[ART] Leerbewerken, algemeen topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veriye

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:16

Dankje <3
Ik heb er ook heel lang op gewacht.
En ben er super blij mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 20:11

*schop*
Hoe gaat het met jullie projecten? Nog leuke dingen gemaakt?
Ik ga binnenkort eens aan een beursje beginnen.

Maar ik wilde hier even een tip droppen; op Vinted is een account dat heel veel grote en kleine reststukken leer verkoopt, en niet duur; https://www.vinted.nl/member/270797559-beerronn

Ik heb er een paar besteld, en ben heel benieuwd, maar de reviews zijn positief :D Wie weet heeft nog iemand hier iets aan!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 22:53

Oh wat goed 8nnemiek, top tip! Thanks!

Mijn toxic trait is dat ik nu na een paar halsbanden denk dat ik ook wel een tas kan maken, ik heb het patroon voor de Plague Bag van Creative Awl gekocht en ik wil er 1 voor m’n beste vriendin haar verjaardag gaan maken. Maar ik durf er nog niet echt aan te beginnen _O- https://creativeawl.com/shop/dr-plague- ... f-pattern/
Hij is wel erg leuk though.
Dus om lekker vermijdend gedrag te vertonen heb ik oranje en paars nappa leer besteld zodat ik Halloween halsbanden kan maken voor de honden :Y) gelukkig heb ik nog tot maart voor de tas.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 17:08

Zo die Plaque Bag is gaaf zeg! Die gaat ze vast geweldig vinden!
Heb je al een idee hoe je het wilt aanpakken met de halsbanden? Want dat klinkt ook leuk!

Weten jullie misschien of er ook stevigere nepleer varianten bestaan? De laatste tijd ben ik vaker bezig geweest met biothane bèta en dit vind ik een leuk materiaal, ik vind het alleen jammer dat het alleen in stroken komt en niet in vellen. Weten jullie of een product zoals dat ook in vellen bestaat?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 17:26

Ik hou van de creative awl ontwerpen! Die tas is ook gaaf! Hun instructies zijn altijd heel duidelijk, dus dat gaat zeker goed komen :D

Telpeva; ik kom regelmatig online allerlei soorten plantaardig leer tegen wat er behoorlijk stevig uit ziet. Oa appelleer, paddestoelleer, ananasleer, cactusleer, mangoleer.. Ik weet dat in Rotterdam een producent zit, maar de naam weet ik even niet meer. Het is wel vrij prijzig, maar het lijkt me super leuk om eens mee te experimenteren.

Mijn leer van Vinted zal een dezer dagen binnen komen, ik ben benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 18:11

@Telpeva ja ik heb al wel wat ideetjes voor de halsbanden! Even een leuk Halloween patroontje ontwerpen om erop te schilderen.
Die tas is leuk hè <3
@8nnemiek ja ik heb het patroon ook al uitgeprint, ik wilde beginnen met die raven schedel binnenkort, maar vertoon uitstel gedrag omdat ik bang ben dat ik het verpest _O- maar als ik er niet aan begin komt er nooit wat van natuurlijk.
De foto’s zien er alvast goed uit van het leer, ben ook heel benieuwd!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 20:32

Ik heb veel respect voor jullie. De rits van mijn kunstleren handtas is stuk, dus ik bedacht dat ik er wel zelf een nieuwe kon inzetten… :j Wat een rotwerkje zeg. -O-
Geloof niet dat ik ambities heb om leer te gaan bewerken. :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 22:08

Telpeva schreef:
Zo die Plaque Bag is gaaf zeg! Die gaat ze vast geweldig vinden!
Heb je al een idee hoe je het wilt aanpakken met de halsbanden? Want dat klinkt ook leuk!

Weten jullie misschien of er ook stevigere nepleer varianten bestaan? De laatste tijd ben ik vaker bezig geweest met biothane bèta en dit vind ik een leuk materiaal, ik vind het alleen jammer dat het alleen in stroken komt en niet in vellen. Weten jullie of een product zoals dat ook in vellen bestaat?

Ik weet echt niet of het vergelijkbaar is met de stevigheid van bèta biothane, maar dubbel skai is misschien wel een alternatief. Hier alleen in het zwart, maar wie weet ook ergens in andere kleuren te vinden: https://www.esvocampingshop.com/nl/tent ... -zwart-nl/ .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:12

Dankjewel voor het meedenken, interessant!
De varianten van appel, cactus e.d. ben ik online wel tegengekomen in webshops, maar dan is het uitverkocht. De dubbele skai ga ik ook naar kijken, dat ken ik nog niet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:25

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:41

Ja klopt, die had ik ook gevonden maar daar is het helaas uitverkocht. Dat zie je pas als je op de artikelen klikt, dat wat er nog wel beschikbaar is vind ik erg dun en heeft geen kleurtje waar ik blij van wordt. Maar ik hou het gewoon in de gaten en ik ga van de week nog eens kijken of ik wat anders kan vinden :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 16:20

Ik.vind het nadeel van al dat "plantaardige" leer, dat er altijd een plastic backing gebruikt moet worden. :( dat vind ik dan weer minder ecologisch, maar ik weet ook, dat er best wat progressie hierin zit.

Ik had mijn appelleer toen bij The Leatherbox besteld.

Verder is van al.mijn plannen niks gekomen :+
Tenminste op leer gebied. Maar nu weer rustig aan aan het opstarten.

Afbeelding

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:50

Ik heb een aantal custom halsters gemaakt. Nog bezig met 3.

En voor het eerst bezig geweest met tassen. Eerst een schoudertas, ik dacht dat deze fijn was voor mee naar m'n werk. Tig keer veranderd waardoor de voorkant me nu net te klein is :+
De "shopper" was de volgende. Met een hangertje van m'n 2 paarden (andere kant de ander). En een binnenvak waar de tablet in kan. Erg blij mee!

Dochters jaloers :knuffel: dus speciaal voor haar een klein tasje gemaakt. Waar haar telefoon sleutels en een lipglosje in kan. Helemaal blij mee <3 *\o/*
Waarschijnlijk pikt zij de schoudertas in :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben niet zo heel actief op bokt. Maar ik volg dit topic graag. Nu er weer meer klets is probeer ik actiever mee te praten!

Een vraag aan jullie; waar kan ik leder inkopen? Tot nog toe bestel ik via boomsma. Maar ik wil graag ergens kunnen voelen en uitzoeken *D
Ik zoek tuigleder. Maar wil vanaf nu ook wat dunner en zachter leder, maar weet dit dus niet goed te zoeken :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:58

Ik ben een paar jaar geleden bij Leerhandel Berten in België geweest. Dat lag mooi op de route, en dat vond ik een fijne winkel met veel tuigleer maar ook zo'n leuke restleer-bak en heel veel keus in gekleurd leer.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:02

8nnemiek schreef:
Ik ben een paar jaar geleden bij Leerhandel Berten in België geweest. Dat lag mooi op de route, en dat vond ik een fijne winkel met veel tuigleer maar ook zo'n leuke restleer-bak en heel veel keus in gekleurd leer.

Dat is anderhalf uur rijden. Maar klinkt wel goed! Vooral de restleerbak :9 ik zou graag verschillende leuke kleinere stukken hebben om in te leggen :j

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:11

:wow:
Mooie tassen!

Ik koop mijn tuigleer bij La Ruota, maar ook Sohre in Duitsla d heeft fijn leer.

Okee, voor wie het eerdere beeld wat gek uitzag...hier de volgende stap :+

Afbeelding

Afbeelding

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:14

Oohhh jij maakt gewoon schoenen *\%/* hoe gaaf is dat! Ben benieuwd naar het resultaat!

Mijn dochter wilt dat ik slippers voor haar maak. Maar ik heb geen idee hoe ik een zool moet lijmen of waarmee, dus voorlopig nog niet :Y)

Ik ga even googlen vd week! Ben bijna door m'n lap leer heen. Dus tijd voor nieuw! Nu wil ik ook wat tools erbij, dus waarschijnlijk toch een boomsma bestelling. Maar moet ook dunner leer, m'n mam wilt een tas, maar soepeler :Y) dus moet ook zachter leder ipv enkel tuigleder. Eens kijken waar ik naartoe ga *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:17

Veriye schreef:
maar ook Sohre in Duitsla d heeft fijn leer.

Die ligt in Waldfeucht?! Serieus? Waarom weet ik dat niet :+ Daar kan ik letterlijk te voet naartoe _O-
Is dat echt een winkel waar je zonder afspraak binnen kan? Het ziet er zo groothandel-achtig uit.

Prachtige creaties weer trouwens! De tassen zijn echt gaaf, waaw dat label met het paard maakt hem meteen nog eens extra chique <3
En super knap om zelf schoenen te kunnen maken, dat lijkt me geweldig <3
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 20-08-25 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:20

Afbeelding
Afbeelding
Aan de andere kant m'n andere paardje.
Die aan de voorkant was onze shire, helaas overleden afgelopen maart.
Eigenlijk haat ik tassen :+ maar doordat hij eraan hangt hou ik van deze :Y) <3

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:31

8nnemiek schreef:
Veriye schreef:
maar ook Sohre in Duitsla d heeft fijn leer.

Die ligt in Waldfeucht?! Serieus? Waarom weet ik dat niet :+ Daar kan ik letterlijk te voet naartoe _O-
Is dat echt een winkel waar je zonder afspraak binnen kan? Het ziet er zo groothandel-achtig uit.

Ja klopt, is in eerste instantie een groothandel. Je kunt wel een afspraak maken en dan gaan shoppen
Je krijgt dan ook fijn advies over de soorten leer die ze voor je project zouden aanbevelen.

PaulSimonFan schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Aan de andere kant m'n andere paardje.
Die aan de voorkant was onze shire, helaas overleden afgelopen maart.
Eigenlijk haat ik tassen :+ maar doordat hij eraan hangt hou ik van deze :Y) <3

De details maken het vaak <3

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:32

Praten ze daar Duits? Of ook Engels? (Ik kan echt geen Duits :o)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:35

Oh dat weet ik niet of ze engels praten :+ gezien ik Duits ben was het geen probleem voor mij :o

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:45

Mijn dochter heeft dit jaar voor het eerst Duits. Eens kijken of ik mee kan leren _/-\o_ 8-)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:48

Je kunt ze altijd een mail sturen en vragen of ze engels praten
Ik had tot nu toe heel prettig contact.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 19:10

Ik ben weer een stapje verder gekomen:

Afbeelding

Afbeelding

Nu mist alleen de zool nog...oh en de tweede schoen :+