[TEK] Leeuw in pastel, feedback zeer welkom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JeanBilly
Berichten: 62
Geregistreerd: 04-08-04

[TEK] Leeuw in pastel, feedback zeer welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 21:57

Hoi,

Aangezien je overal leest 'iedereen kan tekenen' heb ik nu een serieuse poging gewaagd. Na een vrij eendimensionale haan, is mijn 2e poging een leeuw. Ik heb getekend met pastelpotloden en de schets opgezet met een gewoon potlood. Eigenlijk heb ik gewoon maar wat gedaan, op de hoop van een redelijke afloop... Maar ik wil heel graag leren hoe het moet/beter kan. Hebben jullie opmerkingen, suggesties etc...? :) Ik hoor ze graag!!

De eerste foto het eindresultaat, de 2e foto voor de kleuren want door de belichting ziet het er eindresultaat er qua kleuren wat anders uit.

Afbeelding


Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Re: [TEK] Leeuw in pastel, feedback zeer welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:05

Voor een 2de keer vind ik hem niet eens zo gek. Probeer goed op de anatomie te letten, de verhoudingen kloppen namelijk nog niet helemaal. Wat betreft het inkleuren, probeer met veel meer laagjes te werken en erg goed te kijken waar de schaduwen zitten en waar de lichtplekken. Als je goed gaat kijken, dan zie je ook dat er veel meer kleuren te zien zijn dan alleen maar bruin. Wees niet bang om andere kleuren, zoals blauw, rood, geel, paars te gebruiken. Dat zorgt ervaar dat de tekening alleen maar levendiger gaat worden.

JeanBilly
Berichten: 62
Geregistreerd: 04-08-04

Re: [TEK] Leeuw in pastel, feedback zeer welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 22:36

Bedankt voor je reactie! :). Die verschillende laagjes, gewoon al inkleurend over elkaar heen? Ik had/heb het idee dat het daar heel dik van wordt dus dat het niet echt past.... of helpt het als ik dan zwaarder papier gebruik? Dit is 90 gram..