[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 18:33

Suzanne F. schreef:
Sky_As schreef:
Ik denk dat Wouter echt zo'n friendzone vriend is.
Zo iemand die je heel erg aardig vind maar echt TOTAAL onaantrekkelijk.
Dus zeker geen relatie materiaal.....

Als je het erop kan doen is hij niet totaal onaantrekkelijk toch?
Ik ben erg benieuwd naar Daan. Die zal vast wel meer voor haar betalen.

Au :') .
Maar: goed dat je dit zegt want ik wilde dat gevoel juist niet direct wekken.
Dus daar ben ik niet in geslaagd :Y)
(Snap het trouwens wel, als dit storend is? Niet iedereen is hetzelfde maar als het tegen gaat staan, is het belangrijk voor mij om te weten.)

Nou, let’s see what tomorrow brings :D .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 19:04

astridastrid schreef:
[
Au :') .
Maar: goed dat je dit zegt want ik wilde dat gevoel juist niet direct wekken.
Dus daar ben ik niet in geslaagd :Y)
(Snap het trouwens wel, als dit storend is? Niet iedereen is hetzelfde maar als het tegen gaat staan, is het belangrijk voor mij om te weten.)

Nou, let’s see what tomorrow brings :D .

Wat bedoel je? Wat tegen gaat staan?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 19:08

Ik vind je schrijven fantastisch hoor! Ik zou zo een boek van je kopen.
Staat voor mij wel echt haaks op hoe ik ben en denk.... jouw " personage" <<)

astridastrid

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 19:16

Thanks!
Is duidelijk!

Bedoel meer van, als jullie je ergens aan ergeren (hey beetje materialistisch zal ik niet ontkennen hahahahah), hoor ik het graag :-).

Super bedankt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 20:23

astridastrid schreef:
Thanks!
Is duidelijk!

Bedoel meer van, als jullie je ergens aan ergeren (hey beetje materialistisch zal ik niet ontkennen hahahahah), hoor ik het graag :-).

Super bedankt!

Oh nee hoor. Ga vooral door. Is hartstikke leuk!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:47

Nee joh gewoon zo doorgaan hoor!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 00:59

Ik zou ook direct je boek kopen, leest toch steeds zo lekker weg

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:07

Je schrijft hartstikke leuk, heerlijk om te lezen!

Lekker doorgaan zo!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 12:44

Nou, hou op hoor, iedereen <3 !
Super leuk!

Attention passengers: fasten seatbelts. This is your captain speaking—we’re about to hit some unexpected emotional chaos. ETA now.
*\o/*

28.
10 mei 2021

Of: ass backwards approach, new passenger already boarding.

Twee dagen nadat Tom zijn lange, slepende afscheidsmonoloog stuurde— een epistel waar de redactie van De Correspondent een driedelig themaweekend aan had kunnen wijden—besloot ik dat het tijd was voor een reactie.
Heel bescheiden. Bijna verantwoord.
Wat had ik te verliezen?
‘Heel jammer. Ik vond je echt heel leuk. Maar ik begrijp het.’
Perfect.
Net genoeg om nobel over te komen.
Net weinig genoeg om niet wanhopig te lijken.
Een zorgvuldig samengestelde zin met precies de juiste hoeveelheid ‘ik respecteer jouw besluit’ en ‘maar ik ben geen voetnoot in jouw vlieglogboek.’
En toen reageerde hij.
Gewoon meteen.

Ergens wist ik al dat dit zou gebeuren. Want mensen die hele academische afscheidsmonologen schrijven, willen niet écht weg. Of zoals Els al zo mooi zei: die willen gewoon controle over hóe ze vertrekken.
Maar we waren dus weer in gesprek. Voor hoe lang? Dat weet niemand. Binnen een minuut kan hij weer switchen van ‘ik mis je’ naar ‘ik ga je nummer verbranden’.

Hij zei iets over gas terugnemen. Over hoe, als het meant to be zou zijn, het wel goed zou komen. Het was in ieder geval genoeg om weer te hopen.
En dus stelde hij voor om te bellen. Zijn lievelingsactiviteit. Mijn persoonlijke hel, naast tanken en een uitstrijkje.

De telefoon gaat over. Geen video-oproep deze keer. Heb ik net veertig minuten staan contouren en blenden — belt hij als een podcast.
Fantastisch.
Dit wordt een gesprek in Dolby Surround Beige. Want het zal niet lang duren of er zit meer foundation op het scherm dan op mijn gezicht.
‘Hé,’ zeg ik zo neutraal mogelijk. Wat lastig is, want dit voelt als een sollicitatiegesprek voor Head of Crisis Management bij Boeing, vlak na de 737 MAX-MCAS-crisis, waarin ze willen testen of ik onder extreme druk nog rationeel kan blijven.
Aan de andere kant van de lijn hoor ik hem zuchten.
Niet geïrriteerd, maar ook zeker niet enthousiast.
‘Ik heb veel nagedacht de afgelopen dagen, Nina.’
Ja, ik ook. Over hoe ik ooit nog een man kan vinden met een beter lijf en meer kennis van QNH-instellingen en crosswind-limieten. Over hoe ik de leegte moet vullen nu jij me niet meer dagelijks twee uur lang vertelt wat je at, dacht, voelde en op Google Maps hebt ingezoomd.
‘Het ging allemaal gewoon heel snel,’ zegt hij.
Ik knik, hoewel hij dat niet kan zien. ‘Ja, dat is waar.’
Wat ik denk: Dat was verdomme de bedoeling, Socrates.

Hij laat een pauze vallen. Zo’n ongemakkelijke stilte die klinkt als een vooraankondiging van slecht nieuws.
‘Het was niet dat ik het niet wilde, jou niet wilde. Maar ik heb het gevoel dat je me niet begreep. Begríjpt.’ Hij corrigeert zichzelf. ‘We zitten niet op dezelfde golflengte. We kennen elkaar nog helemaal niet goed.’
‘Hm,’ zeg ik. ‘Ik dacht juist dat we elkaar vrij intens leerden kennen.’ Ik bedoel, we belden 25 uur per dag. Ik wist zelfs de temperatuur van zijn douchewater.
Maar goed.
Misschien zat ik gewoon op de verkeerde frequentie.

Hij zucht weer. Langer nu. Alsof ík degene ben die het ingewikkeld maakt.
‘Ik voelde druk—van schema’s, van slapen, van alles. Trans-Atlantisch vliegen is nu eenmaal anders dan dat ik gewoon zou rondvliegen binnen Europa.’
Ik wil schreeuwen: je bent piloot, je vliegt voor je werk, je bent praktisch een professionele tijdreiziger.
Maar ik zeg alleen: ‘Ik wilde gewoon wat tijd met je doorbrengen.’
Wat echt geen krankzinnige eis is als je iemand leuk vindt. Toch?
‘Je kunt liefde niet forceren,’ zegt hij. ‘Relaties vergen tijd en geduld. Net zoals met paardrijden—dat komt ook met ervaring. Waarom zouden we dat principe niet ook toepassen op liefde?’
Omdat paarden niet ineens drie dagen verdwijnen en dan terugkomen met een reflectie over hoe jij ze verkeerd opzadelde.

Hij lacht zacht. Niet warm. Niet kil. Gewoon… functioneel.
‘Bij ons op de eilanden noemen we dat alles achterstevoren aanpakken. Ass backwards.’
Mijn mondhoeken bewegen. Het klinkt als een boeiend standje—enigszins onpraktisch, maar intrigerend.
Lekker puberaal.
‘Ik zag wat er gebeurde, maar ging er passief in mee. Dus ik ben net zo goed schuldig.’
Ah. Gedeelde schuld. Klinkt genereus.
Eerlijk bijna.
Behalve dat hij nu wél de spelregels bepaalt. Maar wat doe je eraan.

‘Soms moeten we een stap terug doen om vooruit te gaan,’ zegt hij uiteindelijk.
‘Je hebt gelijk’ zeg ik maar. Want ik ben volwassen. Redelijk. En ik heb koffie op.
Hij klinkt tevreden. Alsof hij net een fusie heeft afgerond zonder dat iemand ontslagen hoeft te worden.

‘Ik denk dat een ontspannen moment op het strand met jou een goed idee zou zijn.’ Een zachte lach aan de andere kant van de lijn. ‘En wie weet: misschien drinken we binnenkort dat drankje op mijn strand in Florida.’
Ik glimlach zwakjes. ‘Ja… misschien.’
En ergens voelt het niet als een afscheid.
‘Dus zeg nooit meer dat jij mij leuker vindt dan ik jou,’ zegt hij zwoel. ‘Ik toon liefde op een andere manier. Je zult nog versteld staan..’

To be continued...
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 15-08-25 13:00, in het totaal 4 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:47

Oh neeeeeeee :') _O- _O-

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:19

* volg *

Lekker lezen op de tuinstoel dit!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 19:41

Suzanne F. schreef:

Super reactie :') !
Er is wat storm op komst!

Ik geniet hier zo van hè, ik heb vandaag een hoofdstuk geschreven (is wat verderop in het verhaal), en kan niet wachten om het met jullie te delen!
(Sky_As, in onze DM 1:1 heb je me inspiratie gegeven O:) )

Deze hele episode vraagt om wat vaart, dus morgen komt er weer een stuk.

En super thanks voor het volgen, of je nu reageert of niet!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 19:55

Mag vanavond ook nog wel hoor :D

nu denk ik echt alleen maar 'kom meid, laat je niet zo kennen' maar jaaaaren geleden heb ik ook wel s foute kerels gedate waar ik precies zo naïef was _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 22:12

Neeeeeeee niet weer Nina.... RUN!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 09:29

Ik lees wel mee maar reageer niet, maar je schrijft super leuk.
En verder, meid RUN! Maar dan wel de andere kant op

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:35

Het is inmiddels ‘morgen’

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:05

astridastrid schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik geniet hier zo van hè, ik heb vandaag een hoofdstuk geschreven (is wat verderop in het verhaal), en kan niet wachten om het met jullie te delen!

Hahaha!
Ik weet inmiddels iets meer....
:Y)
Fictie zit hem vooral in wat je niet vertelt }>

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 12:09

Ik vind het vooral grappig dat ik, na het lezen van Nina haar avonturen, kan denken 'ooohhhh mijn relationele perikelen vallen echt nog wel mee!' _O-

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 13:39

:#
Lucia88 schreef:
Mag vanavond ook nog wel hoor :D

nu denk ik echt alleen maar 'kom meid, laat je niet zo kennen' maar jaaaaren geleden heb ik ook wel s foute kerels gedate waar ik precies zo naïef was _O-

Haha precies! Ik kan nu ook zeggen: ‘Nina’ was toen nog jong (mwa) en onbezonnen (nogal).
Maar hey, als je eens een leuk date-verhaal wil delen, let me know! Altijd op zoek naar inspiratie voor mijn site hehehehehe....

Maar goed om te weten dat ik niet de enige relatie-naieveling ben! Thanks for the heads up :D .

Mer1980 schreef:
Neeeeeeee niet weer Nina.... RUN!

Welke kant op :D .

kiki1976 schreef:
Ik lees wel mee maar reageer niet, maar je schrijft super leuk.
En verder, meid RUN! Maar dan wel de andere kant op

Ah, wat leuk!
Ik ‘ken’ jou nog ZO goed van mijn vorige verhalen!
DANKJEWEL!

Sky_As schreef:
astridastrid schreef:

Hahaha!
Ik weet inmiddels iets meer....
:Y)
Fictie zit hem vooral in wat je niet vertelt }>

HAHHAHHAHAA
Na onze mini-interventie heb ik vooral wat inspiratie gekregen om wat meer ‘helden’ uit de kast te trekken :D .
En: als reactie op vandaag: Hahahahaha. We zeggen nog even niks O:) .

Sunshinedaan schreef:
Ik vind het vooral grappig dat ik, na het lezen van Nina haar avonturen, kan denken 'ooohhhh mijn relationele perikelen vallen echt nog wel mee!' _O-

Deze reactie kreeg ik vooral veel bij Prem-verhaal hahaahahahah...
Ik hoop dat ik dat ook ooit heb als ik iemand's verhaal lees :D . Misschien over twee jaar? Dan liefdesleven op orde? Misschien ook niet :D .

Joltsje schreef:
Het is inmiddels ‘morgen’

YES!

29.
11 mei 2021

Of: Tom vs Daan: een moreel experiment (Of: zeg maar nee, dan krijg je er… drie?)

Het was Daans idee: eten bij hem thuis, in Haarlem.
Niet per se mijn voorkeursoptie — geef mij maar een chef met een linnen schort en een HACCP-certificaat — maar vooruit, hij wilde zijn huis laten zien.
En tot nu toe doet Daan het goed. Hij is in alles wat ik waardeer in een potentiële partner: aantrekkelijk zonder opschepperij, charmant zonder gladheid, en vooral: geen sportschoolspiegelselfies makende fitness-evangelist.
Want ik heb met Tom gezien dat proteïne shakes en ‘leg days’ een mens niet per se aangenamer gezelschap maakt.

Daan is een ander ras. Zijn aantrekkelijkheid is speels, bijna nonchalant. Als hij lacht — en dat doet hij vaak — verdwijnen zijn ogen onder hangende oogleden die doen vermoeden dat hij al sinds 1993 niet meer echt heeft geslapen. Ondanks zijn 52 lentes is zijn haarlijn onaangetast. En wat voor haar! Een wilde bos donkere krullen die zich niets aantrekt van zwaartekracht of kammen, en gewoon doen waar ze zin in hebben (=in zijn gezicht vallen, meestal tijdens belangrijke gesprekken).

Als je niet weet wat ‘entrepreneurial spirit’ betekent: kijk naar Daan.
Hij werkt niet, hij hobbiet.
Want, als je filantroop bent, kies je blijkbaar projecten uit die je leuk vindt en bepaal je zo’n beetje je eigen schema. Het leven als een goed georganiseerde speeltuin.

Mijn enthousiasme krijgt een kleine deuk als hij terloops meldt dat zijn dochter er wéér bij is. Geen geleidelijke kennismaking, geen afwachtende voorzichtigheid—nee, volgens Daan kunnen we maar beter ‘snel aan de gezinssituatie wennen’. Dit wordt dus geen diner met kaarslicht en druipende oesters, maar ook geen bedgymnastiek met acrobatische eindes — wat dan weer rustgevend is.
Ik bedoel, Tom heeft het uitgemaakt en de status is officieel ‘ex’, maar het feit dat we weer praten, maakt elk ander mannelijk exemplaar direct verdacht. Alles wat niet Tom is, bevindt zich voorlopig in het morele niemandsland.

Tom zei gisteren nog: ‘It is better to deal with the devil you know, then with the devil you don’t know.’ En hoewel het niet per se een compliment is dat hij me vergelijkt met een demonische entiteit, heeft hij een punt. Soms is vertrouwd gif veiliger dan onbekend kraanwater.
Zélfs als de vertrouwde optie jouw persoonlijke hel op aarde is.
Daan ziet het spiritueler. ‘Je moet eerst daten met de antichrist,’ zei hij luchtig, ‘pas daarna vind je je twin flame.’ Waarbij hij, voor alle duidelijkheid, Tom als antichrist bestempelde. Ik vind dat een tamelijk optimistische kijk op mislukte relaties.
Daan is zweveriger dan zijn Maxima-sloep doet vermoeden. Want daarna begon hij over zielsverwantschap. Zelf dacht ik bij twin flames vooral aan Bolsius Theelichten 4 Uur.

Om half zeven verwittig ik Daan dat ik er ben. Hij moet de poort van de ondergrondse garage openen. Zodra het rolluik omhoog rolt, zie ik hem staan, breed grijnzend, Roos aan zijn hand. Ze zwaait alsof ik één van de K3’s ben.
Daan wijst de parkeerplek aan, en ondanks dat ik een klein autootje heb, lijkt het plekje ook klein, dus ik doe extra voorzichtig en dan: krgggg……..
Ik heb een paal gemist waar ik met mijn auto langs schuur.
Ik schaam me KAPOT. Daan en Roos komen verschrikt aanlopen. Elk normaal mens zou in huilen uitbarsten, maar ik wuif het weg met de flair van iemand die dit vaker overkomt. (Niet dus.)

Boven blijkt Daan precies zo te wonen als je verwacht van een man met vrije tijd, smaak en een dochter van acht: witte muren, visgraatvloer, zwarte stalen deuren. Minimalistische gezelligheid, gecureerd door @fundamakover. Roos pakt haar stiften en gaat onverstoord verder met waar ze mee bezig was: een muurtekening maken. Ik bedoel letterlijk! Op de muur tekenen, in de huiskamer.
Mijn moeder zoud een rolberoerte krijgen. Ik mocht niet eens posters op mijn deur plakken. Dat gaf vlekken en zou de verkoop ontmoedigen ‘als we ooit zouden verhuizen.’ Dertig jaar nadat ik mijn Peter André-poster wilde ophangen, woont ze er nog. De muur is inmiddels vergeeld, maar nog altijd posterloos.

Maar goed, Daan is een hippe papa (zijn woorden. Ik zou dat nooit zeggen). Roos mag alles. Hij vertelt opgewekt: ‘Ze heeft al gegeten. We zijn naar de McDonald’s geweest. Dan kunnen wij straks rustig eten.’
In de oven zie ik iets pruttelen wat op serieuze inzet wijst. ‘Ik heb trouwens speciaal Californische wijn voor je gehaald.’
So far more than good.

Roos lijkt klaar met haar kunstwerk en is van mening dat haar Barbies opeens een bad nodig hebben. Daan staat inmiddels in een pan te roeren. ‘Wil jij haar anders even in bad doen?’ vraagt hij, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik.
In bad doen.
Een kind.
Ik heb haar pas één keer gezien. Daarnaast heb ik nog nooit een kind in bad gedaan.
De kinderen van Prem konden me wel afschieten, en hij deed er alles aan om me ver bij ze vandaan te houden.
En nu?
Nu sta ik in een designappartement met een onbekend achtjarig meisje dat mij verwachtingsvol aankijkt alsof ik haar vaste oppas ben.
Koken kan ik ook al niet, maar op dit moment lijkt het ineens een veiligere optie dan een vreemd kind in bad doen (zonder ervaring).
‘Doe jij maar,’ zeg ik. ‘Ik hou het eten wel in de gaten.’

Als ik rond half tien bij Daan wegrijd, gaat mijn telefoon. Fµck, Tom! Zijn naam op mijn scherm voelt als een ‘saldo ontoereikend’-melding op het moment dat nét je loon is gestort.
Totale paniek.
‘Ik wilde even zeggen dat ik morgen kom. Ik heb speciaal voor jou een extra trip opgepakt.’
Speciaal voor mij.
Terwijl we zogenaamd uit elkaar zijn.
‘En trouwens, waarom wijk je eigenlijk van de routine af? Je zit nu in de auto.’
Pardon?
Even denk ik dat hij een tracker op mijn auto heeft geplakt. Of me volgt via een satelliet van Homeland Security, waar hij naar eigen zeggen ‘iets’ voor doet.
Wat precies, dat weet niemand.
Misschien mag hij het niet zeggen.
Misschien is er niks om te zeggen.
‘De stal is toch allang dicht?’

To be continued...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 16-08-25 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 13:49

Leuk! Tom hoorde natuurlijk dat ze in de auto zat. Wel smoesje zou ze verzinnen?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:08

Nina weet ze wel uit te kiezen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:10

Koekie73 schreef:
Nina weet ze wel uit te kiezen :D

Nou inderdaad. Toch lijkt deze welgestelde oudere man wel zijn goede kanten te hebben maar ben benieuwd. Zit vast een addertje ergens. En uiteraard gooit Tom weer roet in het eten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:43

Arghhh straks rent ze weer naar Tom. Arghhh

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 19:49

Mer1980 schreef:
Arghhh straks rent ze weer naar Tom. Arghhh

HOU HAAR TEGEN :D
Maar mensen kunnen veranderen, toch. Toch? TOCH?

(Spoiler: het is nog geen uitgemaakte zaak. Meer een geestelijk gelijkspel met nog een helft te gaan.)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:34

Gelukkig kon ik er weer 3 achter elkaar lezen!
Ja.. mensen kunnen veranderen! Heus!!

Ooit eens in een liedje van TLC 'a good man is so hard to find... a hard man is so good to find'

Ik snap jou! Ook al is het onbegrijpelijk