[FOTO] 2 katten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] 2 katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:13

Van de week 2 mooie katten voor m'n lensje gehad. Boris en Boefie van K_im. Even een hele kleine selectie van die avond. Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Canon EOS 450D met 18-55mm en 55-200mm objectieven.

Ben benieuwd naar reacties. Ja

_Nelleke_

Re: [FOTO] 2 katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:57

Leuke foto's zeg! Vooral die 2e, de achtergrond in dezelfde kleuren als de ogen van de kat Haha! Wel jammer dat ie een halsbandje draagt, dit is het enige wat ik vind storen.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:00

Hele mooie foto's!
Alleen het halsbandje vind ik ook storend, vooral bij de foto's met gras op de achtergrond. Die komen zo mooi natuurlijk over en dan maakt zo'n halsbandje het beeld net iets minder.

De eerste en vierde foto vind ik beide erg mooi gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 07:56

Dankje! Halsbandje was me zelf eerlijk gezegt nieteens opgevallen. Haha! Maar idd, nu jullie het zeggen.. Weet eigenlijk niet of die af had gemogen ook.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:10

Nog enorm bedankt voor de foto's, vind ze echt super leuk!
Stom idd, wanneer je nog een wil komen mogen de bandjes wel af. Had er helemaal niet aan gedacht.. Maarja,

2 en 4 vind ik absoluut de leukste Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:45

Okee! Ben blij dat je er blij mee bent. Haha! Kom nog wel een keer joh, zonder bandjes. *LOL*

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:04

mooie zachte fotos zijn het:) lekker scherp ook.. ja ik vind ze mooi^^

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:11

Je kan hier veel meer uithalen. Lachen

Eerste: Niet goed scherp, en ook niet op het juiste punt. Compositie wel apart zo, niet zo standaard.
Tweede: Lijkt alsof je 'm hebt verscherpt? Vind de kleuren niet echt mooi hier. Achtergrond doet het wel goed. Vind 'm aan de bovenkant wel vrij krap.
Derde: Had je beter staand kunnen schieten, ipv van liggend. Wederom te krap aan de bovenkant, vind ik dan. Gebruik van het warme avondlicht had ook beter gekund.
Vierde: Wederom niet scherp, zeker niet op de ogen. Houding van de kat wel netjes neergezet.
Vijfde: Beetje flets, verder wel lekker licht zo op z'n koppie.

Ik dacht dat je trouwens niet aan bewerken deed? Als croppen in jouw ogen al onder bewerken valt, dan valt het kaderen van een foto daar ook onder. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:17

Dankje!

Op mijn scherm is 1 zékerweten scherp. Op de kant van het (voor ons) rechteroog. Waar had jij hem liever gezien? (dit was bewust zo geschoten met die scherpte-diepte)
2 is niet verscherpt, kleuren hadden idd meer pakkend gemogen.
3 heb ik ook een paar staand geschoten van de kat op haar nek, maar ik vond hier de blikken het meest spreken. Avondlicht is hier niet duidelijk idd. Heb je daar misschien een tip voor?
4 had scherper gekunt, dat klopt, maar helemaal onscherp is hij hier ook weer niet.
5 is hier ook niet flets.

Volgens mij hebben wij echt totaal verschillende beeldschermen, want ik zag laatst bij jou foto's toch ook iets heel anders dan jij? Ik heb een laptop.. misschien is dat het?

Edit: Ik kan hier waarschijnlijk veel meer uithalen, maar nu nog niet, ik ben een beginnertje hè. Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:23

Mooie foto's. Lachen

Hier is de eerste ook niet scherp. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk aan jouw beeldscherm liggen, want hij is juist onscherp op de kant van het voor ons rechteroog. Knipoog
Tweede vind ik mooi, kat had van mij nog iets meer naar links in beeld gemogen, nu is het net niet centraal.
Derde vind ik mooi maar ik ga met Juul mee wat betreft het licht; het is wat aan de kille kant voor avondlicht. Wat warme kleuren was mooier geweest.
Vier is bij mij echt een beetje onscherp met uitzondering van bepaalde punten zoals de borst en de neus bijv. Verder vind ik het niet zo'n bijzondere foto.
Bij de vijfde vind ik de kleuren niet mooi, wederom niet heel goed gebruik gemaakt van het licht (wel van de inval, niet van de kleur).

Voor de rest zijn het mooie foto's. Ja Ga zo door, je wordt steeds beter. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:27

Ook jij bedankt. Lachen Watvoor beeldscherm heb ik dan? Wow! Nagelbijten / Gniffelen Maar kunnen jullie tips geven wat betreft het licht en hoe daarmee het beste gebruik van te maken? Daar kan ik wat van leren. Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:29

Geen idee, hier zijn ze gewoon niet allemaal scherp. Dus weet niet wat voor scherm jij dan hebt. Verward
*edit, zie dat je een laptop hebt. Daar kan het misschien ook aan liggen.

Ik wou er tips over licht bijzetten, maar die heb ik helaas niet geloof ik. Ik fotografeer gewoon altijd maar wat op gevoel en het licht gaat bij mij gewoon altijd goed. Clown

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:41

Leuke foto's zeg, vooral 2 vind ik suuuuper! Wat mooi zeg die kleuren Lachen
( die kop van die kat op foto 3 ROFL )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:55

Maar Bente als jij zegt: 'Niet zo goed gebruik gemaakt van het licht' ga ik er toch van uit dat jij wel weet hoe ik dat beter kan doen. Lachen Snapje? Verder niet erg hoor, misschien dat Julia iets weet.

Thanks Riss!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:57

Ik kan niet uitleggen hoé je daarvan beter gebruik moet maken, ik ken je camera verder ook niet, ik doe zelf maar wat op gevoel. Maar ik zie wel wat er minder is aan je foto's, en als ik tips kon geven deed ik dat graag. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:57

Okee. Lachen Ik doe het meestal ook maar zo'n beetje uit de losse pols idd, en vanzelf kom ik er dan achter wat ik moet instellen om het mooi te krijgen bij een bepaald licht. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:53

Ik zit nu op een schoolpc met een totaal ander beeldscherm dan mijn laptop, en ook hier is hij scherp. Hetzelfde geldt voor mijn moeders laptop (en ook mijn moeder zag hem daar scherp op het voor ons rechteroog). Apart. Lachen

Ben wel benieuwd of er meer zijn die hem scherp of juist onscherp zien, en misschien weten waar dat aan kan liggen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:12

Sorry, hier is 'ie ook niet scherp. Helemaal niet, zelfs.

Verder hebben Fiffil en Elessar alles zo'n beetje al gezegd.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:17

Hier zijn ze juist weer wél supermooi scherp, vooral die eerste!
Mooie kleuren ook, ik vind het eigenlijk wel gave foto's.
Bij de 4e zou ik even dat hoekje rechtsboven een beetje wegwerken, voorderest echt heel gaaf! Ja
3 Is misschien iets te krap gekadert.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:19

Als ik vragen mag, wat is bij jou dan precies scherp? Want hoe langer ik er naar kijk, hoe onscherper hij wordt.

Zo op het eerste oog lijkt hij scherp, maar ik kan eigenlijk geen enkel écht scherp punt vinden.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:22

Niet scherp, maar ook niet mooi natuurlijk 'scherp'. Eerder slecht verscherpt in een fotobewerkingsprogramma. Zo ziet het eruit. Lachen
Maar ja, wie ben ik. Want mijn foto's zien er bij jou ook prut uit. Lachen Apart dat deze foto's bij jou wel scherp zijn, en bij mij niet, Dat mijn eigen foto's toevallig wel scherp zijn overal en bij jou weer niet, ook zoiets. *LOL*

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:23

Foto 1 bedoel je?
Die is bij mij scherp op het linkeroog voor de kat, voor ons dus het rechteroog.
Mooie glinstering zit er ook in, en super scherp. Linkeroog voor ons is mooi onscherp Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:23

Mooie glinstering? Wauw, ik wil jou beeldscherm dan wel Roos. Zien mijn foto's er bij jou ook zo denderend uit? Haha!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:24

Elessar schreef:
Niet scherp, maar ook niet mooi natuurlijk 'scherp'. Eerder slecht verscherpt in een fotobewerkingsprogramma. Zo ziet het eruit. Lachen
Maar ja, wie ben ik. Want mijn foto's zien er bij jou ook prut uit. Lachen Apart dat deze foto's bij jou wel scherp zijn, en bij mij niet, Dat mijn eigen foto's toevallig wel scherp zijn overal en bij jou weer niet, ook zoiets. *LOL*

Ik vind die laatste zin een beetje neerbuigend overkomen als ik het heel eerlijk mag zeggen Nagelbijten / Gniffelen
Net alsof TS niet zelf kan zien of bepalen wanneer iets scherp is of niet? Verward

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:24

Elessar schreef:
Mooie glinstering? Wauw, ik wil jou beeldscherm dan wel Roos. Zien mijn foto's er bij jou ook zo denderend uit? Haha!

Nagelbijten / Gniffelen