[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:16

Einde komt in zicht, nog 8 uur werk ongeveer.


Afbeelding

_Knofje

Berichten: 2706
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:22

Erg gaaf!!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:26

Jis en Nevony… wauw... gaaf, wou dat ik zo kon schilderen of tekenen... zucht...

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:18

Dank jullie wel!

Best wel heel veel oefeningen verder Sjolvir, zo'n 10 jaar.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:35

Af !
Afbeelding

@jis, wauw super mooi <3
@nevony gaafff <3 <3

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:49

Heel gaaf pleun <3

Hoe is het met de jouwe Jis? Ik vind hem al een paar pagina's perfect maar er komt steeds meer detail in :D hij blijft mij verbazen!

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:00

Mooi Pleun! Zit veel diepte in.

Maar een klein beetje verder. Was even over naar een nieuw schilderij met paard :') :o kon het weer niet laten.... dit kleine schilderijtje met Horus moet deze maand af zijn en daar ga ik me ook echt aan houden. Ben zo'n pietlut als het om schilderen gaat, :P een soort van deadline is echt wel handig, zorgt er voor dat ik eerder zeg en nu is het gewoon klaar. :D

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:38

Toch nog een up date, gaat toch nig ietsje meer in zitten dan 8 uur en her verchil mer vorige up is best groot.

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:38

@Pleun, hij is mooi geworden hoor. Misschien dat je bij een volgende nog iets meer aandacht kan besteden aan het perspectief, dan krijg je nog meer diepte due nu voornamelijk van je kleuren komt. Maar hij is echt mooi geworde.

@Jis, wauw..... elke keer denk ik hij is vast bijna af en dan is hij ineens weer nog mooier en gedetaileerder.

A4 worteldief

Afbeelding
Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:06

Hij is heel erg mooi geworden Pleun02, kan me voorstellen dat het veel werk was. Ik kijk alleen nog een beetje gek aan tegen het hoofd van het meisje, dat lijkt wat lang in verhouding, maar dat is wel muggenziften hoor :D

Als ie af is, moet je eigenlijk tien stappen in één foto naast/onder elkaar zetten Jis_ het lijkt me vet om de verschillen zo naast elkaar te zien. Mooie verbetering ook weer. De ogen en het gezichtje knallen er nu echt uit!

Sjolvir wat is die leuke en grappig zeg :)) echt geweldig bedacht/gemaakt.

Ik ben weer een stukje verder gegaan aan het portret dat hoort bij de ogen die ik eerder plaatste. Het wordt een mooi portret, alleen ja... de tekening lijkt echt nog totaal niet op de foto ;) dus dat moet ik nog proberen te fixen, maar ik ben bang dat het niet meer te redden is haha. Goede motivatie om vaker portretten te gaan oefenen!

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:06

Wat is hij leuk Sjolvir! <3 Ik verstuur al jaren geen kerstkaarten meer maar zou echt gaan twijfelen het wel weer te doen een keer als ik deze in de winkel tegen zou komen. Heel origineel en vrolijk.

Dank jullie wel, leuk idee om te doen Nevony. Als hij af is maak ik een betere foto met mijn camera in de hoop dat alle kleuren goed te zien zijn.

Als de verhoudingen kloppen dan zou ik hem bij een vrij werk lekker zo laten. :j

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:04

Het zou inderdaad echt een leuke kerstkaart zijn ja!

Bedankt voor de bevestiging Jis_ dat was ook een beetje wat er in mijn hoofd zat: afmaken en op naar de volgende. Het is zo lastig om zo'n portret lijkend te krijgen, valt me echt een beetje tegen. Als de ogen maar een mm te dicht bij elkaar staan, of de lippen net te dik zijn, lijkt het al niet meer echt. En het is getekend op A3 vanaf een A4 foto's dus dan vind ik verhoudingen schatten ook nog wel heel erg lastig. Maar dat is niet erg, lekker oefenen :)

Afbeelding
Dit is 'm nu. De huid moet nog meer diepte krijgen, zeker rondom de ogen. Het linker oor maak ik nog wat groter en aan de uitdaging die haar heet, moet ik zelfs nog beginnen :)) Hopelijk vanavond weer even een momentje :)

Dit portret had ik gemaakt als opdracht op de tekenles: Afbeelding dus met die ervaring probeer ik nu mijn eigen portret te maken, maar dat is toch wat lastiger dan gedacht haha.

En de hond is bijna af:

Afbeelding
alleen de neus nog, maar ik teken een scan van een oude foto na, dus die neus is gewoon één zwarte vlek, dus ik moet mezelf nog even overtuigen dat dat ook wel gaat lukken.
Deze is met kleurpotloden op A5, dus lekker klein. :)

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:41

Ik zie inderdaad een minimaal verschil in ogen maar totaal niet storend. jij bent ook wel heel kritisch. Heel herkenbaar. :D

Die opdracht is echt vet! :wow:

Kan je de foto niet extreem oplichten? dan kun je misschien de neus beter zien. soms werkt dat, of een duidelijke foto opzoeken met de zelfde stand van het hoofd. Mooie zachte tekening.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:16

Reminder! aanstaande weekend heb ik een hoop tijd en wil ik het nieuwe topic gaan maken, wie het leuk vind om in de OP te komen kan nog tot zondag iets insturen, insturen kan naar mij.

Voorbeeld:
Citaat:
- Je Bokt naam
- Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten? Als het kan in max 2 of 3 zinnen
- Eventueel als je het leuk vind nog iets anders leuks, grappigs, moois of speciaals dat je graag erbij wilt hebben in de OP. Misschien een leuke aanmoedigende tekst, een quote, of iets anders dat je leuk vind of wat jou inspireert!
- Een afbeelding van jouw werk (zodat ik die erbij kan zetten). Als je niet kan kiezen of je wilt graag meer tekeningen laten zien dan kan je ook een collage maken en die naar mij doorsturen, mij maakt het allemaal niet uit maak er wat moois van!


Dit is de laatste reminder want ik wil niet spammen


Nevony ik vind ze allebei echt heel mooi gedaan, mocht willen dat ik dat zou kunnen :o


Sjolvir doe je die ook insturen voor de advent op bokt? misschien kan je er wel een leuke prijs mee winnen, hij is er echt leuk genoeg voor! de humor in je tekeningen vind ik echt heel leuk <3

Jis: ik ben ook wel benieuwd naar zo'n verzameling WIP plaatjes :D lijkt mij gaaf om het verloop zo onder elkaar te zien

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:21

Ik heb mijn stukje zojuist opgestuurd, ik hoop dat er veel mensen mee doen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde en inspiratie :j

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:18

Op doe ik niet teken ik te weinig voor. Wel leuk idee.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 18-12-18 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:19

Telpeva schreef:
Reminder! aanstaande weekend heb ik een hoop tijd en wil ik het nieuwe topic gaan maken, wie het leuk vind om in de OP te komen kan nog tot zondag iets insturen, insturen kan naar mij.

Voorbeeld:
Citaat:
- Je Bokt naam
- Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten? Als het kan in max 2 of 3 zinnen
- Eventueel als je het leuk vind nog iets anders leuks, grappigs, moois of speciaals dat je graag erbij wilt hebben in de OP. Misschien een leuke aanmoedigende tekst, een quote, of iets anders dat je leuk vind of wat jou inspireert!
- Een afbeelding van jouw werk (zodat ik die erbij kan zetten). Als je niet kan kiezen of je wilt graag meer tekeningen laten zien dan kan je ook een collage maken en die naar mij doorsturen, mij maakt het allemaal niet uit maak er wat moois van!


Dit is de laatste reminder want ik wil niet spammen


Nevony ik vind ze allebei echt heel mooi gedaan, mocht willen dat ik dat zou kunnen :o


Sjolvir doe je die ook insturen voor de advent op bokt? misschien kan je er wel een leuke prijs mee winnen, hij is er echt leuk genoeg voor! de humor in je tekeningen vind ik echt heel leuk <3

Jis: ik ben ook wel benieuwd naar zo'n verzameling WIP plaatjes :D lijkt mij gaaf om het verloop zo onder elkaar te zien

heb wat gemist geloof ik, geen idee waar je het over hebt, advent?? Ga eens zoeken..

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:27


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:38


Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:54

Bedankt voor de reminder! Ik heb een pb gestuurd. :j

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:57

Sjolvir schreef:
Telpeva schreef:
Had je hem al gevonden? zo niet hier een linkje!
[PF] Bokt Adventskalender: Dag 8

Dank je kon hem niet vinden.


Oeh mooie prijzen! Geweldig :=

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:59

Volgend jaar zou ik heel graag voor het eerst willen gaan exposeren met een serie. Een serie met portretten van dames. De foto's die ik gebruik heb ik allemaal zelf gemaakt. Vandaag verder gegaan met 1 van deze schilderijen. Hier ga ik ook nog een gecropte versie horizontaal schilderij van maken.


Afbeelding

Tussen kerst en oud en nieuw maak ik Horus af. :j

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:44

Jis_ schreef:
Ik zie inderdaad een minimaal verschil in ogen maar totaal niet storend. jij bent ook wel heel kritisch. Heel herkenbaar. :D

Die opdracht is echt vet! :wow:

Kan je de foto niet extreem oplichten? dan kun je misschien de neus beter zien. soms werkt dat, of een duidelijke foto opzoeken met de zelfde stand van het hoofd. Mooie zachte tekening.


:)) Ja dat kan ik mee voorstellen dat je dat herkent!

Ik heb je tips voor het neusje opgevolgd, dankjewel! Zo kon je het inderdaad een stuk beter zien. Alleen had ik al iets te ver met donkergrijs/zwart gekleurd waar eigenlijk de neus had moeten komen, bleek nu. Dus hij is wat kleiner geworden dan de bedoeling was, maar goed. Een mooi lijstje gekocht, nu nog even een passe partout snijden en dan is het een mooi cadeautje voor de kerst denk ik zo! :)

Ondertussen ook weer wat nieuws aan het uitproberen: Pastelkrijt op velours papier. Daar kun je niet zo precies mee werken dus mijn projectje is eigenlijk wat te klein/priegelig naar mijn smaak, want het is op A4. Maar het werkt wel heeuul snel! Na twee avondjes tekenen heb ik al een hele achtergrond en een half hoofd van de wolf die ik maak. ook weleens leuk haha. Als ik wat verder ben, maar ik een foto.

Gaaf werk van jou Jis_ met die vrouw. Doet me een beetje aan Mucha denken. Niet qua stijl misschien, maar die portretteerde ook van die prachtige weelderige vrouwportrettenn. Leuk ook dat je de foto's zelf hebt gemaakt. En vet dat je gaat exposeren zeg! Hoe werk dat dan, schrijf je dan een galerie in de buurt aan ofzo? Leuk vooruitzicht in ieder geval voor het nieuwe jaar!

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:02

Excuses voor de vertraging, een OP maken was iets meer werk dan ik dacht, ik ben er nog mee bezig en hoop hem straks online te zetten.

Ik vind hem nog steeds erg gaaf Jis, en eigenlijk heb ik weer dezelfde opmerking als eerder... ik denk steeds wow die is mooi, en dan denk ik hij is af. Maar dan ga je er mee verder en dan krijg je hem steeds nog weer wat mooier := HOE doe je dat toch!

Nevony ik ben benieuwd naar je werk! klinkt veelbelovend :D

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:43