[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 08:33

Ezellover, Giraf en vlinder! Wat een leuke
Wat naar dat je je down en verdrietig voelt. Knuffel voor jou :(:) hopelijk voel je je snel beter

Ezellover25

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 12:03

Komt goed.

Gewoon blijven tekenen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 13:02

Ik reageer van de week weer even uitgebreid. Ik ben even pc loos. Manlief zit met een kapotte waterpomp in zijn systeem. Tot zijn nieuwe pomp geleverd is mag hij die van mij gebruiken.

Ezel, had je al van iemand bericht gehad over servet santa? Anders kan ik het je wel even uitleggen.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 13:31

Nee. Niemand heeft mij nog een bericht gestuurd.

Twijfel of ik die vlakken met zentangle moet maken.
Afbeelding

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:55

Ezellover ik vind m zo ook al leuk!

Ik heb me bezig gehouden met iets wat ik nog leuker vind dan tekenen. Tekenspullen kopen :P

Afbeelding

Ik ging naar de winkel voor het houtskool staafje en de gum…

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:26

_O- Goed gedaan Tabbladen :')

En die shirts zijn echt heel cool zeg :oo Ik ben het meest fan van die puffin(? wat is het Nederlandse woord hiervoor...) die neerkomt vanuit de bovenhoek van de trui, ik vind het altijd leuk als ontwerpen op kleding ook gebruik maken van de vorm van het kledingstuk.

Je gaat hard Ezel :D Leuk om te zien. Vervelend dat het niet zo goed gaat, maar wel fijn dat tekenen/schilderen helpt :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 18:58

Haha, zo herkenbaar Tabbladen. Het kopen van hobbyspul is op zich zelf al een hobby.

Vrolijke tekeningen Ezel, doe rustig aan en zorg goed voor jezelf.

Een puffin is een papegaaiduiker. Dat is denk ik ook wel mijn favoriet. Al is het echt super leuk om werk terug te zien op kleding.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:59

Zojuist begonnen met een schetsje voor de maandchallenge.

Konijn x alpaca in de stijl van Frida Kahlo. De volgende stap is bedenken hoe ik dit verder ga uitwerken. Verf, potloden, aquarel of? Nou ja, daar heb ik nog even tijd voor om over na te denken.

Afbeelding

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:57

Ezellover25 schreef:
De tekeningen zijn los van de maand challenge.

Of begrijp ik je nu nie goed?t

Bedoelde je dit tegen mij? :)
Zo ja, je gaf in een eerder berichtje aan dat je de boeken in moest duiken maar dat dat moeilijk was, vandaar de tip voor filmpjes. Ik snap dat de tekeningen die je plaatste nog niet voor de nieuwe maand challenge waren. :)
Vind de eerste kruising dier al leuk geworden, ook in kleur!
De tweede is heel schattig geworden! <3 Mooi symmetrisch ook!
Vind de Zentangle ook leuk!
Wat naar dat je niet lekker in je vel zit, gelukkig helpt het tekenen je een beetje. Hopelijk voel je je snel weer wat beter, knuffel! :(:)

Thatsme, ik zie dat je al wat gevonden hebt om ze mee te sealen, maar anders zou ik ook houtlak zeggen. Ze zijn echt ontzettend schattig en leuk geworden! <3
Super leuke schets al voor de maand challenge, heel tof bedacht! En grappig, ik heb ook een kruising met een konijn op papier gezet gisteravond. Niet zo spannend, konijn x goudvis :P
Idd nog even bedenken welk materiaal ik ga gebruiken verder.

Tabbladen, wat een super gave shirts! Vind die groene echt geweldig, heel leuk! <3 Die papegaaiduiker knalt er wel echt vanaf!
Herkenbaar, met meer dan gepland terugkomen van de tekenwinkel! :D Ook al heb ik niets nodig, ik vind altijd wel wat! Lekkere buit zo, leuke dingen heb je gekocht!

Signe, dat vind ik op zich wel een leuk idee, gebruikte materialen er bij! En zelfgemaakt is ook altijd goed!
Terra Ultima heb ik wel eens van gehoord, heel gaaf boek!
Leuke uitdaging, een tapir! Zeker een kruising met een kever! Maar iets heel pluizigs is ook gaaf....moeilijk! :P

Lief van je Kaatastrof, dankjewel! :+: Jouw inzending van afgelopen maand was me ook opgevallen, vind 'm prachtig! <3
Heel knap dat je je gevoel zo weet neer te zetten. Wat een toffe treinkrabbel ook! Knap dat je zo live bewegend beeld kunt schetsen, je hebt iig een heel mooi model!

Tazzey, hopelijk ben je er snel weer bij! :)

Ik ben op dit moment bezig met een kwal, in potlood.
Afbeelding

En m'n konijnxgoudvis, eerst op een printer papiertje getekend en daarna overgetrokken in m'n schetsboek, vandaar dat het er redelijk strak op staat. Even snel een foto gemaakt, dus inclusief kat :+
Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 00:12

Oh die konijn goudvis. Die is gaaf.

Die kwaal ook. Ben bang voor die beesten.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 15:39

Hindsight, wat is je kwal mooi! En ik ben heel benieuwd hoe de konijnvis wordt, de tekening ziet er geweldig uit!

Ik heb wat schetsen gemaakt en vandaag lekker zitten schilderen omdat ik een stuk papier over had :)

De kever tapir lukte niet helemaal omdat ik de vleugels niet op de juiste plek kreeg dus ik moet even een andere hoek pakken.
De zabrir is té cute wat mij betreft.
Afbeelding

En dan deze.. erg tof geworden en lekker aan gewerkt, helemaal inde zone voor 4 uren :)
Maar niet echt een kruising want het is vooral een tapir met zebrastrepen.

Afbeelding

De maand is nog niet voorbij en ik heb meer ideeen dan tijd :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:52

Wat een dotje Signe, je bent ook lekker bezig. Wel ontzettend leuk dat deze maandchallenge ook weer zoveel los maakt bij iedereen.

Ik heb mij opgegeven voor een schetsboekcursus. Heel erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Tijdens 8 lessen van 2 uur verdeeld over een half jaar ga je leren om een schetsboek op te zetten. Er worden verschillende mediums en onderwerpen behandeld dus erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Het lijkt mij namelijk super tof om ook een schetsboek bij te houden maar op een of andere manier lukt het mij nooit zo goed die witte vellen in een mooi tekenboek te vullen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 11:04

Dit is helemaal jouw maand Signe :wow: zo gaaf wat je laat zien!

@Jindia, héél tof, konijn en vis geweldig <3 is het een Konis? Mooi die Kwal!

@Thats_Me, Dat gaat kleurrijk worden en toffe opzet! En wat leuk die Paddenstoeltjes :j

Hahaha Ezellover, heel leuk! Ik zie een Hert (gewei) een Teckel (kop/oren) een Haai (tanden) een Giraf (lange nek) en een Koe (uiers) :D

@Kaatastrof, Wat een heerlijk los werk met sterke lijnen <3

Ezellover25 schreef:
Welke 2 dieren zijn dit?

[ Afbeelding ]

Ik zie een Varbra

Heel gaaf die opdrukken Tabbladen! :wow:

Ik ben ook een beetje bezig geweest met de challenge, en vandaag weer verder, het wordt wel aardig :')
Mijn keus viel op kunstenaar Jan Mankes, groot fan van en ik gebruik een werkje van hem maar dan wordt het een klein beetje anders natuurlijk en maak ook nog een eigen werkje in zijn stijl.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:07

In die ene tekening zit nog een dier.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 14:22

Och ja, neusje van een varken, denk ik?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 19:44

Ik ben zelf nog niet eens bezig met mn eigen challenge _O-

Ben wel heerlijk in mijn schetsboek bezig, dus zit zeker niet stil

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 19:51

Welke personen zijn dit?

Mooie tekeningen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 09:28

Het zijn F1 coureurs :)

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:04

_roodvos_ schreef:
_O- Goed gedaan Tabbladen :')

En die shirts zijn echt heel cool zeg :oo Ik ben het meest fan van die puffin(? wat is het Nederlandse woord hiervoor...) die neerkomt vanuit de bovenhoek van de trui, ik vind het altijd leuk als ontwerpen op kleding ook gebruik maken van de vorm van het kledingstuk.

Dankjewel! De puffin leende zich er ook goed voor om dat te doen.

Thats_Me schreef:
Haha, zo herkenbaar Tabbladen. Het kopen van hobbyspul is op zich zelf al een hobby.

Een puffin is een papegaaiduiker. Dat is denk ik ook wel mijn favoriet. Al is het echt super leuk om werk terug te zien op kleding.

Ja hè, Ik verander in een soort ekster/hamster in een hobbywinkel. Alles wat er interessant uitziet wil ik meenemen, ook als ik niet precies weet wat het is. Alleen staat mijn bankrekening dat niet toe helaas.

Het is heel verslavend, maar voorlopig heb ik even genoeg shirts :=

Jouw Frida dier ziet er geweldig uit! Ben heel benieuwd hoe je hem gaat uitwerken.
Wat leuk dat je een schetsboek cursus gaat doen! Klinkt heel tof. Waar doe je dat?

@Jindai, dankjewel! Er is ook altijd wel een excuus te verzinnen waarom je iets wel moet kopen. :P Wat mooi die kwal! Lijkt bijna of hij licht geeft. Ben benieuwd naar de eindversie van je konijnvis. Jouw kat ook op die foto := Oh pardon, was je hiermee bezig?

@Signe wauw, geweldig weer! Wat een toffe schetsen en de zebrir is inderdaad te schattig. Die laatste is prachtig.

@Polarize, wat een toffe schetsen! Die middelste, is dat potlood over marker heen?

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:13

Polarize schreef:
Het zijn F1 coureurs :)

Oke. Geen verstand van.

Ben nu bezig met een fruit/dier tekening.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:15

@tabbladen, ja, potlood over alcohol markers! Ik vind beide los een beetje meh, tenzij het is voor snelle schetsen, maar zo samen vind ik heerlijk werken heb ik gister ontdekt :')

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:57

Ja echt een toffe combi! Ga ik ook eens proberen. Ik heb mijn markers al ingepakt voor de verhuizing, maar ooit :))

Wat voor papier heb jij in je schetsboek? Alcohol marker drukt bij mij door het papier heen dus ik durf het niet zo vaak te gebruiken in mijn schersboek

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:12

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:42

Tabbladen schreef:
Ja echt een toffe combi! Ga ik ook eens proberen. Ik heb mijn markers al ingepakt voor de verhuizing, maar ooit :))

Wat voor papier heb jij in je schetsboek? Alcohol marker drukt bij mij door het papier heen dus ik durf het niet zo vaak te gebruiken in mijn schersboek

Ik heb een talens art creations schetsboek, is 140gsm dacht ik. Ik doe dat plastic dingetje wat bij de markers kwam tussen de pagina's en zorg dat ik geen schetsen op de andere kant heb of dat ik daar heb geverfd zodat je niet ziet dat het is doorgedrukt :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 14:22

Ik heb mijn PC weer terug. De pomp voor het systeem van manlief is net binnengekomen en draait weer dus ik kan weer op mijn PC werken.
Tijd om even beter te reageren.

Tabbladen, wat zijn je t-shirts leuk geworden! Die puffin is zo gaaf! Ik vind dat sowieso erg leuke vogels.
Tekenspullen kopen is inderdaad een heerlijke hobby. Wij hebben hier Gerard Smit in de stad, dat is mijn favoriete winkeltje. Prachtig pand, lekker knus winkeltje met twee vriendelijke dames die veel weten.

Ezel, je bent goed bezig met je dieren. Erg leuk om ze allemaal te zien.

Kaatastrof, jouw schetsen zijn echt fantastisch. Ik ben wel jaloers op jouw skills hoor, ik kan dat zeker niet.

Thats_Me, wat een toffe schets heb je al gemaakt van het konijn x alpaca. Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

Jindai, die kwal is supertof! Welke potloden gebruik je?

Signe, die kever x tapir vind ik juist heel erg tof. De zabrir zou in het echt moeten bestaan, te cute <3

Polarize, ik ben totaal niet thuis in de F1 maar je schetsen zijn absoluut heel mooi geworden.

Ik wil kijken dat ik deze week even ga binnen met de challenge van deze maand. Mijn plan is om een kitty pig te maken. Combinatie kat en cavia. :D