[TEK] eerste keer in kleur...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

[TEK] eerste keer in kleur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 23:57

Ik heb mezelf als zwart-wit liefhebber alle moed bij elkaar geraapt, alle kleurtjes gezocht die ik in huis kon vinden, en ik ben erin gevlogen...

Ik zelf ben het liefste bezig met gewone potloden, voor mezelf merk ik dat ik daar de meeste detail in uit kan brengen. Maar natuurlijk moet je je grenzen eens verleggen, en van andere dingen proeven.

Hierbij het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Ik kreeg het maar niet fatsoenlijk voor elkaar om alle kleuren+licht/donker variaties mooi te laten overlopen met kleurpotloden... op dn duur begin ik weer te hard op mijn potloden te drukken, en ja... dan kan je niks meer :+

Hebben jullie daar evt wat tips voor? :D

Hier eentje in gewoon potlood (heb ik 7 jaar geleden eens gemaakt):

Afbeelding

Anoniem

Re: [TEK] eerste keer in kleur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:06

Nou, dat heb je dan al snel te pakken! Mooi, die contrasten tussen donker en licht. Die schaduw van het oor is wel wat heftig - meestal gebruikte ik liever donkere kleuren (paars, groen maar vooral blauw) voor schaduwen omdat het wat minder doodslaat. Maar je tekent prachtig!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 00:14

culaccino schreef:
Nou, dat heb je dan al snel te pakken! Mooi, die contrasten tussen donker en licht. Die schaduw van het oor is wel wat heftig - meestal gebruikte ik liever donkere kleuren (paars, groen maar vooral blauw) voor schaduwen omdat het wat minder doodslaat. Maar je tekent prachtig!


Ja, dat is even een dingetje waar ik nog wat in moet gaan experimenteren met die schaduw kleuren :') goed dat je het zegt! De hals/nek en manen waren de laatste dingetjes die ik nog moest doen, en daar ben ik wat laks gaan worden omdat het bedtijd was voor mij :+ ben rond 19u ermee begonnen, en was om 22:30 klaar :')