[FB] 1e keer serieus photoshoppen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FB] 1e keer serieus photoshoppen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:18

Schoolopdrachtje: We kregen een foto van een regenachtige straat met een wandelend echtpaar. En een foto van een vrouw met een paraplu. De vrouw met de paraplu moesten we zo in de achtergrond shoppen dat ze erbij paste en er dan nog wat aan klooien met effectjes.

De vrouw was redelijk fel gekleurd, en de achtergrond blauwig, dat moest goed passend gekleurd worden dus. Verder de weerspiegeling van de vrouw op de natte straat erbij geshopt, scherpte en scherpte-diepte aangepast, en wat met effectjes gespeeld wat ik er goed bij vond passen.

De originele foto's staan als het goed is nog in de lesmateriaalmap op school, maar daar kan ik via thuis even niet bij.

Eindresultaat:
Afbeelding

Eerder stadium (voor effect): http://i36.tinypic.com/s2bewm.jpg

Commentaar en tips zijn welkom.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-08 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

opgeheven

Re: [FB] 1e keer serieus photoshoppen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:19

ik snap nog steeds niet hoe jullie dat allemaal doen, mooi hoor!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:22

Je poppetje staat de verkeerde kant op als je kijkt naar de regen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:23

Haha ja dat viel mij ook op. Vind hem wel erg gaaf!

Ben overigens wel benieuwd naar de originelen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:25

Verkeerde kant op? Ze staat toch juist met dr paraplu tegen de regen in? Of ben ik heel blind. *LOL*

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:27

Ja, maar ze hangt eraan of de wint eronder komt. En die komt van links, want de regen valt van links naar rechts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:29

Ooh op die manier. Ja okee die snap ik. Maar de foto was helaas zo en ik vond het wel mooi dat ze zo helemaal in de regen zit alsof ze denkt van: 'Verfrissing!' Haha. Dat ze dus zegmaar die paraplu expres een beetje van zich weghoud.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:30

Oh haha. Ja dat kan ook Tong uitsteken

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:34

Juul schreef:
Ooh op die manier. Ja okee die snap ik. Maar de foto was helaas zo en ik vond het wel mooi dat ze zo helemaal in de regen zit alsof ze denkt van: 'Verfrissing!' Haha. Dat ze dus zegmaar die paraplu expres een beetje van zich weghoud.

Ik vind het meer lijken dat ze de paraplu niet meer kan houden omdat het zo hard waait en dus staat ze verkeerd om, of komt de regen van de verkeerde kant. Imo is dat goed te zien aan haar houding. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:35

Aan de ene kant ben ik het met je eens Avenance. Maar aan de andere kant laat haar hoofdhouding weer duidelijk iets anders zien: Genieten. 't is een lastige plaat, dat ben ik zeker met jullie eens. Maar dat vind ik eerlijk gezegt ook wel leuk eraan. Ja

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:39

Tja, nog eens kijken.

[edit] Ben het nog steeds niet met je eens, vind het er meer oplijken dat ze, door een onverwachtse sterke (ruk) wind, de controle kwijt is en daardoor 'meegesleurd' wordt, vandaar haar hoofdhouding.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:40

Juul schreef:

Zo zat ik er ook naar te zien ja. Idd in de zin van "Verfrissing!". Wat mij betreft staat ze goed Knipoog

Leuk gedaan! Is op zich nog best lastig, dit soort opdrachten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:45

Misschien kan de TS de vrouw nog een keer spiegelen en die versie ook plaatsen? Dan is er een 'verfrissing' versie en een 'help mijn paraplu waait weg' versie?

Ik vind het in ieder geval knap werk Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:07

Thanks! Ik ben morgen vrij, maar ga woensdag even op school die bestandjes over zetten naar m'n laptop en er dan nog wel even mee knutselen voor de andere versie. Ja

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:16

Wat grappig om te zien zeg! Dat schilderachtige kan de bewerking heel goed hebben. Ben bang dat het anders niet mooi in harmonie was geweest - na het hebben gezien van je eerdere stadium -. Super afgewerkt. Ontzettend gave opdracht ook!
De misschien wat verkeerde stand van de vrouw, stoort me niet.

Wat mij betreft een vette 9! Ja

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:59

je hebt er echt een dikke filter over heen gegooid niet? Nee ik vind het absoluut niet mooi..Je kan zien dat ze erin is geplakt, en ze staat idd gewoon de verkeerde kant op (staat anders wel heel vreemd te verfrissen.. ) spiegelen zou ik een betere optie vinden. Verder vind ik t geen foto meer, maar een wazige plaat door die filters.. ik had toch meer scherpte gezien, in plaats van de regen meer te verduidelijken door dit effect. Mjah, ik ken photoshop.. en ik ben kritisch:) Voor een eerste bewerking vind ik m wel oke:) ( als dat zo zou zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:15

Dankje Esmee!

Pinuts: 1e serieuze bewerking idd. Regen zat niet in het origineel, daarom heb ik dit effect gepakt. Grappig dat sommige mensen vinden dat ze goed staat, en anderen niet. Iedereen ziet er wat anders in. Heb hem al aan meerderen ook laten zien. Vind ik leuk! Als ik haar zou spiegelen zou ze nog minder kloppen. Sowieso al omdat ze dan met haar voeten 'tegen de weg op' staat. En we moesten haar deze kant op erin plakken, dus tja. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:51

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:28

Juul schreef:
Dit zijn de originelen. Misschien dat iemand van jullie haar er de andere kant om in kan shoppen? Ik heb nu even geen tijd. Nagelbijten / Gniffelen

http://i38.tinypic.com/2qa1iro.jpg
http://i37.tinypic.com/4lplyu.png

Dat kan wel, maar dan wordt het toch een bewerking van iemand anders Lachen ? Het mooiste is het dan om vanaf het begint te beginnen... anders wordt het knip en plak werk Tong uitsteken

Over de bewerking zelf; te makkelijk in mijn ogen. Door de filter worden de dingen die helemaal verkeerd zijn (om de kleuren en belichting realistisch te maken ) verdoezeld. Maargoed, dit is natuurlijk ook een kwestie van smaak dat ik het niet mooi vind (filter) Lachen

Ik had om de kleuren op elkaar te laten lijken met de mevrouw en de achtergrond, eerst zwart wit gemaakt, dan gaan 'inkleuren'. Om regen te krijgen: http://www.entheosweb.com/photoshop/rain_effect.asp (als je met Photoshop werkt)

Idd, een leuke opdracht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:31

We moesten een filter gebruiken, vandaar. Lachen En ik vond deze het mooiste effect geven.

Bewerking van iemand anders? Sommigen wilden weten hoe het er andersom uit zou zien, dat mogen ze best uitproberen met die originelen. Ik ben tevreden over mijn eigen bewerking. Lachen

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:46

Juul schreef:
We moesten een filter gebruiken, vandaar. Lachen En ik vond deze het mooiste effect geven.

Bewerking van iemand anders? Sommigen wilden weten hoe het er andersom uit zou zien, dat mogen ze best uitproberen met die originelen. Ik ben tevreden over mijn eigen bewerking. Lachen

Hmm oke, maar omdat je zei dat jij zelf even geen tijd had, had ik begrepen dat jij het ook zelf zo gaan doen. Lachen Ik heb wel zin om even te klussen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:48

Ik zou er eerst wel even aan gaan sleutelen ja. Maar ik heb nu dus niet echt tijd. Lachen *Ja, wel tijd om te bokken, maar ben ondertussen aan het tekenen op school. Huilen van het lachen Leuk als jij het wil proberen!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:30

Hierbij dan de andere kant... vind inderdaad als de vrouw zo staat wat beter passen Lachen

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:34

En dit vind ik dus niet passen. Tong uitsteken De regen gaat naar boven, de paraplu 'waait' omhoog. En ze is veel groter in vergelijking met de mensen achter haar. Vind mijn versie dan echt beter kloppen qwa houding. Maar dat is mijn idee. Lachen

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:57

Ik vind de bewerking van Lipydo beter, misschien dat de dame met de paraplu nog meer naar de voorgrond kan, maar vind het er zeker beter uitzien.