[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:19

Ahhh zo lief <3 ik ben weer gerustgesteld, ik had te doen gisteren met dat kleintje in de dakgoot, hij wou zo graag met ze mee :D

Hier bij mij om de hoek is een grote boom waar ze vaak als grote groep in slapen in de avond, tot frustratie van de mensen die ernaast wonen (want als er iemand midden in de nacht langs loopt, of een kat of hond ofzo, dan alarmeren de kauwen elkaar en wekken ze soms de mensen). Vandaar dat ik het mij afvroeg of ouders dan daarbij slapen, of bij hun jongen :D

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 01:18

Mariett schreef:
Goede vraag! En yes, dit weet ik toevallig :D Er is een heel uitgebreide paper over kauwengedrag geschreven, door de heer Roëll in 1978. 'Social Behaviour of the Jackdaw, Corvus monedula, in Relation To Its Niche.'. Het is een behoorlijk proefschrift, met 124 pagina's :) En ook voor dingen die hij niet uitgebreid heeft kunnen testen maakt hij behoorlijk goede inschatters.

Normaal slapen kauwen allemaal samen in een boom, een roestplaats (roost in het Engels) maar in de dagen na het uitvliegen zijn de jonge kauwtjes nog volledig afhankelijk van hun ouders. De ouders blijven er best lang bij, soms maanden, en voeren en beschermen hun jongen. Wat je zegt inderdaad, die net uitgevlogen kuikens kunnen nog niet erg goed vliegen. Wel een beetje trouwens!
Maar de ouders slapen in het begin inderdaad in de buurt van hun kuikens ipv samen in hun roestplaats. Uiteindelijk zoeken de kuikens en hun ouders trouwens ook een boom uit, veel veiliger dan op de grond.

Alles in dit antwoord is gaaf!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 17:06

Ze zitten nog wat te pielen met de tuinroek geloof ik, maar ik heb de sample van de kauw van jou patch alvast goedgekeurd :) De tuinroek komt vast ook goed maar het zou wat mij betreft wel iets vlotter goed mogen komen :+

Dan, kunnen we iets leuks vinden met de ijsvogel? Ik heb nu eigenwijsvogel, die ik ook wel erg leuk vindt! Maar nog niet helemaal perfect, het liefst heb ik iets voor op een kaartje, dus een wens bijvoorbeeld. Ik kreeg de vraag of ik iets met een ijsvogel kan verzinnen voor een nieuw verkooppunt!

Elanor

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:18

Goede rijsvogel?

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:20

Prijsvogel of wijsvogel?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:22

Mijn hoofd maakt daar een soort epische illustratie van, van een 1e prijsvogel die op een terras met zijn gouden winnende beker/prijs in de bek een duikvlucht in iemands bier nam en er triomfantelijk mee weg vliegt (dus een gevulde gouden beker in de bek). Als een ijsvogeltje die een vis uit het water heeft gevist, maar dan bier.
Of simpeler een ijsvogel die op een leuk luxe drankje zit, en de olijf of het citroenschijfje in de bek heeft als een trofee.

Met jou wil ik samen oud en grijsvogelen/ Samen oud en grijsvogelen
Welkom in je nieuwe paradijsvogel (nieuw huis)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:21

Gefeliciteerd met je nieuwe krijsvogel (baby) :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:25

Eigenwijsvogolel

Goede rijsvogel

Een lekkere spijsvogel (voor op een uitnodiging voor een etentje)

Dit is het bewijsvogel

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:50

Mariett schreef:
Ze zitten nog wat te pielen met de tuinroek geloof ik, maar ik heb de sample van de kauw van jou patch alvast goedgekeurd :) De tuinroek komt vast ook goed maar het zou wat mij betreft wel iets vlotter goed mogen komen :+

Dan, kunnen we iets leuks vinden met de ijsvogel? Ik heb nu eigenwijsvogel, die ik ook wel erg leuk vindt! Maar nog niet helemaal perfect, het liefst heb ik iets voor op een kaartje, dus een wens bijvoorbeeld. Ik kreeg de vraag of ik iets met een ijsvogel kan verzinnen voor een nieuw verkooppunt!

Ik ben nieuwsgierig naar je patches. En dat geeft mij een gegronde reden nog een tuinbroek te kopen toch (oh geweldig de autocorrectie maakt er al tuinroek van _O- )

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:58

ievie schreef:

Whahahahahahaa deze is echt hilarisch!!!!
_O- _O- _O- _O-

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 06:54

ievie schreef:

Neeeeee :') :D
De ‘eendje erbij’ kaartjes gaan trouwens wel goed! Wie weet deze ook wel dan :+ Toch een beetje minder zoet.

Dankjewel voor jullie ideeën!!! Ik neig nog steeds naar de eigenwijsvogel (what’s in a name) maar ik weet nog niet waarop. Eigenlijk zou ik hem op een kindershirt heel leuk vinden maar dat budget heb ik natuurlijk niet.

Ik heb de patch sample! Daar rechts is de achterkant, die zie je normaal natuurlijk niet. Ik ga hem goedkeuren denk ik :)
Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:01

Ik dacht gisteren nog aan de Oud en wijsvogel.
Maar ja, wanneer geef je die dan :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:52

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik dacht gisteren nog aan de Oud en wijsvogel.
Maar ja, wanneer geef je die dan :)

Oh die is leuk! Kan je sturen met een verjaardag.

Die patch is mooi geworden!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 08:58

Wijsvogel zou ook nog lukken voor een kaartje voor iemand die afgestudeerd is of om iemand te feliciteren als ze andere educatieve doelen behaald hebben :j

Het heeft een negatieve connotatie maar eigenlijk is de ironie in die context dan wel grappig :))

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:13

Prijsvogel,

Voor als je iemand een kaartje met een compliment wil sturen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 10:58

Hier zijn wat 'klinkt als' woorden, misschien dat er iets bij zit dat ideeën geeft:

Eisen
Eieren
Op reis
Tijdreis
Ontdekkingsreis

Spijs
Onderwijs
Wegwijs
Verwijs
Rijbewijs

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 12:50

Je kauw van jouw patch is prachtig geworden!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 13:11

Ik vergeet helemaal op de patch te reageren, na eerdere mislukkingen (de coolmees was dat toen toch geloof ik?) vind ik deze echt boven verwachting leuk zo, de afwerking met het randje om het hartje vind ik ook erg leuk <3

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 17:36

Patch is echt heel erg leuk geworden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 20:05

De leukste onderwijsvogel (zie de hele tijd kaartjes voor meesters en juffen, dat is blijkbaar een ding)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 23:08

Ik bedenk net nog een woord, onwijs. Een onwijs toffe kaart, onwijs knap gedaan

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 23:43

Telpeva schreef:
Hier zijn wat 'klinkt als' woorden, misschien dat er iets bij zit dat ideeën geeft:

Eisen
Eieren
Op reis
Tijdreis
Ontdekkingsreis

Spijs
Onderwijs
Wegwijs
Verwijs
Rijbewijs

Die is leuk, op Reisvogel! Om iemand een fijne vakantie of lange reis te wensen.

Oud&grijsvogel

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 07:15

Qimm schreef:
De leukste onderwijsvogel (zie de hele tijd kaartjes voor meesters en juffen, dat is blijkbaar een ding)

Die is wel leuk! Want inderdaad bedanken van juf en meester op het einde van schooljaar is blijkbaar een ding, kom ik nu achter met een zoontje op school :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 12:34

Ik twijfelde ooit over de schoolekster (dus met twee o's) voor juffen en meesters maar heb dat uiteindelijk toen toch maar niet gedaan, ik weet ook niet hoeveel animo daarvoor zou zijn.

Dankjewel voor de suggesties, vind dat altijd zo leuk! :D Eigenlijk wil ik de lange ij niet in een korte ei veranderen, ik had al heel veel moeite met de c van coolmees :+

Ik ben ook super blij met de patches! De communicatie met dat bedrijf gaat echt super stroef, vooral met de roek op het moment, maar de patches worden wel heel erg mooi gelukkig. Ik heb al wel kreiger patches van ze:
Afbeelding
Die vind ik ook super leuk!

Waar het toen echt mis ging was bij de coolmees petjes inderdaad, wat een drama. Dat vind ik altijd lastig, als je redelijk contact met mensen hebt en je hebt alles duidelijk gecommuniceerd en veel vragen gesteld en dan blijkt het dat ze dingen verzonnen hebben en het helemaal niet kan :+ Met een beetje pech ben je dan al maanden verder.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:42

Mooie patch!