd of ze nog contact met hem wil. Hij zal iniedergeval niks zeggen. Dan hoort hij gegil, het lijkt wel Amber! Hij luistert nog wat beter. 'Alsjeblieft hou op Mick, dit vind ik echt niet meer leuk. Je hebt me het uit laten maken met Sander en nu doe je dit! Ik wou dat ik nooit naar je geluisterd had, nu wil Sander nooit meer met mij praten. Fijn is dat' hoort hij Amber huilend schreeuwen. Het is donker in het huis van Mick, pikdonker. Alleen het raampje van Mick zijn slaapkamer staat een klein stukje los, daar komt het geluid vandaan. Zijn moeder is zeker weg.

Dan belt hij aan. Hij hoort ineens een harde klap en dan Amber huilen. Hij weet bijna zeker dat Mick haar geslagen heeft. Hij kookt bijna van woede. Hij belt nog eens aan. Dan verschijnt Mick boven uit het raam hangend. 'Ey Mick, ben je al bijna klaar?' 'We komen er zo aan' zegt Mick en doet het raam weer dicht. Nog geen 5 minuten later komt Mick naar beneden, ga jij maar alvast in de kamer zitten en pak maar wat drinken. Mick gaat weer naar boven, hij zegt wat tegen Amber. Als Sander heel goed luistert, kan hij het horen. 'Jij zegt niks tegen Sander, anders doe ik je de volgende keer nog meer pijn!' 'Ja Mick' hoort hij Amber met een gedempte stem zeggen.

Sander schrikt, wat doet Mick met Amber. Zijn Amber? Zijn vriendin? Hij baalt er echt stevig van dat Amber voor Mick heeft gekozen. Dan wordt de deur opengegooid, Mick staat in de deuropening. 'Pak maar wat drinken, ik moet even Amber ophalen van boven' knikt hij. Dan hoort hij nog een slag. 'Dat waag je nooit meer!' schreeuwt Mick tegen Amber. 'Sorry Mick' hoort hij Amber stamelen. Daarna komen ze benenden, Amber heeft een grote blauwe plek op haar gezicht. 'Wat is er gebeurd?' vraagt Sander nonchalant. 'Ik b-b-ben umm...' stamelt Amber, ze kan niet uit haar woorden komen en wordt knalrood als ze Sander ziet. 'Gevallen' vult Mick haar aan. 'Ja, op de grond' valt Amber hem bij. 'Zal wel' mompelt Sander. Hij wil haar niet meer, nu weet ik het zeker denkt Amber. Hij negeert mij volkomen. 'Wil je wat drinken?' vraagt Mick aan haar. 'Doe maar cola' stamelt Amber. Onee, nu is ze alleen in de kamer met Sander! Het liefst zou ze hem alles vertellen maar dan zou Mick haar echt vermoorden. 'S-s-ann-ddeerr' hakkelt ze. 'Wat is er?' zegt hij met opgetrokken wenkbrauwen. 'uhh' Amber kan niet meer uit haar woorden komen, een waas van tranen blokkeert haar zicht. 'Laat maar' fluistert ze. Dan komt Mick binnen, 'waarom huil je nou?' vraagt hij verbaasd. 'Ik weet het ook niet, het sletje is verdrietig' zegt Sander grijnzend. 'Sorry voegt hij er aan toe, het is je vriendin'. Ineens moet Amber overgeven, ze rent snel naar de gang. De eerst deur die ze vindt trekt ze open; de wc. Sander, kom alsjeblieft terug; fluisterd ze. Ik wil jou en niet Mick! kom alsjeblieft terug. Wat ze niet weet is dat Sander staat te luisteren. Hij moest toevallig ook naar de wc. De woorden raken hem diep, maar dan neemt hij een besluit; zij doet zelf zo sletterig. Ik kom niet terug, besluit hij in zichzelf. Hij wil haar dolgraag terug, maar daar is het nu te laat voor.

Als Sander weggaat is het 10.15 uur. Amber is heel treurig, haar beschermengel gaat weg. Nu gaat het niet goed' denkt ze. Maar ze zegt niks. Door een waas van tranen zwaait ze hem samen met Mick na. 'Wat heb jij nu weer, huilen omdat je exje weggaat?' zucht Mick geergend. 'Ja dat klopt' zegt Amber en veegt haar tranen weg. 'Kom maar' nodigt Mick Amber uit, 'Gaan we gezellig een film kijken'. Het is een hele mooie film en Mick is zowaar aardig maar ze kan haar aandacht er niet bijhouden. Deze film keek ze ook met Sander, maar dat was anders. Ze was toen niet bang, nu wel.

Als ze film eindelijk afgelopen is beveelt Mick: 'Nu moet je even je moeder bellen dat je hier blijft slapen'. 'Dat wil ik niet,' zegt Amber 'en de afspraak dan?'. 'Haha babe, die is er allang niet meer; pech gehad. Als hij jou nu nog terugwil dan is hij gek' Deze woorden raken Amber, Mick spreekt de waarheid maar het komt hard aan. 'Als je nu niet belt, doe ik je nog meer pijn' zegt Mick. Hij drukt Amber de telefoon in de handen. Ze belt snel haar moeder op, die vindt het wel goed. Ze heeft nu ook nachtdienst. 'Dan ben je niet alleen thuis' zegt ze als laatst. Was het maar zo, was ze maar alleen thuis; of met Sander. 'Geweldig' zegt Mick. 'Ik heb een idee, we gaan nog één keer naar boven en deze keer doe je echt je best of ik zal de leiding nemen'. Amber wordt misselijk bij die gedachte. 'Hier heb je eerst nog even wat water, je ziet er witjes uit' biedt Mick aan. Dat vindt Amber zo raar aan Mick, hij heeft 2 gezichten; het ene moment is hij heel aardig en het andere moment wil hij haar wel doden. 'Dat eerste dan maar' zegt ze met een waterige stem. Ze gaan naar boven. Mick drukt Amber op bed en dan begint het, wat ze niet doorhebben is dat het luikje nog steeds openstaat.

Sander is zijn jack vergeten, hij kwam er pas thuis achter. Als hij Mick opbelt neemt er niemand op, geen wonder die hebben natuurlijk alleen oog voor elkaar. Hij besluit er nog even langs te gaan. Hij rijdt zijn scooter uit de garage en gaat naar Micks huis. Hij hoort geschreeuw, alweer! Hij luistert nog eens beter. 'En nu doe je dat topje uit, anders krijg je een klap' hoort hij Mick schreeuwen. 'Alsjeblieft Mick, nee' probeert Amber nog. Dan hoort Sander dat er een schaar wordt gepakt en het topje stuk wordt geknipt. 'Zo ben je nog mooier' zegt Mick. Sander belt aan. 'Wie is daar?' hoort hij Mick schreeuwen. 'Ik ben mn jack vergeten' schreeuwt Sander terug naar boven. Mick doet de deur los. 'Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin' liegt Sander om de stilte te doorbreken. 'Heel erg' zegt Mick, 'Ze is helemaal geweldig'. Wat hij niet door heeft is dat Amber meeluisterd, Sander ziet haar wel. Met een paar bange ogen kijkt zij hem aan.

Mick ziet het ook. 'Als de sodemieter naar boven' schreeuwt hij. Amber weet niet hoe snel ze boven moet komen. 'Ben je niet te hard voor dat sletje?' vraagt Sander. 'Nee hoor, disipline is de sleutel tot alles' grijnst hij. 'Ik ga maar weer eens, doei Amber' schreeuwt hij naar boven. 'Dag' schreeuwt ze terug. 'Hoe haal je het in je hoofd om naar beneden te komen?' vraagt Mick boos. 'Mag dat hier ook niet meer?' 'Nee dat mag niet, Sander hoeft niks te weten'. En dat hoorde Sander, die zijn scooter net van het slot wou halen. Hij had het gevoel dat dit niet helemaal goed zat.

Amber is ineens moe, heel moe. Ze valt zo in slaap. Het slaapmiddel heeft gewerkt, denkt Mick. Hij bindt haar vast aan de pilaren van het bed en trekt haar kleren uit, behalve haar onderbroek. Dan begint hij foto's te maken. Heb ik mooi wat te pronken, denkt hij. Na een kwartiertje komt Amber bij bewustzijn. 'wazaa Mick, maak me los' schreeuwt ze histerisch. 'Wat ben je aan het doen?' vervolgt ze daarna. 'Als je niet luistert, dan plaats ik deze fotos op Hyves'. 'Doe dan niet!' smeekt ze. 'Dat zullen we zien, als je nu niet je best doet heb ik nog wel wat vrienden die je ook wel willen zien'. 'Ik doe mijn best' stamelt Amber. Ze probeert om het Mick zo goed mogelijk naar zijn zin te maken. 'Zo is het goed' zegt Mick. 'Ga maar even douchen' vervolgt hij. 'shampoo kun je van de planken pakken'. Als Amber gedoucht is, heeft ze het gevoel dat het niet veel geholpen heeft. Ze voelt zich nog steeds hardstikke vies, ze zegt het maar niet tegen Mick. Ze heeft een angst voor hem, angst voor wat hij gaat doen met haar. 'Voor vanavond is het klaar, wil je bij mij in bed slapen of op een vouwbed?' vraagt hij. 'Vouwbed' antwoordt Amber, ze wil absoluut niet bij hem in bed slapen; de gedachte alleen al!

De volgende dag ligt ze toch bij Mick in bed, in zijn armen. Er komt ineens veel naar boven, hoe ze met Sander lag; dat vergeet ze nooit meer. Volgens mij heeft Mick haar gewoon uit haar bed getrokken, ze wil niet weten wat hij met haar gedaan heeft. Er ligt een briefje op de grond; 'Lieve Am, als je wakker bent mag je douchen als je wilt en er staat ontbijt beneden, pak dat maar. xxx Mick. Ze gaat maar eerst douchen, ze voelt zich na het douchen nog steeds vies. Als ze aan de keukentafel zit te eten, staat Mick ineens achter haar. 'Was je al aan het eten?' vraagt hij liefjes en slaat een arm om haar heen. Dan geeft hij haar een zoen. 'Mick, we moeten praten; dit gaat veel te ver. Je zit aan mij, zonder dat ik het wil, je slaat mij en nog een hele hoop andere dingen. Ik wil geen verkering met je, sorry' Mick ontploft, hij schopt en slaat haar overal waar hij haar raken kan. Ze ligt net in een hoekje van de keuken als ze een bekend gezicht ziet voor het raam; Sander. Mick mag niet weten dat hij er is, dus ze kruipt verder de keuken in. 'Vieze slet, jij wilt alleen maar met die Sander, ik heb je de nacht van je leven bezorgd en nu wil je nog niet met mij! Ik zal je pijn doen, tot je wilt!'. 'Onee dat ga je niet doen' de stem van Sander. 'Sander' huilt Amber. 'Laat Amber gaan, onmiddelijk!' schreeuwt Sander ineens. Amber kruipt steeds verder in het hoekje. 'Waarom zou ik?' ze wil verkering met mij. 'Ik heb jullie wel gehoord hoor, jij hebt haar gedwongen en vervolgens heb jij haar geprobeerd te verkrachten' vervolgd Sander. 'Helemaal niet waar!' verdedigd Mick en begint haar weer te schoppen en te slaan. Amber duikt in elkaar. Sander pakt zijn mes, 'Waag het één keer!' schreeuwt hij. Mick stopt, eindelijk. Amber kan het wel uitschreeuwen van blijdschap. Sander gaat naar Amber toe, het mes op Mick gericht, tilt haar op en samen lopen ze naar buiten. 'Laat Amber zelf kiezen' stelt Mick voor. 'Wedden dat ze mij kiest?' vervolgd hij. 'Ik kies .. voor Sander' zegt Amber fluisterend. 'Jij hebt mij altijd pijn gedaan, Sander nooit'. Daarna lopen zij en Sander hand in hand weg.

'Kom we gaan naar mijn geheime plek, je moet me een hoop uitleggen' legt hij haar uit. Amber is niet meer goed wakker, ze is in een soort van roes. Eindelijk vrij! het dringt tot haar door en ze wordt weer wakker. 'O, Sander je bent geweldig' zegt ze. Ze leunt tegen hem aan.

Na een klein kwartiertje komen ze bij Sanders geheime plek aan. Ze vindt het jammer dat ze niet meer tegen Sander aan kan leunen. Ze volgt hem naar binnen.

'Mick had jou dus gevraagd om het uit te maken met mij en met hem te gaan?' vraagt Sander. 'Hij heeft me gedwongen. Hij zei dat hij jou anders iets zou aandoen. O Sander ik was zo bang!' 'Dat begrijp ik' zegt Sander en drukt dan zijn lippen op de hare. 'Ik heb je zo gemist,' zegt hij daarna. 'ik kon gewoon niet zonder je'. Sander ziet Amber stralen, dat doet hem heel goed.

Ineens denkt Amber aan Mick. Hij zag er best zielig uit. Ze hebben nog even liggen praten gisteren avond. Sander merkt het. 'Wat is er meissie?' vraagt hij. 'Het klinkt raar, maar Mick leek echt heel zielig thuis. We hebben gepraat en zijn ouders zijn nooit thuis. Ook over andere dingen'. 'Heb je nog gevoelens voor hem?' vraagt Sander met ingehouden woede. 'Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant ben ik echt blij dat wij wat hebben' glimlacht Amber. 'Dus ik ben je tweede keus!' zegt Sander boos, 'Ik wilde je helpen en ik vond je leuk, maar je bent nog steeds een vieze slet'. 'Ga weg, ik wil je nooit meer zien!' Amber schrikt. 'Sander alsjeblieft, ik meende het niet. Nu vermoordt Mick mij zeker'. 'Dat is dan jou probleem' zegt hij koeltjes, 'en denk maar niet dat ik je tegen Mick ga beschermen; je vond hem toch geweldig? Ga maar fijn met hem'. 'Je kunt verrekken!' vroeg hij toe. Sander duwt Amber naar buiten, zelf loopt hij naar huis. Hij laat Amber achter.

Amber is verdrietig. Ze snapt het niet, laat ze zich weer door Mick inpakken? Mischien heeft hij diep in zijn hart wel iets goeds. Hij klonk tenminste oprecht gisterenavond.

Hoofdstuk 8

De volgende dag gaat Amber bang naar school. Ze is doodsbang voor Mick. Op MSN wilde Sander nog steeds niet met haar praten, uiteindelijk blokkeerde hij haar zelfs. Als ze op school aankomt ziet ze Mick en zijn clubje, het lijken wel steeds meer te worden iedere dag. Amber wil snel naar binnen lopen, maar Mick heeft haar al gezien. 'Babe, kom eens' roept hij. Maar Amber wil zich niet laten commanderen en loopt naar binnen. Dan ziet ze hem met wat foto's zwaaien. Hij wil ze aan zijn clubje laten zien. oliebol! het zijn die foto's van haar! Snel loopt ze toch naar Mick toe. 'Hoi' zegt ze. 'Mag ik de foto's terug?' stamelt ze. 'Na school, babe. Je kunt ze ophalen bij het park, daar zijn wij dan ook. In het tunneltje'. 'Oke' mompelt Amber. Van haar zelfverzekerde karakter is niks meer over. 'Kom maar bij ons zitten' nodigt Mick uit. Als ze zit, slaat hij een arm om haar heen. Ze laat het toe, ze is doodsbang dat Mick haar anders iets zal doen. Ze weet dat ze volledig onder Micks macht staat, daar valt niks aan te doen. 'Ik ga naar binnen' meldt ze even later. 'Blijf nog even zitten' beveelt Mick. 'Ik bepaal zelf wat ik doe!' zegt Amber zo dat iedereen het kan horen. Dan wurmt ze zich uit de omhelzing van Mick en rent naar binnen. 'Sander' fluistert ze. Ze gaat naast hem staan, maar Sander loopt weg. Dat ziet ze door een waas van tranen. 'Sander' roept ze nog een keer. Sander kijkt haar vuil aan. 'Teddybeer op!' snauwt hij en loopt weg. 'Ga maar mooi naar je vriend' zegt hij als laatste.

In de pauze doet Mick heeft vervelend. Ze kan niks zeggen. Als ze wat wil zeggen, geeft Mick haar een zoen zodat ze niks kan zeggen. Op een moment is ze het zo zat, dat ze Mick een klap in het gezicht geeft. Bijna direkt daarna geeft hij haar een stomp in haar buik. 'Moet je maar luisteren' zegt hij lachend.

Na school gaat ze met Mick en het clubje mee. Ze heeft er een heel slecht gevoel over. Ze moet bij Mick achterop, want haar fiets hebben ze laatst gestolen. Mick blijkt haar fiets te hebben meegenomen. 'Hier babe. Je mag hem terughebben, maar geen geintjes!' grijnst hij. 'Dank je wel!' zegt Amber. 'Nu verdien ik toch zeker wel een zoen?' vraagt Mick bevelend. 'Tuurlijk' zegt Amber treurig en geeft hem toch maar een zoen. Daarna gaan ze met de hele groep naar het park. Ze ziet ze dat Achmed en Sander er niet zijn. 'Waar zijn die?' vraagt ze. 'Praat maar niet over die Teddybeers' zegt hij. 'Het zijn gewoon vieze meelopers. En met mij heb je veel meer lol dan met die Sander, of niet?' antwoordt Mick. De woorden van Mick raken Amber diep, hoe kan hij zo gemeen zijn! Als ze in het park zijn aangekomen, geeft Mick haar de foto's. 'Je moet wel wat terugdoen' grijnst hij weer. 'De andere jongens willen je ook zo graag zien' grijnst hij. 'Nee, Mick' huilt Amber. 'Je hebt geen keus' Mick is boos. Mick tilt haar op en zet haar in een hoekje van de tunnel. 'Kleed je nou maar uit!' snauwt hij, 'Of moeten we de helpen?'. 'Mick alsjeblieft!' smeekt Amber. Maar Mick is al begonnen. 'Je hebt geluk dat ik geen schaar bij me hebt, anders had je geen kleren meer gehad.' 'Mick!' smeekt Amber huilend. Ze is totaal overstuur. 'De foto's krijg je terug als je lief bent' zegt hij en hij zoent haar een tijdje. Amber kan niks anders doen, dan het toe te laten. 'Jongens, ga maar in de rij staan. Omstebeurten' zegt hij tegen de jongens. 'Ik blijf er wel bij. Doe wel je best' zegt hij tegen Amber. Maar Amber is er niet gerust op. Als eerste komt Stefan, hij is hardstikke wild en doet haar veel pijn. Als ze zich probeert te verzetten, doet Stefan steeds ruiger. 'Leuk meisje hoor, Mick' zegt hij. 'Ja, het is een sletje eh?' zegt Mick grijnzend.

Na een uur is Amber zo moe dat ze bijna instort. Als laatste kwam Mcik nog, hij deed haar heel veel pijn en dwong haar constant. Dit kan zo niet doorgaan! denkt Amber. 'Vandaag deed je niet goed je best, dus morgen moet je het opnieuw doen!' beveelt Mick. 'Mick, alsjeblieft!' smeekt ze met haar laatste krachten. 'Je weet het best' antwoordt hij.

Hoofdstuk 9
De volgende dag probeert Amber weer contact te maken met Sander. Hij negeert haar nog steeds. 'Dit gaat niet goed, Mick vermoord me binnenkort; dat voel ik gewoon' zegt ze door een waas van tranen en loopt weg. Deze woorden raken Sander diep en ze doen heel erg veel pijn. Hij twijfelt hevig aan zichzelf.

De dag vliegt voorbij. Ze krijgt 100en vragen van iedereen, over Mick en Sander. Gelukkig lukt het haar om niks los te laten. 's Middags heeft Mick haar fiets niet meegenomen. 'Je deed gister niet je best, dus je gaat mooi bij mij achterop' zegt hij vals. 'Help Sander!' schreeuwt ze. Maar Sander doet net of hij niks hoort. Amber merkt dat hij wel geluisterd heeft, ze ziet dat Sander hen nakijkt. Sander besluit om eens een kijkje te nemen, hij vraagt of Achmed met hem meegaat. Hij voelt zich verplicht om Amber te helpen. Hij ziet dat Mick Amber meesleurt naar het tunneltje. Hij gaat boven op het tunneltje zitten, zo kan hij mooi meeluisteren. 'Kleed je uit!' hoort hij Mick bevelen aan Amber. 'Mick alsjeblieft, gisteren was al erg'. 'Je hebt geen keuze babe' zegt hij, trillend van woede. 'Ik ben de enige jongen op school die je nog wil. Die Sander zal nooit meer tegen je willen praten' sist Mick. 'Je behandelt me als een speelpop en het allerergste: Je hebt mij het laten uitmaken met Sander!' schreeuwt Amber. 'Blijf van me af!' hoort Sander even later. Dan een harde knal. Mick heeft Amber geslagen. 'Jongens, ze is buiten bewustzijn; help me even met uitkleden!' schreeuwt hij naar buiten. 'Dat doe je niet!' galmt Sanders stem door de gang..

'Wat doe jij hier?' vraagt Mick verbaast. 'Ik kom voor Amber, jij behandelt haar echt heel erg, dat weet je zelf ook wel!' 'O, dat sletje. Tja, ze is mijn eigendom. Daar kun je niks aan veranderen. Of je moet haar kopen'. zegt hij grijzend. 'Ik ben je eigendom helemaal niet!' schreeuwt Amber boos, waarop de een stomp krijgt van Stefan midden in haar maag. Ze krimpt ineen. 'Blijf van haar af!' schreeuwt Sander. 'Als ik geld van je krijg is ze van jou' zegt Mick. 'Hoeveel?' vraagt Sander. '10 euro'. Sander denkt na, wat is dit? Iemand verkopen voor 10 euro! Maar hij geeft Mick snel het geld. Daarna neemt hij Amber mee, ze is helemaal overstuur.

'Ik wil je nooit meer kwijt' zegt Amber buiten. 'Sorry, ik had het anders moeten doen' verontschuldigd ze zich. 'Ik laat je nooit meer gaan!' zegt Sander charmant. En dan is er die zoen. Ze horen Achmed zelfs niet praten, zó gaan ze in elkaar op. Als ze klaar zijn moeten ze allebei blozen. 'Je bent helemaal rood' glimlacht Amber tegen Sander. 'Door wie denk je dat dat komt?' vraagt hij lachend. 'Gaan jullie mee?' vraagt Achmed. 'Ik ga naar de ijssalon toe voor een ijsje, ik trakteer wel' voegt hij toe. Even later zitten ze buiten aan een tafeltje, Sander en Amber dicht tegen elkaar. Ze delen samen een ijsje. Dan komen Natasja en Dewi ineens aangefietst. 'Heee Ammm!' schreeuwen ze al vanuit de verte. 'Natas, Deeewww!' schreeuwt ze terug. 'Ze mogen wel hier komen zitten of niet?' vraagt ze poeslief aan Sander, met pretlichtjes in haar ogen. 'Nou dan mag niet' lacht Sander en geeft haar een zoen. Daar komen Dewi en Natasja al aan. 'Ook ijs?' biedt Achmed aan. 'Jaaa, doe maar aardbei' zeggen ze bijna tegelijk. Ze proesten het uit. 'Tussen jullie is het ook dik aan, of niet?' vraagt Dewi grijzend. 'Wil je het echt weten?' vraagt Sander. Dan drukt hij zijn lippen op die van Amber, 'Ja dus, probeert ze nog snel te zeggen voordat Sander zijn lippen op die van haar kan leggen. Zo gaan ze een tijdje door met zoenen. Dewi en Natasja zijn heel blij voor hun vriendin. 'Maar nu even ter zake,' begint Sander. 'Am, ik zou echt naar de politie gaan. Hij heeft je totaal gebruikt!' 'Laten we eerst morgen dat even tegen Mick zeggen en daarna gaan we gelijk, oke?' vraagt Amber lief. 'Oke' antwoordt Sander. 'Dan zeggen we het morgen gelijk'.

Na een uurtje vinden ze het ook mooi geweest en gaan ze naar huis. 'Zal ik je thuisbrengen?' vraagt Sander. 'Ik wilde eigenlijk vragen of jij vannacht wilde blijven slapen, bij jou voel ik me echt veilig' zegt ze blozend. 'Als je dat wilt' lacht Sander. 'Je hebt nog wel wat spullen bij mij liggen' antwoordt Amber. Dan gaan ze naar Ambers huis. 'We vertellen het eerst aan je ouders, die hebben het recht om het te weten' beveelt Sander. 'Oke' stamelt Amber. Ze is bang voor hun reactie, straks mag ze niet meer met Sander omgaan! Als ze alles vertelt hebben zijn Ambers ouders eerst boos op Sander, later niet meer; hij heeft haar immers gered van Mick. Ze vinden ook dat ze morgen gelijk naar de politie moeten gaan. 's Nachts blijft Sander bij Amber slapen. Ze slapen samen op een 2 persoons luchtbed. Ze praten en zoenen bijna de hele nacht door. Wat heb ik toch geluk met Sander, denkt Amber.

Als ze 's morgens wakker worden is het nog maar 7 uur. Ze moeten toch naar school vandaag. Ze besluiten naar de kinderboerderij te gaan, om mee te helpen met de dieren te voeren. Bijna komen ze te laat voor school, zo ingespannen zijn ze bezig. Op school treffen ze Mick bij het hek aan. 'Kom je even mee?' vraagt Amber. De bel gaat. 'Ach, die les boeit me weinig' zegt Amber 'ik spijbel wel'. Achmed wil wel naar de les, hij is al zo vaak te laat gekomen; anders krijgt hij strafwerk. Sander blijft dicht bij Amber. Ze nemen Mick mee naar het bankje. 'Mick, we bellen straks de politie. Je hebt Amber mishandelt en gebruikt, daar kun je je niet uit Komkommeren.' 'Ik heb er wel spijt van, ik wilde je echt niet dwingen. Maar je bent gewoon zo leuk!' 'Maar ik heb nu met Sander en niet met jou' vult Amber aan. 'Maar we kunnen toch wel vrienden zijn met zijn allen?' vraagt Mick. 'Sorry eerst niet, ik moet het nog allemaal verwerken' zegt Amber. 'Dan niet' zegt Mick koeltjes en loopt door. 'Maar als je straf voorbij is, dan mag je gerust bij ons komen hoor' schreeuwt Amber hem nog na. Dit hoorde Mick, hij kijkt om en er verschijnt een glimlach op zijn gezicht.

Amber is moe, erg moe. Ze heeft alles aan de politie vertelt. Mick moet een week in de cel en dan nog een taakstraf van 200 uur. De politie nam het hoog op. 'Zal ik je vannacht gezelsschap houden?' vraagt Sander charmant. 'Niets liever, maar ik wil alleen wel slapen' lacht Amber. 'Haha, is goed hoor' antwoordt Sander.

Die nacht verloopt rustig. De volgende morgen is het zaterdag. Amber heeft 0% slaap meer en om half 10 wekt ze Sander. 'He lieve schat van mij. Opstaan!' fluistert ze in zijn oor. Hij wordt gelijk wakker. 'Ik heb een idee, ga je vanavond mee naar die disco?' vraagt ze Sander. 'Meid, ik moet eerst nog even wakker worden' zegt Sander verward. 'Ik zie je zo beneden wel een keer' zegt ze, 'je kunt douchen trouwens'. 'Als je wilt dan' zegt ze grijnzend. Na 10 minuten komt Sander beneden. 'Ik ga vandaag nog even naar huis, ik moet nog een schoolopdracht maken' zegt hij tegen Amber. Na het ontbijt gaat hij gelijk weg op zijn fiets. 'Ik pik je vanavond om half 8 op' vervolgt hij.

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:29

Leuk stuk, gelukkig zijn ze weer samen!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:32

Ik vind het niet zo'n goed verhaal, sorry. Vooral aan het begin gebruikte je verleden tijd en tegenwoordige tijd door elkaar. Doordat je met weinig details vertelt en alles een beetje van de hak op de tak gaat, komt het op mij ongeloofwaardig over. Dat meisje komt op mij aan het begin een beetje naïef over, als ze meteen het helemaal voor Sander opneemt terwijl ze hem maar één dag kent. En daarna is ze meteen heel erg bang voor Mick, omdat hij haar heeft omhelsd.. Het gaat imo allemaal een beetje te snel.
Later vind ik dat Sander wel heel laat door heeft wat er gebeurt.
Sorry voor al het negatieve commentaar, succes met je volgende stukken iig.

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:15

Ik vind het een spannent verhaal. Ik lees morgen verder!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:16

ik vind het een goed verhaal!
heb allee delen aan een stuk gelezen!
ik kan niet wachten op het volgende deel!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:32

Ik vind t een lekker verhaal, leest goed door. Ben benieuwd naar t volgende, ik lees morgen even verder.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:33

Sorry, ik vind het erg nep. Het eerste stuk vond ik wel redelijk realistisch, maar dit is echt onzinnig aan het worden. Ook in de tijd waar je het doet, het meisje komt op school, en de volgende dag heeft ze verkering.

Verder sluit ik me aan bij Chrisje92.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 07:10

Hoezo dat tt en vt? En ik geloof niet dat het echt zo slecht is. Het gaat mischien wat snel. Maar waarom krijg ik op een andere site dan wel 1300 kijkers en bijna 120 reacties?

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:37

Je verhaal is alles behalve realistisch. Iedereen is hartstikke naïef. Ook ga je met een noodtempo door je verhaal heen.
Probeer het verhaal vanuit 1 persoon zien of uit meerdere personen.
Laat gedachten en gevoelens meer naar voren komen.Wat Amber overkomt is een behoorlijke traumatisch ervaring, dan klap je dicht, je raakt in een depressie, je haat die persoon. Nu is ze alleen bang en zodra ze bij Sander is, is ze behoorlijk vrolijk voor iemand die zo'n ervaring achter de rug heeft.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:50

Het is op zich best een goed verhaal maar het laatste stuk wat je hebt gepost komt gewoon ontzettend onrealistisch over. Die Mick slaat haar helemaal in elkaar en dan nog zegt ze tegen Sander dat ze gevoelens voor hem heeft. Dat gaat er bij mij helemaal niet in, ook omdat ze verliefd is op Sander en dan toch zegt ze gevoelens te hebben voor Mick.
Ook op het laatst, ze gaat wel naar de politie, maar ondertussen mag Mick na zijn straf wel weer bij hun vriendengroepje komen. Hij heeft haar toch verkracht, samen met andere jongens in dat tunneltje. Dus dat soort dingen vind ik zelf echt heel onwaarschijnlijk.
Maar goed verder schrijf je wel goed.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:51

IK ga het ook lezen Haha!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 08:12

pintogirl schreef:
Hoezo dat tt en vt? En ik geloof niet dat het echt zo slecht is. Het gaat mischien wat snel. Maar waarom krijg ik op een andere site dan wel 1300 kijkers en bijna 120 reacties?

Openstaan voor kritiek is ook niet verkeer hoor Knipoog

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:52

Ik volgde dit verhaal ook al in de andere topic... en ik maar afvragen waar t vervolg kwam Knipoog

Maar het verhaal!! Ik vind de verhaallijn heel erg van deze tijd en je kan er een heel mooi verhaal van maken! Maar je moet niet zo van de hak op de tak gaan. Sommige dingen zijn gewoon niet geloofwaardig, of laat ik t anders zeggen... moeilijk te geloven...

zoals dit stukje:

'Kleed je uit!' hoort hij Mick bevelen aan Amber. 'Mick alsjeblieft, gisteren was al erg'. 'Je hebt geen keuze babe' zegt hij, trillend van woede. 'Ik ben de enige jongen op school die je nog wil. Die Sander zal nooit meer tegen je willen praten' sist Mick. 'Je behandelt me als een speelpop en het allerergste: Je hebt mij het laten uitmaken met Sander!' schreeuwt Amber. 'Blijf van me af!' hoort Sander even later. Dan een harde knal. Mick heeft Amber geslagen. 'Jongens, ze is buiten bewustzijn; help me even met uitkleden!' schreeuwt hij naar buiten. 'Dat doe je niet!' galmt Sanders stem door de gang..

'Wat doe jij hier?' vraagt Mick verbaast. 'Ik kom voor Amber, jij behandelt haar echt heel erg, dat weet je zelf ook wel!' 'O, dat sletje. Tja, ze is mijn eigendom. Daar kun je niks aan veranderen. Of je moet haar kopen'. zegt hij grijzend. 'Ik ben je eigendom helemaal niet!' schreeuwt Amber boos, waarop de een stomp krijgt van Stefan midden in haar maag. Ze krimpt ineen. 'Blijf van haar af!' schreeuwt Sander. 'Als ik geld van je krijg is ze van jou' zegt Mick. 'Hoeveel?' vraagt Sander. '10 euro'. Sander denkt na, wat is dit? Iemand verkopen voor 10 euro! Maar hij geeft Mick snel het geld. Daarna neemt hij Amber mee, ze is helemaal overstuur.

'Ik wil je nooit meer kwijt' zegt Amber buiten. 'Sorry, ik had het anders moeten doen' verontschuldigd ze zich. 'Ik laat je nooit meer gaan!' zegt Sander charmant. En dan is er die zoen. Ze horen Achmed zelfs niet praten, zó gaan ze in elkaar op. Als ze klaar zijn moeten ze allebei blozen. 'Je bent helemaal rood' glimlacht Amber tegen Sander. 'Door wie denk je dat dat komt?' vraagt hij lachend. 'Gaan jullie mee?' vraagt Achmed. 'Ik ga naar de ijssalon toe voor een ijsje, ik trakteer wel' voegt hij toe. Even later zitten ze buiten aan een tafeltje, Sander en Amber dicht tegen elkaar. Ze delen samen een ijsje.

ik moest het stukje 3 x lezen voordat t echt doordrong. Ze is eerst bewusteloos, daarna kleden ze haar uit. Dan is ze opeens wakker en zoent ze later met Sander en gaan helemaal in elkaar op, terwijl ze net verkocht is! en dan gaan ze nog vrolijk een ijsje eten...

Niet echt geloofwaardig.

en dan dit stukje:

Als ze na school naar Ambers huis fietsen om de spullen van Sander op te halen, zien ze Mick met zijn clubje jongens, op brommers. Ze wordt heel bang, Sander merkt dat. 'Kom maar dicht naast mij fietsen' biedt hij aan. Maar Mick en zijn clubje heeft ze al gezien..

Vliegensvlug komen ze naar hun toe en sleuren Amber van haar fiets af, dan beuken ze met zn allen op haar in, ze schoppen, slaan, trappen en doen nog veel meer dingen om haar maar pijn te doen, daarna willen ze haar de bosjes insleuren. 'Nu kan ze bewijzen dat ze een slet is' zegt Mick luid lachend. Dat nooit! Amber gilt haar longen uit haar lijf, ze schopt zo hard ze kan; maar het helpt allemaal weinig. Voorbijgangers durven niks te doen. Sander loopt naar Mick toe. 'Kan dit nou echt niet op een normale manier?' sist hij hem toe, 'moet het weer zo, waarom pak je haar en niet mij?'. 'Dat weet je best, vuile flikker' schreeuwt Mick terug, 'Jij hebt haar gewoon van MIJ afgepakt' 'Wtf is dit?' Verder komt hij niet. 'Sander help me alsjeblieft' hoort hij Amber schreeuwen. Hij aarzelt geen moment en trekt zijn mes uit zijn zak, die hij altijd bij zich heeft voor in noodgevallen. 'Wie nog met 1 poot aan haar komt, die komt er niet best van af' Daar schrikken de jongens van. Ze laten Amber liggen in de bosjes en gaan ervandoor. Ambers fiets nemen ze mee. 'Eigen schuld, moest je maar meewerken' sist Mick tegen Amber.

Sander treft Amber half huilend en half naakt aan in de bosjes. Haar shirt hebben ze uitgetrokken en er zit een scheur in haar broek. 'Je bent echt net op tijd' huilt ze, tranen van geluk, omdat ze Sander ziet, lopen over haar wangen. 'Ik breng je met alle plezier thuis' klinkt het uit Sanders mond. 'Ja, dat is waar ook; we gingen jou spullen ophalen eh? ' Amber moet lachen. 'Kun je lopen?' 'Nou ik ben helemaal bont en blauw maar dat moet wel lukken' grijnst Amber. Voorop, bij Sander op de stang, gaat ze zitten. Ze leunt tegen Sander aan.

ik snap t niet, zo fietsen ze samen. A wordt in elkaar geslagen en getrapt en S staat erbij en kijkt ernaar en daarna zegt hij EINDELIJK stoppen en zegt A. je bent echt net op tijd. Maar... hij stond daar toch de hele tijd? Ik zou echt pissig worden, omdat hij zo laat ingreep!

Maar ik kijk uit naar het volgende stuk!! Ik zeg eerlijk, ik doe het je niet na, maar ik lees graag... dus positief feedback van een lezer!! Haha! Succes verder! Lachen

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:38

ik vind het wel een heel mooi verhaal!