[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:34

Ik vind die mood trackers tricky. Ik kan op 5 min tijd 10 emoties hebben :') zou wel een leuk kleurpatroon opleveren!

Mijn eerste 'creatie' is halfweg! I like it! :D

Mijn planning is om elke maand bij te houden welke dagen ik getraind heb met de paarden, mooie quotes, geheugensteuntjes en nog vanalles. Mijn eerste bujo is een probeersel dus 't mag nog wat rommelig zijn :')

Afbeelding

Dhani

Berichten: 3643
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:56

Mi_Amore schreef:
Ik vind die mood trackers tricky. Ik kan op 5 min tijd 10 emoties hebben :') zou wel een leuk kleurpatroon opleveren!

Mijn eerste 'creatie' is halfweg! I like it! :D

Mijn planning is om elke maand bij te houden welke dagen ik getraind heb met de paarden, mooie quotes, geheugensteuntjes en nog vanalles. Mijn eerste bujo is een probeersel dus 't mag nog wat rommelig zijn :')

[ [url=m/ex5SjY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel herkenbaar. Hier ook. Kan zo goed zijn. En 3 seconden later anders zijn. Maar het is wel mooi en misschien goed om dat in kaart te brengen. Als eye opener (voor mij althans)

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:32

Avond :)

Ik heb eergister een BuJo bij de action gehaald, na eerst het hele topic te hebben gelezen :D

Ben niet zo creabea, maar ga er wat leuks van maken.

Sinds 11 dagen ben ik gestopt met roken, dus het is tijd voor een nieuwe hobbie :j

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 16:51

Zijn er mensen die een a6 BuJo hebben? Ik zit te overwegen naar zo'n BuJo over te stappen zodat ik hem wel makkelijker mee kan nemen. Dan wil ik mijn a5 houden voor de serie trackers etc.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:12

Ik heb een filofax achtige planner van a6 formaat (zo'n agenda met een ringband) met stipjes papier, maar persoonlijk vind ik het te klein en daardoor niet zo fijn werken.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:20

In Bedum liggen nog héééél veel Bujo's bij de action. Ik heb nog even overwogen een handeltje te beginnen :+

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:42

Ik weet niet zeker of de vraag eerder gesteld is, maar die bujo van de action? Kan die tegen (water) verf? Geen hele erge kreukelingen in het blad etc? :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:12

Ik hou het nog redelijk goed vol :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:11

te_kla1 schreef:
Ik weet niet zeker of de vraag eerder gesteld is, maar die bujo van de action? Kan die tegen (water) verf? Geen hele erge kreukelingen in het blad etc? :o

Ik heb het net voor je getest, ik had hem toch op mijn bureau liggen en ik was n.a.v. je bericht ook wel nieuwsgierig geworden :)

Dus bij deze, Action Bujo VS Watercolors test
Voorkant en achterkant van het papier
Afbeelding
Afbeelding

Mijn conclusie:
- Het papier bobbelt wat erdoor
- Er ontstaat een willekeurig stippenpatroon op de plekken waar je het papier nat maakt
- In mijn geval heeft het doorgelekt op de achterkant van de pagina, en de pagina daarachter
- De pagina achter dit vel is in mijn geval óók gaan bobbelen

Ik ga het zelf niet gebruiken want ik heb er een pesthekel aan als het papier vervormd en wanneer iets doordrukt, maar ik denk dat je dit zeker tot een minimum kan beperken als je goed op let met de hoeveelheid vocht

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:20

Ik werk met de bujo van de action als een schetsboek met waterverf. Ik merk zelf ook dat er een raar patroon ontstaat en het bobbelt, maar dat vind ik wel oke, heef zo zijn charme :+

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:13

te_kla1 schreef:
Ik weet niet zeker of de vraag eerder gesteld is, maar die bujo van de action? Kan die tegen (water) verf? Geen hele erge kreukelingen in het blad etc? :o


Zal het niet proberen :=
Mijn Dingbats is ook zo lek als een vergiet zo gauw ik met watercolor kom aanzetten. 1x en nooit weer.

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:37

Dankjewel! Ook voor het testen! :) Vanmiddag langs de action geweest om hem zelf ook te proberen, moet er nog aan beginnen maar ben erg benieuwd! Het was de laatste, net optijd! :Y) Ik denk dat ik de waterverf maar laat voor wat het is, want een gekreukeld boek houdt ik ook niet zo van :)

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:29

Ik ben mijn vorderingen met sporten aan het bijhouden.

Afbeelding

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:09

Een hele tijd niks laten horen en eigenlijk ook niet heel actief geweest in mijn bujo, alleen saaie agenda spreads gemaakt. Nu gooi ik het compleet over een ander boeg waardoor ik er wel weer plezier in heb!

corine1981 schreef:
Ik ben mijn vorderingen met sporten aan het bijhouden.

[ [url=m/SMSBpy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zoiets ben ik nog aan het uitzoeken. Wij gaan hier weer beginnen maar heb nog niet wat gevonden wat fijn is -O-

Vandaag deze gemaakt; (wel even geblurd, sorry)

Afbeelding

Afbeelding

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:02

@ilaan: WAUW! die pagina's zijn echt super mooi +:)+

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:46

Ik heb een hele tijd niet echt wat gedaan met mijn bullet journal. Ik vond 'm niet meer mooi en het werd me te simpel. Ik ben van de week overnieuw begonnen met een heel andere stijl, maar vind het versieren zo wel heel leuk! Ik hoop wel dat ik het vol kan houden want er gaat best veel tijd in zitten :o

Afbeelding

Dit is de laatste pagina die ik gemaakt heb, ben er heel tevreden mee zo! Ik heb wat ik al had ingevuld eventjes overgetekend met wit :)

Ilaan: die van jou vind ik ook heel mooi! Leuk om naar te kijken maar toch vrij simpel :)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:05

Wat leuk! Super creatief! :D

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:13

Hoi meiden! Ik zou me ook graag willen melden als nieuweling *\o/*

Ik ben erg op zoek naar een goede bullet journal en ben nog niet heel veel opgeschoten. Mijn voorkeur gaat uit naar een bullet journal met weinig voorgedrukte pagina's, absoluut niet doordrukken (volgens mij moet je dan minimaal 80 grams hebben?) en niet vreselijk duur. Het lieft blijf ik onder de 20 euro.. Maar ik hoor graag alles! Ik ben van plan om gewoon met fineliners, stiften en markers te werken.

Ik ben al wat inspiratie aan het doen en oefenen :Y)

Afbeelding

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:26

Tekenen jullie alles uit de hand of gebruiken jullie kalkpapier of iets?

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:31

Ik teken uit de hand, kalk papier werkt toch niet in een BJ qua doorschijnen?

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:39

Ik heb een boekje met voorbeeldjes en meende ze in de bujo over te kalken, dat is zo ongeveer 20 jaar geleden dat ik dat gedaan heb :D

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:45

Wat voor type markers ben je van plan te gebruiken naast gewone viltstiften, ik ken eigenlijk alleen markers op alcoholbasis en/of acryl? Ik ken wel enkele merken met boeken met papier dat bestand is tegen markers, maar dat is maar een handjevol merken en ook alleen maar blanco papier (meer gericht voor tekenaars). Als je dit zoekt zou je eens kunnen googlen naar de volgende merken, volgens mij hebben deze zulke boeken.

Molotow ONE4ALL
Canson The Wall
Crescent RENDЯ
Er was er dacht ik nog eentje maar daar kom ik even niet op. Ik heb geen van deze boeken in huis, kan er geen review over geven ik weet enkel dat ze bestaan :+

Of papier doordrukt hangt trouwens niet af van de hoeveelheid gram maar van de samenstelling van het papier. Ik heb bijv papier in huis van 60gram dat niet doorlekt en ik heb ook papier van 250gram dat wel doorlekt. Het zegt niet alles over het papier :)

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:11

Afbeelding

Afbeelding

Ik merk dat het best rust brengt zo'n BuJo.
Even alles af zetten, lekker in stilte wat kliederen en doen, het ontspant!

Aangezien ik écht klieder: de qutoe 'niet perfect is ook goed' en daarnaast voor februari mijn trainingsschema met de paarden. Ik heb m'n bujo nog geen 2 weken dus het staat niet vol, het is nog niet perfect, maar het stimuleert veel! :)

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:10

Wat van mijn creaties *\o/*
Ik gebruik mijn bullet journal nu vooral om te tekenen en 'knutselen'.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:43

Ooh die washi-list is leuk!! :D