[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:20

Nou eenogig dan :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:03

Knap hoor.

Ik vond de eerste keer een rits in elkaar zetten echt lastig..

Hier een last minute #moetnogevensnelinelkaar project want dochtertje van vriendin was jarig en die wilde graag een mechanisch paard. Nu hebben ze er 2 op de kop getikt 2e hands (want die krengen zijn duur joh) en heb ik nog als extraatje een omkeerbare deken en een eenhoorn band erbij gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De haarband/frontriem moest getest worden op Hoax voor ik m ging verbouwen
Afbeelding

Ik moet nog de deken maken voor andere nichtje d'r paard maar die was al jarig geweest dus moet ze nog ff wachten. Die is echter van panters en Draken dus hele andere stofjes ik wilde alleen eerst weten of deze uberhaubt past gezien ik 't niet zelf kon opmeten haha

Mri

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:11

Hier even 2 jurkjes gemaakt met een ander patroon dan dat ik "standaard" gebruik

Afbeelding
Afbeelding

En Afbeelding

Van de groene helaas geen aan foto

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:31

Wat een leuke jurkjes Mri! Zulke leuke stofjes ook <3

Hoax de eenhoorn :D
Die blije kop ook, echt goud! Heel leuk setje zo met die deken en de hoorn.

Ik heb de motivatie bij elkaar geschraapt om een broekje te maken. Het patroon gaf 1,45 stof aan, maar ik heb het met wat creatief schuifwerk en valsspelen (stof is aan beide zijden gelijk) uit een reststuk wat veel minder was gehaald. Eerst maar eens kijken of het model goed is voor ik mooie stof pak.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:32

Wat een leuke jurkjes Mri, leuk model ook!

Dekens zijn ook leuk :j

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:30

Leuk die jurkjes Mir!
Kussens zijn goed gelukt San!
Leuk die deken en haha heerlijk die hond :).
Hier ben ik even gestopt met naailessen wellicht pak ik het volgend najaar weer op maar ik had het nu te druk.
Wel nog wat dingen gemaakt.
Broek was nog wat aan de lange kant dus heb ik nog een zoompje ingelegd.
Afbeelding
Simpel shirt voor mijn jongste.
Afbeelding
En ik ben nu nog bezig met een rokje van hydrofiel stof maar die is nog niet helemaal af.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:14

@Mri van sofilantjes? Ik wil die nog een keer maken, heb 't patroon liggen maar de energie is een beetje zoek.

@eliana
Wat een leuke stof van dat simpele shirtje en van de broek!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:43

VillaNeusjes schreef:
@Mri van sofilantjes? Ik wil die nog een keer maken, heb 't patroon liggen maar de energie is een beetje zoek.

@eliana
Wat een leuke stof van dat simpele shirtje en van de broek!

De roze met driehoekjes is een sofilantjes (alis twist)

De groene is een supernova (Jill)

Voor een 1 malig iets wil ik eigenlijk een solis maken voor onze oude buurvrouw (dat ze dezelfde jurk heeft als de meiden). Maar om voor een "grapje/lolletje" nou een patroon te kopen... weet niet of ik dat ga doen

De solis is wel een leuk en fijn patroon. Die kan ik inmiddels "dromen". Kan hem iedereen met dochters aanraden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:44

Wat een leuke kleding allemaal, dat zou ik ook nog wel willen leren, kleding maken :).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:46

_San87_ schreef:
Wat een leuke kleding allemaal, dat zou ik ook nog wel willen leren, kleding maken :).

Ik roep altijd: als ik het kan, dan kan iedereen het!

(En de goede machine is het halve werk :') met alleen naaimachine is het veeeeel meer werk dan met een locker)

En mocht je in de buurt wonen (Noord-Oost Achterhoek), dan ben je welkom om hier wat (te proberen) te maken. Heb stof zat liggen om dingetjes uit te testen of te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:51

Ik heb een heel goede naaimachine, maar geen locker. Dus dan zal het wellicht meer werk zijn, maar dat is dan maar zo :)).

Wie weet komt er ooit nog een lockmachine.

En lief aanbod! Maar niet echt in de buurt, haha. De buurvrouw heeft een lockmachine en ik mag die van haar eventueel gebruiken, zei ze. Maar goed, dat is nog niet aan de orde haha.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:52

_San87_ schreef:
Ik heb een heel goede naaimachine, maar geen locker. Dus dan zal het wellicht meer werk zijn, maar dat is dan maar zo :)).

En lief aanbod! Maar niet echt in de buurt, haha. De buurvrouw heeft een lockmachine en ik mag die van haar eventueel gebruiken, zei ze. Maar goed, dat is nog niet aan de orde haha.

Wat voor kleding zou je willen maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:59

Mri schreef:
_San87_ schreef:

Wat voor kleding zou je willen maken?

Voornamelijk (lange) rokken en jurken. Die draag ik het meeste.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:58

Ik heb een lock machine maar heb nogsteeds niet de motivatie gevonden om het boekje te lezen end at ding te gaan testen
Denk dat ik voor kerst ook de laatste keer heb genaaid :o

Vind jullie dingen erg mooi om naar te kijken en het geeft me hopelijk de schop onder mijn kont die ik nodig heb om weer wat te gaan doen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:57

_San87_ schreef:

Nooit gehad, deed het altijd met een zigzag afwerken :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:23

Ik ga morgen ochtend weer even naaien.
Mijn doel voor morgen was om patroon te tekenen voor broek voor mn dochter, en hopelijk ook de stof te knippen.

Maar denk dat ik dat wijzig naar 1 of 2 jurkjes maken. Daar hoef ik geen patroon meer voor te tekenen. Die heb ik al liggen. En dan kan ik meteen stof gaan knippen.

Dan teken ik een andere keer wel het patroon uit :=

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:40

Als je veel met tricot werkt dan is een lock machine echt een aanrader. Puur voor gemak. Ik zet basis patronen voor jurken en broekjes en shirts echt zo in elkaar met alleen de lock machine.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 05:30

VillaNeusjes schreef:
Als je veel met tricot werkt dan is een lock machine echt een aanrader. Puur voor gemak. Ik zet basis patronen voor jurken en broekjes en shirts echt zo in elkaar met alleen de lock machine.

Dit inderdaad. Ik zou dat ding niet meer willen missen!

Ik heb de laatste tijd wel weel lekker de vaart erin met dingen maken. Vooral voor de dochters.
Mijn oudste krijgt nog een verjaardagsjurk en dan heb ik me voorgenomen wat meer voor mezelf weer te maken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 12:04

Ik kom even jullie topic binnenvallen met een vraag:

Ik ben van plan om een (relatief) goedkope naaimachine aan te schaffen voor kleine reparaties, inkorten van broeken, maken van gordijntjes voor de caravan en evt een kussensloop te repareren. Ik ben redelijk handig en heb in mijn tienertijd wel de basis geleerd van m’n moeder. Nuis mijn vraag:is dit een goed idee of is dit toch heel ingewikkeld allemaal?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 12:08

Dat moet prima kunnen.
Ik heb ook een redelijk goedkope machine en ben gewoon begonnen met een patroon uit de burda easy en een goedkoop reststukje stof, zonder enige basis. Kwam een hartstikke leuk vestje uit. :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:09

_Nelleke_ schreef:
Ik kom even jullie topic binnenvallen met een vraag:

Ik ben van plan om een (relatief) goedkope naaimachine aan te schaffen voor kleine reparaties, inkorten van broeken, maken van gordijntjes voor de caravan en evt een kussensloop te repareren. Ik ben redelijk handig en heb in mijn tienertijd wel de basis geleerd van m’n moeder. Nuis mijn vraag:is dit een goed idee of is dit toch heel ingewikkeld allemaal?

Er staan op marktplaats zat 2e hands machines voor een leuk prijsje maar als je zeker wilt weten dat ze technisch nog in orde zijn kun je ook naar een winkel voor een 2e hands machine. Zij kunnen je ook adviseren wat je ongeveer nodig hebt voor 't doel dat je hebt. Laat je niet verblinden door 300 soorten steken. Zolang je machine maar gewoon rechtdoor en zigzag kan stikken dan is het genoeg. En Evt een knoopgat functie.
Wat betreft de technieken : YouTube staat vol met filmpjes over hoe je bepaalde technieken gebruikt op je machine. In Nederlands maar vooral ook Engels. En daarmee is het een stuk toegankelijker om dingen uit te proberen. Vooral doen dus.

Maar wel beseffen dat kleding/gordijnen etc maken niet perse goedkoper is dan kopen tegenwoordig. Als je 't om de kosten doet moet je echt couponnen gaan zoeken of aanbiedingen etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:14

Poeh, niet helemaal mee eens, hoor. Als ik mijn gordijnen voor de eethoek had moeten laten maken, dan was ik 300 euro kwijt geweest. Nu maar 60 :=.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:19

Ik heb een goedkope (€20) silvercrest van marktplaats. Ben er hartstikke content mee. Ding doet het goed en kan er in principe alles mee naaien.
Die vrouw heeft ter plekke even laten zien hoe die werkte. Ze had zelf een zwaardere gekocht voor spijkerbroeken

Ik denk dat je op marktplaats zeker leuke goedkope machines kan kopen en simpele dingen kan aanpassen

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:26

Afbeelding
Mijn machine komt van mp , was 30 euro.
Hij kan recht en zigzag en dat is het maar komt door zware stoffen heen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:09

_San87_ schreef:
Poeh, niet helemaal mee eens, hoor. Als ik mijn gordijnen voor de eethoek had moeten laten maken, dan was ik 300 euro kwijt geweest. Nu maar 60 :=.

Er staat dan ook: "Niet perse"

Ik ken teveel mensen die beginnen en dan klagen dat het veel duurder is dan een jurk bij de primark kopen.

Maar ja daar heb je zelf invloed op als 't gaat om stof keuzes en of je in uitverkoop haalt of perse een nieuw uitgebracht design wilt. Zeker omdat goedkopere kledingmerken als van primark etc beschikbaar zijn. Maar een 30 jaar terug was eigen gemaakte kleding een stuk goedkoper tov gekocht