[VER] Een nog naamloos (fantasy) verhaal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

[VER] Een nog naamloos (fantasy) verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 23:27

Hoi Bokkers :)

Een hele tijd terug was ik erg actief met verhalen schrijven. Ik heb alleen nog nooit een verhaal echt af geschreven :')

Maar goed, na wat jaren had ik ineens weer zin om een nieuw verhaal te gaan schrijven, en deze misschien wél af te gaan maken. Maar dat moet ik nog maar zien haha.

Wegens school en werk zal ik niet altijd genoeg tijd hebben om (snel) te updaten, maar ik zal mijn best doen als het mensen aanspreekt.

Dit verhaal is trouwens een verhaal dat onder de genre 'Fantasy' valt.

Enjoy! En tips/commentaar etc mag allemaal! Ik sta open voor verbeterpunten, ik wil graag leren!

Hoofdstuk 1

Danilo schoot overeind in zijn bed en keek direct met grote ogen naar de wekkerradio die naast zijn bed op het houten nachtkastje stond. Tien voor half negen! Waarom was zijn wekker niet af gegaan? Of had hij die zelf uit gezet toen hij af was gegaan vanochtend? Hij kon het zich in ieder geval niet herinneren.
Razendsnel schoot hij uit zijn bed en gehaast begon hij zich om te kleden. Toen hij zijn kleding aan had rende hij naar de badkamer en deed zijn haren. Hij bekeek het even in de spiegel en knikte goedkeurend. Zijn zwarte haren waren wat naar achteren gekamd en met de nodige hoeveelheid gel erin bleef het zitten hoe hij het graag wilde hebben.

Binnen een kwartier reed hij met zijn zwarte Alfa Romeo Guilietta bij het huis weg wat hij samen met zijn vader deelde. Zijn moeder was overleden aan de gevolgen van kanker toen hij heel jong was, hij had niet eens echt het gevoel dat hij haar gekend had.

Tien voor negen- twintig minuten te laat- parkeerde Danilo zijn auto voor de school. Hij pakte zijn grijze rugtas van de passagiersstoel, sloeg die over zijn schouder en liet het portier van de auto met een doffe plof dichtvallen. Terwijl hij zijn auto vergrendelde met de afstandbediening, liep hij richting de ingang van de school. Ietwat gehaast rende hij het trappetje op en stapte de school binnen. De gangen waren uitgestorven en het was erg stil; de lessen waren net begonnen. Danilo zuchtte even, goed begin van het schooljaar. Hij was net weer een weekje naar school en hij kwam alweer te laat. Vorig jaar ging het ook al niet zo goed met het op tijd komen. Zijn cijfers waren ook niet al te best geweest, maar net goed genoeg om over te gaan.

“Ah, kijk, daar hebben we onze grote vriend Danilo,” klonk de stem van meneer Frost toen Danilo de deur van het klaslokaal open had geduwd. Danilo stapte naar binnen en glimlachte schaapachtig.
“Sorry,” excuseerde hij zich, terwijl hij met zijn ogen het klaslokaal afzocht naar een leeg plekje waar hij kon plaatsnemen. Al gauw merkte hij een leeg plekje op en begon hij daar naar toe te lopen. Meneer Frost mompelde nog iets over hem, maar Danilo kon het niet verstaan, het was waarschijnlijk ook niet echt belangrijk.
Danilo nam plaats op het houten stoeltje en legde zijn rugtas op de tafel. Hij ritste de tas open en haalde er wat boeken uit, waarna hij probeerde de les van meneer Frost te volgen. In zijn ooghoek zag hij dat er iemand zijn richting op keek. Danilo keek op en grijnsde toen hij zag wie het was; Ilyano. Ilyano was al vanaf dat Danilo hier in de buurt kwam wonen zijn beste vriend. Ze woonde dicht bij elkaar en zaten al een hele poos bij elkaar in de klas. Hoewel Ilyano af en toe een beetje een nerd was en soms wat raar uit de hoek kwam,zou Danilo hem nooit kwijt willen als vriend. Ze hadden gewoon een hele fijne vriendschap en konden met alles bij elkaar terecht.
Ilyano grijnsde terug naar Danilo en schudde zijn hoofd. Danilo wist dat hij dat deed omdat hij weer eens te laat was gekomen op school. Hij grinnikte even.
“Danilo! Te laat komen en dan ook nog eens niet opletten! Kom maar even hierheen en los deze som maar op, als je het blijkbaar toch zo goed weet,” sneerde meneer Frost. Danilo keek geschrokken op en rolde met zijn ogen, waarna hij zijn stoel naar achter schoof en opstond. Hij blikte nog even kort naar Ilyano en liep toen tussen de rijen tafels naar voren. Eenmaal bij het bord drukte meneer Frost een wit krijtje in Danilo’s handen en bleef naar hem kijken. Danilo staarde naar wat er al op het bord geschreven stond en kneep zijn ogen even tot spleetjes. Langzaam en een beetje vertwijfelend begon hij dingen op te schrijven op het bord en na een tijdje was het een hele rij met uitwerkingen geworden met een antwoord eronder. Danilo keek weer even op naar meneer Frost en gaf het krijtje terug. Meneer Frost pakte het krijtje aan en keek naar het bord.
“Let de volgende keer maar gewoon op, Danilo. Blijkbaar snap je er nog niet veel van,” sprak meneer Frost streng, terwijl hij een strakke blik op Danilo worp. Danilo knikte kort en begaf zich weer naar de plaats waar hij zijn tas en zijn boeken had liggen. Hij was nooit goed geweest in rekenen en wiskunde. Ilyano hielp hem er weleens mee, maar hij snapte er negen van de tien keer gewoon niets van. Al lag het waarschijnlijk ook wel een beetje aan het feit dat hij altijd weinig deed voor school, zowel op school zelf als thuis.

Toen het lesuur verstreken was, ging de bel. Het weerklonk door de gehele school. Zonder te twijfelen sprong Danilo overeind en propte de boeken in zijn tas, waarna hij de tas weer over zijn gespierde schouder sloeg. Met grote,krachtige passen liep hij naar de deur en verliet het klaslokaal. Eenmaal op de gang stond Ilyano op hem te wachten.
“Ik dacht dat je dit jaar beter je best ging doen om op tijd te komen?”
“Dat doe ik ook! Mijn wekker was niet gegaan. Hé, het is nog maar de eerste keer dit jaar dat ik te laat ben gekomen!”
“Serieus Danilo? Dit is net de tweede week school.”
De jongens lachten beide en begonnen te lopen naar het volgende lokaal, om daar ook weer de les te volgen.

Rond het middaguur hadden ze een halfuur pauze. Danilo en Ilyano liepen gezamenlijk richting de kantine en namen daar plaats aan een nog lege tafel. De kantine stroomde langzaam maar zeker vol met leerlingen.
“Heb je al geleerd voor de toets morgen?” vroeg Ilyano aan Danilo.
“Toets? Uh.. Oh ja. Ja, een beetje..” reageerde Danilo. Hij stond op en pakte zijn portemonnee uit zijn broekzak. “Ik ga even een broodje halen, oké?” liet hij weten, waarna hij wegliep.
Hij kocht een panini met ham en kaas en keerde terug richting Ilyano. Rustig plofte hij neer op de stoel en nam een hap van zijn broodje. Al kauwend merkte hij op dat Ilyano erg stil was en ergens naar leek te staren. Danilo slikte de hap door en volgde Ilyano’s blik, waarna een brede glimlach op zijn gezicht ontstond.
“Ilyano, loop toch een keer naar haar toe! Praat je überhaupt weleens met haar?” sprak Danilo tegen zijn beste vriend. Hij had gezien dat Ilyano naar een meisje zat te staren. Naar Louise, een meisje die ook bij hun in de klas zat. Zij behoorde tot de populaire groep op school. Zo’n beetje alle jongens stonden voor haar in de rij.
“Alsof ik ook maar een kans maak..” klonk Ilyano’s stem wanhopig. “Ze ziet mij echt niet staan hoor.”

Dit is nog maar een pril begin.. Nog niets van wat ik van plan ben is er al daadwerkelijk in voor gekomen. Dat komt allemaal nog. Het is ook nog niet het eind van hoofdstuk 1.
Maar zo kunnen jullie alvast wennen aan mijn schrijfstijl of alvast wat tips geven!

Spelfoutjes of grammaticafouten mogen jullie natuurlijk ook melden! Graag zelfs :j

Freekieee

Re: [VER] Een nog naamloos (fantasy) verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:34

Leukk gedaan! Fijn om te lezen ook.

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 00:21

Leuk geschreven! Ik ben benieuw wat voor wending je verhaal gaat krijgen :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 16:52

Bedankt beide :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:04

Leuk geschreven! Ben benieuwd naar het vervolg :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 20:12

Dankjewel BeSen! :D

Ik ben momenteel weer verder aan het schrijven. Zal een nieuw stukje erbij zetten als het stukje iets langer is!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 00:55

Een nieuw stukje! :D (ik weet het, op een belachelijke tijd :') )

Nieuw!

....
“Je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis, toch?” Danilo glimlachte even.
“Elke keer als ik haar begroet negeert ze me..” mompelde Ilyano nu. Hij zuchtte. Hij had al langer een oogje op Louise, maar het was niet echt het type meisje dat makkelijk te benaderen was, vooral niet voor de minder populaire jongens zoals Ilyano.

Eenmaal thuis na school liep Danilo direct door naar de keuken. Hij pakte een glas uit de kast en vulde het glas met cola. Met het glas in zijn hand liep hij terug naar de woonkamer, plofte neer op de bank en zette de televisie aan. Langzaam begon hij te drinken.
Op de televisie werd het nieuws uitgezonden. Het ging vooral over mensen die vermist waren en mensen die vermoord waren. De laatste tijd leek het steeds meer te gebeuren. Of Danilo lette er gewoon meer op nu, dat kon ook. Maar het viel hem op.
Er werd op het nieuws verteld dat de meeste moorden een verband met elkaar hadden. De vermoordde mensen leken om het leven te zijn gebracht door een dier. Dus er werd ook veel door de bossen gezocht naar eventuele dierlijke daders, zoals wolven of andere wilde dieren. In Nederland schenen geen wolven te leven, maar ze hielden de optie open aangezien de wolf wel bezig was met zijn terugkeer in Nederland.
Danilo zapte weg naar een muziekzender en zette het volume nog wat hoger. Hij dronk rustig zijn glas cola leeg en zette het glas toen op het glazen tafeltje die bij de bank stond.
Ongeveer een halfuur later zette hij de televisie uit en stond hij op van de bank. Hij bracht zijn glas naar de keuken en zette die in de vaatwasser, waarna hij de trap op liep naar boven en ging douchen. Na het douchen kleedde hij zich weer aan en vertrok daarna met zijn auto naar zijn werk.

Het was een kleine twintig minuten rijden naar zijn bijbaantje. Hij werkte bij het boswachters huis. Hij hielp de boswachters met hun taken in de praktijk en regelde ook veel in de computer.
“Goedemiddag Danilo,” groette José met een glimlach toen Danilo het kantoortje binnen stapte en de deur achter zich dicht trok. “Hallo,” zei Danilo terug. José was een van de weinige vrouwelijke boswachters. Zij deelde dit kantoortje met haar mannelijke collega’s Wim en Gerardo.
Een luide, laagtonige blaf klonk door het kantoortje. Achter het bureau van José kwam een enorme Deense Dog omhoog. Hij dribbelde met zijn logge lichaam blij naar Danilo en ontving hem kwispelend.
“Jij ook goedemiddag, Cody,” lachte Danilo naar de grote witte hond met een aantal zwarte vlekjes. Hij aaide de hond even over zijn kop en keerde zich toen tot José.
“Is Gerardo er nog niet?” vroeg hij haar. Er werd altijd in tweetallen gewerkt. Danilo wist dat het vandaag de dag was dat Gerardo meestal werkte.
“Nee, hij komt wat later. Hij is met de politie aan het praten.”
“Oh, over die moorden zeker?”
“Ja, dat klopt. Ze denken dat er misschien wolven in Nederland gesetteld zijn.”
“Wat vind jij daarvan? Denk je dat wolven zoiets kunnen aanrichten?” Danilo keek José vragend aan.
“Wolven kunnen een mens om het leven brengen, dat is zeker. Maar dit zullen ze niet zomaar doen. Niet zonder dreiging of zonder honger. En ik denk dat in deze bossen genoeg geschikte prooidieren rondlopen voor de wolven,” zei José peinzend.
“Hmm..” reageerde Danilo. Hij had het eerst wel een logische verklaring gevonden dat er misschien wolven in Nederland waren komen wonen en dat die af en toe mensen aan vielen. Maar wat José hem vertelde klonk ook wel weer heel logisch. En zij had behoorlijk wat verstand van dieren.
Danilo keek op toen de deur weer open ging. Gerardo kwam nu binnen lopen en plofte op een van de bureaustoelen.
“Hoi Danilo, hoe gaat het op school, jongen?” vroeg hij met een vriendelijke toon. Danilo haalde zijn schouders even op en neer.
“Ik ben net weer twee weken begonnen,” antwoordde hij wat ontwijkend. “Hoe ging je gesprek?”
“Ach, de politie is er van overtuigd dat een dier achter de moorden zit. Maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Ik werk hier al járen en ik heb nog nooit een wolf of ander roofdier gezien die in staat zou zijn om een mens te doden.”
“En wolven zullen zoiets niet zomaar doen. Alleen als er een voedselgebrek is,” herhaalde José nu weer.
“Of misschien als ze jongen hebben?” opperde Danilo nu.
“Die houden ze meestal ver weg van de bewoonde wereld,” reageerde Gerardo op Danilo’s woorden.

Na een paar uur op het kantoor werk afgewerkt te hebben, vroeg José of Danilo een rondje om wilde gaan met Cody. Natuurlijk wilde Danilo dat wel. Hij hield van honden en vond het jammer dat zijn vader geen hond wilde thuis. Danilo ging heel vaak met Cody door het bos onder werktijd. Zo kon hij ook de omgeving een beetje in de gaten houden. Bijvoorbeeld als er mensen rondliepen. Mensen zijn in de bossen namelijk niet meer welkom na zonsondergang.
Danilo pakte de riem van de grote Deense Dog. Direct kwam de hond kwispelend naar hem toe rennen, blij dat hij mee uit mocht. Danilo glimlachte en klikte de riem vast aan de halsband van Cody.
“Tot zo,” zei hij nog even tegen José en Gerardo, voor hij het kantoortje verliet en met Cody naar buiten stapte. Het gaf hem een machtig gevoel, met zo’n enorme hond lopen. Hij voelde zich er direct een stuk veiliger door.
Rustig wandelde hij over het smalle bospaadje richting de officiële wandelpaden. Cody liep braaf naast hem en bleef af en toe ergens staan om zijn behoefte te doen. Zoals verwacht was het erg rustig in het bos, Danilo kwam niemand tegen. Gelukkig maar, want anders moest hij ze verzoeken om het bos te verlaten en dat ging niet altijd zonder gezeik.
“Wil je even los dan?” vroeg Danilo aan de hond, terwijl hij stil bleef staan. De hond stopte ook met lopen en keek Danilo met een gekantelde kop aan. Danilo glimlachte en klikte de riem los van de halsband, waarna Cody meteen weg hobbelde en steeds een stuk voor Danilo uit liep, om vervolgens weer op hem te wachten. Cody was een onwijs brave hond en Danilo was er eigenlijk ook totaal niet bang voor dat hij niet zou luisteren. Alleen soms als hij een konijn zag ging hij er achteraan, maar dan kwam hij meestal wel gauw terug.
Danilo wist de weg in het bos zo’n beetje overal. Hij kwam vaak in het bos, voor zijn bijbaantje. Maar in zijn vrije tijd was hij ook zo nu en dan in het bos te vinden. Hij vond het heerlijk om door het bos te gaan hardlopen.
Ook van deze wandeling in het donker genoot hij weer. De stilte. Alleen maar geluiden van de natuur. De wind die door het bladerdek waaide. Krakende takken onder zijn voeten. Knisperende blaadjes. Zo af en toe klonk er een roepende uil. Danilo haalde even diep adem, hij inhaleerde de lucht van het bos. Op een gegeven moment stopte hij met lopen en bleef hij even staan. Hij sloot zijn ogen even voor een moment en genoot van de stilte om hem heen.
“Kom, Cody, we gaan terug,” zei hij tegen de hond toen hij zijn ogen weer opende. Cody, die een aantal meter verderop stond, draaide zich om en kwam terug lopen. Danilo draaide zich nu ook om en begon dezelfde weg terug te lopen, met Cody achter zich aan. De perfect ronde maan scheen door de takken heen en verlichtte het bos op een mysterieuze manier.
Plotseling klonk er verderop in de bosjes geritsel en een soort rare grom. Danilo keek op, maar kon niets ontdekken. Het was te donker om iets goed te kunnen zien en het bos was erg dichtbegroeid. Ook Cody was gestopt met lopen en spitste zijn oren. Hij leek haast versteend, zo stil stond hij.
“Het was vast niets, kom.” Danilo liep voorbij de hond en zette zijn terugweg voort. Cody bleef echter staan en voordat Danilo iets kon doen schoot de hond plotseling de bosjes in.
“Cody! Nee! Kom hier! Híer!” riep hij de hond achterna, maar hij hoorde Cody alleen maar verder rennen. Na een korte twijfeling besloot Danilo de achtervolging in te zetten en dook hij de dichte bosjes in. Hij duwde scherpe takken opzij om zich een weg te banen door het bos. Een stuk voor zich hoorde hij Cody rennen en zelfs grommen. Even later werd het weer stil en leek het alsof Cody stilstond verderop. Danilo probeerde zijn tempo wat te versnellen en met schrammen op zijn armen en benen kwam hij aan bij de grote hond, die met zijn nekhaar omhoog ergens naar stond te staren en zachtjes te grommen. Danilo probeerde het ook te zien, maar hij zag niets. Hij lijnde Cody alvast aan en stapte voorzichtig wat naar voren, zodat hij voor de hond kwam te staan. Heel langzaam duwde hij de takken die hem het zicht belemmerde opzij. Krakend gaven die mee. Danilo’s hart klopte in zijn keel en hij voelde adrenaline door zijn lichaam pompen.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:46

oeeee spannend ga zo door zou ik zeggen

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 16:09

Dankje :) ik ga vanavond verder schrijven

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:22

Oh leuk! Ik volg :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 21:59

Leuk! Ik ben weer druk aan het typen!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 19:16

Nieuw!

...
Twinkelende ogen in het maanlicht keken hem aan. Het volgende moment hoorde hij opnieuw geritsel en was het weg. Verward beef Danilo staan, starend naar de plek waar ‘het wezen’ had gestaan. Hij had niet goed kunnen zien wat het nou was geweest, maar het had toch echt veel op een hond of een wolf geleken. Een frons ontstond op zijn voorhoofd en hij stapte weer voorzichtig wat naar voren en bekeek de sporen op de droge en stoffige bodem. Er waren inderdaad wat pootafdrukken, te groot om van Cody te zijn. Maar wie zei dat die afdrukken hier niet al gestaan hadden?
Een rilling trok over Danilo’s rug. Hij voelde zich plotseling niet zo veilig meer hier- in het bos. Met een ruk draaide hij zich om en wurmde zich door de takken, terug naar het wandelpad. Hij trok Cody achter zich aan.
Eenmaal op het wandelpad keek hij weer even terug in de bosjes. In de verte hoorde hij weer geritsel tussen de bomen. Wat als hij zojuist oog in oog had gestaan met de moordenaar van al die mensen? Zijn hart klopte nog steeds razendsnel. Hij wilde hier weg, zo snel mogelijk.

Hijgend arriveerde hij bij het boswachtershuisje. Hij trok de deur gauw open en stapte samen met Cody naar binnen, waarna hij de deur dicht liet klappen.
“Die deur kan ook kapot hoor!” hoorde hij Gerardo roepen. Normaal gesproken zou Danilo er wel bijdehand op reageren, maar nu was hij niet in de stemming. Nog druk nadenkend over wat hij gezien had trok hij zijn jas uit en hing die op, waarna hij Cody losklikte en de riem ook opborg. Langzaam liep hij het gangetje door naar de ruimte waar José en Gerardo zaten.
“Lekker gewandeld, vriendje?” vroeg José opgewekt aan de grote hond terwijl ze hem aanhaalde.
“Is er iets?” vroeg Gerardo direct aan Danilo. “Je ziet bleek.”
“Ik eh-“ Danilo vroeg zich af hoe hij dit het best kon verwoorden. José keek nu ook op, met een bezorgde blik. “Ik heb iets gezien. Ik weet niet wat het was.. Het was heel snel weer weg. Een grote hond.. Of misschien toch een wolf?”
José stond op van haar stoel en ging naast Danilo staan. Ze pakte zijn schouder zachtjes vast.
“Laat je toch niet bang maken door al die verhalen, Danilo,” glimlachte ze naar hem. “Wolven lopen hier nog niet rond. Mochten die echt komen, zijn wij de eerste die het weten.”
“Maar ik zag echt iets! Cody rende erheen en ik ging er achteraan.. Het keek mij aan.. Maar het was zo snel weer weg. Ik heb het niet goed gezien maar er stonden ook grote pootafdrukken in het zand!”
José en Gerardo keken elkaar even aan en Gerardo haalde zijn schouders op.
“Er kunnen hier toch geen wolven zitten?” vroeg José nu, om bevestiging van Gerardo te krijgen. Hij zuchtte even zachtjes en mompelde dat ze het nooit zeker konden weten. José ging daar echter weer tegen in, ze was er honderd procent zeker van dat er geen wolven in dit bos rondliepen. Dan moesten zij al eerder iets gezien of gemerkt hebben.

Hoofdstuk 2

Hij krabbelde met een potlood over een vel papier. Het leek nergens op; hij kon niet zo goed tekenen. De poging om het ‘wezen’ na te tekenen was officieel mislukt. Hoe kon je ook iets tekenen wat je niet eens echt goed heb gezien?
Danilo zuchtte en beet zachtjes op zijn lip. Hij kon het gewoon niet vergeten. Hoewel José er zo zeker over was geweest gisteravond dat het geen wolf kon zijn geweest. Gerardo had Danilo nog even apart genomen en met hem gepraat maar ook hij kon niet bedenken wat het was geweest.
Hij schrok op uit zijn gedachten toen zijn mobiel trilde. Een berichtje van Ilyano. “Je zou toch meteen naar mij toe komen?” Oh, dat was waar ook. Hij had vandaag op school afgesproken om na school naar Ilyano’s huis toe te komen om samen aan een geschiedenis project te gaan werken. Alleen was hij het helemaal vergeten en zat hij ondertussen alweer dik een uur thuis.
Snel verstuurde Danilo een berichtje terug dat hij er nu aan kwam.

“Was er wat tussen gekomen?” Ilyano stapte opzij om Danilo binnen te laten.
“Ja, sorry.” Danilo glimlachte schaapachtig en liep naar binnen. “Gaan we naar jouw kamer?”
“Prima. “
Ilyano sloot de deur en daarna liepen ze achter elkaar aan de krakende, houten trap op en naar de kleine kamer van Ilyano. Hij had zijn bed links achterin de hoek staan en rechts had hij van hoek naar hoek een flink bureau. Daar stonden ook twee houten stoelen bij. Danilo liep naar het bureau, legde zijn rugtas erop neer en plofte op een van de houten stoelen neer.
“Is er iets aan de hand?” Ilyano nam plaats op de andere stoel en keek Danilo vragend aan. “Je bent zo stil en op school leek je vandaag ook al de hele tijd in gedachten verzonken.”
Danilo peinsde even en staarde doelloos voor zich uit.
“Je hebt vast wel gehoord over die moorden en vermiste mensen de laatste tijd, toch?” Danilo keek nu opzij naar Ilyano.
“Ja, dat is steeds volop in het nieuws. Wat dan? Toch niet een bekende van jou die ook.. Eh..”
“Nee, niemand vermoord die ik ken, dat bedoel ik niet. Maar ik heb iets gezien. Gisteravond toen ik aan het werk was.”
Ilyano keek zijn vriend met grote ogen aan. “Wat heb je gezien?”
“Dat weet ik dus niet. Ik kon het niet goed zien. Maar het zat in de bosjes. Een soort grote hond of zo. Een wolf.. Zoiets. Er waren ook pootafdrukken. Maar ik weet niet of die er al eerder hebben gezeten.”
Ilyano keek hem met een open mond aan. Hij leek even niet te weten wat hij moest zeggen en er viel een korte stilte.
“Dus toch wolven..” zei Ilyano nu zachtjes. Danilo haalde zijn schouders op.
“Ik weet het niet. Ik zag het niet goed genoeg. En José zegt dat wolven hier nog niet leven.”

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:19

Nog mensen met tips of mensen die wat foutjes hebben ontdekt misschien?

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:43

Oh god, ik ben weer verslaafd :')
Nou meid ik vind dit verhaal echt ongelooflijk goed geschreven! :D
Het zou misschien iets handiger lezen zijn als je beschrijft hoe de personen eruit zien, kan je een beetje een band met ze krijgen en voelt het toch iets échter ;)
Ik ben benieuwd naar het volgende stuk!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 01:59

Sielka, bedankt voor de positieve reactie :)
Ik zal wat meer details over de hoofdpersonen in het nieuwe stuk plaatsen! Bedankt voor de tip!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 21:33

Nieuw stukje :) Even weer vanaf hoofdstuk 2 aangezien ik wat dingen aangepast heb aan het begin van hoofdstuk 2.

Nieuw!

Hoofdstuk 2

Hij krabbelde met een potlood over een vel papier. Het leek nergens op; hij kon niet zo goed tekenen. De poging om het ‘wezen’ na te tekenen was officieel mislukt. Hoe kon je ook iets tekenen wat je niet eens echt goed heb gezien?
Danilo zuchtte en beet zachtjes op zijn lip. Hij kon het gewoon niet vergeten. Hoewel José er zo zeker over was geweest gisteravond dat het geen wolf kon zijn geweest. Gerardo had Danilo nog even apart genomen en met hem gepraat maar ook hij kon niet bedenken wat het was geweest.
Hij schrok op uit zijn gedachten toen zijn mobiel trilde. Een berichtje van Ilyano. “Je zou toch meteen naar mij toe komen?” Oh, dat was waar ook. Hij had vandaag op school afgesproken om na school naar Ilyano’s huis toe te komen om samen aan een geschiedenis project te gaan werken. Alleen was hij het helemaal vergeten en zat hij ondertussen alweer dik een uur thuis. Hij haalde zijn hand even door zijn korte, donkerbruine haren en verstuurde snel een berichtje terug dat hij er nu aan kwam.

“Was er wat tussen gekomen?” Ilyano stapte opzij om Danilo binnen te laten.
“Ja, sorry.” Danilo glimlachte schaapachtig en liep naar binnen. “Gaan we naar jouw kamer?”
“Prima.”
Ilyano sloot de deur en daarna liepen ze achter elkaar aan de krakende, houten trap op en naar de kleine kamer van Ilyano. Vergeleken met Danilo, die flink gespierd was, zag Ilyano er maar als een sprietje uit. Ze waren een beetje tegenpolen; Danilo was vrij lang, breed en had donkerbruin haar en donkerbruine ogen. Ilyano was iets korter, enorm slank, totaal niet breed en had blond haar en felblauwe ogen.
In Ilyano’s kamer stond zijn bed links achterin de hoek staan en rechts had hij van hoek naar hoek een flink bureau. Daar stonden ook twee houten stoelen bij. Danilo liep met grote, krachtige passen naar het bureau, legde zijn rugtas erop neer en plofte op een van de houten stoelen neer.
“Is er iets aan de hand?” Ilyano nam plaats op de andere stoel en keek Danilo vragend aan. “Je bent zo stil en op school leek je vandaag ook al de hele tijd in gedachten verzonken.”
Danilo peinsde even en staarde doelloos voor zich uit.
“Je hebt vast wel gehoord over die moorden en vermiste mensen de laatste tijd, toch?” Danilo keek nu opzij naar Ilyano.
“Ja, dat is steeds volop in het nieuws. Wat dan? Toch niet een bekende van jou die ook.. Eh..”
“Nee, niemand vermoord die ik ken, dat bedoel ik niet. Maar ik heb iets gezien. Gisteravond toen ik aan het werk was.”
Ilyano keek zijn vriend met grote ogen aan. “Wat heb je gezien?”
“Dat weet ik dus niet. Ik kon het niet goed zien. Maar het zat in de bosjes. Een soort grote hond of zo. Een wolf.. Zoiets. Er waren ook pootafdrukken. Maar ik weet niet of die er al eerder hebben gezeten.”
Ilyano keek hem met een open mond aan. Hij leek even niet te weten wat hij moest zeggen en er viel een korte stilte.
“Dus toch wolven..” zei Ilyano nu zachtjes. Danilo haalde zijn brede, gespierde schouders op.
“Ik weet het niet. Ik zag het niet goed genoeg. En José zegt dat wolven hier nog niet leven.”
“Als we echt willen weten wat er aan de hand is, zit er maar één ding op..” Ilyano keek Danilo nu strak aan met zijn felblauwe ogen.
“Wat? Je bent toch niet van plan om op zoek te gaan of zo, toch, Ilyano?” Danilo’s stem klonk verbaasd en hij fronste zijn voorhoofd. Ilyano keek even weg, langs Danilo. Daarna keek hij Danilo weer aan.
“Ben jij dan niet benieuwd wat er nou echt aan de hand is? De politie doet niks. Mensen sterven. Hoe lang moet dit nog doorgaan?”
Danilo schudde zijn hoofd. Ilyano kwam soms echt op de raarste, slechtste ideeën. “Hoe zie je dat voor je? We gaan met zijn tweeën het bos in? En dan? Wachten tot we zelf vermoord worden? Dan weet alsnog niemand hoe het gebeurd is.” Danilo’s woorden klonken licht spottend. Ilyano zuchtte nu zachtjes, meestal betekende het dat hij besefte dat zijn idee inderdaad iets te gek was om uit te voeren. Danilo kon de grijns op zijn gezicht niet onderdrukken.
“Soms ben je ook wel een beetje een mafkees, hè.” Hij lachtte even kort en gaf Ilyano een duw.
“Sorry. “ Ook op Ilyano’s gezicht ontstond nu een brede lach. “Mijn fantasie neemt soms een loopje met mij.”
“Gelukkig merk je het zelf,” grinnikte Danilo nu. “Zullen we nu dan maar aan het project gaan werken? Ik zal proberen mijn hoofd erbij te houden. Als jij dat ook doet in ieder geval!”

Twee uur later stond Danilo weer buiten. Hij stak zijn hand nog even op naar Ilyano en daarna liep hij naar zijn fiets. In gedachten verzonken begon hij te fietsen. Het bleef hem bezig houden in zijn hoofd. Wat had hij gezien in het bos? En had het überhaupt iets te maken gehad met die moorden van de laatste tijd? Was het niet gewoon een vos geweest? Begon hij zichzelf niet gewoon gek te maken, zoals José zei?
“Hé, pas eens op!” Danilo schrok abrupt op uit zijn gedachten en wist nog net om zijn overbuurman te sturen toen hij het stoepje voor zijn huis opfietste. Hij excuseerde zich haastig en stapte van zijn fiets af, die hij meteen in de schuur zette. Opnieuw in gedachten liep hij even later het huis binnen en groette zijn vader, die aan de keukentafel de krant zat te lezen. Je kon goed zien dat het de vader van Danilo was, ze leken onwijs veel op elkaar. Alleen was Danilo’s vader wat grijs aan het worden tussen zijn donkerbruine haren door en had hij bruingroene ogen in plaats van alleen bruin. Danilo was wel slanker dan zijn vader, die had een beetje een buikje. Maar hij had wel meer spieren dan zijn vader had.
Haast direct ging Danilo naar zijn eigen kamer. Hij had geen zin om met zijn vader te praten. Niet omdat hij hem niet mocht of omdat ze ruzie hadden of zo, ze hadden juist een hele goede band. Maar het was omdat Danilo alleen maar kon denken aan wat hij in het bos had gezien en geen zin had om het over school of dat soort zaken te hebben nu.
Hij plofte op zijn bed neer en pakte zijn laptop erbij. Op Google probeerde hij informatie op te zoeken over wolven in Nederland. Er waren wel wat nieuwsartikelen dat er wolven gesignaleerd waren in het land, maar dat was allemaal nog erg dicht bij de grens van het land en niet bepaald hier in de buurt. Daarbij bleven de woorden van José ook in zijn hoofd hangen. Een wolf zou nooit zomaar een mens vermoorden als er genoeg voedsel was in het bos voor hem. En Danilo besefte zich dat de lichamen die de politie had gevonden alleen erg verminkt waren door nagels en tanden waarschijnlijk, maar er was niet van gegeten. Dus om voedsel ging het niet.
Danilo zuchtte en wreef met zijn handen in zijn gezicht. Misschien moest hij het gewoon laten gaan. Er niet meer aan denken. Hij was immers geen politieagent en hij had maar weinig informatie. Waarschijnlijk zou hij toch niet echt iets kunnen bereiken in het onderzoek naar de moordenaar. Rustig klapte hij zijn laptop dicht en legde het ding naast hem op het bed. Daarna stond hij op en liep hij naar zijn bureautje, waar hij maar aan zijn huiswerk ging werken. Het ging moeizaam, hij was constant afgeleid. Toen hij net een beetje de concentratie had om goed door te werken, ging zijn mobiel. Snel griste hij zijn iPhone uit zijn broekzak en zag op het display dat Ilyano hem belde. Hij trok zijn wenkbrauwen even verbaasd op en nam op.
“Hoezo bel jij nu nog? Het is bijna half elf..”
“Danilo!” Er klonk gehijg aan de andere kant van de lijn. “Ik heb iets gevonden!”
“Wat heb je gevonden? Waar ben je?”
“Ik ben in het bos, ik heb-“ Ilyano kon zijn zin niet afmaken, Danilo onderbrak hem.
“Wat?! Ben je in het bos? Ben je achterlijk?”
“Luister! Ik heb iets gevonden. Je weet toch dat verlaten huis midden in het bos? Kom daarheen. Ik ben er ook. Ik wil je iets laten zien.” Na die woorden hing Ilyano op. Danilo bleef nog even zo zitten met zijn mobiel tegen zijn oor, niet wetend wat hij moest doen. Langzaam liet hij zijn mobiel zakken en stopte die weer weg. Wat moest hij doen? Toch maar naar het bos gaan? Hij was wel benieuwd wat Ilyano hem wilde laten zien. Maar aan de andere kant was hij bang dat het ‘wezen’ ineens weer zou verschijnen. Hij haalde even diep adem en probeerde kalm te blijven. Zijn hart bonkte echter als een gek in zijn borstkas. Wat als Ilyano nu iets zou overkomen nu hij in zijn eentje in het bos was? Hij zou het zichzelf nooit vergeven als hij er nu niet heen ging en hij morgen zou horen dat Ilyano dood of vermist was.
Danilo stond op. Hij beet even nerveus op zijn lip en verliet toen zijn kamer. Tegen zijn vader zei hij dat hij wat was vergeten bij Ilyano en het nog even op ging halen. Niet veel later sprong hij in zijn auto en reed hij richting het bos.

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:37

Spannend! :D
Wat je misschien ook kunt doen is je verhaal publiceren op Wattpad, dit is een soort 'forum' waar iedereen gratis een eigen verhaal kan schrijven/publiceren en dan kunnen de leden deze lezen en beoordelen :j
Ik heb dit een tijdje geleden ook veel gedaan, was echt leuk en soms zitten er écht goede verhalen tussen.. Zoals deze!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:50

Dat is gewoon een site? Ik zal even gaan kijken! :) Bedankt!

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:51

Je kan hem ook als app downloaden :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 15:35

Oh ik ben benieuwd! Ga thuis zo even kijken. Als app gaat hem waarschijnlijk niet worden omdat mijn mobiel geen opslagruimte meer vrij heeft haha.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:44

Leuk weer! Ben benieuwd hoe het verder gaat, het leest fijn weg in ieder geval :)

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:59

ik weet wel en mooie titel het mysterie van het bos
of het bos mysterie

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 16:48

Bedankt MonteKarlo!

Horselover, ik denk dat ik pas een titel verzin als hij (zo goed als) af is. :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 21:31

Sielka schreef:
Wat je misschien ook kunt doen is je verhaal publiceren op Wattpad, dit is een soort 'forum' waar iedereen gratis een eigen verhaal kan schrijven/publiceren en dan kunnen de leden deze lezen en beoordelen :j
Ik heb dit een tijdje geleden ook veel gedaan, was echt leuk en soms zitten er écht goede verhalen tussen.. Zoals deze!

Ik heb hem erop staan :) Ben benieuwd!

Afbeelding

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 02:05

Ik volg je op wattpad! :D (+ je hebt er ook ineens een ster bij)