[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:25

Dorus schreef:
Ik zou echt niet weten wat ik met wonder clips moet ipv spelden. Voor English paper piecing zijn ze dan weer wel geweldig, maar dat is een niche binnen een niche van de naaiwereld en daar komt geen naaimachine aan te pas :+
Ik zou het zo voor iemand anders niet weten. Mij maak je altijd blij met stofjes. Bij voorkeur stoffen pakketjes. Maar ik maak dan ook weinig kleding.

Zoals boven mij al gemeld, precies wat je ook doet met spelden. Zomen, maar ook boordjes en andere naden. Wellicht wel iets anders als je zowat geen kleding maakt. :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:30

Het is een pakketje met vanalles geworden :)
Heb stof gehaald om zelf een leuk kerst-speldenkussentje te maken, kopspeldjes om er in te steken, biaisband wit en zwart, krijtjes, een setje met naaldjes en zo een dingetje om de draad door de naald te trekken, een tweelingnaald voor op de machine en heb nog 5€ over voor een leuk opbergdoosje.
Thanks iedereen!

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:50

Murthul schreef:
Dorus schreef:
Ik zou echt niet weten wat ik met wonder clips moet ipv spelden. Voor English paper piecing zijn ze dan weer wel geweldig, maar dat is een niche binnen een niche van de naaiwereld en daar komt geen naaimachine aan te pas :+
Ik zou het zo voor iemand anders niet weten. Mij maak je altijd blij met stofjes. Bij voorkeur stoffen pakketjes. Maar ik maak dan ook weinig kleding.

Zoals boven mij al gemeld, precies wat je ook doet met spelden. Zomen, maar ook boordjes en andere naden. Wellicht wel iets anders als je zowat geen kleding maakt. :P

Nee, ook voor kleding kan ik me niet voorstellen wat je er mee moet. Veel te dik, zit alleen maar in de weg.
Dat ik geen kleding maak wil niet zeggen dat ik niet weet hoe het moet of nooit met de naaimachine en spelden werk.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:25

Joehoe, 12 december heb ik mijn eerste naailessen :) :D zo'n zin in :D

Nu moet ik meenemen:
- naaimachine (check voorlopig neem ik die van mijn ma mee)
- een makkelijk patroontje (nu wil ik of een trui/ longsleeve maken in maat 98/104 of een jurkje in maat 62) hebben jullie nog tips? Liefst voor nu nog een gratis patroontje om te proberen :D
- rekbare stof, tricot maar niet te dun zei de juf, iemand daarvoor nog tips voor merken?
- garen, ook daarvoor hebben nog tips?
- een goede stofschaar, iemand tips?
- naalden (die heb ik)

Hihi ik heb er zo'n zin in :P ik denk dat ik morgen spontaan onze 5 weken oude dochter meeneem naar de stoffenwinkel hier in de buurt :P

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:02

PSM op de Facebook pagina van Sofilantjes staan iets van 3 gratis patronen, deze zijn erg goed vind ik.

Stofschaar kunnen ze je in de stoffenwinkel wel mee helpen, net als garen.
Ik vind zelf 95% katoen / 5% lycra fijn werken, rond de 200/230gr

Mijn onderbroeken :')

Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:49

Hier hoef ik geen naaimachine mee te nemen gelukkig. Zij heeft er 4 staan, twee locks en een cover.

Droomfabriek heeft ook leuke patroontjes. Lena dress is leuk. Olivier broekje of dex pants.

Garen bijpassend bij je stof of gewoon zwart of wit. Kies wel voor goede kwaliteit, gutterman bijvoorbeeld.
Tricot of jersey op de markt of stoffenwinkel. Daar kan je altijd advies vragen.
Ook voor een stoffenschaar. Die echt alleen voor stof gebruiken trouwens.

Veel plezier!

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:13

kwita schreef:
Sandrina schreef:

Die 'wonderclips' kan je kopen bij IKEA als gordijn-ophang-dingen of bij de kantoorboekhandel--> Papierklemmen.


zag er laatst ook bij de action!


Kwita: Ik weet niet beter of die papierklemmetjes zijn er niet meer te koop bij Action. Ik zoek ze al jaren, maar tot voor 4 jaar geleden wel te koop daar.

Ik gebruik de clips/klemmen als ik een rok of kledingstuk maak van pigskinn. Varkensleer. Dan zijn spelden niet te gebruiken.

Ik ga morgen (heb hele dag tijd, luxe) een HOOIMADAM maken. Stoffen equivalent de hooikist (gerechten Suddervlees, rijstepap, zaken die lange tijd moeten sudderen,etc. Nu heb ik Elzasser zuurkool opstaan moet 4-6 uur stoven. Ik wou dat de hooimadam al af was.) 's morgens opkoken, in de hooikist doen en 's avonds zijn ze gaar en vaak nog warm.
Ik maak hem van een slaapzak waar de rits van stuk is. Ik denk dat er wel twee hooimadams van gemaakt kunnen worden.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:05

__PSM__ schreef:
Joehoe, 12 december heb ik mijn eerste naailessen :) :D zo'n zin in :D

Nu moet ik meenemen:
- naaimachine (check voorlopig neem ik die van mijn ma mee)
- een makkelijk patroontje (nu wil ik of een trui/ longsleeve maken in maat 98/104 of een jurkje in maat 62) hebben jullie nog tips? Liefst voor nu nog een gratis patroontje om te proberen :D
- rekbare stof, tricot maar niet te dun zei de juf, iemand daarvoor nog tips voor merken?
- garen, ook daarvoor hebben nog tips?
- een goede stofschaar, iemand tips?
- naalden (die heb ik)

Hihi ik heb er zo'n zin in :P ik denk dat ik morgen spontaan onze 5 weken oude dochter meeneem naar de stoffenwinkel hier in de buurt :P

Je stofschaar (te koop in die stoffenwinkel) moet lekker in je hand voelen. Zelf heb ik destijds daarom een kleine- lichte gekocht (knipvlak 7 cm), maar met een puntig uiteinde. Erg veel plezier van, want de andere scharen zijn niet zo precies, bij kleine knipvlakken. Maar anderen vinden groot en zwaar juist prettig. Nooit papier knippen met een stofschaar (lintje eromheen...van mij!) daar word hij binnen een mum van tijd bot van. Gutermann garen heeft geen oneffenheden en breekt niet. Over het patroontje zou ik me niet zo druk maken. je gaat immers naar les en je krijgt het echt voor elkaar met hulp! Alhoewel je het jezelf natuurlijk niet heel moeilijk moet maken.Veel plezier. *\o/*

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:15

Sandrina schreef:
Ik ga morgen (heb hele dag tijd, luxe) een HOOIMADAM maken. Stoffen equivalent de hooikist (gerechten Suddervlees, rijstepap, zaken die lange tijd moeten sudderen,etc. Nu heb ik Elzasser zuurkool opstaan moet 4-6 uur stoven. Ik wou dat de hooimadam al af was.) 's morgens opkoken, in de hooikist doen en 's avonds zijn ze gaar en vaak nog warm.
Ik maak hem van een slaapzak waar de rits van stuk is. Ik denk dat er wel twee hooimadams van gemaakt kunnen worden.

Goed idee! Nooit geweten dat dit zo heette, maar nu ga ik een patroon zoeken.
Overigens, ik stop nu de pan met theedoek eromheen in de ochtend in bed en dan is het tegen etenstijd gaar.( wel eerst braden op fornuis tot het echt warm is, het stoven gaat echter goed in bed)
De enige moeilijkheid is dat ik niet mag vergeten DAT ik de pan in bed heb gestopt. Het is me 1 keer overkomen dat ik de slaapkamer binnenkwam en dacht": hè, wat ligt het dekbed er slordig bij?" In hetzelfde moment dat ik opschudde, besefde ik dat ik er een pan ingekruld had. :D
Die hooimadam lijkt me veiliger.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:26

Ook nog tips voor een naaibox? Toch wel makkelijk om alles mee te nemen straks :P

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:40

Ik heb geen naaibox,maar je zou kunnen kijken naar een kleine gereedschapsbox met vakken voor losse spulletjes. Als je alles mee moet nemen is dat het makkelijkste.

Ik heb 2 boxen, eentje waarbij je de vakken zelf in kan delen en daar liggen de wat grotere items in (scharen bijvoorbeeld). In de andere losse items zoals naalden, spelden, meetlint, biasband, klosjes garen etc. (die vakjes zijn niet zo groot)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:44

__PSM__ schreef:
Ook nog tips voor een naaibox? Toch wel makkelijk om alles mee te nemen straks :P


Ik heb er een van Curver waar ik heel blij mee ben :)
Heeft twee inzet bakjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:47

Ah de Curver kwam ik tegen op internet :)

Twee is nu nog beetje over de top denk ik, het moet toch langzaam vullen natuurlijk :)

Gaat opzoek naar de Curver online :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:39

Ik heb dezelfde box :j

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:43

Dat is volgens mij de enige officiële naaibox die momenteel makkelijk verkrijgbaar is. Een speciaalzaak heeft soms mss wel meer opties voor een naaibox.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:08

uhhm ik heb een grote trolly gekocht bij de praxis een gereedschaps ding van stanly, daar past alles in en ik hoef niet te sjouwen....geloofme als je langer bezig bent verzamel je steeds meer!
punta di roma is dikkere rekstof, dat naait lekkerder.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:18

Ersina schreef:
Sandrina schreef:
Ik ga morgen (heb hele dag tijd, luxe) een HOOIMADAM maken. Stoffen equivalent de hooikist (gerechten Suddervlees, rijstepap, zaken die lange tijd moeten sudderen,etc. Nu heb ik Elzasser zuurkool opstaan moet 4-6 uur stoven. Ik wou dat de hooimadam al af was.) 's morgens opkoken, in de hooikist doen en 's avonds zijn ze gaar en vaak nog warm.
Ik maak hem van een slaapzak waar de rits van stuk is. Ik denk dat er wel twee hooimadams van gemaakt kunnen worden.

Goed idee! Nooit geweten dat dit zo heette, maar nu ga ik een patroon zoeken.
Overigens, ik stop nu de pan met theedoek eromheen in de ochtend in bed en dan is het tegen etenstijd gaar.( wel eerst braden op fornuis tot het echt warm is, het stoven gaat echter goed in bed)
De enige moeilijkheid is dat ik niet mag vergeten DAT ik de pan in bed heb gestopt. Het is me 1 keer overkomen dat ik de slaapkamer binnenkwam en dacht": hè, wat ligt het dekbed er slordig bij?" In hetzelfde moment dat ik opschudde, besefde ik dat ik er een pan ingekruld had. :D
Die hooimadam lijkt me veiliger.


Klopt, de hooimadam of kist zet je op de tafel of op een kastje. Ik maak hem met bodem van dubbele stof. Het moet er immers erg heet in gezet worden. Hoop dat mijn huishoudmachine die dikken lagen stof aankan, anders gebruik ik mijn industrienaaimachine.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:14

Hier weer wat stof geknipt, wil het graag einde van de week af hebben :)
Een Hibernis en aangepaste Sylva van Sofilantjes, een bonny legging van Made for Mermaids en voor mij nog een onderbroek.

Andere ook nog projectjes liggen?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:21

Ja heb net twee harem rompers van brindille amd twig geknipt. Vanavond even aan elkaar zetten.
Draagcape waar ik op les mee bezig ben is bijna klaar, alleen de sluitingen nog. En dan begint mijn verlof ook bijna, les wordt erg zwaar

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:22

Ik ben bezig met een sweater voor mezelf, heel benieuwd hoe die er uiteindelijk uit gaat komen. :D

En van de week voor t eerst mn rok gedragen en direct allerlei complimentjes gehad en toen ik vertelde dat ik m zelf had gemaakt vielen er echt monden open. Allemaal complimentjes gehad, zo lief. :D

Yavanna

Berichten: 2638
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:39

Oeh leuk topic..
Ik naai echt al jaren, ooit modevakschool gedaan, daarna tot 2003 geen machine meer aangeraakt en toen weer verder gegaan met gothic en fantasy kleding en heel veel historische kleding, voornamelijk tudor en victoriaanse tijd, hoewel een robe anglaise er ook bij zat.Zelfs bedrijfsmatig gedaan... onder Frantic
Nu maak ik eigenlijk nooiit meer kleding maar maak ik bootkappen, zeilen en stoffeer ik.
Heb een idustriele machine, 2 pfaffs, een elna lock en een brother borduurmachine. Je wilt mijn keuken ook niet zien..:D, de tafel staat vol met machines..
Dit is mijn laatste creatie, een neiuwe hoes voor mijn ipad van leer met slangenprint, Jack gedigitaliseerd zodat ik m kon uitborduren...Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:05

Murthul leuk zeg!!

Yavanna wow! Die jurken klinken gaaf zeg! (Heb je foto's?)
En leuke hoes!

Keet ja hier wordt het knippen nu ook zwaar, naaien gaat nog omdat dat zittend is (al heb ik nu carpaal tunnel syndroom dus spelden is soms erg vervelend en als ik iets uit moet halen is het echt pijnlijk).

Yavanna

Berichten: 2638
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:18

Toevallig wel:) een hele kleine selectie.
.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ga eens op mn gemak teruglezen wat jullie gemaakt hebben..

De trouwjurk heb ik in 2010 gedoneerd aan Serious request

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:42

Wauw prachtig zeg <3

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:59

Ik ben ook wel blij dat mijn naailes geen schema aanhoud, dat ik soms eerder weg moet omdat ik het niet volhoud of dat ik echt lang doe over projecten omdat mn lijf niet wil maakt helemaal niets uit. Ik doe wat lukt en thuis wissel ik ook veel af. Spelden en stukjes lostornen doe ik gewoon liggen/onderuit op de bank.

Kijk ik werk nu met deze stof:

Afbeelding

Yavanna wat gaaaaf joh al die jurken!! Echt heeel tof als je zoiets zelf kunt maken.