[TEK]Portret van peuter Yara

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

[TEK]Portret van peuter Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 17:26

Hoi allemaal,

thuis zit ik best vaak in mijn vrije uurtjes achter de tekentafel. Ik volg de 'Uit de kunst'-topics vaak wel maar zet er zelf niet zo heel vaak iets op. Tijd om daar verandering in te brengen.

Deze tekening heb ik vorig jaar in opdracht gemaakt. Het is een portret van de kleindochter van de opdrachtgever. Gemaakt met pastelpotloden. Naja, genoeg gekletst. Hier zijn de foto's:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Warboel op 13-10-18 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 16:18

Niemand die er iets van vindt?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:25

Ik vind het niet zo mooi eerlijk gezegd, maar ik hoop dat de opdrachtgever er erg blij mee is.

Sannens
Berichten: 1407
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [TEK]Portret van peuter Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:34

Ik vind vooral sommige verhouding wat vreemd, wat denk ik komt door hoe de foto is genomen. Zo lijkt het alsof het meisje een beetje omhoog kijkt en de foto van wat later is genomen.

Dit lijkt me lastig vast te leggen op tekening, aangezien haar hoofd wel de verhoudingen en de vorm heeft alsof het een rechte van voren genomen foto is, maar haar oor staat dan wel weer laag en ze heeft een dunne nek.

Dus dat is wat mij een beetje stoort aan de tekening, alsof de verhoudingen niet geweldig zijn, waardoor haar voorhoofd en vooral de 'bult' aan de rechterkant te groot is. Maar ik heb geen foto dus het kan ook best iets anders zijn waar ik zo mijn vinger niet op kan leggen.

Anoniem

Re: [TEK]Portret van peuter Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:40

Ik vind hem echt heel knap gedaan. Vind haar ogen heel mooi!!!

Verhoudingen kunnen soms wat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:04

Ik vind het erg knap getekend! Als je had gezegd dat het paintbrush was dan had ik je ook geloofd :j

Ik zeg dit niet snel, maar naar mijn smaak is het licht/donkercontrast wat te hoog; bij de contouren, maar vooral ook bij de wenkbrauwen en lippen. Misschien heeft ze echt zulke zware/donkere wenkbrauwen en rode lippen, maar het lijkt wat 'ouder', alsof ze make-up draagt.

Verder vind ik het ontzettend knap gedaan. De vorm van de oogjes, de huidskleur, fluffy haartjes... Complimenten! :j

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Re: [TEK]Portret van peuter Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 21:18

Bedankt voor jullie reacties!
De originele foto was genomen in een auto. De verhoudingen kloppen exact (ja, zelfs het oor ) maar de achtergrond ontbreekt en dan oogt het misschien niet helemaal lekker (wst mij betreft zit hem dat met name in de vorm van het hoofdje). Ik vond het zelf niet zo mooi om een achtergond hier erbij te tekenen. De wenkies en ogen zijn wat donker aangezet idd. Origineel waren die iets lichter maar dat is op specifiek verzoek van de opdrachtgeefster geweest. Het meisje heeft in het echt ook best felle ogen en donkere wenkbrauwtjes.

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: [TEK]Portret van peuter Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:35

Ik vind het erg knap gedaan, maar kijk er ook een beetje vreemd op. Wss omdat de foto niet helemaal uit een handige hoek is genomen. Misschien was het mooi geweest als je er nog (een deel) van de armen bij had gemaakt in dit geval?