[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 17:34

Oh ik ga wel lekker, probeer elke dag een nieuwe techniek of medium, probeer overal een 3D element erin te verwerken en heb ontdekt dat multimedia echt helemaal mijn ding is haha
Ben ook echt wel dieper in gegaan op het concept van idenditeit ipv letterlijk "zelfportret". Qua werkhouding ook, ben er elke dag wel van 9 tot 16, werk vrij constant door en heb elke dag een werk gemaakt waar ik echt blij mee ben. De expositie zelf wordt nog het spannendst, want dan moet je je proces gaan uitleggen aan mensen die er echt compleet buiten staan.

Dit was die tijdschrift/fashion pagina nog af trouwens ^^
Afbeelding

Ik moet trouwens even kijken, maar ik meen dat de expositie wel toegankelijk is voor iedereen, ondanks dat ie op school gehouden wordt. Dus mocht iemand dinsdag (en misschien ook woensdag, ik luisterde maar half bij de uitleg tbh) in de buurt van Leeuwarden zijn, mijn hele klas heeft echt hele gave werken gemaakt

Tazzey

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 18:22

Dat klinkt echt als een gave opleiding. Ik vind jouw werk erg aansprekend. Ik ben sinds anderhalf jaar op vrijdag op lessen mixed media gegaan en ik vind het ook erg leuk dus ik snap je helemaal.

Jammer dat het in Leeuwarden is, dat is voor mij echt te ver weg. Tegen de tijd dat ik daar aangekomen ben kun je me rollen.
Ik ben wel benieuwd naar de rest van je werk. Want je tijdschrift cover beloofd veel goeds.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:23

@polarize drukke week zo met de expositie! Lijkt me ook best tricky om begrijpbaar uit te leggen hoe en waarom je iets hebt gemaakt. Ik klooi bij de meeste dingen die ik maak gewoon wat aan, en soms gaat dat goed en soms ook niet :')
Je hebt bij je fashion pagina erg slim gebruikt gemaakt van de texturen van andere materialen, dat geeft echt een leuk effect! En leuk, nog een paarsharig persoon hier :D
Heel veel succes deze en volgende week!

@Tazzey hij is leuk geworden, ondanks dat het niet je favoriete challenge was. Het kleurrijke werkt goed samen met het zwart-wit van de zentangle!

@roodvos heerlijk al die boerderijdieren <3

Ik vind het ook zo leuk om te zien hoe dit topic toch weer nieuwe inspiratie geeft tot dingen proberen. Van paddenstoelmuts tot tetra pak etsen:D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:29

Dat paarse haar zit op het moment in de roze verf haha. Alle werken van mijzelf met paars haar gemaakt, en gister spontaan besloten er bleek in te gooien en het nu felroze te verven _O-

Thanks! Ik hou ook echt van die pagina, het is deels met gelprint op papier en dan uitgeknipt, het bruine rokje is gehaakt, stukjes uit een tijdschrift gescheurd en als mozaiek weer opgeplakt..ja ik was heerlijk bezig met die haha. Het is tot nu toe ook wel één van mijn favoriete werken deze week

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:58

Deze ooit getekend.
Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 12:21

Alles bij elkaar :D
Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:23

Dat ziet er goed uit! Ondanks dat het heel verschillende werken zijn zie je echt jouw stijl erin terug. Dat kan toch niet anders dan een dikke voldoende opleveren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:38

Ziet er tof uit, Polarize!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:54

Polarize schreef:
Dat paarse haar zit op het moment in de roze verf haha. Alle werken van mijzelf met paars haar gemaakt, en gister spontaan besloten er bleek in te gooien en het nu felroze te verven _O-

Thanks! Ik hou ook echt van die pagina, het is deels met gelprint op papier en dan uitgeknipt, het bruine rokje is gehaakt, stukjes uit een tijdschrift gescheurd en als mozaiek weer opgeplakt..ja ik was heerlijk bezig met die haha. Het is tot nu toe ook wel één van mijn favoriete werken deze week

Nice! Ik word er altijd blij van om medestanders in felgekleurd haar te zien. Ondanks dat we nu niet meer matchen :D :#
Je expositie ziet er goed uit! Veel succes nog :D

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:46

Ik liep een beetje achter met bijlezen van de reacties. Wat een gave dingen maken jullie allemaal. En zoveel variatie in stijlen.

Kallipooh die kaart is zo tof! Heb wel eens geprobeerd iets vergelijkbaars te maken maar ik krijg het design van de pagina nooit zoals ik t wil. T is het dan net niet zegmaar

Jis, jeetje die schilderijen van jou! Scherper dan een foto. Onwijs knap

Vikawiek die fjord met bloesems en die zentangle van die boom vind ik zo cool en zo creatief! Echt heel goed bedacht.

Roodvos die shirts zijn geweldig. Mijn favoriete is die met giraffes en dan die banaan ertussen

Signe wat gaaf dat paardje met die patronen erin. Ik vind het knap hoe je dat gedaan hebt zonder dat de patronen afleiden van de belangrijke details van het paard.

Polarize wow zoveel verschillende stijlen! Die fashion pagina is echt heel tof!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:05

vikawiek schreef:
Polarize schreef:

Nice! Ik word er altijd blij van om medestanders in felgekleurd haar te zien. Ondanks dat we nu niet meer matchen :D :#
Je expositie ziet er goed uit! Veel succes nog :D

Ik hou echt van fel gekleurd haar. In mijn studententijd had ik vaak fel gekleurde banen in mijn haar. Met mijn huidige functie kan dat écht niet meer, ik denk dat mijn leidinggevende ter plekke een hartstilstand krijgt :')

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 19:40

vikawiek schreef:
_roodvos_ schreef:
@vikawiek:
Als ik zeg dat je zo'n paddestoelmuts nodig hebt in je leven, ga je die dan ook maken?

Ja fiets, nu moet dat eigenlijk wel hè. Ik heb net wel 7 meter aan ongebleekt katoen binnen gekregen, als ik daar de mock ups voor m'n broek en tuniek uit heb gehaald kan ik daar wel een mooie muts van maken :)) maar eerst moet die broek af, voor dat ik zometeen zonder broek in Winschoten sta maar wel met een prachtige paddestoelmuts

Het moment is daar. De broek is af en dus was ik vrij om me volledig te storten op deze creatie :+
Het is niet helemaal tekenen/schilderen natuurlijk, maar ik vond 'm te leuk om niet te delen. En ik heb wel de stof beschilderd, dus dan telt het nog een beetje voor dit topic :D

Het origineel van papier
Afbeelding

De namaak van vlees, bloed en stof
Afbeelding

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 20:42

vikawiek schreef:
Het moment is daar. De broek is af en dus was ik vrij om me volledig te storten op deze creatie :+
Het is niet helemaal tekenen/schilderen natuurlijk, maar ik vond 'm te leuk om niet te delen. En ik heb wel de stof beschilderd, dus dan telt het nog een beetje voor dit topic :D

Het origineel van papier
[ Afbeelding ]

De namaak van vlees, bloed en stof
[ Afbeelding ]

Aaah geweldig!

Thats_MeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 14:08

@ Polarize, leuk om je eindproject zo te zien. Dan komt ook je eigen stijl mooi naar voren.

@ Ezellover, grappig paardje.

@ Vikawiek, heel tof dat je tekening zo tot leven komt. Zelf weet ik ook niet altijd goed of ik het hier nu wel of niet moet posten. Ik zeg bij twijfel dus gewoon doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:34

Haha, cool Vika :D. Sprookjes vibe.

Afbeelding

Veulie is ook weer wat verder. Weinig tekentijd door omstandigheden, bluh.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 13:39

Dat veulen wordt weer prachtig San!

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver: mijn boekpresentatie! Het werd feestelijk gevierd *\o/*

Na 3 jaar hard werken is het er dan ook echt!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:25

Ik zag het op Insta voorbijkomen. Gefeliciteerd en wat is het een prachtig boek geworden. <3 Hier mag je zo trots op zijn!

Thats_MeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:58

Heel tof! Gefeliciteerd.

@San, die wordt al mooi. Benieuwd hoe het eindresultaat gaat zijn.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:07

Dank jullie wel!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:46

Dank voor de comolimenten :D.

@Sall, supergaaf! Prachtige illustraties ook, ik hoop dat t boek een succes wordt.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:33

Wat super vet sall!
Geweldig mooie platen <3

@san het veulen wordt weer prachtig! Zo ontzettend knap!

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:29

@San hij wordt echt prachtig! Blijf me verbazen over hoe realistisch pluizig je de manen getekend hebt.

@Sall wauw wat gaaf! Gefeliciteerd! Wat een prachtige illustraties

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 12:19

Te gek Sall *\o/* gefeliciteerd!!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:49

Wauw Sall! Wat een prachtige prenten, en wat een eer heb je van je werk om het zo te zien nu het nu al die tijd af is

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 13:02

@Sal, en dan de grote vraag. Is er een gesigneerd exemplaar aan te schaffen voor de fans in dit topic? :D #durftevragen