[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:47

Om eerlijk te zijn zie ik mij dan al dat hele ding door de kamer gooien :o :')
Ik heb best veel geduld, maar als dingen niet blijven liggen of plakken en je het tig keer opnieuw moet leggen ( ik ben best perfectionistisch daarin ) dan weet ik het wel .... :D

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:32

higgins schreef:
Om eerlijk te zijn zie ik mij dan al dat hele ding door de kamer gooien :o :')
Ik heb best veel geduld, maar als dingen niet blijven liggen of plakken en je het tig keer opnieuw moet leggen ( ik ben best perfectionistisch daarin ) dan weet ik het wel .... :D

daarom complete teksten hier.... voorkomt frustraties lol

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 08:30

Complete teksten zijn gewoon het mooist idd!

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:17

Vandaag zijn we op pad geweest, we zijn naar een winkel geweest die plotters verkoopt en een scrapbook winkel.
Ik had nl vragen en ik wil graag producten zien en ervaringen horen.

De plotter is een prachtige machine, dat is duidelijk.
Maar dan sta je in de scarpbook winkel en dan raak je aan de praat.
En dan kom je eigenlijk tot de conclusie dat een stansmachine misschien ook wel handig is.
Met name omdat je geen pc nodig hebt.
tja en dan...

Je ziet vooral veel Sizzix, maar echt veel verschil zie ik niet de bij de apparaten.
A4 en A5 en portable en bij de 1 krijg je meer basisspullen dan bij de ander
En dan die van Stamping up, die overgins een heel duidelijk filmpje heeft staan bij het apparaat +:)+
Wat zijn jullie ervaringen?

En hoe zit het met de stansen, kan elk merk in elke machine
En al die verschillende platen... -O-

ik wil er voorlopig nog niet bij gaan stempelen, maar misschien in de toekomst wel...
Dus die mogenlijkheid moet er wel zijn.

Ik vond het in ieder geval wel de moeite waard om er een middag aan te besteden.
Er is zo ontzettend veel te krijgen, dat is best overweldigend als je net komt kijken
Waar moet je beginnen...
Maar ik heb al een aardige lijst ondertussen, dat moet een goed begin zijn 8-)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 19:15

Heerlijk toch al die wensen!

De plotter heb ik helemaal geen ervaring mee en weet ik eigenlijk ook weinig van. Ik heb wel de Cricut Expression, een snijmachine die ik ook via een Gypsy aan de computer aan kan sluiten, maar bij mij is de ervaring dat ik dat veel werk vind om even te knutselen en het ding dus eigenlijk nooit meer gebruik (moet het nog een keer op mp zetten, is gewoon zonde om te laten staan). Ik vind de afbeeldingen die je met de Cricut bijvoorbeeld snijd minder mooi dan een gestempelde afbeelding die je stanst. Alleen papierkleuren op elkaar geplakte afbeeldingen zonder inkleuren of stempelen, houd ik niet zo van. Voorbeelden zijn natuurlijk op internet genoeg te vinden om te kijken wat jouw smaak is.

De stansmachine daarentegen gebruik ik erg vaak. Ik heb de Big Shot van Sizzix bij Stampin Up gekocht. Een erg fijne machine. Ik heb hiervoor ook de Cuttlebug gehad en die is ook prima, maar als ik moet kiezen, vind ik de Big Shot zeker fijner. Mooi stevig, draait makkelijk. Geen idee waar op dit moment de beste aanbieding loopt, maar kan idd verschillen wat je er bij krijgt. Wat betreft verschil in merken die je er in kunt gebruiken kan allemaal, maar je moet alleen wel rekening houden met de grootte van de mal. De Cuttlebug is net iets smaller bijvoorbeeld dan de Big Shot. Je mal moet er wel door heen kunnen. De platen went snel hoor, althans bij de Cuttlebug en de Big Shot. Mijn moeder heeft ook een ander apparaat gehad (ben de naam even kwijt, Trouvaille?) en die kon daar met de platen niet mee overweg. Bij de Big Shot gebruik je om te stansen 3 platen, een dikke onderplaat, klein plaatje extra en 2 platen waar je tussen snijd. Wil je embossen ipv stansen, dan haal je het dunne plaatje weg, omdat de embossingsfolders dikker zijn om er door te draaien. Ik gebruik de magnetische plaat (zit niet standaard bij de Big Shot), echt heerlijk! Je metalen framelits/thinlits (de snijmalletjes) leg je dan op je gestempelde afbeelding en door de magnetische kracht blijven deze gelijk op de plek liggen. Anders moet je er iedere keer een plakkertje over doen om het op de juiste plek te houden om een mooie afbeelding te krijgen. Voor mij een aanrader!

Jammer dat je nu nog niet wilt stempelen. Daar begint iedere kaart bij mij wel mee, haha. Een stansmachine eerst en dan stempelen klinkt voor mij andersom dan ik zelf te werk ga zeg maar :o Ik stempel mijn afbeelding graag en stans deze dan met een bijpassende framelits/thinlits uit. Naast het stansen kan je met een stansmachine ook de embossingfolders gebruiken. Met een embossingfolder geef je textuur aan je papier. Zo simpel en zo leuk, ik gebruik dat ook vaak voor een kaart. Op de foto hieronder zie je een voorbeeld, de cirkels zijn naar binnen gedrukt, maar je kunt je papier natuurlijk ook andersom gebruiken, dan bollen de cirkels op. Er zijn veel motieven embossingfolders te krijgen, erg leuk.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:28

niet alle stansen kunnen in alle machines, en niet alle machines kunnen A4 aan.

Ik heb een xcut express, die is en A4 en kan alle stansen aan (en gebruik je maar 2 platen, basis en snijplaat) doordat de rol in hoogte verstelbaar is kan die alle diktes aan.. en een trouvaille (geen idee of ik die naam juist heb geschreven) mini (afschuwelijke kleur heeft ie maar doet zijn werk) voor de kleine dies, anders moet ik steeds die grote machine op mijn euro zetten, dan is voor de kleinere stansjes en voor erbij zo'n kleintje handig. Ik zou voor een kleine niet gaan voor de diamnondpress, die had ik ook, maar is smaller en maakt gebruik van folders om tussen te stansen wat ik dan weer niet handig vind.
Sizzix heeft ook een kleintje, de sidekick.

Voordeel van een plotter is dat die eigenlijk hetzelfde kan snijden, en sommige plotters dus ook embossen.
De cameo kan scan & cut, je legt hetgeen je wilt snijden op een mat, maakt een foto met je telefoon, stuurt dat naar de computer en die zorgt dan dat je het kunt snijden. Je kunt de cameo ook aansturen met je telefoon. (heb ik nog nooit gedaan heb de plotter naast mijn laptop staan)
Theoretisch heb ik geen dies meer nodig van lawn fawn, maar koop ze toch in set :P

Voor een bigshot kun je kijken op craftsulove.co.uk
Die heeft (of had) 15% extra korting ook op de machines
en hobbycraft.co.uk heeft bundel kortingen
Beide winkels hanteren normale verzendkosten naar Nederland/Duitsland

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 19:31

Hierbij de voorbeeldfoto. De visjes zijn dan gestempeld en dan gestanst, net als de takjes. Maar om een idee van het embossen te geven.

Afbeelding

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:32

mocht je door de bomen het bos niet meer zien van wat leuk is of je misschien leuker zou kunnen vinden:
https://www.youtube.com/user/vickypgr/videos
zij heeft erg goede videos, tutorials maar ook product reviews.
als je een beetje handig bent kun je veel van wat zij doet nadoen maar dan met andere materialen.
Daar heb ik veel aangehad, om te kijken wat ik leuk vind om te doen/te maken.

en ik blijf maar achter lopen met mijn kerstkaarten lol

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:08

Eigenlijk heb je helemaal gelijk Linda
Stempelen en dan stansen...
Ziet er super leuk uit!

Nou ja daar ga ik nog eens goed over nadenken
Maar het wordt denk ik toch geen plotter
Als ik de ervaringen hoor dan blijven de meeste stempelen en stansen... Waarom dan zo'n ding aanschaffen

Dank voor de link Alane!
Ik ga haar filmpjes bekijken :j

De lijst wordt maar langer en langer :D :P

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:59

ik doe ook beide, stempelen en stanzen maar ook plotters.
Zoals albums, 3d figuren zoals huisjes.
een design kost 90 cent, als je het niet zelf ontwerpt, en je kunt goedkoop tegoed kopen (betaalde 40 euro voor 3 maanden 150 euro shop tegoed per maand)
designs kun je aanpassen aan ieder formaat, zolang het door de plotter past lol

Anoniem

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:51

plotter lijkt me zo leuk om zelf stickers te maken. MAar om hem alleen daarvoor aan te schaffen is ook een beetje overdreven

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:01

Nog een praktische vraag
Onder wat voor een licht werken jullie?
In dit jaargetijde is het snel klaar met scrappen -O-

Vanavond komt mijn trimmer binnen *\o/*
Dan kan ik eindelijk gaan beginnen. Heb besloten dat hij niet onder de boom komt, te ongeduldig :')

Van scrapbook.com heb ik ook nog een bestelling open staan, alleen dat duurt 4 tot 6 weken -O-

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:02

MariekeB schreef:
plotter lijkt me zo leuk om zelf stickers te maken. MAar om hem alleen daarvoor aan te schaffen is ook een beetje overdreven


Daar is hij best prijzig voor :P
En tweedehands durf ik zo iets dan niet te kopen :o

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 18:18

Haha, kerst duurt idd veeeeeel te lang Patricia! Ik gebruik geen speciaal licht, maar ben nu naar daglicht lampen aan het kijken. Hoor ik veel positiefs over. Met dit weer is het iedere keer zo donker in huis en laat ik het er 's avonds nog wel eens bij zitten.

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:30

Hij is binnen *\o/*
En uiteraard al even uitgetest 8-) :D
Ben er heel blij mee!!
Kan nu eindelijk gaan beginnen *\o/*


Daglichtlampen, ga dit googelen +:)+

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 18:33

Ah top! Succes, ben benieuwd naar je creaties straks!

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:34

Ik ook :P :D

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 19:50

Vandaag nog een kaartje gemaakt met een nieuwe stempelset, zo schattig die kleine egeltjes, houd ik wel van!


Afbeelding

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 02:36

ik heb een lamp boven de tafel en extra een bureau lamp en werkt goed voor mij.

Scrapbook.com kan inderdaad even duren en helemaal in deze periode.
doorsnee genomen heb ik mijn spullen vrij vlot.

plotters zijn 2e hands ook nog vrij aan de prijs, daarom heb ik gekozen voor nieuw, alles erop en eraan qua garantie enzo


Ik heb voor mijn planner stickers gemaakt met lawn fawn stempels en dies op etiketten stickers, heb nu eerst de etiketten van de action maar wil die van de avery ellen nog halen en uitproberen en tot zover werkt het perfect.

De kerstkaartjes zijn de deur uit, heb van showtassen insteek hoezen gemaakt voor de lawn fawn stempels en dies mbv de fuse. E wil morgen zien of ik voor mijn planner pagina's en stickers kan maken.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 10:20

Vandaag komen mijn daglichtlampen binnen! Ik laat je weten wat ik er van vind! Ben erg benieuwd.

Ik ben wel blij dat het kerstkaarten tijdperk weer even achter ons ligt, haha, ik houd meer van andere kaarten. Januari ga ik weer een en ander bestellen uit de nieuwe catalogus. Heb al wat dingen binnen, dus genoeg om mij in de kerstvakantie mee te vermaken!

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:24

Ben ook heel benieuwd!
Misschien komen die ook wel op mijn verlanglijstje te staan
Niet voor kerst, maar de volgende :') :D

Ik ben benieuwd Linda!
Kerst is wel leuk, maar als je 30 kaarten moet maken ben je het denk ik ook wel snel zat :o

Ik heb gisteren al het 1 en ander gesneden. Maar ja, heb nu niet zoveel tijd ivm werken.
Hopelijk het weekend

Ik heb weer een bestelling geplaatst bij scrapbook.com ondanks dat het zo lang duurt voordat het hier is ( oke ik ben een beetje verwend natuurlijk :o )
Maar zij waren de enige die een bepaald papier nog hadden.
Hoe werkt dat eigenlijk.
Eerst was het hier vollop te krijgen, elke webwinkel had het liggen en nu is het ineens op. -O-
Is het dan ook echt op of kan er later weer geleverd zijn?
Het gaat echt om seizoensgebonden spullen.

Ik weet dat je via webshops hier ook kunt bestellen, maar dat duurt ongeveer even lang zo niet langer.
Tenminste, de gene die ik sprak besteld pas in januari weer de volgende lading ( zal ook met verzendkosten te maken hebben ? )
Misschien is het papier dan helemaal niet meer te krijgen, dus dan maar zo

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:56

sommige papierlijnen zijn tijdelijk, verkocht is op en moet je zoeken om het nog weer te krijgen.
andere zijn er ieder jaar, en je hebt ze ook die kun je als print bestand kopen.
echtpark bijv is ook als zelfprint versie te koop
http://www.snapclicksupply.com

Ik koop meestal na het seizoen, vaak in de aanbieding en dan daardoor goedkoper.
En soms shoppen in binnen en buitenland

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:15

Het ging ook om Echopark :D
De Winter en Autumn, maar dan de kleine kit met alleen de effen kleuren

De site die je net doorgaf ken ik niet. Daar zal ik ook eens op gaan rondneuzen 8-)
Maar voorlopig hoop ik even klaar te zijn... :P

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:28

die site heeft dus ook prints, je koopt een bundle (even in de gaten houden want soms hebben ze leuke aanbiedingen) en die kun je dan (laten) printen zo vaak je wilt. ook op 30 x 30 cm

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:11

Dat is nog eens leuk!
Weer wat geleerd :D 8-)