[VER] Op de manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emily_

Berichten: 481
Geregistreerd: 08-03-10

[VER] Op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 18:28

Hoi bokkers!
Ik zat er al een tijdje over na te denken om een verhaal te schrijven.
Dit is mijn eerste verhaal, dus commentaar en tips zijn altijd welkom!

Veel lees plezier :)

Marina en Eva fietsen het manege pad op. ‘Ik hoop dat ik op Twister mag! En jij natuurlijk op Apollo.’ ‘Ja, dat hoop ik ook. Maar ik heb gehoord dat er een nieuw manege paard is, daar wil ik eigenlijk ook op.’ Antwoord Marina. ‘We zullen zien’ Samen lopen ze naar de kantine en kijken in het les boek. ‘Yes! Ik mag op Twister!’ roept Eva blij. Nu kijkt Marina ook in het boek. ‘Is Jolly Jumper die nieuwe?’ vraagt Marina voor de zekerheid aan Angela, de manege eigenaar. ‘Ja, Jolly Jumper is nog niet goed ingereden dus daarom heb ik jou er op gezet. Hij is de eerste bonte pony hier op stal.’ Antwoord Angela. Stiekem is Eva jaloers, wáárom moet Angela altijd op de nieuwe of wilde pony’s?!? Eigenlijk weet Eva het antwoord wel; Marina heeft meer ervaring, rijd vaak op wilde pony’s, kan goed dressuur rijden en is manege kampioen springen. ‘Oke, welk zadel moet ik gebruiken?’ vraagt Marina. ‘Je kan het zadel en hoofdstel van Apollo gebruiken.’ zegt Angela. ‘Je mag een kwartiertje van te voren inrijden, dan kan je al draven als de rest stapt’ ‘Zal ik doen!’ antwoord Marina. Eva is ondertussen al naar de stallen gelopen. ‘Vind je het niet erg dat je niet op Apollo mag?’ vraagt Eva. ‘Jawel, maar Jolly Jumper is weer een nieuwe uitdaging, daar hou ik wel van. Tenslotte begeleid ik samen met Anika de buitenrit en dan mag ik op Apollo!’ zegt Marina blij. ‘Maar je vind Anika toch helemaal niet aardig!?’ ‘Nee, maar het gaat om het plezier dat je erin hebt. Het is wel jammer dat jij niet mee mag om de buitenrit te begeleiden.’ antwoord Marina. ‘Ow. Ja.’ zegt Eva een beetje verdrietig. Samen lopen ze zweigent naar de zadel kasten. Ze pakken de zadels en hoofdstellen van de pony’s en lopen terug naar de stallen. Marina zet de spullen bij de poetsplaats, dat doet ze altijd als ze op een nieuwe pony mag. Bij de poetsplaats staan ze namelijk aan twee touwen vast, dan kan ze beter beoordelen hoe de pony zich gedraagt. ‘Ga je nu al opzadelen?’ vraagt Eva. ‘Ja, ik moet een kwartier eerder rijden’ antwoord Marina. Marina haalt Jolly Jumper uit zijn stal en lijd hem naar de poetsplaats. ‘Braaf!’ zegt Marina tegen de pony. Eva is al naar Twister gelopen die rustig op haar staat te wachten. Ze begint de pony te borstelen en maakt mooie vlechtjes in zijn manen. Twister is zo’n brave pony dat hij niet eens een halster om hoeft! Maar met rijden is het echt een race pony. Voor Eva is dat geen probleem, ze vind het juist leuk, zo snel!
‘Ho maar Jolly Jumper.’ Rustig legt Marina het zadel op zijn rug. Jolly geeft geen kik. Marina singelt de pony aan tot het 2e gaatje. Ze doet een stapje achteruit en bekijkt het zadel. Te ver naar voor sukkel! denkt Marina. Ze maakt het zadel weer los en schuift het een stukje naar achter. Opnieuw singelt ze aan. Marina pakt het hoofdstel en doet de tuigels over Jolly’s hoofd. Ze doet het halster af en pakt de pony bij zijn neus. Rustig doet ze het bid in. Marina bekijkt het hoofdstel goed om te kijken of het past. Ze hoopt maar dat Jolly Jumper deze week zijn eigen zadel en hoofdstel krijgt, dat is veel makkelijker! Marina doet haar cap op en pakt haar zweep. Ze neemt de pony mee naar de buitenbak. ‘Zo Jolly, nu gaan we voor het echte werk!’ zegt Marina tegen de pony. Ze probeert op te stappen maar Jolly loopt steeds weg. Marina pakt de teugels strakker vast en zwiept haar been er in één keer overheen. Zo, ze zit! Jolly begint gelijk heel hard te draven. Marina pakt de teugels nog een beetje korter vast en houd de pony in. De pony gaat over in een rustige maar vlotte stap.

ismy

Berichten: 3949
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Zaandam

Re: [VER] Op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:11

het zou prettiger lezen zijn als je het in alinea's verdeeld :o

en misschien leuker om de gedachten van die persoon ook wta meer er in te laten spelen? zo verplaats je je meer in het verhaal :D

verder wel leuk! :D

Emily_

Berichten: 481
Geregistreerd: 08-03-10

Re: [VER] Op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:32

Okee, bedankt.
Ik ga er aan werken :D

xSanneE_98

Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Re: [VER] Op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:26

ik wil deeel 2 :D:D:D:D


superleuk verhaal!

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [VER] Op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:30

‘Is Jolly Jumper die nieuwe?’ vraagt Marina voor de zekerheid aan Angela, de manege eigenaar. ‘Ja, Jolly Jumper is nog niet goed ingereden dus daarom heb ik jou er op gezet. Hij is de eerste bonte pony hier op stal.’ Antwoord Angela. Stiekem is Eva jaloers, wáárom moet Angela altijd op de nieuwe of wilde pony’s?!? Eigenlijk weet Eva het antwoord wel; Marina heeft meer ervaring,


volgensmij haal je hier de namen een beetje door elkaar.
en moet je verhaal niet uit een minimum aantal woorden bestaan?
leuk verhaal verder!

sammyvriend

Berichten: 2580
Geregistreerd: 17-01-07

Re: [VER] Op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:01

Je voldoet niet aan de regels, ik TeM even.

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:45

sammyvriend schreef:
Je voldoet niet aan de regels, ik TeM even.


Dit klopt inderdaad; een verhaal uit delen moet per plaatsing minstens 1500 woorden bevatten,
meer hierover is na te lezen in de regels van Uit de Kunst: [UK] Welkom op [UK] Uit de Kunst daar vind je nog meer informatie.
Als je een deel van 1500 woorden hebt geschrven; dan mag je een nieuw topic openen.

Hier een slotje.