[TEK] Als een foto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[TEK] Als een foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 13:20

Maar dan met misplaatste paard-onderdelen...
Maar het belangerijkste is; Ik heb weer een tekening afgerondt. Zelf vind ik hem zeer goed gelukt, beter gezegd, het is één van mijn beste. Weer heb ik naar mijn oude vertrouwde grafiet gegrepen en ben aan de slag gegaan. De laatste tijd is mijn leven één grote *** boel. Om het zacht te zeggen. Hoog tijd om dus weer een tekening te maken, om alle 'poep' om je heen te vergeten.. Zo gezegt, zo gedaan. Zoals altijd: Commentaar, kritiek, tips etc. Alles is wekom!

De schets is nagetekent, maar uit de losse pols. Er is geen raster of ander hulpmiddel aan te pas gekomen. Daardoor ligt het oog niet goed en is het ook erg misvormd. :')

De eerste update.
Afbeelding

Al weer wat verder.
Afbeelding

Af. :D
Afbeelding

Ver van boven.
Afbeelding

Overigens word ik binnenkort 15. :D
Weet iemand misschien een leuk tekengerelateerd cadeau?

Liefs,
Leonie

VERAx

Re: [TEK] Als een foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:22

Erg mooi :j Inderdaad klopt de ligging van het oog niet echt, en de manen lijken een beetje 'plat', misschien iets meer highlights etc erin verwerken?

Misschien zijn Derwent Coloursofts een leuk cadeau?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 13:23

Bedankt! Ik zat inderdaad nogal te rommelen met de manen, ze wilde absoluut niet lukken.

Derwents heb ik al, tenminste, voor een groot deel. Geloof dat ik nog behoorlijk wat kleuren moet hebben. :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:58

Allereerst goed van je om gewoon lekker zonder raster aan de slag te gaan. Hier leer je echt veel meer van :j
Opzich is het paard erg netjes, de frontriem doet vertekend de verhoudingen een beetje, die is te klein en teveel naar ons gedraaid. Respect voor hoe je de hoofdstel riempjes hebt gemaakt, heerlijk stijltje heb je daar. Ik zou zeggen, hier niks meer aan doen en lekker de volgende maken op deze manier.. Ik blijf je volgen! :))

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 15:00

janique schreef:
Allereerst goed van je om gewoon lekker zonder raster aan de slag te gaan. Hier leer je echt veel meer van :j
Opzich is het paard erg netjes, de frontriem doet vertekend de verhoudingen een beetje, die is te klein en teveel naar ons gedraaid. Respect voor hoe je de hoofdstel riempjes hebt gemaakt, heerlijk stijltje heb je daar. Ik zou zeggen, hier niks meer aan doen en lekker de volgende maken op deze manier.. Ik blijf je volgen! :))

Bedankt! :D
Het punt is dat wanneer je te vaak en te lang naar je tekening kijkt, begin je de fouten niet meer te zien. Maar het zal hoe dan ook niet lang meer duren voor ik begin aan de volgende tekening.