Ik heb aquarel potloden ontdekt.
Kreeg er steeds meer handigheid in.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DubbelFun schreef:Ik heb nog één poging gedaan om iets te verven. Dit is de 'wc-rol' techniek
Zonder flits is het wel aardig
[ Afbeelding ]
Mét flits zijn het net 2 gebakken eieren met de hele dooier
[ Afbeelding ]
Alleen het is een hele dunne plaat hardboard (4 a 5 mm)... dus hoe krijg ik hier ooit een haakje in om op te hangen ??
En je hebt van die kleine ophangdingetjes die in heel dun multiplex zitten met een klein koperen spijkertje, voornamelijk in heel oude lijsten heb je die.. Is dat een optie…

DubbelFun schreef:En de schuimlijm is super hard opgedroogd, dus ik denk dat dat wel voldoende gaat zijn.
Hoe werken jullie schilderijen af?? Ik vond ze nogal mat (en kwetsbaar), dus ik heb er een laagje vernis over gesmeerd
Overigens kon ik bij de Zeeman de wol niet weerstaan, dus ik heb even ingeslagen. Net een dag te laat, want gisteren waren ze nog 4 voor de prijs van 3
Ik weet niet of ik ze allemaal nodig heb, maar wilde ook niet zonder komen te zitten, want je weet nooit hoelang kleuren in het assortiment blijven.
De bedoeling is een vloerkleed met misschien 1 of 2 kussenhoezen.
[ Afbeelding ]

Dus nu een nieuw proefstukje gemaakt en daar heb ik meer een klik mee
. Het zijn alleen maar vasten, dus geen moeilijke steken of patroontellen e.d. 

JodieR schreef:Wat heerlijk al die haakprojecten, helaas lukt dat mij niet meer met mijn handen.
Hier een vaas gemaakt
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

JodieR schreef:Die macramé wc-papier houder is ook echt leuk!!
Die vaas is echt heel makkelijk ik heb plaatjes van Pinterest uitgeprint, er op gelijmd met lijm van de Action aan de binnenkant - tacky blue -
Daarna de achterkant van de plaatjes ingesmeerd met lijm, 24 uur laten drogen en daarna ingespoten met zwarte spuitverf van de Action.
Alles dus aan de binnenkant. Was trouwens wel heel leuk om te doen!