[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:58

Quir schreef:
Kent iemand Singer Confidence 7467? Is dat wat?

Ik heb een Singer Confidence (het nummer weet ik niet.) Ik heb het al eerder geschreven, het is een %^& ut naaimachine !Winterstoffen kan hij vrijwel niet naaien. Jeans kan hij amper aan. Kortom, geen kracht. Fijne stoffen daarentegen kan hij goed. Meerdere soorten steken, waaronder de stretchsteek...heerlijk bij rekbare stoffen. In de winkel deed hij het goed, maar er lag een dun proeflapje .....ja dat kan ik ook. Kwam jaren geleden goed uit de test en die testen geloof ik nu ook niet meer , want hij is echt waardeloos.
Op naailes heb ik jasje, broeken en T-shirts genaaid, op een Janome (alle soorten die er stonden geprobeert) Wat een goede machines!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:17

Super happy de Peppie!!! Na de teleurstelling gisteren op naailes, waar bleek dat de Sint toch niet helemaal de handigste naaimachine had gekocht voor stretch stoffen, heeft diezelfde Sint gebeld met de Blokker en de machine mocht nog terug.

Op naar de naaimachine winkel voor in mijn beleving een Brother ofzo :)

En toen kwam die mevrouw in de winkel met een Pfaff Select 3.0 :) tweedehands met drie jaar garantie :D en het allerliefste, het deel wat nu nog bijbetaald moest worden krijg ik alvast voor mijn verjaardag <3

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:31

Oh ik heb geen problemen ondervonden tot nu toe met stretchstoffen :)
Fijn dat je meteen een andere machine hebt :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:31

Super fijn :) veel plezier met je nieuwe machine :)

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:34

Goldie, tis ook geen probleem, maar voor een mooie afwerking is eigenlijk de zigzag te groot, dat zag je ook direct in mijn kledingstukjes.. ....

Maar nu is t mooi opgelost :D

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:51

Wat fijn PSM! Een niet naar wens werkende machine geeft echt zoveel frustratie. Ik denk dat je met die Pfaff een hele leuke machine hebt!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:09

Ersina schreef:
Quir schreef:
Kent iemand Singer Confidence 7467? Is dat wat?

Ik heb een Singer Confidence (het nummer weet ik niet.) Ik heb het al eerder geschreven, het is een %^& ut naaimachine !Winterstoffen kan hij vrijwel niet naaien. Jeans kan hij amper aan. Kortom, geen kracht. Fijne stoffen daarentegen kan hij goed. Meerdere soorten steken, waaronder de stretchsteek...heerlijk bij rekbare stoffen. In de winkel deed hij het goed, maar er lag een dun proeflapje .....ja dat kan ik ook. Kwam jaren geleden goed uit de test en die testen geloof ik nu ook niet meer , want hij is echt waardeloos.
Op naailes heb ik jasje, broeken en T-shirts genaaid, op een Janome (alle soorten die er stonden geprobeert) Wat een goede machines!


Goed om te weten. :))

Heeft er hier iemand ervaring met een naai en borduurmachine in 1?

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:29

Dorus schreef:
Wat fijn PSM! Een niet naar wens werkende machine geeft echt zoveel frustratie. Ik denk dat je met die Pfaff een hele leuke machine hebt!

Dat denk ik ook :) kan niet wachten tot hij nagekeken hier in huis is :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:54

Quir schreef:
Ersina schreef:
Ik heb een Singer Confidence (het nummer weet ik niet.) Ik heb het al eerder geschreven, het is een %^& ut naaimachine !Winterstoffen kan hij vrijwel niet naaien. Jeans kan hij amper aan. Kortom, geen kracht. Fijne stoffen daarentegen kan hij goed. Meerdere soorten steken, waaronder de stretchsteek...heerlijk bij rekbare stoffen. In de winkel deed hij het goed, maar er lag een dun proeflapje .....ja dat kan ik ook. Kwam jaren geleden goed uit de test en die testen geloof ik nu ook niet meer , want hij is echt waardeloos.
Op naailes heb ik jasje, broeken en T-shirts genaaid, op een Janome (alle soorten die er stonden geprobeert) Wat een goede machines!


Goed om te weten. :))

Heeft er hier iemand ervaring met een naai en borduurmachine in 1?


Ik heb de Brother Innovis 350, hele fijne machine.
Maar dat zijn meer sier steken dan echt borduren.
Je kunt er ook een naam mee borduren maar niet groot.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:22

Was naar de Husqvarna Designer Jade 35 aan het kijken, die zou beide goed moeten kunnen. Snelheid is aanpasbaar met naaien, etc, maar of het nu echt een krachtige machine is die door dikkere stoffen kan, kan ik er dan weer niet uit halen. :=
Ze zeggen dat ie een grote werk ruimte rechts naast de naald heeft (20 cm), maar wat is normaal?

Maar borduren zou wel handig zijn (vooral ook ivm bedrijf, logos borduren op dekjes en zweetdekens en zo). :j

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:19

Mijn machine heeft iets van 28cm rechts van de naald. Dat is echt veel. Wat normaal is durf ik niet te zeggen, maar volgens mij is ca. 20 al meer dan normaal.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:24

Quir schreef:
Was naar de Husqvarna Designer Jade 35 aan het kijken, die zou beide goed moeten kunnen. Snelheid is aanpasbaar met naaien, etc, maar of het nu echt een krachtige machine is die door dikkere stoffen kan, kan ik er dan weer niet uit halen. :=
Ze zeggen dat ie een grote werk ruimte rechts naast de naald heeft (20 cm), maar wat is normaal?

Maar borduren zou wel handig zijn (vooral ook ivm bedrijf, logos borduren op dekjes en zweetdekens en zo). :j


Let op dat veel naai/borduurmachines te licht zijn voor sjabrakken...
ik heb eeb brother innovi’s v3 borduurmachine, heerlijk apparaat.. En lt op mt software, niet met alle kun je zelf digitaliseren...

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:14

Even kijken hoe het ontwerp dat ik heb gemaakt er uit komt te zien... Deze komt op een fleecesweater voor mijn vriend, met de naam van onze boot eronder... Maar voor ik het definitief doe, test ik hem even op een handdoek...Afbeelding
Nog niet helemaal tevreden, dus dat word nog even door emmeren :D

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:23

Oh een naai borduur machine! Hoe werkt ie? En resultaat?

Maar inderdaad, lastig vinden nog waarmee je ook dikkere stoffen kunt doen en ik kan het bij de meeste ook gewoon niet vinden.

Zijn nu aan het kijken naar Husqvarna machines, hebben er 1 op t oog die zegt alle stoffen te kunnen naaien en borduren. Ik vraag me alleen af of daar dus echt alle stoffen onder vallen (sjabrakken dus bijvoorbeeld).

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:58

Quir schreef:
Ik vraag me alleen af of daar dus echt alle stoffen onder vallen (sjabrakken dus bijvoorbeeld).

Staat er iets bij over quilten? Want dat ruitjespatroon dat door een sjabrak heen genaaid is is feitelijk quilten.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:00

Mijn Janome is inderdaad ook geschikt voor quilten en die kan perfect door een schabrak of deken heen.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:31

Quir schreef:
Oh een naai borduur machine! Hoe werkt ie? En resultaat?

Maar inderdaad, lastig vinden nog waarmee je ook dikkere stoffen kunt doen en ik kan het bij de meeste ook gewoon niet vinden.

Zijn nu aan het kijken naar Husqvarna machines, hebben er 1 op t oog die zegt alle stoffen te kunnen naaien en borduren. Ik vraag me alleen af of daar dus echt alle stoffen onder vallen (sjabrakken dus bijvoorbeeld).



Eehhh nee, als je goed opgelet hebt, heb je mijn bericht ervoor ook gezien :o :o dat is alleen borduurmachine, ik ben niet zo van de naai/borduur....
Als je dekens en sjabrakken wilt borduren, laat je dan goed voorlichten bij een naaimachinezaak... je moet letten op je ringen die erbij horen, maar ook hoe sterk je machine is.. Vaak kom je voor sjabrakken etc toch op professionele machines, omdat de “huishoud” machines te licht zijn..

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:56

Oh, lezen en vooral onthouden is niet meer mijn sterkste punt. :=

Hebben husqvarna ruby op t oog, maar ga als we weer eens in nl zijn eens naar kijken en vragen.

onne

Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Vianen/utr:

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:57

Hier wel iemand die tevreden is met een naai / borduurmachine . Heb zelf de Brother 4000 D .
Paar jaar geleden een grote borduur machine aangeschaft , de 1000 PE en wat een beest is dat .
Hij heeft 10 naalden , hoef je niet elke keer je garen te wisselen .
pas stoel / kerst hoezen gemaakt .

@ yavanna heb jij een borduur progamma on te digitaliseren ?

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:49

Ja, ik gebruik PE design next geloof ik....

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:47

__PSM__ schreef:
Goldie, tis ook geen probleem, maar voor een mooie afwerking is eigenlijk de zigzag te groot, dat zag je ook direct in mijn kledingstukjes.. ....

Maar nu is t mooi opgelost :D

Daar liep ik bij mijn toyota ook tegenaan dat je geen steekbreedte en lengte kon instellen. De hoofdreden om een andere aan te schaffen.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:01

Ersina schreef:
Ik wil Bokker sadrina even bedanken. +:)+ Zij had het op dit forum over een hooimadam.(is om eten in een pan langszaam te laten garen) Ik had er nog nooit van gehoord, maar ben de uitleg over hoe je een hooimadam moet maken gaan opzoeken. Een tafelkleed (geblokt met rand) verknipt. Een oude synthetisch dekbed verknipt, de gewatteerde binnenbroek van een motorbroek de ik niet meer pas en het is, tot mijn grote verbazing een prachtige hooimadam geworden. Meteen toen die af was gebruikt.
Wil nu nog 1 maken voor mijn hapjespan, maar hier bestaat naar mijn weten nog geen patroon van, dus ik moet even uitdokteren hoe ik de steel buiten het geheel kan laten.




Haha leuk dat je me bedankt. Ik heb het graag gedaan.
Om de steel naar buiten te laten steken, maak je de "wand" van de hooimadam langer en je laat die elkaar overlappen. Dan kan je steel erbuiten steken. Kijk maar goed op de site van hooimadam.

verriemerrie

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Råda (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:41

Quir schreef:
Oh, lezen en vooral onthouden is niet meer mijn sterkste punt. :=

Hebben husqvarna ruby op t oog, maar ga als we weer eens in nl zijn eens naar kijken en vragen.


In Örebro zit een naaimachine handel, die heeft o.a. Husqvarna, Janom, Pfaff
http://www.symaskincenter.com/
Misschien kun je daar eens kijken en uitproberen?

Van Husqvarna zou ik eerder Sapphire of Opal kiezen, deze zijn geschikt om mee te quilten en kunnen dus dikkere (lagen) stoffen aan.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:17

Wat bedoelen jullie met de snelheidsregeling? Is dat geen kwestie van het voetpedaal dieper of minder diep indrukken?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:58

Nee. Ik kan mijn machine op halve snelheid zetten. Maar wel met vol motorvermogen.
Vooral handig bij precisie werkjes dat je niet per ongeluk te hard kan gaan bijv