Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Hier even een update na mijn post van een kleine 3 weken geleden: ik ben inmiddels aan het naaien geslagen. Ik had een goedkope Singer besteld en hoewel ik best verrast ben door de kwaliteit merk ik dat de machine toch niet helemaal is wat ik er van had verwacht. Wellicht doordat ik 20jr geleden op de naaimachine van mijn moeder heb leren naaien. Dus die oude machine is onder het stof vandaan getrokken en voldoet aan alle verwachtingen. Het is een PFAFF van 40jr oud.
De basis had ik eigenlijk nog best goed onder de knie. Dus heb een stapel kleertjes van m'n dochter gerepareerd, kussensloopjes gemaakt, caravangordijntjes en ben begonnen aan kleertjes. Begonnen met een broekje voor m'n nichtje en een flared broek voor m'n dochter. Gaat me eigenlijk allemaal wel makkelijk af.![]()
Wel een vraag: ik was qua maat eigenlijk uit gegaan van mijn dochter haar confectiemaat maar deze blijkt veeeeeel te groot te zijn. (Patroon van Qjutie uit een magazine). Heb nagemeten en de broek klopt maar in de maattabel zou ze 2 maten kleiner hebben dan haar confectiemaat nu. Is dit vaker zo of heb ik gewoon pech nu. Goede les in elk geval: eerst maten opnemen voordat ik ga knippen.