[SCH][WIP]Zeefdruk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

[SCH][WIP]Zeefdruk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 21:39

Onder welke tag moet ik zeefdrukken zetten? :P

Hoi allemaal!

Sinds september ben ik begonnen met de opleiding Illustratie op de Willem de Kooning Academie in Rotterdam.
Nou is de opleiding op zichzelf al heel tof, de werkplaatsen maken het nog 10x toffer!
Vandaag ben ik wezen zeefdrukken in de grafiekwerkplaats (en daarna letterzetten, maar dat doet er nu even niet toe). Ik vond het ontzettend leuk om te doen! De (knal)roze laag is de eerste, volgende week komt er nog een zilveren laag overheen (voor de bril, sjaal en rand) lekker fout :+
Maargoed, zo voor de eerste keer wilde ik graag uitpakken met kleuren, want neon en glim kan met een gewone printer niet :D

Afbeelding
De schets. Ik heb de muts uiteindelijk weggelaten.

Afbeelding
De transparanten. Het is eigenlijk gewoon overgetrokken met een zwarte verfstift. Het papier laat licht door, het zwarte niet en dat blijft zacht in de emulsie die je op de zeef smeert en spoel je er zo af. Zo laat het uiteindelijk inkt door.

Afbeelding
De inkt; een lekker papje van acrylverf, zeefdrukmedium en een klein slokje water.

Afbeelding
Het raam. Links voor roze, rechts voor zilver (die moet ik nog doen)

Afbeelding
Inkt verdelen...

Afbeelding
Eerste keer proberen...

Afbeelding
Gelukt!

Wordt vervolgd... :D
Als de zilveren laag goed gaat heb ik welgeteld 26 herten, dus mijn vrienden weten vast wat voor kerstkaart ze kunnen verwachten! :')

:evaw: Warboel

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: [SCH][WIP]Zeefdruk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:51

Wow.. Dat is best gaaf :)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [SCH][WIP]Zeefdruk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:52

Supergaaf! Zowel ontwerp als kleuren. Ben heel benieuwd naar t zilver erbij. Ik heb zelf ook die neonroze van Talens Amsterdam. Zo'n knalkleur kon ik niet laten liggen. :D

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [SCH][WIP]Zeefdruk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:46

Thanks beide!

Ja het is zo'n prachtige kleur! Ik heb 'm ook nog in groen en oranje :D
Ik heb de vraag gekregen of ik 'm ook op linnen tasjes kan maken, dus dat ga ik misschien ook nog proberen :)

caaramel

Berichten: 755
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [SCH][WIP]Zeefdruk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:55

Ziet er nog niet zo makkelijk uit als techniek! Maar mooi resultaat! Moest eerst eigenlijk wel een beetje lachen om het ontwerp, een blits hert/ree met een zonnebril, in het knalroos... *\o/*
En nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig hoe het er gecombineerd met zilver uit gaat zien... update!?

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:18

Oehh wat is die tof! Ben ook benieuwd naar een update :D

Tof om te zien! Ik ga binnenkort ook kennis maken met het zeefdrukken op tshirt, ben erg benieuwd.
Volgens mij is het wel heel leuk om te doen?!