[ART]Naaldvilten / Needlefelting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 10:24

Wow, wat erg voor je! Veel sterkte!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:36

Zijn er nog mensen aan het vilten in dit topic? Ik vind het verslavend werken stiekem, op vakantie zelfs in de auto zitten vilten _O-
Afbeelding
En een vakantiefoto nagemaakt vandaag, de portretmaterialen lagen in de brievenbus bij thuiskomst :Y)
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 20:18

Ik val even binnen!

Ik kan beamen dat het verslavend is, vooral als je zo'n perfectionist bent zoals mij.. Pas nadat mijn tweede fijne detailnaald brak, dacht ik, hmm misschien moet ik er maar eens mee stoppen (en heb vervolgens toch nog koppig met een eigenlijk ongeschikte naald uuuren tot in de nacht verder gevilt :') ).

Enfin, zie hier mijn laatste project! Pan(talaimon) van de serie His Dark Materials, gebaseerd op de boeken van Philip Pullman. Ik ga Lyra cosplayen dus had uiteraard een daemon (zo heten de beestjes) nodig. :)) In plaats van een potentiële lelijke knuffel te kopen, dacht ik, dat kan ik zelf wel maken. Ja, kunnen wel. Maar ik ben quasi dagelijks sinds 16 juni bezig geweest. Ik denk dat ik giga-traag ben gewoon whaha.

De snorharen zijn gemaakt van het staart-haar van 1 van mijn paarden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij past qua formaat net op mijn hand, ik heb hem geprobeerd te maken op ware grootte van een hermelijn.
Afbeelding

Hiervoor heb ik nog een sleutelhangertje gemaakt van een eenhoorntje. Niet mega gelukt maar wel schattig alsnog. Deze is helemaal mee op vakantie gegaan naar Schotland!

Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:37

Kaatastrof schreef:
Ik val even binnen!

Ik kan beamen dat het verslavend is, vooral als je zo'n perfectionist bent zoals mij.. Pas nadat mijn tweede fijne detailnaald brak, dacht ik, hmm misschien moet ik er maar eens mee stoppen (en heb vervolgens toch nog koppig met een eigenlijk ongeschikte naald uuuren tot in de nacht verder gevilt :') ).

Enfin, zie hier mijn laatste project! Pan(talaimon) van de serie His Dark Materials, gebaseerd op de boeken van Philip Pullman. Ik ga Lyra cosplayen dus had uiteraard een daemon (zo heten de beestjes) nodig. :)) In plaats van een potentiële lelijke knuffel te kopen, dacht ik, dat kan ik zelf wel maken. Ja, kunnen wel. Maar ik ben quasi dagelijks sinds 16 juni bezig geweest. Ik denk dat ik giga-traag ben gewoon whaha.

De snorharen zijn gemaakt van het staart-haar van 1 van mijn paarden :D

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hij past qua formaat net op mijn hand, ik heb hem geprobeerd te maken op ware grootte van een hermelijn.
[ Afbeelding ]

Hiervoor heb ik nog een sleutelhangertje gemaakt van een eenhoorntje. Niet mega gelukt maar wel schattig alsnog. Deze is helemaal mee op vakantie gegaan naar Schotland!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Pan is mooi geworden, hij is ook echt herkenbaar hoor :j
De eenhoorn is ook leuk, zo met zijn sokken,

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 03:51

Wat knap Kaatastrof!

Azmay ook goed bezig :D

Sterkte JoukjeV

Ik ben op dit moment weer een hond aan het naaldvilten. De vorigen waren van klei, met wol erop gelijmd.

Afbeelding

En ik ga eind augustus een groepje mensen helpen met het maken van een naaldviltpakket

Deze dieren heb ik genaaldvilt sinds mijn laatste bericht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding