[ART] Goudsmid in opleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 19:55

xoranlover schreef:
Xtool is gaaf. Ik heb er zelf (nog) geen maar ken genoeg mensen die hem hebben. Heb hem zelf ook meermaals werkend gezien.

Heb je iets van emerald liggen?
Ja Xtool lijkt verder ideaal! Hebben jouw kennissen ook ervaring met de klantenservice toevallig?

Ik heb heel weinig kostbare stenen op voorraad (wel 3 giga gave diamanten toevallig, en een hele grote spinel), maar ik kan emerald wel bestellen uiteraard :D
De stenen die je hier zien zijn allemaal heel betaalbaar.

xoranlover

Re: [ART] Goudsmid in opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:36

Ik zal het eens vragen of ze contact hebben gehad met klantenservice.

Nou ja ik vind vooral die diepgroene kleur erg mooi. Heb toch geen idee wat ik ermee zou willen maar dacht mocht je die hebben. Haha.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:52

Geen specifieke ervaring met xtool, wel met Chinese lasers. Vaak is het toch een beetje "overpromise, underdeliver", maar als er persoonlijke ervaringen zijn met deze specifieke tool, zegt dat meer :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:56

Na het zien van de foto's was het eerst wat ik dacht dat die paarse stenen op de 2e foto super tof kunnen zijn met de 2 kleinere in oorbellen en de traanvorm in een ketting als set.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 21:19

De Toermalijn is mooi <3
Alleen heb ik genoeg juwelen helaas

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:18

Wat tof dat je collectie in de winkel komt te liggen!! :))

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-26 16:03

Ik heb de knoop inmiddels doorgehakt! Na veel onderzoek is het toch de Xtool geworden *\o/*
Is hij niet mooi!? <3
Afbeelding

Daarna moest de 'purifier' nog binnenkomen. Deze had ik nodig om alle giftige dampen te neutraliseren. De laser kan op dit moment namelijk niet in de buurt van een raam staan, en zo kan ik toch veilig ademhalen :D Het was wel een uitdaging om boven te krijgen, want hij is groot! En ik heb kippenkracht _O-
Afbeelding

Maar hij staat!
Afbeelding

Inmiddels flink aan het testen :D En als ik zie wat hij niet alleen op metaal, maar ook op hout kan, zit ik er serieus aan te denken om ook 'gewoon' stalen en houten sleutelhangers te gaan verkopen met eigen tekst/tekening/afbeelding *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

En kijk toch eens wat hij met foto's op hout kan <3 (dit is een van mijn trouwfoto's)
Ook een idee voor de verkoop wellicht? Zijn leuke cadeau's!
Afbeelding

Hij kan als het goed is ook hout en metaal snijden, maar daar mag ik nog wat meer mee oefenen want dat is nog niet gelukt O:) Dit is op een plaatje zilver, maar hij is er nog niet doorheen gekomen helaas.
Afbeelding

Naast spelen met mijn nieuwe laser, ben ik ook nog lekker ouderwets aan het smeden :D
Zoals deze super schattige ketting voor mijn nichtje, als verjaardagscadeau.
Afbeelding

Mooi ingepakt natuurlijk !
Afbeelding
Afbeelding

En ik ben bezig met een earcuff, die had ik nog niet eerder gemaakt, dus is een super leuke uitdaging! Eigen ontwerp van de klant :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-26 16:08

xoranlover schreef:
Ik zal het eens vragen of ze contact hebben gehad met klantenservice.

Nou ja ik vind vooral die diepgroene kleur erg mooi. Heb toch geen idee wat ik ermee zou willen maar dacht mocht je die hebben. Haha.
Wie weet kom ik in de nabije toekomst wel een mooie tegen die ik wil hebben voor de voorraad :D tot die tijd zou ik zeggen, kijk eens op pinterest voor inspiratie, zooo veel mooie sieraden kun je daar vinden <3

Century schreef:
Geen specifieke ervaring met xtool, wel met Chinese lasers. Vaak is het toch een beetje "overpromise, underdeliver", maar als er persoonlijke ervaringen zijn met deze specifieke tool, zegt dat meer :)
Ja, daar was ik ook bang voor. Dus veel gelezen, en ook veel video's bekeken. En het was voor mij toch de beste prijs/kwaliteit laser :) tot nu toe overtreft hij mijn verwachtingen *\o/*

XxLiEsJuHhxX schreef:
Na het zien van de foto's was het eerst wat ik dacht dat die paarse stenen op de 2e foto super tof kunnen zijn met de 2 kleinere in oorbellen en de traanvorm in een ketting als set.
Ja, dat zou inderdaad een hele gave set zijn!

Siers83 schreef:
De Toermalijn is mooi <3
Alleen heb ik genoeg juwelen helaas
Daar geloof ik niks van, je kunt nooit genoeg sieraden hebben _O-

Bellatrix schreef:
Wat tof dat je collectie in de winkel komt te liggen!! :))
Ja! Ik ben echt zo benieuwd wat de reacties in de winkel gaan zijn :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 16:09

Wat een mooie apparatuur heb je gekocht! Die sleutelhanger is tof!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 07:21

Super leuk om je voortgang toch nog te kunnen volgen.

Ik vind dat hout echt prachtig zo, die foto. Dat zijn ook hele mooie cadeaus voor bv grootouders van kleinkinderen ed. Eventueel adverteren met een fotograaf er bij?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 09:59

Bellatrix schreef:
Wat een mooie apparatuur heb je gekocht! Die sleutelhanger is tof!!
dank je! Ik heb stiekem al meer sleutelhangers gekocht, dus mocht iemand een leuke sleutelhanger willen.. _O-

MarliesV schreef:
Super leuk om je voortgang toch nog te kunnen volgen.

Ik vind dat hout echt prachtig zo, die foto. Dat zijn ook hele mooie cadeaus voor bv grootouders van kleinkinderen ed. Eventueel adverteren met een fotograaf er bij?
leuk dat je nog volgt <3 ik ben heel slecht in updates de laatste tijd, dat wil ik eigenlijk wel veranderen! Ik vind het nog steeds heel leuk om jullie op de hoogte te houden. En misschien af en toe een apart topic erbij die gericht is op 1 project :D zou dat leuk zijn?
Ja precies! Dat soort houten plankjes kun je makkelijk ergens neerzetten of inlijsten. En ze zijn heel betaalbaar :j dus dat is dan makkelijk een leuk cadeautje! Mijn sieraden zijn iets kostbaarder O:)
Ik zal eens nadenken over het adverteren, hoewel een fotograaf een heel stuk prijziger is dan een gegraveerd bord, dus ik weet niet of mensen dat dan interessant vinden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 11:56

Misschien kan je via een fotograaf met potentiele klanten in aanraking komen, dat was meer mijn idee.

Die bieden foto's aan, en dat je misschien een visite kaartje en een flyer of zo als reclame kan ophangen/neerleggen?

Ik zou zoiets echt heel leuk vinden bv voor mijn ouders als cadeau. En verwacht dat je wel een mooier resultaat krijgt, bij high resolution foto's of niet?

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 19:41

Vandaag op npo 2 in binnenste buiten een stuk over een goudsmid die ook veel hout gebruikt. Nu is ze houtsmid. Leuk om even te kijken denk ik.