[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 01:00

Vandaag weer wat oefenen met hoofden
Afbeelding

En nog een bonus voor vandaag: net als vorig jaar heb ik dit jaar ook weer een tracker in mijn bullet journal getekend om af te tellen en bij te houden waar ik ongeveer zit met de challenge. Aangezien ik de art challenge dit jaar combineer met mijn persoonlijke challenge 'meer tekenen voor mijn stripverhaal' heb ik de pagina Art & Comic genoemd want nouja ik werk aan beide (soms ook tegelijkertijd, lol). Per dag dat ik wat ervoor heb getekend kleur ik een stuk of 6 vakjes in, als ik goed geteld heb moeten dat genoeg vakjes zijn voor een heel jaar. Donkerpaars = iets getekend dat comic gerelateerd is, en lichtpaars is meer algemeen qua tekenen (zodat ik in de gaten kan houden dat ik niet teveel afwijk van mijn planning)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:15

Wauw! :wow:
Jeetje, wat moet dat een klus geweest zijn om dat precies zo uit te tellen dat je aan het eind ook echt precies genoeg vakjes had!

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:38

Super gaaf! Ik heb gelijk zin om ook m'n Bullit journal erbij te pakken! Wat een werk moet dat zijn geweest.

Ik heb gisteren een hele goeie dag gehad. Schetsen ging super en enorm blij met de resultaten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:21

Goh Sanne wat heb jij toch een prachtige stijl ben er echt fan van :j

Paardje nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:45

Die zit netjes in elkaar seven, dat heb je snel gedaan zeg!
Sanneb je kan gewoon zien dat het lekker ging bij jou gisteren, ze knallen gewoon van het papier, ziet er heel gaaf uit!

Dank voor de reacties op mijn werk :D

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:28

Wat een boel mooie werken komen er elke keer weer voorbij! <3
Ik ben nog steeds bezig met (bijna) elke dag wat tekenen, maar helaas de laatste tijd minder energie en tijd gehad. Ik zit nog steeds op track met mijn doel: 1 tekening per week of 52 in een jaar. Hopelijk heb ik morgen meer tijd en energie om op jullie tekeningen te reageren en om wat eigen werk te laten zien. :)

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:30

Iedere dag een tekening ik loop 10 tekeningen achter :') beetje teveel stress in huis.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:03

Valt wel mee toch Telpeva :D
Nu aan het drogen, dan alles nogmaals bij langs lopen en schuren en dan kan de basis laag er op. Weet nog niet welke kleur hij gaat worden.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:15

Nou je bent een stuk sneller als ik, ik ben altijd nog aan het worstelen tegen scheurtjes en breuken die dan net op de lijn zitten daar waar de klei tegen het model zit.

Ik heb in de schuur ook nog een model staan op 2 benen, die zou ik eigenlijk ook weer eens op moeten pakken maar zie er tegenop, ik vind het slopen en ombouwen leuker als het weer netjes in elkaar zetten haha

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:41

Werk je de apoxie wel door op het model wat voor materiaal gebruik je? Ik heb geen scheurtjes of problemen tot nu toe :D

Ik vind het in elkaar zetten juist leuk haha stuur maar door hier heen. :D

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:46

Feedback rondje.

Pagina 16/17
Malenka: Mooi poesje! Heel vlot en fijn gekrabbeld lijkt het.
Granoek: Bedankt voor je reactie op mijn schetsen, leuk om te horen. Je hebt het paard mooi weergegeven. Simpel en duidelijk.
Sanneb: Je bent lekker op gang met de kleurtjes. Leuk om te zien1
Seven: Heel interessant om te zien hoe jij werkt aan die beelden!
Xyzutu2: Bedankt voor je complimenten! Ik vind het knap dat je zulke mooie tekeningen kan maken met die stiften.
xTitanic: Bedankt voor je reactie! Arceren is leuk hoor ^^ Jouw draak wordt prachtig! Wát een details!
Telpeva: Heel mooi die schetsen. Goede oefeningen ben jij mee bezig zeg!
Sanneb: Mooi kleurgebruik wederom. De schetsen eronder zien er ook erg goed uit. Kan me voorstellen dat je er blij mee bent!

Iedereen die een reactie op mijn tekeningen geeft bedankt! Leuk om te lezen. Werkt motiverend!

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:53

Na bijna een jaar weer keer kleurpotlood gebruikt. Moet er echt weer even aan wennen :=
Voel je vrij tips te geven, nu kan ik er nog wat mee.

Afbeelding

---

Pag 16 en 17 (nieuw-oud)

Seven: Toen je de foto postte met dat hoofd eraf wist ik eerst niet of dat de bedoeling was :+ Fijn dat ie een nieuw hoofd heeft gekregen :Y)
Sanneb: Zo gaaf, jouw schetsen van de 2 vrouwen.
Telpeva: Holy oliebol, heb je die tracker zelf gemaakt? Wat een werk _O- Dat ie maar heel paars mag worden. De schetsen van hoofden, is het puur als oefening of zoek je ook geschikte hoofden voor je comic?
xTitanic: Wat een werk, die draak :wow: Vind hem heel gaaf. Je losse schets motiveert mij ook om weer eens te gaan schetsen.
Xyzutu: Goed begin! Paard had toch besloten om 'afvallen' als goede voornemen voor 2018 te nemen? :Y) Blauw was net goed getimed op denk ik? Zie nergens gaten.
Had overigens nog dat papier van Arches gekocht, nu nog testen :j
Granoek: Goede oefening zo voor verhoudingen. Is het je eigen paard? Aparte aftekening zo.
Malenka: Voor een 'tekenen met wat er op tafel lag'-instelling vind ik hem heel leuk gedaan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:00

Selina schreef:
Na bijna een jaar weer keer kleurpotlood gebruikt. Moet er echt weer even aan wennen :=
Voel je vrij tips te geven, nu kan ik er nog wat mee.

[ Afbeelding ]


Granoek: Goede oefening zo voor verhoudingen. Is het je eigen paard? Aparte aftekening zo.
.


Ik vind het altijd knap hoe jullie kleuren als blauw etc uit een foto kunnen halen waar dat een ander gewoon zwart zou zien. En als die tekening dan af is zie je er niks meer van.
Mijn hoofd kan er zich moeilijk rond zetten :P

Ja is mijn eigen paard, de jongste (links). Heeft inderdaad heel rare aftekeningen haha. Moest ik heel erg aan wennen in het begin :) Ze hebben allebei wel aparte aftekeningen op het hoofd

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:01

Selina: dit waren gewoon random auteursrechtenvrije hoofden om na te tekenen, dit was echt om te oefenen. Hoe de personages moeten worden heb ik wel al in mijn hoofd zitten, maar de perfectionist in mij die vind dat ik eerst nog wat meer moet oefenen want ik wil ook graag verschillende 'rassen' bruikbaar zien te krijgen. Ras vind ik eigenlijk een te grof woord ervoor, maar denk dan bijvoorbeeld aan dat je aan het gezicht, vormen en het lichaam kan zien of iemand nu uit Engeland, Azie of Afrika komt. En dat wil ik later dan ook van de steden, omgevingen, technologien en dergelijke gaan doen (ik heb teveel fantasie geloof ik)
Tips voor je potloodtekening heb ik niet, dit wat je nu maakt ziet er al mooier uit als wat ik met potlood voor elkaar krijg :o

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:37

selina ik sluit me bij Telpeva aan, geen tips want ik zou het niet beter kunnen. Mooi kleurgebruik.
Telpeva Je kan nooit genoeg fantasie hebben :j Ben benieuwd naar je comic. Is een langer termijn plan?
granoek mooie paarden, lekker uitdagend die aparte bles.

Bedankt voor alle reacties op mijn tekeningen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:46

Wat gaat dit topic snel! Ik ga vanavond ook weer even een rondje reageren.
Met het obese piaffepaard gaat het goed, hij is netjes op gewicht gebleven. :D Nu nog het amoeilijkste; de strikjes... Ik wil die in oud-roze doen zodat ze een geheel worden met de rest en het oog er dan mooi uit springt, maar dan moet ik eerst eens verzinnen hoe je ook alweer een oudroze strikje doet met alle glansjes en schaduwtjes. >;)
De staart mag trouwens ook iets minder Andrelon-achtig zie ik nu. :o? :D

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:49

Ik ging net typen dat ik de staart heel mooi vond en toen zag ik je laatste zin haha. Maar hoort misschien inderdaad niet helemaal bij de stijl

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:54

xyzutu2 schreef:
Wat gaat dit topic snel! Ik ga vanavond ook weer even een rondje reageren.
Met het obese piaffepaard gaat het goed, hij is netjes op gewicht gebleven. :D Nu nog het amoeilijkste; de strikjes... Ik wil die in oud-roze doen zodat ze een geheel worden met de rest en het oog er dan mooi uit springt, maar dan moet ik eerst eens verzinnen hoe je ook alweer een oudroze strikje doet met alle glansjes en schaduwtjes. >;)
De staart mag trouwens ook iets minder Andrelon-achtig zie ik nu. :o? :D

[ [url=m/aqp1bN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Andrelon perfecte krul :))
Misschien wat losse plukjes om de staart wat speelser te maken?
Al vind ik hem zo goed hoor, vooral als je het paard roze strikjes wilt geven, dan moet het paard van top tot teen getoiletteerd zijn :Y)

@ Sanne, Telpeva, Granouk: Bedankt :) Probeerde wat minder brave kleuren te kiezen.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:56

Ik vind hem gewoon fantastisch, met de staart en alles. Die past ook zeker weten bij de strikjes lekker zo laten zou ik zeggen :D

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:02

xTitanic Vind die draak echt rete gaaf! *D Kriebelt kriebelt voor de leuke draken tekenen.... en over het algemeen valt aanvragen vrijwel mee... heb er nu 3 lopen.. eentje is bijna klaar, maar mensen schrikken toch meestal weg omdat het een digitaal bestand is.. ze moeten daarna nog nabestellen natuurlijk bij een drukkerij om het fysiek te krijgen :)

Telpeva Das wel echt stoer dat in je bullet journal. :wow:
Lijkt me ook echt onwijs veel tijd in te zitten maar hé. Het eindresultaat mag er wezen!

sanneb Vind de subtiele verf details echt geweldig. werkt echt heel goed. Heb je nu ook op insta gevolgd. Prachtig!

Seven Respect dat je dit kan.... ik kan enkel slopen... niet maken :=

Selina Vind het een prachtig kleurverbruik. Ben benieuwd naar het geheel als die af is. Maar je hebt een mooi gebruik van kleur!

xyzutu2 Ondanks de andrelon staart is het wel echt prachtig! Heel gaaf gedaan! Vind de kleuren ook mooi werken en het paard springt er door de kleuren op de ahtergrond mooi uit.

Ik lig voorlopig lekker in coma :evaw: Heb een griep opgelopen.... +:)+ Loop dus vreselijk achter met de day challange. Ben vandaag weer gaan werken en lag sinds vrijdag avond op bed :r Heb dus nog niet veel om te tonen. Aanvragen kan ik pas tonen als het af is :j

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:32

xzyzutu2 Heb je dit nou met de markers gemaakt _/-\o_ Echt heel tof. Ik heb ze er ook bijgepakt :D Geïnspireerd door jullie, maar dan alleen om het donker echt donker te krijgen :')

Nalonyda Leuk dat je me volgt! Ik volgde jou al :j

Mixed Media, potlood/faberCastell/aquarel en markers.

Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:28

Vandaag weer een pastel tekening gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:45

@ SanneB: Oorspronkelijk was mijn idee om markers te mixen met potlood, maar toen las ik dat je markers niet over acrylverf, krijt en potlood heen mag gebruiken omdat de stiftjes dan dichtlopen met troep. Aangezien ik altijd honderd keer ergens overheen ga wist ik 100% zeker dat ik dan toch met markers over potlood heen zou gaan, dus heb ik het maar bij markers gehouden. En 2 streepjes fineliner voor de oogleden. 8-)
Ik heb de Andrelon eruit gewassen en de strikken erin gedaan (niet supertevreden over de glansjes maar het zit) en toen alles nog een keer donkerder gemaakt omdat de staart nu ook donkerder was en ik vind hem klaar. Dit waren trouwens de inspiratiebronnen; het schilderijtje eronder voor de achtergrondkleur en de bonte links voor de houding (minus wat vetlagen :D)

Afbeelding

Edit: Krijg bijna een hartaanval, ik zocht het schilderij op dat ik had gebruikt als staartmodel en ineens vind ik deze site met paardenkussens: https://fineartamerica.com/shop/throw+p ... ing+school <3

Een hele goede tip die ik trouwens vond voor markers was om voor hele fijne kleurovergangen niet de kleurstif zelf te gebruiken, maar met de kleurstift wat kleur op de punt van de kleurloze blender te stippen, dan krijg je een veel zachtere versie van die oorspronkelijke kleur. Op die manier kun je missende lichte kleurstiften vervangen. Ik vond hem erg handig!

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:51

Bedankt voor je uitlegxyzutu2. Dat je stiften daarmee vies worden had ik niet bedacht. Iets om in gedachten te houden. Zo'n blender heb ik niet, wellicht dat ik dat nog eens moet aanschaffen.
Leuk om te zien welke referenties je gebruikt hebt.

seven Mooi geworden, ik ben nog steeds verbaasd dat jij in zo'n korte tijd zoiets kan neerzetten.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:05

Bedankt :D