We hebben nu de eerste baby's
De kauwtjes zijn dit jaar vroeg, maar dat betekent dat de eerste kast een dag eerder is dan vorig jaar
Ze hebben een heel strak ritme! De eersten zullen dan dus over een maand gaan uitvliegen. We hebben nog even

Mocht iemand van jullie binnenkort op Texel zijn, daar hebben ze nu de sokken, petjes en theedoeken liggen (na vandaag, pakketje komt vandaag binnen)! Vooral handig als je graag een petje wil passen.
Nog een paar filmpjes voor wie graag een kauw ziet! Dit is een solokast, kast 2020. Daar lagen twee eitjes in maar de kauwen zijn niet verder gegaan met broeden. Helaas hebben we er niet de hele dag zicht op, dus geen idee waarom. Maar hier kwam de buurman (zo'n 100 m verderop) langs om wat informatie op te doen. Je ziet aan zijn gedrag dat hij hier niet hoort, en we hadden hem inderdaad ook als broedvogel bij de buurkast gezien. Zie je hoe voorzichtig hij is?
Deze is van gisteren
Deze vrouw was zó luid! Ze schreeuwt echt vanuit haar buik en vooral als haar man in de buurt is. Ik heb stukjes aan elkaar geknipt en ze gaan iets te goed in elkaar over, daardoor lijkt het drukker dan de bedoeling was.
Ik had laatst een leuke opdracht voor een tekening, die is nog een verrassing dus mag ik nog niet delen
Maar ik mag wel delen waar het voor was! Dit is een nieuw bedrijf/concept, bedacht door drie biologen. Je kan elk kwartaal een verrassingspakket bestellen, daarin zit een nieuw biologieboek en dan dus vijf bijpassende spulletjes. Die zoeken ze goed uit, ze kwamen naar me toe met een concept waar ik zelf vrij een tekening bij mocht maken. Die gaan ze dan weer op iets drukken zodat het er echt heel goed bij past. Dan hebben ze ook nog een brief van de auteur erin.
Vond het zo leuk dat ik hem wilde delen
Ik krijg er niks voor voor het delen hoor, maar vond het echt een leuk concept.
https://bioboekenbox.nl/
Als het goed is wordt het snel weer iets rustiger hier, als ik niet elke dag meer die identificatie hoef te doen. We (ik doe het voornamelijk maar mijn professor helpt ook graag mee) gaan dit jaar recordsnel met het identificeren, zijn dus lange dagen voor mij maar dan zijn we ook eerder klaar als het goed is. Hopelijk kan ik dan weer wat tekeningen maken
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 24-04-25 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek tekst aangepast.