Ik heb een concept voor wat ik deze maand voor de challenge maak, maar vandaag heb ik even alle diertjes in de tuin gemaakt met gouache

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tabbladen schreef:Wat een heerlijk zomers tafereel Polarize.
Wauw Thats_me hij wordt echt gaaf!
Ik ben met een life drawing cursus bezig. De eerste stap is bewegende dieren van een filmpje natekenen zodat je terug kan spoelen. En je mag niet gummen zodat je je fouten leert verbergen.
Ben begonnen met bizons natekenen van een documentaire en vind het echt niet te doen. Het hoofd en de middelste schets leken niet eens op een dier
. Heb ik voor die twee toch even vals gespeeld en m op pauze gezet. Maar niet gegumd en je kunt verrassend veel verbeteren zelfs zonder gummen. Had ik niet gedacht en ik ben uiteindelijk niet ontevreden
[ Afbeelding ]
Tabbladen schreef:Dank jullie wel. Ik heb heel bewust geen foto gemaakt van voor het stilzetten van het filmpje![]()
Het is een online cursus van Aaron Blaise van creatureartteacher.com. Hij is animator van o.a. brother bear. Ik vind zijn wildlife schetsen heel tof. Ik doe tegelijkertijd een van David Colman van dezelfde website. Ze vullen elkaar mooi aan.
julius_juut schreef:Ik heb tijden geen potlood aangeraakt maar roodvos is hier en moest ik er dus toch maar aan geloven![]()
Zelfs kleurpotloden gebruikt, dat is sinds de tweede klas niet meer gebeurt en ik had al spijt bij het eerste ingekleurde dingetje maar ach, het was wel vermakelijk.![]()
Verdichtsel 'Paardenbloemenoogst'
[ Afbeelding ]
Verdichtsel 'zelfvertrouwen'
[ Afbeelding ]
_roodvos_ schreef:Ik vind de inzendingen voor deze maand zo leukIk moest heel hard lachen om die van Vikawiek en vervolgens weer om die van Tabbladen. En om de reactie van Laurora daarop, die meteen mij en Juut en
Vika kwam appen dat Tabbladen precies haar kat had getekend.
En ik vind ze er flink op vooruit gegaan met kleur JuutEen beetje "oh jee wat ben ik aan het doen" hoort erbij in het proces, als je maar lang genoeg doorgaat komt het meestal op een gegeven moment wel weer goed. (Dit zeg ik ook tegen mezelf
)
Citaat:Ben stiekem wel een beetje benieuwd wat voor gesprek aan deze inzendingen vooraf is gegaan.
_roodvos_ schreef:Oh wat gaaf Vika! Het is duidelijk jouw stijl maar je ziet er ook wel wat Signe in terug. En wat een compliment voor Signe, dat haar werk inspireert om dingen te gaan maken
Ik kan natuurlijk niet anders dan dat shirt geweldig vinden, TabbladenIk ben ook wel benieuwd waar je het hebt laten drukken, het is zeefdruk denk ik? Niet zo', opplakding?
Laurora: je post m aan het einde van de maand alsnog maar als hij niet af is hoor, je hebt er niet zo lang aan gewerkt om m niet te laten zien en hij is best al toonbaaar.Citaat:Ben stiekem wel een beetje benieuwd wat voor gesprek aan deze inzendingen vooraf is gegaan.
Prins courgette: Juut heeft een groentetuin en daar groeien courgettes in, en inherent aan courgettes kweken is dat je plotseling heel veel courgettes hebt. Dus we gingen "goede" oplossingen bedenken voor een teveel aan courgettes, zoals er een kasteel van bouwen voor prins Courgette wat dan aangevallen zou worden door zijn loopeendjes, die vast wel een hapje courgette lusten. (We weten nu ook dat Juut uit ervaring weet dat als je courgette in de frituur doet, het niet op friet gaat lijken en ook niet lekker wordt)
Het paard: ik had een gigantische mot gevangen (we hebben een jaarlijks terugkerend mottennest...), en mijn huisgenoot zei toen dat hij eigenlijk best bang was voor motten. Daarna ging het zo (parafrased):
Juut: Ik kan me dus niet voorstellen dat je bang bent voor motten en vlinders.
Vika: Alles wat op je kan zitten is eng.
Roodvos: Paarden en olifanten kunnen ook op je zitten.
Vika: Het zou veel logischer zijn om bang te zijn voor paarden, maar nee, het zijn de vlinders en de kriebelige pootjes die eng zijn.
Roodvos: Het was vast heel anders als paarden ook kriebelige pootjes hadden gehad. Honderden, om dat gewicht te kunnen dragen.
Vika: oh nee.
Het dronken schaap:
Vikawiek is vet braaf en drinkt nooit, dus toen we laatst een feestje hadden (Wat ook vet braaf was, we gingen een potluck doen in hobbitkleren en daarna weerwolven spelen rond het kampvuur) hebben we iemand een zooi lege bierflesjes mee laten nemen en foto's gemaakt voor Vika's ouders waar hij " dronken onder een boom lag", zodat zij ook eens konden denken dat ze een normaal kind hadden. Dus nu hebben we een reeks foto's van "dronken Vika".
Een tijd later zei ik dat er een soort Vikawiek-shrine in mijn kamer aan het ontstaan was met alle dingetjes die ik van hem gekregen had, die paddestoel en dat boekje met een verhaal over kabouters die hier ook wel voorbij zijn gekomen in het topic. Toen vroeg Vika of ik daar dan zo'n grote witte kaars met Jezus erop bij wilde maar dan met zijn kop erop, met zo'n dronken-vika-foto erbij. "Herrezen uit het dronkenschap". Maar als je dat dus met een schuin oog snel leest staat er "herrezen uit het dronken schaap" en dat was zo'n belachelijk beeld dat het op papier moest.
Voor de hand heb ik een referentiefoto gemaakt van mijn eigen arm die ik heb nagetekend, na tig pogingen om gewoon mijn arm na te tekenen terwijl ik hem voor me hield. En vervolgens heb ik een avond zitten vloeken op dat insectpaard in hetzelfde perspectief op die arm tekenen, tot groot leedvermaak van Juut die naast me zat. "Nee, nu is hij plat." "Nee, nu komt hij opeens uit de arm gegroeid, dat was ook niet de bedoeling...."
[ Afbeelding ]
Het proces:
[ Afbeelding ]